SNS

Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m

  • 27 augustus 2018
  • 110 Reacties
  • 19769 Keer bekeken


Toon eerste bericht

110 reacties

@SNS, spraakherkenning kan een mooie aanvulling zijn. Maar kan de SNS aangeven welke informatie, als ik via spraak een saldo check doe, mijn telefoon verlaat en waar die terecht komt? Ik kan me zo voorstellen dat:
1 mobiel registreert spraak-fragment
2 spraak-fragment wordt naar een google-service gestuurd, vertaald in commando, en komt terug in mijn telefoon
3 telefoon voert commando uit en krijgt toegang tot SL!M en krijgt saldobericht (bv: "Uw saldo is nu 34 euro en 12 cent").
4 telefoon stuurt saldobericht naar google-service en deze maakt er een saldo-spraakbericht van
5 telefoon speelt saldo-spraakbericht af.

Dit betekent dat er informatie naar buiten wordt gelekt en bij google terecht komt...

Zo werkt het ook, en daar wordt bij het aanzetten van de functie nadrukkelijk op gewezen. Wil je dit niet, dan moet je de functie dus niet aanzetten. Aangezien je er bij het aanzetten van de functie zelf toestemming voor geeft, is er geen sprake van lekken, maar van een welbewuste keuze.
Bedankt Marcel voor het antwoord. Ik moet toch even glimlachen om het woord 'Welbewuste keuze', er zijn maar weinig consumenten die hun leven niet hebben 'verkocht' aan google en/of apple. Er is heel weinig 'bewustzijn' onder consumenten.
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
We geven in het geval van voice banking in de app duidelijk aan dat Google niet in je rekening kan kijken, maar dat google wel je saldo doorkrijgt als je google de opdracht geeft om het saldo uit te spreken. Ik denk dat het niet veel duidelijk uitgelegd kan worden dan we nu al in de Slim app doen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat veel mensen niet voldoende beseffen dat ze een bepaalde dienst "betalen" door middel van het aanleveren van persoonlijke data.

Toch is dit ook nogal tegenstrijdig met het feit dat de SNS de Nederlanders "slimmer" wil maken. Welbewust dit voorgaande wetende, gaat dit wel de heel andere kant op.
Op allerlei terreinen legt de SNS grenzen om hun klanten te beschermen, waarbij ik mij soms afvraag: waar bemoeit de SNS zich mee. En hier je klanten in het "ongewisse" laten gaan?
Groet,
Ben 🆒
PS Marketing is een vreemd item.
Nieuwe update van SL!M ontvangen. Met deze kun je nu 'Bankieren met je Stem' en financiële vragen stellen.
Als ik 'Bankieren met je stem' wil aansteken krijg ik eerst een soort intro die me keurig waarschuwt dat Google meekijkt:


Ik zou echter ook verwachten dat de voorwaarden van Mobiel bankieren aangepast zijn op de integratie met externe partijen. Zo'n schermpje als hierboven is goed, maar m.i. niet voldoende (Ik heb de voorwaarden van ASN bekeken omdat ik met die rekening test).

Bij de eerste keer opstarten zie ik een melding over vragenstellen aan Kandoor, maar ik kan in de app zelf niet ontdekken hoe ik dat kan doen? Is deze functionaliteit al aanwezig?
Opmerking: het plaatje in de e-mail toont een stukje van het vraag-scherm . De hoofdkleur is wel erg oranje...
Uit artikel Vrouwen kunnen niet autorijden en dit is waarom:
Computerwetenschappers voorspellen dat het effect van gender bias onder de invloed van moderne technologie eerder zal toenemen. Dat komt door de manier waarop algoritmes leren. Software voor stemherkenning wordt getraind met behulp van een grote database van stemopnames. Die wordt gedomineerd door mannelijke stemmen. Het gevolg laat zich raden. In 2016 stelde taalonderzoeker Rachael Tatman vast dat Googles stemherkenningssoftware 70 procent beter is het in begrijpen van mannenstemmen dan van vrouwenstemmen. Verstaat uw navigatiesysteem u niet? Probeer het eens met een lagere stem.

Heeft de SNS 'Bankieren met je Stem' voldoende gender breed getest?
De app was wel aan een update toe, een maand je saldoverloop zien is wel karig. En ik hoop dat de internetverbinding melding eruit is gesloopt. Ik weet wel dat ik een slechte internetverbinding heb, dat kan ik zelfs ook wel zien als ik niets zie. Nog beter zou het zijn als de app het gewoon zou doen. Alleen is het jammer dat ik weggegaan ben bij deze bank.

Gebruik jij de SNS Mobiel Bankieren app? En vind je het leuk om nieuwe functies voor mobiel bankieren als eerste uit te proberen? Download dan vanaf vandaag onze nieuwe app Sl!m.

Sl!m is de nieuwe bèta-app van én voor klanten van ASN Bank, RegioBank en SNS (allemaal onderdeel van de Volksbank). Met Sl!m testen we gezamenlijk nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. De app ziet er daarom anders uit dan de SNS app, maar werkt hetzelfde.

Het zou leuk zijn als jij als community lid ook met ons mee test! Dan kun je jouw feedback met ons delen. Dat kan in de app zelf of per mail (slim@devolksbank.nl), maar ook hier op het forum. De bedoeling is namelijk om de functies zo goed mogelijk door te ontwikkelen, zodat we ze uiteindelijk kunnen toevoegen aan de bestaande app.

Let op: als je besluit mee te testen, is het belangrijk dat je de SNS Mobiel Bankieren app ook behoudt, want voor iDeal-betalingen word je hier nog (automatisch) naar doorgestuurd. Verder kun je alle vertrouwde functies in Sl!m vinden, maar vooral ook nieuwe.

Op dit moment vind je er bijvoorbeeld de functie Mijn Budget. Daarmee krijg je een handig overzicht van al je inkomsten en uitgaven. En je ziet gelijk een inschatting van je toekomstige inkomsten en uitgaven. Daardoor krijg je een beter beeld van hoeveel vrij te besteden budget je elke maand nog hebt.

De komende maanden worden steeds nieuwe functies toegevoegd aan de app die je dan kunt uitproberen. Van sommige verbeteringen zal je niet direct iets merken, omdat die vooral aan de achterkant plaatsvinden. Andere zullen je duidelijke nieuwe mogelijkheden bieden om slimmer, handiger en sneller mobiel te bankieren.

We zijn heel benieuwd wat jullie van dit initiatief vinden en of jullie ook mee willen testen. Iets voor jou? Download de app dan vandaag nog, want we hebben een beperkt aantal testplekken.

Download de app voor iOS of voor Android. Op deze pagina vind je meer info over de app.

Wat is jouw eerste indruk van Sl!m?
Ik zie het knopje van mijn budget niet meer? Is dat weggehaald?
Mijn budget is eigenlijk de enige reden dan ik sl!m gebruik
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @Serrie, welkom op de community 🙂 Zomaar een een 'budget' knopje weghalen zou wat magertjes zijn vind ik. Kun je misschien een screenshot voor me maken en deze opsturen aan community@sns.nl Dan stuur ik je vraag graag door naar het team Sl!m.
Hoi Evelyn,

Ik kan geen screenshot maken in de Sl!m app, dit is volgens mij geblokkeerd
Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg.

Ik weet niet of je er zo iets mee kan?
Ik ondersteun de opmerking van @serrie. Die knop is verdwenen bij (een van) de laatste update(s).
De Sl!m App is om zaken uit te proberen, dus het zou kunnen dat de 'Budget' functionaliteit er weer uitgehaald is, maar het zou goed zijn dat dan te vermelden via: Hulp -> 'Wat is nieuw in de app?'

Graag ook eens feedback op deze opmerking
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Evelyn, Ik kan geen screenshot maken in de Sl!m app, dit is volgens mij geblokkeerd. Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg. Ik weet niet of je er zo iets mee kan?

Hoi @Serri en @Koos,

Volgens onze website kun je in de Sl!m app de functie 'Mijn Budget' nog steeds testen. Nou moe, dan is het best bijzonder dat het knopje bij jullie opeens verdwenen is. Dat ga ik gauw navragen, momentje geduld alsjeblieft 🙂

Hoi @Serri en @Koos,

Deze keer was het @eRik19 - ik gebruik de app (bijna) niet.
Reputatie 3
Badge +3
Deze keer was het @eRik19

Hallo Koos, excuus voor mijn vergissing. Het antwoord is inderdaad voor @serrie en @eRik19. Nu ik hier toch schrijf, bevestig ik ook graag dat ik de vraag van @eRik19: 'Na een vaste tijd spring je terug naar je pincode scherm. Kan hier iets aan gedaan worden?' nogmaals intern heb uitgezet. Ik informeer jullie zodra het antwoord binnen is.
Reputatie 3
Badge +3
Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg.

Goedemorgen @Serrie,

Er is duidelijkheid gekomen over het knopje Mijn Budget: we hebben een aanpassing gedaan, waarbij er een fout is opgetreden. Het is helder wat er mis gaat en wat er moet gebeuren om MijnBudget te herstellen, andere zaken krijgen echter op dit moment voorrang. Tot die tijd is Mijn Budget niet beschikbaar. Bestaande gebruikers zien de knop Mijn Budget, maar krijgen een foutmelding zodra ze naar MijnBudget gaan. Nieuwe Sl!m gebruikers krijgen geen melding om MijnBudget te activeren en zien Mijn Budget niet. We gaan het oplossen, maar kunnen helaas geen termijn noemen wanneer Mijn Budget is hersteld.Het spijt me dat je Mijn Budget nu niet kunt gebruiken, maar ik houd vinger aan de pols en informeer je wanneer er nieuws is.
Oops... een foutje in het QA traject wat doorlopen zou moeten zijn voordat de app online wordt gezet.
Reputatie 3
Badge +3
Oops... een foutje in het QA traject wat doorlopen zou moeten zijn voordat de app online wordt gezet.

Met Sl!m testen we nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. Soms gaat iets mis, waarvan akte 🙂 Het is bekend en we werken eraan.
Reputatie 3
Badge +3
Na een vaste tijd spring je terug naar je pincode scherm. Ook al ben je net bezig met iets. Kan hier iets aan gedaan worden?

Hoi @eRik19,

Het antwoord duurde even, sorry daarvoor. Na een analyse hebben de ontwikkelaars vastgesteld dat je gelijk hebt. In een aantal gevallen is het inderdaad mogelijk dat de Sl!m app de sessie verliest en er wordt uitgelogd. Dit is het gevolg van aanpassingen die ze in Sl!m hebben gedaan als voorbereiding op het nieuwe beveiligde inloggen (LSM). Eind juli komt er een nieuwe release uit van Sl!m en daarmee wordt het probleem opgelost.
.. Na een analyse hebben de ontwikkelaars vastgesteld dat je gelijk hebt.
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....
Reputatie 3
Badge +3
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....

Niet nodig hoor @eRik19, vroeg of laat krijg je immers altijd antwoord van mij.
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....

Niet nodig hoor @eRik19, vroeg of laat krijg je immers altijd antwoord van mij.

Ik denk dat eRik aan iets heel anders refereerde
Reputatie 3
Badge +3
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen Ik denk dat eRik aan iets heel anders refereerde

Beste @Koos,

Het lijkt me zinvol om elkaar te respecteren en in dit topic te praten over de Sl!m app. Als we relevante informatie en kennis met elkaar delen, dan hebben andere mensen op de community daar immers ook baat bij.

Ik zal er vast over heen kijken, maar waar vind ik de functie "Mijn Budget"?Hoi Sanne,

Leuk dat je meedoet. Als een rekening geschikt is voor 'Mijn Budget', dan krijg je de dag na de registratie een banner in de app. De banner blijft terugkomen totdat je 'm weg klikt. Via 'Instellingen' en dan 'Inzicht in geldzaken' vind je de functie terug en zet je 'm alsnog aan.


Ik heb de app nu enkele dagen, maar zie geen banner en geen optie onder ‘Inzicht in geldzaken’ als het gaat om ‘Mijn budget’.

Versie app = 1.5.1 (geen update beschikbaar in de app store)
iPhone X met iOS 12.3.1

ik wilde eerst feedback geven via de app, onder het menu Hulp. Maar dan moet ik in de instellingen van mn telefoon een email adres invullen. Via de app wel een dialogue box naar instellingen, maar daar kan ik verder niks. Ik gebruik de Gmail app en niet de native mail app.
Hoi WTRDKSTR, van harte welkom op de community. Leuk dat je lid bent geworden en ik ben benieuwd naar je reacties. Hopelijk bevalt de app. Heb je 'm al verwijderd en opnieuw geregistreerd? Vaak lost dit het op. Zo niet? Dan zet ik je vraag uit bij een collega. Die kijkt waarom je de banner en je budget niet ziet. Zodra ik meer weet, dan trek ik aan de bel.

Reageer