SNS

Interview Ton Timmerman over de missie van SNS

• 6 februari 2019
  • 31 Reacties
  • 11140 Keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Op elk moment welkom bij SNS
Geheel tegen de heersende trend in opende SNS de afgelopen jaren een serie nieuwe filialen. In deze ‘winkels’ treffen klanten hun vaste contactpersoon. Die helpt ze met belangrijke financiële vragen, en geeft ze desgewenst ook handige tips die goed aansluiten op hun financiële situatie. “Zeker na de bankencrisis richten veel banken zich op schaalvergroting, digitalisering, efficiëntie en risicobeheersing, wat vaak ten koste gaat van het persoonlijke contact”, stelt SNS-directeur Ton Timmerman. “Wij zijn zeker niet tegen automatisering, maar denken wel dat die nu te vaak doorschiet. Zeker op belangrijke en vaak onverwachte momenten in het leven zijn digitale kanalen niet altijd de beste vervanging voor menselijk contact.”

Persoonlijk advies voor iedereen
Naast het groeiende winkelnetwerk met vaste contactpersonen voor klanten, werkt SNS doorlopend aan nieuwe mogelijkheden om er op die belangrijke momenten voor haar klanten te zijn. "Bankieren zou meer moeten zijn dan alleen digitaal contact; een bank die hen kent, meedenkt en die ze kunnen vertrouwen." Ton Timmerman gaf een interview aan het AD over de missie van SNS, op welke manier SNS haar klanten wil ontzorgen en hoe dat er in de praktijk uitziet. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe app 'Eén-tweetje', waar klanten hun eigen persoonlijk adviseur kunnen kiezen. Later deze maand wordt de app gelanceerd.

Gerust over geld
Het interview is te lezen op AD.nl en maakt deel uit van een serie publicaties bij de Persgroep in een dossier genaamd Gerust over geld. Deze artikelen zijn wekelijks gepubliceerd en gaan op een toegankelijk manier in op het thema 'Financiële Weerbaarheid'. Dit interview is het laatste artikel in de reeks. Lees het interview met Ton Timmerman hier.

31 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Leuk interview en fijn dat het hier gedeeld wordt.
Maarrrrrrrrrrrrrr voor alle eerlijkheid: dit niet een interview van een journalist. Dit is een advertentie.

Niets mis mee op zich, behalve dat de enigszins misleidende presentatie mij altijd een beetje tegen staat. Ik weet ook wel dat dat tegenwoordig hip is, maar ik houd er niet zo van.

Maar goed, nu de woorden ook in de praktijk brengen. Dat "vaste contactpersoon" wist ik bijv. nog niet, maar ik regel mijn zaken dan ook meestal digitaal.
Reputatie 2
@Sanne
Dat jij het artikel meer als een advertentie beschouwt in plaats van een interview mag je Ton of SNS niet aanrekenen. Het is een artikel in het AD waar Evelyn aan refereert. En ik vind dat de SNS-boodschap daar goed uit de verf komt. En dat vind jij toch ook wel?
Ik vind het in ieder geval positief dat SNS ook in het rijtje banken staat dat zijn missie op deze manier heeft kunnen uitdragen. .
Dat Sanne, als "gematigde" communitylid, dit zo verwoord, zegt toch wel wat.
Ik kan me daar wel in vinden.
Ik heb Ton inmiddels leren kennen als behoorlijk onbetrouwbaar in z´n woorden. Hij heeft hier in de community aardig wat steken laten vallen en is dus nog steeds bezig "voor de Bühne" "mooi weer" te spelen.
De SNS wil haar klanten Überhaubt niet laten weten wat zij wil of is. Men wil een mooi plaatje tonen en ondertussen "normaal" hun eigen gang gaan. Wij klanten zien het vanzelf wel......
Eens .....
Groet.
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge
Op het aspect van de partnerbijdrage/advertorial ga ik mee met @Sanne. Bij de Volkskrant krijgen we ook wel krantachtige "medische" bijdragen die ik om precies die reden ver van mij werp. Kom ik aan die krant soms al nauwelijks toe, aan dit soort bijlagen ga ik mijn tijd niet besteden.

Maar even over de inhoudelijkheid. Gisteren had ik nog iets toegevoegd aan het Salaris van topman Hamers topic. ING digitaliseert voortvarend verder, met als primaire drive kostenbeheersing en, naar het blijkt, winstmaximalisatie. Op zich is het heel nieuwswaardig dat een krant benadrukt waar het een bedrijf als ING echt om te doen is.

Om het verhaal wat completer te maken zou een Volkskrant daarnaast kunnen belichten dat er alternatieven in bankenland zijn die meer een accent op milieu, of medemenselijkheid zetten. En dan niet als uithangbord voor bank x of y, Maar voor de bewustwording van haar lezers dat er iets te kiezen is. En hopelijk kiezen die lezers dan ook eens. Sommige banken lijken effectief de rol van rattenvanger te hebben aangenomen.

Dus misschien was dit SNS bericht een advertorial, ik beschouw het op dit moment in de tijd dan wel als een met nieuwswaarde.
Reputatie 4
Badge +1
@Sanne
Dat jij het artikel meer als een advertentie beschouwt in plaats van een interview mag je Ton of SNS niet aanrekenen. Het is een artikel in het AD waar Evelyn aan refereert. En ik vind dat de SNS-boodschap daar goed uit de verf komt. En dat vind jij toch ook wel?
Ik vind het in ieder geval positief dat SNS ook in het rijtje banken staat dat zijn missie op deze manier heeft kunnen uitdragen. .

Hoi Jan,

Het is dus *geen* artikel. Het is gekochte ruimte, die *lijkt* op een artikel
Dat reken ik Tom/SNS verder niet aan, maar ik houd niet van die manier van adverteren.

Verder prima interview en boodschap hoor, daar sta ik wel achter.

@BigBen
In mijn tijd bij de klantenraad heeft Ton altijd een oprechte en banaderbare indruk op mij gemaakt. Ik geloof wel dat hij naar beste kunnen zijn best doet dit ook waar te maken. Ook al is SNS de kleinste grootbank in NL, het blijft een forse en soms logge organatie. Wat niet weg neemt dat wij kritisch moeten blijven en ze blijven herinneren aan gemaakte beloftes etc. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Beste allemaal,

Zoals ik onderaan heb geschreven is het interview met Ton Timmerman onderdeel van een serie publicaties in het AD. Deze publicaties zijn advertorials, die ruimte kopen we in bij de Persgroep en op die manier bespreken we op een toegankelijk wijze het thema 'Financiële Weerbaarheid'. Het interview met Ton Timmmerman is authentiek, dit is zijn oprechte missie voor SNS. Met betrekking tot de reacties wil ik jullie graag verzoeken om in te gaan op het onderwerp, een eventuele persoonlijke mening over Ton Timmerman mag je achterwege laten. Fijn weekend 🙂 Evelyn

@BigBen
In mijn tijd bij de klantenraad heeft Ton altijd een oprechte en banaderbare indruk op mij gemaakt. Ik geloof wel dat hij naar beste kunnen zijn best doet dit ook waar te maken. Ook al is SNS de kleinste grootbank in NL, het blijft een forse en soms logge organatie. Wat niet weg neemt dat wij kritisch moeten blijven en ze blijven herinneren aan gemaakte beloftes etc. :)

Ik geloof ook niet echt dat hij niet te vertrouwen oid is, wat ik zei is dat z´n woorden soms onbetrouwbaar zijn.
Ik schat in dat hij een erg joviale en goedwillende man is. Helaas kan (en wil) hij niet alles waarmaken wat hij zegt.
Groet.
Groet,
Ben 🆒
ING verdient het, als zoveel mogelijk 'particuliere' rekeninghouders deze bank de rug toekeren;
voor menige onderneming ligt dat - om begrijpelijke redenen - vaak wat moeilijker.
Reputatie 4
Badge +3
ING verdient het, als zoveel mogelijk 'particuliere' rekeninghouders deze bank de rug toekeren;
voor menige onderneming ligt dat - om begrijpelijke redenen - vaak wat moeilijker.

Beste @cartblanche37

Welkom op de community 🙂
Nu wil ik je enthousiasme om iets met ons te delen niet remmen, maar je hebt kritiek op ING? Dat kun je misschien beter aan hen laten weten, dan praten we hier verder over SNS. Ben je benieuwd wie we zijn? Klik dan hier, graag horen we óók meer over jou. Waar kom je vandaan, wat zijn je hobby's etc. Dit is vrijblijvend hoor, als je het leuk vindt, dan kun je jezelf hier voorstellen.
@Evelyn; Ik vind je reactie veel te kort door de bocht. Indien @cartblanche37 bijv. net klant is geworden bij de SNS en hier haar/zijn eerste bericht plaatst? Het zou kunnen dat zij/hij met ergernis (of erger) bij een andere bank is vertrokken. Mij lijkt het dan wenselijk dat zij/hij haar gal daarover (op nette wijze voor zover dat mogelijk is) met ons kan delen.
Er zijn veel van ons, klanten bij de SNS, die van een andere bank komen. Enige erkenning van storende ervaringen daar en de (mogelijk) positievere ervaringen bij de SNS, uitwisseling daarvan, moet toch kunnen?
Groet,
Ben 🆒
PS Maar wie ben ik om dat te moeten vertellen?
Ik heb ook al meermalen kritiek geuit op ING. Ook slechte voorbeelden zijn voorbeelden.
Melden bij ING lijkt logisch, maar één van de kritiekpunten is nu juist dat ING de kanalen steeds verder afsluit. Zo is vorig jaar de community de nek omgedraaid. Email was ook al een zwak punt.
Overigens ben ik als penningmeester van een vereniging (zakelijke rekening dus) ook bezig ING te verlaten.
Reputatie 4
Badge +3
Beste allemaal,

De community is een plek voor iedereen en we willen graag dat de sfeer goed blijft. Zoals jullie weten staan we altijd open voor feedback over SNS gerelateerde onderwerpen. Om bij het gepubliceerde interview met Ton Timmerman te blijven: we bieden in dit geval een toegankelijk platform waarop óók kritiek over de missie van SNS geuit kan worden.

Ik begrijp jullie enigszins geschrokken reacties en vragen goed, deze situatie is voor niemand fijn. We hebben ingegrepen omdat Ton Timmerman persoonlijk beledigd wordt, zijn woorden worden onbetrouwbaar genoemd. Om ervoor te zorgen dat de community een prettige plek blijft, hebben we een aantal huisregels opgesteld. Hierin lees je onder andere terug dat we respectloze uitlatingen over anderen niet toestaan. Wanneer iemand de impact van zijn of haar taalgebruik onderschat of zich niet aan de regels van houdt, dan heeft dat gedrag gevolgen voor de toegang tot SNS Community.

Vanzelfsprekend streef ik naar goed contact op basis van wederzijds respect. In een privébericht heb ik @BigBen een korte toelichting gegeven. Daarnaast heb ik hem vrijdag uitgenodigd voor een telefoongesprek zodat hij zijn uitlatingen kan verklaren en we zijn toegang kunnen herstellen. Tenslotte ben ik graag open over mijn doel en passie voor de community: mijn wens is een toegankelijk, kleurrijk en positief platform waar veel mensen zich thuis voelen om opmerkingen te plaatsen, waar ze informatie kunnen ophalen en hun kennis kunnen delen. Echt iedereen is van harte welkom.

Vriendelijke groet, Evelyn
Badge +1
@Evelyn, omdat BigBen zijn uitlatingen in het openbaar plaatst lijkt me weer en wederhoor ook gewoon mogelijk in het openbaar. Toelichting kan e.e.a verduidelijken. Als daarna de de SNS van mening is dat de huisregels ernstig overtreden zijn, kan de SNS overgaan tot andere maatregelen. Ik vind de reactie nu wat prematuur.
In het verleden hebben we één a twee keer een royement meegemaakt en dat was van een andere orde.
Hoi Evelyn,
ik wou en wil dit niet op de spits drijven, maar;

We hebben ingegrepen omdat Ton Timmerman persoonlijk beledigd wordt, zijn woorden worden onbetrouwbaar genoemd.

Is toch wat anders dan, jij schreef mij letterlijk in je PN;
"In je reactie beledig je Ton Timmerman persoonlijk en je noemt hem onbetrouwbaar. Zo gaan we niet met elkaar om op het forum. De afspraak is dat je geen uitlatingen over anderen doet die respectloos zijn. Het is niet de 1e keer dat je dit doet, het is onaangenaam en de grens is bereikt."
.
Je uitspraak nu is voor mij ook een bewijs dat jou taalgebruik dus ook onbetrouwbaar is. Ik kan het niet anders zien en laat het daar dan ook bij.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge
Nou mensen, als dit topic representatief moet zijn voor de open SNS gemeenschap die met enige zelfdiscipline ontopic een felle maar wel beheersde discussie dan hou ik mijn hart vast voor die gemeenschap.

Ik spiegel maar weer even met een veel grotere gemeenschap waar ik veel verkeer, Tweakers. In die gemeenschap is ook een gedragscode, en dat is een bittere noodzaak. Ook daar gaat het fout in discussies. In die gemeenschap is een moderatie mechanisme toegankelijk voor de bezoekers en voor de moderatoren. Die moderaties serveren soms reacties af. Van de wat uitgebreide dragscode zijn er enkele richtlijnen die heilig zijn, en waarop andere reacties, moderaties en moderatoren sterk reageren:

1. Hoe fel de discussie ook, je speelt niet op de man of vrouw.
2. Een discussie moet zou goed als mogelijk ontopic blijven. Geen whataboutism.

Dat een discussie als deze in het beste in transparantie kan worden uitgevoerd (Erik) daarmee kan ik het op zich eens zijn, maar mensen, ze hoort toch niet in dit topic thuis? En nota bene een moderator en enkele van onze meeste ervaren forum bezoekers zijn betrokken in deze discussie.

Ook is er een nadeel om een dergelijke discussie in een platform als een forum te houden. Onze lichaamstaal mist, intonatie van van onze stemmen is niet te horen. Zo kan het komen dat een op zich transparante discussie niet zijn doel, te weten de-escalatie, bereikt.

Dat moderatoren met een DM een corrigerende tik kunnen uitdelen is trouwens ook op Tweakers heel gewoon. Ze hebben daar ook een mandaat voor. Dat is maar goed ook, anders wordt het een puinhoop met het grote aantal bezoekers. Er is ook wel iets voor een DM te zeggen, omdat een bezoeker dan niet ten overstaande van de community hoeft te worden gecorrigeerd, het geeft ook privacy. Op Tweakers wordt wel gestructureerd enkele malen gewaarschuwd voordat een sanctie plaatsvindt. Onduidelijk is voor mij in hoeverre Ben eerder waarschuwingen heeft gehad. Dit aspect lijkt mij een hamvraag die mogelijk wat "bewegingsruimte" geeft.

Ook bij Tweakers zijn discussies over ingrepen van moderatoren, met de moderatoren zelf wel te verstaan. Ook daar wordt bij tijd en wijle een ingreep gecorrigeerd of afgezwakt. Handig is dan wel dat een tweede moderator zich ook in de discussie mengt (vier ogen principe) Een interpretatiefout is snel gemaakt, en is geen schande. Voor deze discussie is wel een aparte plek op het forum, ook publiek maar de discussie wordt niet middenin de contentpagina's gevoerd.

Ik wil de suggestie doen om deze discussie te verplaatsen naar de SNS community pagina's, of naar het klankbord, hebben we meteen weer een charmante escape om Ben daar weer deelgenoot van te maken. In die discussie moeten we afstappen van onze grote waarheden, van beide kanten. Ook moeten we stoppen met het vastpinnen van elkaars uitspraken. Uiteindelijk is er bij mij maar een waarheid blijven hangen, en dat is dat we tekort zijn geschoten in de communicatie, terwijl de intenties van beide zijden helemaal niet zo verkeerd waren.

We communiceren dus nog niet goed genoeg en moeten dus meer onze best doen. En misschien moeten meteen die forumregels wat worden afgestoft. Aan het werk dus, en niet in comfortabele grote waarheden blijven hangen. We zijn volwassen...toch? En twijfel aan de eigen interpretatie is geen zwakte maar een blijk van intelligentie.
@Ferd, dank voor je bijdrage om wat klaarheid te brengen.
Ik zou graag een uitgebreide reactie willen geven, maar doe dat niet om , zoals ik al aangaf, niet meer olie op het vuur te gooien.
Groet,
Ben 🆒
Ps er is één (vast wel meer) groot verschil met Tweakers, SNS is een commercieel bedrijf en ik ben daar klant.
Reputatie 3
Badge
Ondanks de lengte misschien nog niet duidelijk genoeg. Om deze discussie duidelijk te houden zouden we even weg moeten bij de inhoud, een niet naar tevredenheid presterende SNS en haar directie.

In tegenstelling tot wat je zegt Ben, Tweakers is heel (te) commercieel, maakt deel uit van het VNU concern en verzint steeds meer manieren om geld te maken. Dat desondanks een grote (nog) deskundige community de site blijft bezoeken is omdat men elkaar daar treft, en ik zou bijna zeggen, ondanks Tweakers zelf.

Maar Tweakers is ook heel groot. 500.000-1.000.000 pageviews per dag. Moderatie is daar daarom strak en gedisciplineerd. Ook Tweakers is niet vreemd van populisme en fanboyisme, over de twee criteria die ik in mijn vorige post noemde zijn moderatie en bezoekers echter opvallend eenduidig.

Zou ik een reactie vergelijkbaar met jouw reactie van vier dagen terug op Tweakers zetten, en die reactie zou in een populair topic staan waar veel bezoekers affiniteit mee hebben, en dus een goede gewogen moderatie zou ontstaan, dan zou de reactie op een -1 (ongewenst) uitkomen. En het is niet uitgesloten dat de reactie na klachten van bezoekers met een modbreak als kwetsend wordt verwijderd. Een bijstelling als "de woorden van" is hierbij een subtiliteit waar het merendeel overheen leest. Wat beklijft is Pietje=Onbetrouwbaar.

Laat ik dan maar diegene van de bezoekers zijn die vanuit zijn senioriteit bij Tweakers uitspreekt dat je reactie geen schoonheidsprijs verdient en dat ze terecht gecorrigeerd is. Het hoe van de correctie is daarbij een ander verhaal en blijft voor mij een punt van discussie. Vanuit mijn optiek is daar op het vlak van de moderatie nog wel wat bij te schaven.

Mijn kritiek op je reactie gaat nadrukkelijk over vorm van de reactie. De inhoudelijkheid die ze kan impliceren lees ik er namelijk niet in, en ook verdere argumentatie mist. Dat die kennis in de historie van het forum zou zijn terug te vinden maakt daarbij niet uit. Als toevallige bezoeker lees ik alleen de reactie en kom tot een conclusie.

Ik hoop dat je tenminste de moeite kan waarderen die ik erin stop om te verduidelijken. Ik begrijp dat dit feedback voor je moet zijn.
Zoals deze kwestie tot nu toe is benaderd, lijkt het startpunt te liggen bij een al dan niet toelaatbare formulering door een communitylid.
Ik zie dat echter heel anders. Deze kwestie loopt al veel langer. Wie de postings van verschillende communityleden over de afgelopen maanden bekijkt, moet concluderen dat er al geruime tijd sprake is van ergernissen en irritaties. De reacties worden steeds korter, bondiger en daardoor kon het niet uitblijven dat het een keer bij iemand in het verkeerde keelgat zou schieten. Ik denk dat het uiteindelijk volledig wegblijven van voormalig actieve communityleden daar mede een gevolg van is. Daarmee gaan veel zinvolle ideeën en raadgevingen verloren.
Helaas - dat is mijn persoonlijke mening - gaat SNS hier zeker niet vrijuit. Wanneer bij voortduring er niet (soms jarenlang) inhoudelijk wordt ingegaan op de principiele zorgen die er leven, beloftes niet worden nagekomen (zodra er nieuws is horen jullie het... zelden dus) en er geregeld onaangekondigd acties / wijzigingen op touw worden gezet, krijg je het gevoel tegen een muur te praten. En dat leidt tot steeds hoger oplopende ergernis, hetgeen betekent: hardere taal of verdwijnen. In deze kwestie is voor hardere taal gekozen, wellicht in de hoop op verbetering?
Misschien zal deze uitbarsting dan toch een heilzame werking kunnen hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Dit is bij lange na niet het eerste forum waar ik actief ben ( ik zit bijv. ook op Tweakers ;)) en elk forum worstelt soms met moderatie, transparantie etc.
Ik ben het met Ferd eens dat deze meta-discussie eigenlijk niet hier huis hoort en kan me ook vinden in de rest van zijn verhaal.

/ontopic
Ik heb destijds nog mee getest met de nieuwe app een-tweetje, dat beviel prima en vond ik een mooie digitale vervanging voor de contactpersoon op de plaatselijke SNS-bank. Goede zaak dat het nu live gaat, al had het van mij wel geintegreerd mogen worden in den SNS-mobiel app. Zijn daar plannen voor?
Dit is bij lange na niet het eerste forum waar ik actief ben ( ik zit bijv. ook op Tweakers ;)) en elk forum worstelt soms met moderatie, transparantie etc.
Ik ben het met Ferd eens dat deze meta-discussie eigenlijk niet hier huis hoort

Ik stel dan ook voor om dit discussiepunt te verplaatsen naar het Klankbord, met BigBen.
Reputatie 3
Badge
Wie de postings van verschillende communityleden over de afgelopen maanden bekijkt, moet concluderen dat er al geruime tijd sprake is van ergernissen en irritaties. De reacties worden steeds korter, bondiger en daardoor kon het niet uitblijven dat het een keer bij iemand in het verkeerde keelgat zou schieten. Ik denk dat het uiteindelijk volledig wegblijven van voormalig actieve communityleden daar mede een gevolg van is. Daarmee gaan veel zinvolle ideeën en raadgevingen verloren.
Helaas - dat is mijn persoonlijke mening - gaat SNS hier zeker niet vrijuit. Wanneer bij voortduring er niet (soms jarenlang) inhoudelijk wordt ingegaan op de principiele zorgen die er leven, beloftes niet worden nagekomen (zodra er nieuws is horen jullie het... zelden dus) en er geregeld onaangekondigd acties / wijzigingen op touw worden gezet, krijg je het gevoel tegen een muur te praten. En dat leidt tot steeds hoger oplopende ergernis, hetgeen betekent: hardere taal of verdwijnen. In deze kwestie is voor hardere taal gekozen, wellicht in de hoop op verbetering?
Misschien zal deze uitbarsting dan toch een heilzame werking kunnen hebben.

De post waar het in deze discussie even over gaat zie ik ook maar als een symptoom. SNS en bezoekers hebben hierin een gedeelde verantwoordelijkheid, it takes two to tango. Iets heeft te lang doorgeetterd. Persoonlijk twijfel ik er alleen aan of deze dieper liggende oorzaak is te tackelen in een forum topic, besloten of niet. Ik denk dat we de moeite moeten steken in een gesprek. De huidige moderatoren van SNS hebben verder de handicap dat ze geen lange staat van dienst hebben en dus niet aangesloten kunnen zijn op die verleden tijd. Wat denk ik belangrijk is dat SNS heel realistisch is over wat forum bezoekers van haar mogen verwachten, en welke invloed zij op de SNS organisatie kunnen hebben, en vooral welke invloed daar dus buiten valt.
Ik reageer niet zo vaak meer als in het verleden. Maar soms moet ik toch even.
Big Ben ik vind het jammer dat je Ton onbetrouwbaar noemt. Ik ben dat niet van je gewend en volgens mij is dit ook niet waar.
Onbetrouwbaar is een zwaar woord en niemand kan bevestigen dat dit zo is.
We weten dat SNS een klein bedrijf is met een hele logge organisatie. Het is Ton niet gelukt om vanuit zijn vorige functie grote veranderingen aan te brengen met name in de logge en starre IT-organisatie. Dat betekent niet dat Ton onbetrouwbaar is.
Bij SNS blijft het knelpunt dat er geen goed opgeleide communicatiedeskundige is en helaas ook niet een deskundige op het gebied van cognitieve wetenschap.
Groet van Carel. (Die ziet dat nog steeds een 5-tal diehards in de community communiceren).
Badge +1
Ha Carel,
Ik hebt dus toch niet volledig afscheid genomen. Hoe gaat het? Duidt je naam op een bestaan als "Pensionista español".
Erik
Ha Erik,
Ik ben weer terug waar ik ooit begon. Jaren geleden met de nutsspaarbank daarna SNS sparen geprobeerd en vervolgens SNS betalen.
En daar ben ik mee gestopt met name vanwege zeer klantonvriendelijke IT met beloftes links en rechts waarbij geen duidelijkheid ontstond. In die tijd heb ik ook een paar plezierige gesprekken met Ton meegemaakt. Maar de stroop van de IT organisatie waarbij men jaren bezig is met iets maken waar vele klanten om vroegen (denk aan creditcard) en tot mijn verbazing men overgegaan is op mijn suggestie om om te schakelen naar ICS. Echter vindt men nu dat dit mooie product geïntegreerd moet worden in mijn SNS wat natuurlijk een grote fout is want daardoor wordt mijn SNS logger etc. Maar kennelijk heeft men voor de hobbies van de it organisatie wel tijd.
Dus ik ben weer retour bij alleen een spaarrekening.
Eind vorig jaar deed ik nog een poging om voor één van de kleinkinderen een doelbeleggingsrekening te opnenen (een asn product wat ook door sns geleverd wordt).
Het resultaat was een hoop telefoontjes ook met asn. Onduidelijk hoe je sommige vragen moest beantwoorden als je dit product digitaal wil regelen.
Volgens asn moest het binnen 3 werkdagen te activeren zijn. Na ongeveer een maand was het gelukt. En je begrijpt dat ik overige producten dan ook niet zal gaan afnemen.
Gedoe met de non-keuze van Visa en Mastercard en de storingen met Visa. En als modder op de soes de wijze waarop windows 10 mobile binnen een maand niet meer geleverd werd.
De stekker er uit trekken en de klant kan barsten in populair NL.
En pensionada ben ik al 12 jaar. De naam heeft meer te maken met de verwarring die ontstaat met de andere hond waar ik zeker geen familie van ben ;-)
Maar met jou gaat alles goed?
Inmiddels krijgt Maurice Oostendorp meer aandacht, en nog overwegend positief ook.
Grote voordeel: die artikelen zijn geen advertorials (voor zover ik zie).

Reageer