@SNS, spraakherkenning kan een mooie aanvulling zijn. Maar kan de SNS aangeven welke informatie, als ik via spraak een saldo check doe, mijn telefoon verlaat en waar die terecht komt? Ik kan me zo voorstellen dat:
1 mobiel registreert spraak-fragment
2 spraak-fragment wordt naar een google-service gestuurd, vertaald in commando, en komt terug in mijn telefoon
3 telefoon voert commando uit en krijgt toegang tot SL!M en krijgt saldobericht (bv: "Uw saldo is nu 34 euro en 12 cent").
4 telefoon stuurt saldobericht naar google-service en deze maakt er een saldo-spraakbericht van
5 telefoon speelt saldo-spraakbericht af.
Dit betekent dat er informatie naar buiten wordt gelekt en bij google terecht komt...
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
...met de kanttekening dat het de consument zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om de consequenties volledig te doorzien. Hij heeft toch niets te verbergen??
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.