Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m


Toon eerste bericht

98 Reacties

Ik krijg continue de melding dat er netwerkproblemen zijn, foutcode 807. Rest van internet werkt wel dus lijkt echt in de app te zitten. Enige bijzonderheid is dat ik in andere tijdzone zit, maar neem aan dat dat niet relevant is.
Qua kleuren, bij de bij/af zijn de bijschrijving groen en de afschrijving in zwart letterkleur, de boekhouder in mij heeft liever rood als kleur voor afschrijvingen maar kan er mee leven :D Maar in de inzicht pagina zijn de afschrijvingen in groene letterkleur, ik zou dat liever zwart of rood hebben
Hoi Lost,

Wat leuk om te lezen dat je de app hebt geïnstalleerd en mee test. Een boekhouder kunnen we altijd goed gebruiken, je let ongetwijfeld op andere dingen dan anderen. Bedankt voor je feedback, ik zet het door :)
Reputatie 4
Vooropgesteld: ik ben geen mobiele betaler.
Maar nu ik sl!m bekijk, zie ik 3 opties: Bij en Af, Inzicht en Gepland.
In Bij en af staan veel transacties. Maar bij Inzicht staat niets door gebrek aan transacties? Ik neem aan dat ik een en ander verkeerd begrijp...
Reputatie 2
Lost schreef:

Ik krijg continue de melding dat er netwerkproblemen zijn, foutcode 807. Rest van internet werkt wel dus lijkt echt in de app te zitten. Enige bijzonderheid is dat ik in andere tijdzone zit, maar neem aan dat dat niet relevant is.


Ergens op de community is uitgebreid gesproken over verbindingsproblemen. Misschien even zoeken.
Ik meen dat het mogelijk veroorzaakt zou kunnen worden doordat de app de verbinding in de gaten houd. Indien de verbinding verbroken wordt en opnieuw opgebouwd, dan denkt de app dat er een beveiligingsprobleem is en weigert dus verdere verbinding.
In nieuwe routers wordt vaak geschakeld tussen verschillende kanalen (en dus opnieuw verbinden). Mogelijk kun je proberen de router alleen de 2.4 band te laten gebruiken.
Suc6,
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 3
Dennis schreef:

eRik19 schreef:

Nu krijg ik op mijn werk de foutcode 4024 met SL!M. Het heeft dus te maken met bepaalde controle of je van het zelfde/ander device/netwerk werkt oid. Dit gebeurt niet met de ASN app enkel met de SL!M app.


Hoi eRik19,

Zoals MarcelR al aangeeft, betekent de foutcode 4024 dat er een verkeerde pincode is ingevoerd.


Dan heb ik de vraag waarom dan bij de tekst in het bericht niets vermelden over pin code maar spreken over internetverbinding?


(Ik heb een keer het nummer gebeld dat vermeld wordt en de support medewerkster heeft 15 min lopen zoeken naar deze foutcode en kon h'm niet vinden....
Reputatie 3
Is er wat gefixed? Ik kan zowaar weer inloggen op Sl!m app.
Daar heb ik (nog) geen melding van ontvangen, maar we hebben al jullie opmerkingen wel doorgezet. Fijn dat je weer kunt inloggen.
Koos schreef:

Vooropgesteld: ik ben geen mobiele betaler.
Maar nu ik sl!m bekijk, zie ik 3 opties: Bij en Af, Inzicht en Gepland.
In Bij en af staan veel transacties. Maar bij Inzicht staat niets door gebrek aan transacties? Ik neem aan dat ik een en ander verkeerd begrijp...


Hoi Koos,
Als er bij- en afschrijvingen zijn, dan zou ook het 'Inzicht' moeten werken in Sl!m. Werkt dit onderdeel wel in de SNS Mobiel Bankieren app?
Reputatie 3
Ik heb ook geen inzicht omdat er wordt aangegeven dat er geen transacties zijn gevonden in deze periode (geldt ook voor afgelopen maanden). Ik heb mijn ASN account gekoppeld.
Reputatie 4
Mijn lege inzicht zou "gewoon" gebaseerd moeten zijn op mijn SNS betaalrekening.
Andere onduidelijkheid: Ik heb uit nieuwsgierigheid Mijn Budget aangezet, maar geen vragen beantwoord. Vervolgens wilde ik Mijn Budget uitzetten, maar kon hem alleen maar aanzetten.
Vraag: staat-ie nu aan of uit? Enige feedback lijkt hier op zijn plaats.
eRik19 schreef:

Dan heb ik de vraag waarom dan bij de tekst in het bericht niets vermelden over pin code maar spreken over internetverbinding?


(Ik heb een keer het nummer gebeld dat vermeld wordt en de support medewerkster heeft 15 min lopen zoeken naar deze foutcode en kon h'm niet vinden....


De ontwikkelaars geven aan dat de app standaard (ook SNS Mobiel Bankieren) 1 melding geeft bij een fout: namelijk problemen met de verbinding. De cijfercode geeft dan meer informatie en 4024 blijkt verkeerde pincode te zijn.
@eRik19: Hoewel het geen kwaad kan, is het inderdaad niet de bedoeling dat je in Mijn Budget spaar- en beleggingsrekeningen ziet. We plaatsen deze melding op de lijst met wijzigingen.

@Koos: Het is inderdaad vreemd dat je Mijn Budget hebt aangezet en vervolgens de optie niet kunt uitzetten. Het lijkt alsof er iets is misgegaan. Wat zie je als je na het uitloggen nu inlogt?
Reputatie 4
Wanneer ik weer inlog en Budget kies, dan kan ik hem in de startpagina daarvan aanzetten.

De Inzicht pagina is nu wel degelijk gevuld. Over de categorie-indeling valt best iets te zeggen, maar ik heb dan ook niets ingesteld bij het Huishoudboekje (dat ik niet gebruik).
De staafdiagrammetjes zijn wel grappig.
Het was mij alleen niet duidelijk dat er nog een subindeling per categorie was. Omdat september nog kort is, kon ik dat alleen zien aan de bedragen. Was niet zonder meer duidelijk, waardoor ik (achteraf onzinnige) vragen ging stellen (aan mezelf).
.
Eén ding begrijp ik wel, maar ik zou het zelf anders doen. De rente voor mijn hypotheek staat onder de noemer "Banken". Zelf zou ik "Wonen" kiezen. Hoe doet SNS dat met huurwoningen?

Kortom: een dubbel gevoel: leuk inzicht, maar eigenlijk betekent dit dat SNS een overzicht heeft van mijn huishouden zonder dat ik daar iets over te zeggen heb. Ik heb het huishoudboekje toch niet voor niets uitgeschakeld?
Hoe denken jullie daarover?
Reputatie 4
Zoals ik al eerder meldde: ik ben geen mobiel-betaler.
Ik realiseer me nu dat mijn commentaar evengoed de standaard SNS Mobiel Betalen app betreft. Is geen nieuwe functie.
Reputatie 1
Vraag: hoe kan ik vaste lasten toevoegen of aanpassen in mijn budget? Ik zie alleen de mogelijkheid om posten te verwijderen.
Goedemorgen heren,

@Koos: De feedback die je geeft, is inderdaad van toepassing op het bestaande kasboek. Als je bij 'Instellingen' ook 'Mijn Budget' aanzet, dan kun je dat beoordelen.

@Stefan: Je kunt geen aanpassingen doen of posten toevoegen aan het gedeelte 'Mijn budget', omdat deze functie er nog niet is. De wens die je uit, wordt door meer klanten benoemd en nemen we mee in de doorontwikkeling.
Reputatie 3
Dennis schreef:

eRik19 schreef:

Dan heb ik de vraag waarom dan bij de tekst in het bericht niets vermelden over pin code maar spreken over internetverbinding?


(Ik heb een keer het nummer gebeld dat vermeld wordt en de support medewerkster heeft 15 min lopen zoeken naar deze foutcode en kon h'm niet vinden....


De ontwikkelaars geven aan dat de app standaard (ook SNS Mobiel Bankieren) 1 melding geeft bij een fout: namelijk problemen met de verbinding. De cijfercode geeft dan meer informatie en 4024 blijkt verkeerde pincode te zijn.


Na eerdere melding van mijn kant kreeg ik het probleem weer terug. Vanmorgen had ik helaas een BSOD te pakken en was mijn Android emulator (Blue Stacks) instabiel. Deze opnieuw geïnstalleerd en de backup terug gezet. Deze backup had ik gemaakt op een moment dat SL!M nog werkte voor mij. Wat schets mijn verbazing: Ik kan weer inloggen en krijg de fout melding 4024 niet. Het is dus vreemd dat de fout 4024 wordt gegeven en het lijkt te liggen aan de 'state' van de App. Dit buitengewone vreemde gedrag is wel erg specifiek, en ik kan me zo voorstellen dat een ontwikkelaar hier iets mee kan.
Reputatie 3
Nu ik nog even SL!M kan gebruiken, maar eens een overboeking ingepland voor het eerst. Krijg ik de volgende melding:


Dat is natuurlijk waar, want eerste overboeking met de App, maar de gekozen rekening wordt ook elke maand gebruikt voor een automatische overschrijving. Die gegevens zijn ook bekent in de App. Dus ik begrijp deze melding niet; zou niet nodig moeten zijn.
Hoi Erik,

Je meldingen zetten we door naar de specialisten. Zodra ik een reactie ontvang, laat ik dat weten.
BenoitSvB schreef:

Het gaat al mis bij de voorwaarden: de overeenkomst Sl!m Mobiel Bankieren heeft een circulaire definitie: SNS Mobiel Bankieren = SNS Sl!m Bankieren = ja...eigenlijk dus ??. Maar je blijft wel SNS Mobiel Bankieren gebruiken = eh....ja SNS Slim Bankieren..
Eerst maar eens verduidelijken voordat ik daarmee instem!



Goedemorgen Benoit,
We hebben je feedback over het aanpassen van de voorwaarden doorgezet en een reactie ontvangen. De overeenkomst en de voorwaarden zijn zorgvuldig opgesteld en met de juridische afdeling kortgesloten. Door grotendeels dezelfde voorwaarden als voor de SNS Mobiel Bankieren app te gebruiken, hoeven we geen aparte voorwaarden voor Sl!m te maken. Zo kunnen we alle tijd steken in het ontwikkelen van nieuwe functies: precies waar deze app voor is bedoeld.
eRik19 schreef:

Nu ik nog even SL!M kan gebruiken, maar eens een overboeking ingepland voor het eerst. Krijg ik de volgende melding:


Dat is natuurlijk waar, want eerste overboeking met de App, maar de gekozen rekening wordt ook elke maand gebruikt voor een automatische overschrijving. Die gegevens zijn ook bekent in de App. Dus ik begrijp deze melding niet; zou niet nodig moeten zijn.


Hoi Erik,

Bij ieder rekeningnummer in het adresboek in de app staat de laatste datum waarop vanuit de app hiernaartoe een overboeking is gedaan. Als je een ontvanger selecteert, dan controleert de app de datum. Als deze meer dan 15 maanden in het verleden ligt, dan krijg je een pop-up met bovenstaande melding. Je kunt dan verder klikken als je weet dat het rekeningnummer klopt. De datum in de app wordt dan bijgewerkt naar de actuele datum. Een automatische overboeking kan deze datum niet bijwerken, dus telt niet mee bij het bepalen of de melding wordt getoond of niet. Hopelijk verklaart dit de reden van de melding.
Reputatie 3
Marijke schreef:

Bij ieder rekeningnummer in het adresboek in de app staat de laatste datum waarop vanuit de app hiernaartoe een overboeking is gedaan.


Bijna goed, in de Sl!m App (en ik denk ook in de andere apps) moet je rekeningnummer selecteren, en dan 'wijzigen' kiezen en dan krijg je die datum te zien.

Als ik vanuit die wijzig-pagina (popup) met 'alle' rekening details terug ga (pijltje links-boven), dan blijft de app hangen op het dat popup scherm met een draaiend busy graphic. na 2 min heb ik dat afgebroken. ( phone's Back toets ).
Reputatie 3
eRik19 schreef:

..........Bij Overzicht wordt bij een bepaalde rekening netjes genoemd, alleen worden alle woorden Hoofdletter - Kleine Letters gemaakt. Dit vind ik niet handig omdat dit ook gebeurt met voorletters van personen die aan elkaar geschreven zijn. Het zou beter zijn om de te naamstelling niet aan te passen en gewoon op te halen. (ipv ZYX Nor zie ik Zyx Nor; ik kan natuurlijk de naam aanpassen naar Z Y X Nor, maar dan moet ik door mijn hele adres boek heen. P.S. dit voorbeeld is voor Blacktomcat)..........


Ik heb me suf gepiekerd en kom er nog steeds niet uit waarom dit voorbeeld specifiek voor mij bedoeld is. eRik19, kun je mij nog een hint geven?
Reputatie 3
BT, In Enschede was vroeger een studentenhuis dat als tenaamstelling in de telefoongids Zyxnor had; dus het laatste telefoonnummer onder Enschede.