SNS

Vraag

Doorrollen - Hypotheek in stappen boetevrij verlagen een prachtig idee?

• 19 december 2018
  • 3 Reacties
  • 5802 Keer bekeken

Een lagere hypotheekrente mogelijk met doorrollen? De eerste bank denkt met de klant mee en is er mee begonnen. Zodra SNS dit doet ben ik ook de eerste doorrol klant.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/lagere-hypotheekrente-mogelijk-met-doorrollen/

Vragen:)
Zijn er plannen?
Wanneer zou doorrollen oprecht iets zijn voor SNS?

Hartelijke groet,

Hugo

3 reacties

Badge +1
Regelingen die alleen interessant zijn voor de klant leveren uiteindelijk alleen maar verborgen kosten op (rente opslag oid). Ik weet niet of ik daar aan mee wil betalen. Toen ik mijn hypotheek van 5.1% voor 20 jaar afsloot vond ik dat een goede deal, waarom zou ik er nu anders over denken?

Wil je de bank te slim af zijn is er op dit moment een goede optie: ga rente middelen EN daarna aflossen: op die manier kom je onder een groot deel van de boete uit, moet je wel het spaargeld voor hebben.

Lees vooral ook extra aflossen is juist wel voordelig.
Reputatie 4
Badge +3
Een lagere hypotheekrente mogelijk met doorrollen?

Beste @Hugo,

Op dit moment zijn er geen plannen om het doorrollen bij SNS bank mogelijk te maken. De reden hiervan is dat de impact te groot is op de kostprijs. Als gevolg daarvan zullen we de hypotheekrente moeten verhogen, dat willen we niet. Ondanks dat we nu niet direct inspringen op het doorrollen, adviseren we onze klanten graag over hun hypotheek. Het is natuurlijk altijd verstandig om zelf in te gaten te houden of je nog goed zit. We denken alvast met je mee, hier lees je hoe we dat doen.
Badge +1
Even voor de lezer die hier meer over wil lezen: in tros radar boeterente hypotheek wordt er ook al over gesproken.
Voor SNS zou het wel een optie zijn om dit toe te staan voor overstappers. Je krijgt dan de situatie dat je bij twee hypotheekverstrekkers zit, en daar hoort een opslag bij die na een aantal jaren weer kan vervallen.

Reageer