SNS

Vraag

Van SNS Basis naar SNS Compleet

  • 28 juli 2020
  • 8 Reacties
  • 212 Keer bekeken

We gaan uw betaalrekening omzetten

 

 

Goed verhaal.

Volgens mij ga ik meer betalen.

Ook hebben we nog steeds geen ApplePay.

Ik denk er nu echt aan om over te stappen.


8 reacties

Badge +1

@kevertje ,

Ik denk dat de SNS oude betaalrekeningtypen gaat omzetten. Je hebt bij de nieuwe we een 30 dagen aankoopverzekering en wat andere 'voordelen’. Volgens de voorwaarden mag het, en jij hebt het recht om over te stappen. Het is wel i.d.d. 50cent duurder per maand (als ik goed gekeken heb).

Je kunt eventueel naar ASN die is per persoon 1,90 (met ingang van 1 aug.).

De SNS Compleet is denk ik voordeliger bij een en/of rekening.

Dit is de keuze vrijheid die we in onze economie hebben: doe je voordeel er mee en succes!

Goedemiddag @kevertje Jammer dat je overweegt om over te stappen. Standaard zetten we de huidige betaalrekeningen om naar SNS Compleet, omdat deze rekening meer voordelen biedt. Wil je die voordelen niet? Dan bieden we SNS Basis aan. Voor deze rekening betaal je € 2,25. Hier lees je er meer over en pas je 'm eventueel direct aan.

Het gaat maar om details maar ik heb nu 3 dagen rood staan gratis en een beetje rente over het saldo.

Als ik dat wil houden dan ga ik dus iets meer betalen.

Het is maar een klein beetje dus veel mensen zullen niet overstappen maar “meer voordelen” valt dus wel mee. Ik had dat al en ga er nu meer voor betalen.

Reputatie 3

Goedemorgen @kevertje, als je je product zo wil houden, dan past SNS Compleet het beste bij je wensen. In dat geval gaan de maandelijse kosten van je rekening omhoog. We doen er alles aan om deze kosten zo laag mogelijk te houden. De prijzen van onze betaalrekeningen zijn mede afhankelijk van de kosten om veilig en stabiel betalingsverkeer aan te kunnen bieden. Daarnaast investeren we continu in de kwaliteit van de betaalrekening. Bijvoorbeeld de IBAN Naam Check en Instant Payments. En we zijn continu bezig met de doorontwikkeling van de mobiel bankieren app. Deze investeringen brengen ook nieuwe kosten met zich mee.

SNS Compleet lijkt erg op SNS Betalen. Toch is er een verschil: Bij SNS Compleet zijn alle passen voor mederekeninghouders en gemachtigden inbegrepen. Deze introductie valt samen met een al eerder voorgenomen tariefverhoging. We hebben dit nu gecombineerd.

Ik zou graag een duidelijk overzicht met ALLE verschillen tussen SNS Basis en SNS Compleet zien.
Dus bijvoorbeeld ook of alle opties bij Internetbankieren gelijk blijven, zoals bijvoorbeeld de SNS transactieattenties en het automatisch restsparen. Hebben beide bijvoorbeeld ook combinatievoordeel zoals nu het geval is?
Verder vind ik de naam “Compleet” nogal suggestief als je nog steeds 0,50 per maand extra moet betalen voor contactloos betalen met mobiel wat bijvoorbeeld bij de Rabobank gewoon gratis is…
Ik heb geen extra pas nodig, dus ga op deze manier ruim 12 procent extra betalen zonder er ook maar iets van terug te krijgen.
Wat mij betreft is het dus omzetten naar SNS Basis of overstappen naar een ander bank, zoals bijvoorbeeld ASN
 

Hoi @llinde, goed dat je een bewuste keuze wil maken. Hier lees je alles terug over de kenmerken van SNS Basis. Om alvast een antwoord op je vraag te geven: attenties en combinatievoordeel zijn inbegrepen. Er is een verschil tussen de SNS Mobiel bankieren app en de SNS Mobiel Betalen app. Het eerste is inbegrepen bij beide rekeningen, het laatste kan alleen met bepaalde toestellen. Daarom laten we de keuze bij onze klanten; wil je hier gebruik van maken, dan betaal je kosten. Maak je er geen gebruik van, heb je die kosten niet. Wel zo eerlijk.

Klopt het dat ik automatisch sparen niet meer terug zie bij SNS Basis en wel bij SNS Compleet?

Als ik trouwens SNS Basis van €2.25 vergelijk met bijvoorbeeld RaboDirectPakket van €1.70, dan zie ik eigenlijk niet meer waarom ik nog langer bij SNS zou moeten blijven. Bij de goedkopere Rabo is contactloos betalen via de telefoon zelfs wel inbegrepen.
Wat er nu eerlijk is aan het wel of niet betalen voor een betaalapp snap ik niet helemaal, vooral niet waarom er maandelijks voor moet worden betaald. De app is zeer simpel en eenmalig te ontwikkelen. Het dagelijks gebruik ervan kost de bank niets extra’s. De betaalterminal registreert immers gewoon een contactloze betaling.
En wel zo eerlijk als je iets niet gebruikt, je het ook niet betaalt, zal best, maar ik heb ook niet gevraagd om een extra pas toe te voegen, zoals SNS nu doet bij SNS Compleet. Geef mij er dan maar contactloos betalen met je mobiel bij, wel zo nuttig in de huidige Corona tijden.

Als ik dus mijn huidige voorwaarden wil behouden, wordt mij dus ongevraagd een totaal zinloze 2e pas aangeboden en daarom ga ik dan fors meer betalen??
Het enige wat ik dan ga missen is het combinatievoordeel op mijn spaarrekening, maar die kan natuurlijk ook verhuizen.
Ik kan in deze hele actie van SNS eigenlijk weinig anders zien dan een prijsverhoging van ruim 12 procent, en dat vind ik ongehoord veel.
Voor mij betekent dit dat ik eens verder ga rondkijken.

Goedemiddag @llinde, in dat geval heb ik goed nieuws voor je; automatisch sparen bieden we ook bij SNS Basis aan. Aan jou de keuze. We zouden het jammer vinden als dat geen rekening bij SNS is, maar die beslissing is geheel aan jou.

Reageer