Vraag

Hoe staat het met bevorderen duurzaamheid?

Reputatie 1
  • 1985 reacties
Enige tijd geleden verscheen een lijstje met de geldverstrekkers bij wie 106% hypotheken kunnen worden afgesloten t.b.v. duurzaamheid van de woning. In dat overzicht kwamen de merken van de Volksbank er allerbelabberdst vanaf. Hoge opslagrentes, terwijl menige concurrent helemaal geen opslag rekende.
Het onderwerp kwam vandaag weer volop in de belangstelling door de investering van het pensioenfonds ABP in Vista hypotheken, kennelijk de duurzame tak van de Rabobank.
Staan de Volksbank-merken er nog steeds zo slecht voor? Of is er inmiddels enige voeling met de huidige tijdsgeest? In de Klantenraad is anderhalf jaar geleden gemeld dat SNS zocht naar producten die voordeel zouden kunnen bieden aan klanten met duurzame plannen voor hun huis. Dat zou nu toch handen en voeten kunnen hebben, al is het maar door die opslagrentes aan te pakken.

7 Reacties

Hoi @Koos,

Vanaf november afgelopen jaar is er een nieuwe hypotheek verkrijgbaar in alle SNS winkels: de ASN Hypotheek. Deze hypotheek is gericht op de verduurzaming van woningen en kan afgesloten worden met een apart leningdeel hiervoor: ASN Duurzaam Wonen. Dit leningdeel heeft een laag rentetarief en is bedoeld om binnen twee jaar energiebesparende maatregelen te treffen in de woning. Het afsluiten van ASN Duurzaam Wonen kan ook zorgen voor een rentekorting op de ASN Hypotheek. Vooral starters hechten veel waarde aan het nemen van energiebesparende maatregelen (91%). Het probleem dat de meerderheid van hen aangeeft (76%) is dat zij te weinig financiële middelen hebben. Zij hebben mogelijk extra last van de regeling dat normaliter maximaal 100 procent van de marktwaarde van een woning gefinancierd mag worden. Onder voorwaarden is het bij de ASN Hypotheek nu mogelijk tot 106 procent van de waarde van de woning te lenen.

Als onderdeel van de Volksbank werken SNS en ASN Bank al langer samen aan de verduurzaming van woningen, onder meer door kennis over duurzaamheidsmaatregelen te delen en tips over energiebesparende maatregelen te geven aan de huidige hypotheekklanten van SNS. Duurzaam wonen is het speerpunt van de duurzaamheidsambitie van de Volksbank. Dit draagt bij aan het doel in 2030 een klimaatneutrale balans te hebben. De Volksbank is partner van slimwoner.nl, een platform van Natuur & Milieu waar woningeigenaren concreet advies vinden voor verduurzamingsmogelijkheden in hun woning. Meer over de bijzondere hypotheek van ASN Bank lees je hier.
Reputatie 1
Als dit een erg omslachtige manier is om te melden dat er geen sprake meer is van rente-opslag: prima. Bedankt.
Hoi @Koos,

In mijn reactie probeer ik niet alleen antwoord te geven op je vraag, maar ook andere communityleden achtergrondinformatie te geven over de duurzame projecten van SNS in samenwerking met ASN als onderdeel van de Volksbank. Graag gedaan :)
Reputatie 1
Daar heb ik ook geen bezwaar tegen, maar ik kon geen direct antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de positie die SNS / Volksbank inneemt op de markt, en die was niet gunstig.
En eerlijk gezegd weet ik nu nog steeds niet of er er in dat opzicht iets is veranderd. Zal ik toch marktonderzoek moeten doen...
Reputatie 2
Koos schreef:

Daar heb ik ook geen bezwaar tegen, maar ik kon geen direct antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de positie die SNS / Volksbank inneemt op de markt, en die was niet gunstig.
En eerlijk gezegd weet ik nu nog steeds niet of er er in dat opzicht iets is veranderd. Zal ik toch marktonderzoek moeten doen...

"Vroeger" stelden we een vraag, een moderator (hoe heet die nu in het Nederlands? Wordt die door de NL naam nu ook "goedkoper"? Misschien wordt het daardoor wel goedkoper voor mij als klant?) vroeg het aan de juiste persoon binnen de SNS en kwam het antwoord dan hier brengen (tenzij de Mod het antwoord al wist natuurlijk).
We zijn inmiddels echter in een nieuw tijdperk beland, lekker toch dat we zo steeds meer gratis en voor niets levenservaring opdoen.
Groet,
Ben :cool:
Ps Marketing
Ps2 Marketing
Ps 3 Marketing (in hoofdletters) :8
Hoi @Koos,

Graag kom ik nog even op je bericht terug. Je vraag over de belofte in de Klantenraad (anderhalf jaar geleden) is gerealiseerd met ASN Hypotheek en veel andere initiatieven om klanten te helpen met duurzaam wonen. In mijn vorige antwoord heb ik daar uitgebreid over verteld. Je liet weten dat met name geinteresseerd bent in de positie die SNS / de Volksbank inneemt op de markt omdat deze niet gunstig was. Die specifieke vraag heb ik nu voor je uitgezet en ik hoop dat ik je snel een antwoord kan geven.
Reputatie 1
Fijn. Dank je wel, Evelyn !

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)