SNS

Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m

  • 27 augustus 2018
  • 108 Reacties
  • 19716 Keer bekeken

Badge +2
Gebruik jij de SNS Mobiel Bankieren app? En vind je het leuk om nieuwe functies voor mobiel bankieren als eerste uit te proberen? Download dan vanaf vandaag onze nieuwe app Sl!m.

Sl!m is de nieuwe bèta-app van én voor klanten van ASN Bank, RegioBank en SNS (allemaal onderdeel van de Volksbank). Met Sl!m testen we gezamenlijk nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. De app ziet er daarom anders uit dan de SNS app, maar werkt hetzelfde.

Het zou leuk zijn als jij als community lid ook met ons mee test! Dan kun je jouw feedback met ons delen. Dat kan in de app zelf of per mail (slim@devolksbank.nl), maar ook hier op het forum. De bedoeling is namelijk om de functies zo goed mogelijk door te ontwikkelen, zodat we ze uiteindelijk kunnen toevoegen aan de bestaande app.

Let op: als je besluit mee te testen, is het belangrijk dat je de SNS Mobiel Bankieren app ook behoudt, want voor iDeal-betalingen word je hier nog (automatisch) naar doorgestuurd. Verder kun je alle vertrouwde functies in Sl!m vinden, maar vooral ook nieuwe.

Op dit moment vind je er bijvoorbeeld de functie Mijn Budget. Daarmee krijg je een handig overzicht van al je inkomsten en uitgaven. En je ziet gelijk een inschatting van je toekomstige inkomsten en uitgaven. Daardoor krijg je een beter beeld van hoeveel vrij te besteden budget je elke maand nog hebt.

De komende maanden worden steeds nieuwe functies toegevoegd aan de app die je dan kunt uitproberen. Van sommige verbeteringen zal je niet direct iets merken, omdat die vooral aan de achterkant plaatsvinden. Andere zullen je duidelijke nieuwe mogelijkheden bieden om slimmer, handiger en sneller mobiel te bankieren.

We zijn heel benieuwd wat jullie van dit initiatief vinden en of jullie ook mee willen testen. Iets voor jou? Download de app dan vandaag nog, want we hebben een beperkt aantal testplekken.

Download de app voor iOS of voor Android. Op deze pagina vind je meer info over de app.

Wat is jouw eerste indruk van Sl!m?

108 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Fijn, bedankt voor je toelichting @MarcelR 🙂
Met App versie 1.6.1 van Sl!m kan ik nu wel vanaf beide plekken (thuis en werk) inloggen. Toch blijkbaar iets gefixed in de afgelopen maanden...


Emulatoren worden natuurlijk niet gesupport, maar er is met de laatste versie wel een grote aanpassing doorgevoerd, met name in het opzetten van de verbinding, dus dat zou ermee te maken kunnen hebben.

Alle apps worden op een scala aan toestellen getest, en bij voorkeur niet op emulators. We kunnen daar bovendien de veiligheid niet van garanderen.
Reputatie 3
Badge +3

Met App versie 1.6.1 van Sl!m kan ik nu wel vanaf beide plekken (thuis en werk) inloggen. Toch blijkbaar iets gefixed in de afgelopen maanden...


Fijn om te horen dat het inloggen nu zonder moeite lukt @eRik19. Binnenkort heb ik aanvullend nieuws, maar daarover later meer.

Nog steeds vanuit thuis werkt het niet. Opmerkelijk is als ik mijn Android emulator (Bluestacks) thuis opstart en dan mijn laptop in sleep-mode meeneem en dan op mijn werk Sl!m probeer te openen ik ook die melding krijg. Ik moet emulator op werk herstarten.
Graag op korte termijn feedback. Heb verschillende zaken gemeld, maar nog nooit feedback ontvangen. Ik wil best wel meewerken aan testen om dit probleem helder te krijgen (jullie hebben mijn e-mail en weten mij te vinden).
Goedemorgen eRik19,

.... De foutmelding die je omschrijft met de verbinding zijn we verder niet tegengekomen en we hebben er ook geen meldingen over ontvangen. Het probleem lijkt heel specifiek te zijn en daarom hebben we daar niet direct een oplossing voor.

Met App versie 1.6.1 van Sl!m kan ik nu wel vanaf beide plekken (thuis en werk) inloggen. Toch blijkbaar iets gefixed in de afgelopen maanden...
Reputatie 3
Badge +3
:)

Geen probleem @Gerard met internet, fijne dag!
Badge
Hoi, ja dat klopt, het was al beantwoord. Dat had ik duidelijker kunnen zeggen 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Is een maand geleden al besproken

Hoi @Gerard met internet, om je reactie goed te begrijpen even een korte vraag: bedoel je dat ik de vraag al heb beantwoord of vind je dat er meer toegelichting nodig is?

Om twijfel of verwarring te voorkomen is dit de laatste status: bestaande gebruikers zien de knop Mijn Budget, maar krijgen een foutmelding zodra ze naar Mijn Budget gaan. Nieuwe Sl!m gebruikers krijgen geen melding om MijnBudget te activeren en zien Mijn Budget niet. We gaan het oplossen, maar kunnen helaas geen termijn noemen wanneer Mijn Budget is hersteld, als er nieuws over Mijn Budget dan laat ik het hier weten.
Badge

Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg.Goedemorgen @Serrie,

Er is duidelijkheid gekomen over het knopje Mijn Budget: we hebben een aanpassing gedaan, waarbij er een fout is opgetreden. Het is helder wat er mis gaat en wat er moet gebeuren om MijnBudget te herstellen, andere zaken krijgen echter op dit moment voorrang. Tot die tijd is Mijn Budget niet beschikbaar. Bestaande gebruikers zien de knop Mijn Budget, maar krijgen een foutmelding zodra ze naar MijnBudget gaan. Nieuwe Sl!m gebruikers krijgen geen melding om MijnBudget te activeren en zien Mijn Budget niet. We gaan het oplossen, maar kunnen helaas geen termijn noemen wanneer Mijn Budget is hersteld.Het spijt me dat je Mijn Budget nu niet kunt gebruiken, maar ik houd vinger aan de pols en informeer je wanneer er nieuws is.

Is een maand geleden al besproken
Hoi WTRDKSTR, van harte welkom op de community. Leuk dat je lid bent geworden en ik ben benieuwd naar je reacties. Hopelijk bevalt de app. Heb je 'm al verwijderd en opnieuw geregistreerd? Vaak lost dit het op. Zo niet? Dan zet ik je vraag uit bij een collega. Die kijkt waarom je de banner en je budget niet ziet. Zodra ik meer weet, dan trek ik aan de bel.

Ik zal er vast over heen kijken, maar waar vind ik de functie "Mijn Budget"?Hoi Sanne,

Leuk dat je meedoet. Als een rekening geschikt is voor 'Mijn Budget', dan krijg je de dag na de registratie een banner in de app. De banner blijft terugkomen totdat je 'm weg klikt. Via 'Instellingen' en dan 'Inzicht in geldzaken' vind je de functie terug en zet je 'm alsnog aan.


Ik heb de app nu enkele dagen, maar zie geen banner en geen optie onder ‘Inzicht in geldzaken’ als het gaat om ‘Mijn budget’.

Versie app = 1.5.1 (geen update beschikbaar in de app store)
iPhone X met iOS 12.3.1

ik wilde eerst feedback geven via de app, onder het menu Hulp. Maar dan moet ik in de instellingen van mn telefoon een email adres invullen. Via de app wel een dialogue box naar instellingen, maar daar kan ik verder niks. Ik gebruik de Gmail app en niet de native mail app.
Reputatie 3
Badge +3
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen Ik denk dat eRik aan iets heel anders refereerde

Beste @Koos,

Het lijkt me zinvol om elkaar te respecteren en in dit topic te praten over de Sl!m app. Als we relevante informatie en kennis met elkaar delen, dan hebben andere mensen op de community daar immers ook baat bij.
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....

Niet nodig hoor @eRik19, vroeg of laat krijg je immers altijd antwoord van mij.

Ik denk dat eRik aan iets heel anders refereerde
Reputatie 3
Badge +3
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....

Niet nodig hoor @eRik19, vroeg of laat krijg je immers altijd antwoord van mij.
.. Na een analyse hebben de ontwikkelaars vastgesteld dat je gelijk hebt.
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen....
Reputatie 3
Badge +3
Na een vaste tijd spring je terug naar je pincode scherm. Ook al ben je net bezig met iets. Kan hier iets aan gedaan worden?

Hoi @eRik19,

Het antwoord duurde even, sorry daarvoor. Na een analyse hebben de ontwikkelaars vastgesteld dat je gelijk hebt. In een aantal gevallen is het inderdaad mogelijk dat de Sl!m app de sessie verliest en er wordt uitgelogd. Dit is het gevolg van aanpassingen die ze in Sl!m hebben gedaan als voorbereiding op het nieuwe beveiligde inloggen (LSM). Eind juli komt er een nieuwe release uit van Sl!m en daarmee wordt het probleem opgelost.
Reputatie 3
Badge +3
Oops... een foutje in het QA traject wat doorlopen zou moeten zijn voordat de app online wordt gezet.

Met Sl!m testen we nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. Soms gaat iets mis, waarvan akte 🙂 Het is bekend en we werken eraan.
Oops... een foutje in het QA traject wat doorlopen zou moeten zijn voordat de app online wordt gezet.
Reputatie 3
Badge +3
Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg.

Goedemorgen @Serrie,

Er is duidelijkheid gekomen over het knopje Mijn Budget: we hebben een aanpassing gedaan, waarbij er een fout is opgetreden. Het is helder wat er mis gaat en wat er moet gebeuren om MijnBudget te herstellen, andere zaken krijgen echter op dit moment voorrang. Tot die tijd is Mijn Budget niet beschikbaar. Bestaande gebruikers zien de knop Mijn Budget, maar krijgen een foutmelding zodra ze naar MijnBudget gaan. Nieuwe Sl!m gebruikers krijgen geen melding om MijnBudget te activeren en zien Mijn Budget niet. We gaan het oplossen, maar kunnen helaas geen termijn noemen wanneer Mijn Budget is hersteld.Het spijt me dat je Mijn Budget nu niet kunt gebruiken, maar ik houd vinger aan de pols en informeer je wanneer er nieuws is.
Reputatie 3
Badge +3
Deze keer was het @eRik19

Hallo Koos, excuus voor mijn vergissing. Het antwoord is inderdaad voor @serrie en @eRik19. Nu ik hier toch schrijf, bevestig ik ook graag dat ik de vraag van @eRik19: 'Na een vaste tijd spring je terug naar je pincode scherm. Kan hier iets aan gedaan worden?' nogmaals intern heb uitgezet. Ik informeer jullie zodra het antwoord binnen is.

Hoi @Serri en @Koos,

Deze keer was het @eRik19 - ik gebruik de app (bijna) niet.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Evelyn, Ik kan geen screenshot maken in de Sl!m app, dit is volgens mij geblokkeerd. Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg. Ik weet niet of je er zo iets mee kan?

Hoi @Serri en @Koos,

Volgens onze website kun je in de Sl!m app de functie 'Mijn Budget' nog steeds testen. Nou moe, dan is het best bijzonder dat het knopje bij jullie opeens verdwenen is. Dat ga ik gauw navragen, momentje geduld alsjeblieft 🙂
Ik ondersteun de opmerking van @serrie. Die knop is verdwenen bij (een van) de laatste update(s).
De Sl!m App is om zaken uit te proberen, dus het zou kunnen dat de 'Budget' functionaliteit er weer uitgehaald is, maar het zou goed zijn dat dan te vermelden via: Hulp -> 'Wat is nieuw in de app?'

Graag ook eens feedback op deze opmerking
Hoi Evelyn,

Ik kan geen screenshot maken in de Sl!m app, dit is volgens mij geblokkeerd
Normaal gesproken heb je onder je SNS betaalrekening een knopje met mijn budget. Dat is nu dus weg.

Ik weet niet of je er zo iets mee kan?
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @Serrie, welkom op de community 🙂 Zomaar een een 'budget' knopje weghalen zou wat magertjes zijn vind ik. Kun je misschien een screenshot voor me maken en deze opsturen aan community@sns.nl Dan stuur ik je vraag graag door naar het team Sl!m.
Ik zie het knopje van mijn budget niet meer? Is dat weggehaald?
Mijn budget is eigenlijk de enige reden dan ik sl!m gebruik

Reageer