SNS

Beantwoord

Ben ik opgelicht?

• 24 november 2019
  • 3 Reacties
  • 34702 Keer bekeken

Hallo 

Ik heb in maart heel stom geld overgemaakt naar een buitenlands rekeningnummer, in de veronderstelling dat ik dit geld weer terug zou krijgen, dit is helaas niet het geval, wat kan ik nu doen om toch dat bedrag weer terug te krijgen? 

icon

Beste antwoord door Iris SNS 25 november 2019, 12:00

@Rianne89 Welkom op de community. @eRik19 Bedankt voor je snelle reactie. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Weet je aan wie je het geld hebt overgemaakt? Neem daar contact mee op en vraag of zij/hij het geld terugstort. Als dat niet lukt, dan dien je hier een navraag in: Navraag indienen Dan gaan we op onderzoek uit. Hiervoor betaal je € 24. Als we je formulier binnen hebben, dan ontvang je binnen 4 weken antwoord.

Bekijk origineel

3 reacties

@Rianne89 , Welkom hier op het forum. Pijnlijk leermoment heb je doorgemaakt. Doe in ieder aangifte geval van (vermeende) oplichting bij Politie (met zo veel mogelijk details). De kans dat je iets terug ziet is vrij gering, behalve als je de personen kent en hun kunt aanspreken. De SNS heeft ook een afdeling m.b.t. fraude: die willen misschien ook je verhaal horen (kunnen ze een bepaalde bankrekening blokkeren oid), maar dat zul je wel horen van SNS medewerkers.

Misschien durf je hier iets te zeggen hoe e.e.a. in z’n werk is gegaan. Dit om anderen ook te waarschuwen.

Sterkte van een mede klant.

@Rianne89 Welkom op de community. @eRik19 Bedankt voor je snelle reactie. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Weet je aan wie je het geld hebt overgemaakt? Neem daar contact mee op en vraag of zij/hij het geld terugstort. Als dat niet lukt, dan dien je hier een navraag in: Navraag indienen Dan gaan we op onderzoek uit. Hiervoor betaal je € 24. Als we je formulier binnen hebben, dan ontvang je binnen 4 weken antwoord.

@Iris SNS , Op de pagina van ‘Navraag indienen’ staat niet vermeld of deze service nationaal, euro-zone of internationaal wordt verleend. Ik kan me zo voorstellen dat het een stuk lastiger is richting het buitenland (en op veel andere plekken op de website van de SNS wordt dat onderscheid wel gemaakt).

Wat mij ook niet direct helder is, is waarvoor je betaald: betaal je de SNS voor de inspanningsverplichting of voor het resultaat? (Resultaat bestaat tenminste uit contact gegevens van de betrokken rekening).

Reageer