Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m


Toon eerste bericht

80 Reacties

eRik19 schreef:

@SNS, spraakherkenning kan een mooie aanvulling zijn. Maar kan de SNS aangeven welke informatie, als ik via spraak een saldo check doe, mijn telefoon verlaat en waar die terecht komt? Ik kan me zo voorstellen dat:
1 mobiel registreert spraak-fragment
2 spraak-fragment wordt naar een google-service gestuurd, vertaald in commando, en komt terug in mijn telefoon
3 telefoon voert commando uit en krijgt toegang tot SL!M en krijgt saldobericht (bv: "Uw saldo is nu 34 euro en 12 cent").
4 telefoon stuurt saldobericht naar google-service en deze maakt er een saldo-spraakbericht van
5 telefoon speelt saldo-spraakbericht af.

Dit betekent dat er informatie naar buiten wordt gelekt en bij google terecht komt...


Zo werkt het ook, en daar wordt bij het aanzetten van de functie nadrukkelijk op gewezen. Wil je dit niet, dan moet je de functie dus niet aanzetten. Aangezien je er bij het aanzetten van de functie zelf toestemming voor geeft, is er geen sprake van lekken, maar van een welbewuste keuze.
Reputatie 2
Bedankt Marcel voor het antwoord. Ik moet toch even glimlachen om het woord 'Welbewuste keuze', er zijn maar weinig consumenten die hun leven niet hebben 'verkocht' aan google en/of apple. Er is heel weinig 'bewustzijn' onder consumenten.
Reputatie 1
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
Koos schreef:

...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??


We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.
Reputatie 2
MarcelR schreef:

Koos schreef:

...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??


We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.


Toch is dit ook nogal tegenstrijdig met het feit dat de SNS de Nederlanders "slimmer" wil maken. Welbewust dit voorgaande wetende, gaat dit wel de heel andere kant op.
Op allerlei terreinen legt de SNS grenzen om hun klanten te beschermen, waarbij ik mij soms afvraag: waar bemoeit de SNS zich mee. En hier je klanten in het "ongewisse" laten gaan?
Groet,
Ben :cool:
PS Marketing is een vreemd item.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)