Gefeliciteerd! Het duurzame beleid van De Volksbank

Reputatie 3
  • 2098 reacties
Wat een resultaat voor de Volksbank.
De meest duurzame bank, zelfs boven Triodos beoordeeld in de eerlijkebankwijzer.
Ga zo door !

10 Reacties

Hoi @Koos,

Tjonge :) wat een leuk bericht! Veel dank, dat is erg aardig van je. Weet je wat? Mensen die het leuk vinden te lezen waarom Koos ons feliciteert kunnen hier klikken. Veel leesplezier.
Reputatie 3
Als je op die web site kijkt naar banken en verzekeraars kun je de conclusie trekken dat je alleen groot kunt zijn met vieze handen....
Inderdaad een felicitatie waard. Kijk er van op dat de Triodos bank zelfs iets achter blijft. Tja, wat de gendergelijkheid betreft moet er nog een stap gemaakt worden. Maar al met al een mooi resultaat.

Nu nog wat pijnpunten oplossen voor wat betreft het financieel beheer van en/of rekeningen, want dat gaat echt tergend langzaam.
Reputatie 1
Leuke tip Koos, en dank voor de link Evelien. Mocht iemand nog fronsend kijken naar het enkele oranje of rode balkje, kijk voor het referentiekader ook even bij de andere banken.

Als banken als Triodos, ASN en SNS nu niet tot publiekslieveling kunnen worden gebombardeerd, dan weet ik het niet meer. Was dit soort informatie maar wat meer in publieke media terug te vinden. Zelf heb ik het nergens opgevangen. Nu triggeren publieke media vooral als iets niet goed gaat (er gaat ook genoeg niet goed in onze samenleving, materiaal genoeg). Misschien dat de situatie bij de grootbanken die trigger kan bieden :$.
De enige onvoldoende is gendergelijkheid. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Waar baseert men dat op? Ik krijg wel brieven met de aanhef "de heer/mevr" . Of ik krijg bv de aanhef "mevr". En mijn vrouw bv "de heer". Zelfs "Ls" etc. Volkomen onbelangrijk. Of weigert de bank mensen die twijfelen aan hun geslacht? Dat neem ik toch niet aan. Of hebben ze bij de bankgebouwen van de Volksbank alleen heren en dames toiletten? U begrijpt het al, ik vind dat gender gedoe grote onzin. Ieder mens is voor mij gelijk. Er zijn wel grotere problemen om je druk over te maken. Dus deze onvoldoende wegstrepen. Volksbank goede bank dus. Proficiat.
Wat een fijne reacties allemaal, dank je wel. Jullie kunnen me niet zien, maar ik kijk met een glimlach naar het scherm. Ik ben blij dat jullie je thuisvoelen bij (een van de banken van) de Volksbank en dat hier laten weten. Kritische feedback en wensen neem ik altijd zeer serieus. Maar wanneer ik hoor dat onze klanten en trouwe communityleden trots zijn op hun bank, dan motiveert het me om elke dag opnieuw zeer gedreven en betrokken mijn werk te doen. Voor ieder mens :)
Reputatie 1
ghm45 schreef:

De enige onvoldoende is gendergelijkheid. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Waar baseert men dat op? Ik krijg wel brieven met de aanhef "de heer/mevr" . Of ik krijg bv de aanhef "mevr". En mijn vrouw bv "de heer". Zelfs "Ls" etc. Volkomen onbelangrijk. Of weigert de bank mensen die twijfelen aan hun geslacht? Dat neem ik toch niet aan. Of hebben ze bij de bankgebouwen van de Volksbank alleen heren en dames toiletten? U begrijpt het al, ik vind dat gender gedoe grote onzin. Ieder mens is voor mij gelijk. Er zijn wel grotere problemen om je druk over te maken. Dus deze onvoldoende wegstrepen. Volksbank goede bank dus. Proficiat.

Zoals ik het interpreteer heeft het te maken met de hoeveelheid vrouwelijke personeelsleden in de organisatie. Met name het percentage vrouwen in het bestuur en de hogere managementslagen is van belang. Hoe hoger dit percentage, hoe groener dit balkje.

De hele Nederlandse financiële wereld loopt trouwens nog wat achter bij de al niet zo uitdagende Nederlandse norm. Nederland op zijn beurt loopt op dit vlak achter bij andere Europese landen.

Wat dames in hoger management kunnen wat mij betreft een positieve bijdrage leveren aan een stabiel en toekomstgericht beleid. Een goede doelstelling voor iedere bank die betrouwbaarheid hoog in het vaandel heeft, wat mij betreft.
Reputatie 3
ghm45 schreef:

De enige onvoldoende is gendergelijkheid. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Waar baseert men dat op? Ik krijg wel brieven met de aanhef "de heer/mevr" .

Als ik in een invulformulier de vraag Geslacht? zie, zet ik als antwoord doorgaans Nee.
Reputatie 3
@Koos, in het verleden te veel aangiften behandeld vanaf de Veluwe zeker....

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)