SNS

SNS zet in op persoonlijk contact met de klant

  • 19 juni 2019
  • 1 Reactie
  • 4873 Keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Tegen heersende trend in van digitaliseren en centraliseren
SNS gooit het roer om en gaat haar dienstverlening decentraliseren én inzetten op persoonlijk contact met de klant. De bank gaat hiermee tegen de heersende trend in om klantcontact alleen maar te digitaliseren en te centraliseren. In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks toegang tot een vast en persoonlijk team in de dichtstbijzijnde SNS winkel. Of ze nou bellen, chatten via de nieuwe Eén-tweetje app of langsgaan bij hun SNS winkel. Ton Timmerman, directievoorzitter SNS: “We zitten middenin de transitie. Door in te zetten op ‘persoonlijk’, verlagen we de drempel om contact met ons op te nemen en voorkomen we dat mensen blijven rondlopen met hun grote en kleine vragen over geld. Voor het einde van het jaar zullen al onze 200 winkels en de bijbehorende ‘klantteams’ op deze nieuwe manier werken.”

Geldzaken zijn mensenzaken
“Waar andere banken steeds meer digitaliseren en zich terugtrekken uit het straatbeeld zetten wij juist in op menselijk contact door ook fysiek dichtbij de klant te zijn. Digitalisering is hier een aanvulling op. Net als bij mobiel bankieren, de app of een telefoongesprek: de onderlinge samenhang versterkt elkaar in het persoonlijk contact. Want geldzaken zijn vaak persoonlijk, daarbij hoort een bekend gezicht bij waarmee je contact opneemt voor je grote en kleine vragen over geld. Al onze klanten bieden we daarom vanaf nu een persoonlijk ‘klantteam’. Bel je ons? Dan leiden we je meteen naar de dichtstbijzijnde SNS winkel. De adviseurs die je helpen staan dus ook fysiek voor je klaar om in het echt nader kennis te maken of zaken te bespreken. En via onze nieuwe app Eén-tweetje kies je nu zelfs digitaal je persoonlijk adviseur uit dit ‘klantteam’. Klanten bepalen hoe persoonlijk ze het willen hebben. Op dit moment wordt al de helft van de telefoontjes lokaal beantwoord. De reacties van klanten die dit reeds ervaren zijn ontzettend positief. Ons doel is dat eind dit jaar al onze winkels zijn aangesloten.”

Persoonlijk contact
Hierboven staat het 1e gedeelte van het persbericht, de hele tekst lees je hier. We beseffen dat voor het opbouwen van een goede relatie vertrouwen vereist is. Daarom ben ik benieuwd naar jouw mening over onze manier van werken. Hoe ervaar jij het persoonlijke contact met ons? Ik kijk uit naar je reactie.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Nieuws update
Innovatie kan ervoor zorgen dat klanten steeds meer een persoonlijke en unieke ervaring beleven. Onlangs wilde CustomerFirst meer weten over onze koerswijziging, de inzet op persoonlijk contact en vroeg onze visie toe te lichten. In dit artikel lees je hoe we digitale innovatie inzetten om menselijk contact te bevorderen en waarom we dit belangrijk vinden.

Reageer