Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m

Toon eerste bericht

83 Reacties

eRik19 schreef:

@SNS, spraakherkenning kan een mooie aanvulling zijn. Maar kan de SNS aangeven welke informatie, als ik via spraak een saldo check doe, mijn telefoon verlaat en waar die terecht komt? Ik kan me zo voorstellen dat:
1 mobiel registreert spraak-fragment
2 spraak-fragment wordt naar een google-service gestuurd, vertaald in commando, en komt terug in mijn telefoon
3 telefoon voert commando uit en krijgt toegang tot SL!M en krijgt saldobericht (bv: "Uw saldo is nu 34 euro en 12 cent").
4 telefoon stuurt saldobericht naar google-service en deze maakt er een saldo-spraakbericht van
5 telefoon speelt saldo-spraakbericht af.

Dit betekent dat er informatie naar buiten wordt gelekt en bij google terecht komt...

Zo werkt het ook, en daar wordt bij het aanzetten van de functie nadrukkelijk op gewezen. Wil je dit niet, dan moet je de functie dus niet aanzetten. Aangezien je er bij het aanzetten van de functie zelf toestemming voor geeft, is er geen sprake van lekken, maar van een welbewuste keuze.
Reputatie 3
Bedankt Marcel voor het antwoord. Ik moet toch even glimlachen om het woord 'Welbewuste keuze', er zijn maar weinig consumenten die hun leven niet hebben 'verkocht' aan google en/of apple. Er is heel weinig 'bewustzijn' onder consumenten.
Reputatie 3
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
Koos schreef:

...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??

We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.
Reputatie 2
MarcelR schreef:

Koos schreef:

We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.

Toch is dit ook nogal tegenstrijdig met het feit dat de SNS de Nederlanders "slimmer" wil maken. Welbewust dit voorgaande wetende, gaat dit wel de heel andere kant op.
Op allerlei terreinen legt de SNS grenzen om hun klanten te beschermen, waarbij ik mij soms afvraag: waar bemoeit de SNS zich mee. En hier je klanten in het "ongewisse" laten gaan?
Groet,
Ben :cool:
PS Marketing is een vreemd item.
Reputatie 3
Nieuwe update van SL!M ontvangen. Met deze kun je nu 'Bankieren met je Stem' en financiële vragen stellen.
Als ik 'Bankieren met je stem' wil aansteken krijg ik eerst een soort intro die me keurig waarschuwt dat Google meekijkt:

Ik zou echter ook verwachten dat de voorwaarden van Mobiel bankieren aangepast zijn op de integratie met externe partijen. Zo'n schermpje als hierboven is goed, maar m.i. niet voldoende (Ik heb de voorwaarden van ASN bekeken omdat ik met die rekening test).

Bij de eerste keer opstarten zie ik een melding over vragenstellen aan Kandoor, maar ik kan in de app zelf niet ontdekken hoe ik dat kan doen? Is deze functionaliteit al aanwezig?
Opmerking: het plaatje in de e-mail toont een stukje van het vraag-scherm . De hoofdkleur is wel erg oranje...
Reputatie 3
Volkskrant schreef:

Uit artikel Vrouwen kunnen niet autorijden en dit is waarom:
Computerwetenschappers voorspellen dat het effect van gender bias onder de invloed van moderne technologie eerder zal toenemen. Dat komt door de manier waarop algoritmes leren. Software voor stemherkenning wordt getraind met behulp van een grote database van stemopnames. Die wordt gedomineerd door mannelijke stemmen. Het gevolg laat zich raden. In 2016 stelde taalonderzoeker Rachael Tatman vast dat Googles stemherkenningssoftware 70 procent beter is het in begrijpen van mannenstemmen dan van vrouwenstemmen. Verstaat uw navigatiesysteem u niet? Probeer het eens met een lagere stem.

Heeft de SNS 'Bankieren met je Stem' voldoende gender breed getest?
De app was wel aan een update toe, een maand je saldoverloop zien is wel karig. En ik hoop dat de internetverbinding melding eruit is gesloopt. Ik weet wel dat ik een slechte internetverbinding heb, dat kan ik zelfs ook wel zien als ik niets zie. Nog beter zou het zijn als de app het gewoon zou doen. Alleen is het jammer dat ik weggegaan ben bij deze bank.

Marijke schreef:

Gebruik jij de SNS Mobiel Bankieren app? En vind je het leuk om nieuwe functies voor mobiel bankieren als eerste uit te proberen? Download dan vanaf vandaag onze nieuwe app Sl!m.

Sl!m is de nieuwe bèta-app van én voor klanten van ASN Bank, RegioBank en SNS (allemaal onderdeel van de Volksbank). Met Sl!m testen we gezamenlijk nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. De app ziet er daarom anders uit dan de SNS app, maar werkt hetzelfde.

Het zou leuk zijn als jij als community lid ook met ons mee test! Dan kun je jouw feedback met ons delen. Dat kan in de app zelf of per mail (slim@devolksbank.nl), maar ook hier op het forum. De bedoeling is namelijk om de functies zo goed mogelijk door te ontwikkelen, zodat we ze uiteindelijk kunnen toevoegen aan de bestaande app.

Let op: als je besluit mee te testen, is het belangrijk dat je de SNS Mobiel Bankieren app ook behoudt, want voor iDeal-betalingen word je hier nog (automatisch) naar doorgestuurd. Verder kun je alle vertrouwde functies in Sl!m vinden, maar vooral ook nieuwe.

Op dit moment vind je er bijvoorbeeld de functie Mijn Budget. Daarmee krijg je een handig overzicht van al je inkomsten en uitgaven. En je ziet gelijk een inschatting van je toekomstige inkomsten en uitgaven. Daardoor krijg je een beter beeld van hoeveel vrij te besteden budget je elke maand nog hebt.

De komende maanden worden steeds nieuwe functies toegevoegd aan de app die je dan kunt uitproberen. Van sommige verbeteringen zal je niet direct iets merken, omdat die vooral aan de achterkant plaatsvinden. Andere zullen je duidelijke nieuwe mogelijkheden bieden om slimmer, handiger en sneller mobiel te bankieren.

We zijn heel benieuwd wat jullie van dit initiatief vinden en of jullie ook mee willen testen. Iets voor jou? Download de app dan vandaag nog, want we hebben een beperkt aantal testplekken.

Download de app voor iOS of voor Android. Op deze pagina vind je meer info over de app.

Wat is jouw eerste indruk van Sl!m?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P