SNS

Beantwoord

Minder bescherming van de persoonsgegevens?

• 28 januari 2020
  • 5 Reacties
  • 11036 Keer bekeken

Ik wilde zojuist mijn handtekening aanpassen. Dat lukte niet, want bij het opslaan van de wijziging kreeg ik de melding dat niet alle verplichte velden zijn gevuld.

Nu is het niet duidelijk waar ik in gebreke ben gebleven, maar ik doe het nu toch al een aantal jaren met het huidige profiel.

Zijn tegenwoordig bijvoorbeeld geboortedatum, beroep en woonplaats verplicht voor een community-lid?

Zo ja, is dat gecommuniceerd?

Resultaat is in ieder geval dat mijn handtekening nog hetzelfde is.

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 28 januari 2020, 15:40

Hi @Koos,

Omdat het (inderdaad) geen verplichte velden zijn, hebben we het gelijk voor je getest. Mag ik je vragen om het opslaan van je handtekening opnieuw te proberen en me laten weten of het nu wel lukt?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @Koos,

Goed dat je ernaar vraagt en perfecte timing ook: op de Dag van de Privacy is het je goed recht om gegevens in te zien, te (laten) wijzigen of zelfs volledig te (laten) wissen. Bij mijn weten zou je zonder problemen je handtekening moeten kunnen aanpassen. Nu dat niet lukt, doe ik graag navraag voor je. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Koos,

Omdat het (inderdaad) geen verplichte velden zijn, hebben we het gelijk voor je getest. Mag ik je vragen om het opslaan van je handtekening opnieuw te proberen en me laten weten of het nu wel lukt?

Ik heb het getest, en het kan nu wel.

Wat me wel verbaasde: er staat een foutieve geboortedatum in mijn profiel. Dat vind ik niet erg, maar hem verwijderen lukte niet. Er moet kennelijk wel iets staan.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Koos,

Fijn dat het aanpassen is gelukt. Volgens mij is je geboortedatum geen verplicht veld. Als je het op prijs stelt, dan kan ik de foutieve geboortedatum voor je laten verwijderen. Geef je me een seintje? 

Sorry @Evelyn SNS , ik heb nooit op je vraag gereageerd.

Maar actie is niet nodig. Ik wil op die plek geen geboortedatum hebben staan, maar een foutieve is wat mij betreft ook OK.

Reageer