Waarom ik overstap van ING naar SNS.

-
Waarom ik overstap van ING naar SNS:
1. Via de Postbank kwam ik ongewild bij de ING te bankieren.
2. De tanlijsten vond ik makkelijk, maar dat wordt afgebouwd.
3. De graaicultuur is weer terug bij ING, sinds de vrijmaking.
4. Het blijkt ook nog eens een witwas b**v*nbende te zijn !
5. ING rente is er nauwelijks, SNS geeft tenminste wat meer.
6. De klantvriendelijkheid van SNS is beter dan bij de ING.

Voordelen SNS:
1. SNS is volgens de Consumentenbond vaak de goedkoopste optie.
2. Overstaphulp van ASN Bank, RegioBank en SNS biedt wat extra hulp.
3. Beloven zich te houden aan 4 beloften die echt wat op moeten leveren.
4. Alle bonussen en variabele beloningen, van hoog tot laag, zijn afgeschaft.
5. Duurzaamheid: De SNS en groeneTriodos bank scoren even hoog !
6. ING Rood staan kost geld. (SNS – Saldo automatisch aanvullen kan)

*consumentenbond.nl/nieuws/2018/bankieren-weer-duurder*
SNS is volgens Consumentenbond vaak de goedkoopste optie.

Mijn ING rekeningen komen te vervallen, ( B**v*nbende daar ! ).
Ik opende een SNS rekening. Het kantoor was dicht bij mijn woning.
-
Bronnen: (zoeken bijv. via google)
*consumentenbond.nl/betaalrekening/overstappen*
*snsbank.nl/particulier/oversns*
*kassa.bnnvara.nl/nieuws/40%-bankklanten-overweegt-overstap*
*mt.nl/leiderschap/nieuw-leiderschap2/maurice-oostendorp-winstmaximalisatie-past-niet-bij-de-volksbank/558231*
*eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/nieuws/2015/nieuwe-jaarupdate-eerlijke-bankwijzer*
*ing.nl/particulier/betalen/betalingen-doen/betalingsachterstand/index*
*snsbank.nl/particulier/betalen/service/saldo-automatisch-aanvullen*
*snsbank.nl/particulier/service/automatisch-sparen-in-mijn-sns*
-

6 Reacties

Welkom hpieters! Herkenbaar verhaal :8
Overigens gaat bij SNS ook niet alles perfect, maar in ieder geval is SNS sinds het uitbreken van de bankencrisis actief in gesprek met haar klanten via o.a. dit forum en de klantenraad. Veel suggesties die hier zijn geopperd, zijn inmiddels realiteit geworden.
ING heeft destijds ook met veel tamtam iets geprobeerd met een eigen forum. Daar zat totaal geen opvolging aan en was meer bedoeld als marketing instrument (zoethoudertje). Voor mij de directe aanleiding om helemaal over te stappen naar SNS. Tot nu toe geen spijt van gehad.
Goedemorgen hpieters,

Wat mooi om te zien dat je met je overstap ook direct SNS Community hebt gevonden, welkom :) Zo te lezen heb je een weloverwogen afweging gemaakt toen je van bank wisselde. We hopen je op de community vaker te spreken en als je vragen hebt waarbij we je kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Het forum bij ING is inmiddels opgedoekt. Klanten werden toch te kritisch?
Daarnaast kun je hen ook niet meer benaderen via email.
Extra argument: kennelijk denkt ING ook te kunnen verdienen aan de vele gegevens waarover ze beschikt. Dat idee is vorig jaar naar voren gebracht, maar ook (weer door de ophef) schielijk ingetrokken.
Zelfs opzeggen bij ING levert ergernis. Toen ik dat deed (inmiddels een flink aantal jaren geleden) wilde ik de bijeengespaarde rentepunten (dat wangedrocht van ING) ten goede laten komen van een goed doel. Dat was alleen mogelijk wanneer ik het bedrag met eigen geld zou verdubbelen...
Het tekent mores van die bank bij uitstek Koos. Het is mij een raadsel waarom die bank nog zoveel rekeninghouders heeft. Kennelijk zal het de meeste klanten een zorg zijn hoe hun bank opereert. Wederom: het sterkt mij in de gedachte, dat de Volksbank/SNS een staatsbank moet blijven, zodat de weldenkende mensen toch een escape mogelijkheid hebben om over te stappen naar een bank die normaal doet, althans in ieder geval die pretentie heeft.
De reden voor mij was om over te stappen van ING naar SNS was het mede financieren van een pijpleiding over een gebied in Amerika wat toebehoord aan Indianen die dit niet wilden.
Reputatie 1
Ook een heel goede reden.
Vanmorgen het bericht dat ING er in de VS nog een boete(tje) bij heeft gekregen. Het lijkt erop dat er wel erg veel regels aan laarzen worden gelapt., zowel formele als ethische.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)