Ik vond dit ook opmerkelijk. Ook in dit forum is een voortzetting a la de Postbank al eens naar voren gebracht.
Denk je bij die diensten aan services zoals de Adyen's en Mollie's van deze wereld ze leveren?
Huizenprijzen dalen niet door nieuwbouw Dinsdagavond legde hij op uitnodiging van het Sustainable Finance Lab in een debat in Amsterdam uit waarom extra nieuwbouw alléén ons niet zal redden.
...
Ook toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) hamert er regelmatig op dat het oprekken van de hypotheekregels voor starters, zzp’ers of energiebesparende maatregelen weliswaar sympathiek klinken, maar in de praktijk vooral de prijzen verder opdrijven.
...
Duitsland is ook een goed voorbeeld, wat de banken betreft. Publieke instellingen als de investeringsbank KfW, en ook de lokale Sparkassen zijn veel minder gefocust op hypotheken. In plaats daarvan ligt de nadruk op productieve investeringen in bedrijven waarmee ze een langdurige relatie onderhouden.
Onze (Wetenschappelijke) Raad voor het Regeringsbeleid heeft onze overheid geadviseerd om een staatsbank op te richten. Nu de overheid nog aandelen heeft in ABN Amro en Volksbank heeft ze daarvoor nog een hefboom.
Onze (Wetenschappelijke) Raad voor het Regeringsbeleid heeft onze overheid geadviseerd om een staatsbank op te richten. Nu de overheid nog aandelen heeft in ABN Amro en Volksbank heeft ze daarvoor nog een hefboom.
Hoi, ik vind het niet eenvoudig om hier (vanuit mijn functie bij SNS) een uitspraak over te doen. Maar volgens mij is het géén geheim dat we ons bij SNS (als onderdeel van de Volksbank) graag nuttig inzetten en anderen helpen. Daarom is het onderdeel van onze missie en ambitie: Nederland financieel onbezorgder maken.
Het gaat dan om een degelijk, maar sobere basis. Kan misschien toch ook goedkoper zijn.
Na de oprichting van een nutsbank die spaartegoeden veilig gaat beheren en beheren,,verantwoorde leningen verstrekt en het betalingsverkeer garandeert kan het depositogarantiestelsel m.b.t. de commerciële banken worden afgeschaft zodat de belastingbetaler dergelijke banken niet meer hoeft te redden.
De consument kan z’n spaargeld natuurlijk,misschien tegen een iets hogere rente onderbrengen bij de commerciële bank maar loopt dan dus wel een risico.
Het is gunstig voor de consument .Laat de commerciële banken maar aanrommelen met hun financiële wanproducten en bonussen,de consumenten en belastingbetalers hebben daar immers geen last meer van.
Na de oprichting van een nutsbank die spaartegoeden veilig gaat beheren en beheren,,verantwoorde leningen verstrekt en het betalingsverkeer garandeert kan het depositogarantiestelsel m.b.t. de commerciële banken worden afgeschaft zodat de belastingbetaler dergelijke banken niet meer hoeft te redden.
De consument kan z’n spaargeld natuurlijk,misschien tegen een iets hogere rente onderbrengen bij de commerciële bank maar loopt dan dus wel een risico.
Dank voor het delen van het artikel Jan
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.