SNS

Over schulden en wat banken (ook SNS) niet doen.

• 30 oktober 2018
  • 2 Reacties
  • 335 Keer bekeken

Prachtig, dat artikel in de SNS Nieuws mail over hoe Nederlanders vaak niet over hun schulden en/of geldproblemen durven te praten. Hypocriet is het artikel ook, want degenen die in de schulden zitten of problemen hebben worden door banken steevast genegeerd. Het zijn vaak juist die mensen in de maatschappij (ik noem mensen met een uitkering zoals WAO, Bijstand etc.etc.) die het wat minder hebben en in de problemen zijn beland, hetzij door onverstandig met geld om te gaan, hetzij door onvrijwillige hoge kosten die zij ineens op hun brood krijgen. Wanneer zo iemand bij de bank aanklopt voor wellicht wat tijdelijk krediet (misschien is een tijdelijk persoonlijk krediet met vaste aflossing en geen opnamemogelijkheid een oplossing) heeft de bank daar geen enkele boodschap aan en de klant wordt dan ook zeer snel duidelijk dat de bank geen krediet verstrekt aan "uitkeringstrekkers", dit heb ik zelf in het verleden mogen ervaren en richting mijzelf waarbij zelfs ook die term richting mij werd gebruikt.

U kunt uiteraard het excuus gebruiken dat het niet de taak van een bank is mensen die geldproblemen hebben te helpen maar besef dan wel dat het gros van de Nederlanders geen keuze had toen uzelf in de problemen zat en wij u met ons belastinggeld hebben geholpen.Dus SNS, steekt u vooral de hand in eigen boezem en maak geen mooie sier met informatie waar jullie zelf helemaal niets mee doen. PUNT!

😠

2 reacties

Voor de SNS past hier ook alleen maar een nederig zwijgen.
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat de meeste schulden worden gemaakt door het kopen op afbetaling en het lenen bij financieringsmaatschappijen. Ik denk niet dat een bank jou geld leent als je niet kredietwaardig bent en de lening niet kunt terugbetalen. De bank is niet verantwoordelijk voor jouw schulden, lijkt mij, behalve als de bank jou geld leent zonder onderzoek te doen, of je dat kunt terugbetalen. In de tijd, dat ik het niet zo breed had, heb ik de tering naar de nering gezet om niet in de schulden te geraken. Daar pluk ik nu de vruchten van.

Reageer