SNS

Vraag

Zijn er nieuwe voorwaarden Mijn SNS en SNS Mobiel bankieren?

• 14 juni 2020
  • 7 Reacties
  • 6799 Keer bekeken

Ik zag vandaag her bericht van SNS over de nieuwe voorwaarden. Weliswaar geen nieuwe voorwaarden, maar de samengevoegde van MijnSNS en Mobiel.

Met dat bericht is iets heel vreemds.

Het nieuwe document is in te zien VANAF 19 juli. Wel vreemd, een maand wachten terwijl ze er waarschijnlijk al wel zijn. Maar het gekke komt nog:

Als je het er niet mee eens bent, moet je dat VÓÓR 19 juli kenbaar maken. ??

Ik ben benieuwd hoe SNS deze procedure in gedachten heeft.

7 reacties

Ik mag toch hopen dat het antwoord op deze vraag ruimschoots vóór 19 juli te zien zal zijn?

Of dat die voorwaarden (veel) eerder inzichtelijk zijn?

Reputatie 3

Hoi @Koos, het klopt dat er wat onduidelijkheid was in de communicatie. We zijn hier inmiddels van op de hoogte. Tussen 11 en 15 juni ontvangen klanten een in het berichtencentrum over de nieuwe voorwaarden. Tussen 16 en 19 juni ontvangt de klant een brief of e-mail met een verwijzing naar dit bericht. Op snsbank.nl staan de nieuwe voorwaarden alvast onder de huidige. Het klopt dat vervolgens 19 juli de voorwaarden wijzigen. De belangrijkste wijziging is, zoals je zelf al aangeeft, dat de voorwaarden van Mijn SNS en de voorwaarden SNS Mobiel Bankieren zijn samengevoegd. 

Dank je wel voor de snelle reactie.

We zijn hier inmiddels van op de hoogte. Tussen 11 en 15 juni ontvangen klanten een in het berichtencentrum over de nieuwe voorwaarden. Tussen 16 en 19 juni ontvangt de klant een brief of e-mail met een verwijzing naar dit bericht. Op snsbank.nl staan de nieuwe voorwaarden alvast onder de huidige. Het klopt dat vervolgens 19 juli de voorwaarden wijzigen. De belangrijkste wijziging is, zoals je zelf al aangeeft, dat de voorwaarden van Mijn SNS en de voorwaarden SNS Mobiel Bankieren zijn samengevoegd. 

…/maar op de bewuste pagina zie ik nog steeds afzonderlijke voorwaarden voor MijnSNS en mobiel bankieren.

Ik vind dit wel heel erg verwarrend en heb besloten mijn mobiele apps maar helemaal te verwijderen van mijn phone.  Hier kan ik geen chocola van maken.

Had trouwens het voordeel dat mijn nieuwe mobiele apps (niet van SNS) wel direct foutloos werkten...

Reputatie 1

Hoi @Koos, ik ga kijken of ik chocola kan maken. Als je op de link klikt die Sanne stuurde, dan kom je op een pagina met de voorwaarden. Open je de voorwaarden, dan is het 1 document met beide voorwaarden, waarbij aangegeven wordt tot wanneer de huidige voorwaarden lopen en verderop in het document wanneer de nieuwe ingaan. Kun je hulp gebruiken bij de SNS Mobiel Bankieren app? In mijn app zie ik namelijk geen foutmeldingen.

Tja, daar gaat die communicatie weer.

Waar SNS tot nu toe steeds duidelijk onderscheid maakt tussen MijnSNS en Mobiel Bankieren moet ik nu maar raden dat de samengevoegde voorwaarden niet een duidelijke titel hebben maar moet ik toch weer naar MijnSNS voorwaarden (en/of Mobiel Bankieren voorwaarden). Twee links dus naar documenten waarvan de titel de lading niet helemaal dekt.

Tja, het is chocola, maar in plaats van de nieuwe voorwaarden de nieuwe naam “witte chocola” te geven heeft die toch weer de titel melk of puur gekregen. Kortom, het staat er wel, maar je moet je wel in een gedachtenkronkel storten.

Ik vind het uitermate onduidelijk, en nodeloos ingewikkeld. Waarom niet gewoon een derde link met duidelijke titels in plaats van verstoppen na pagina 14 in documenten met verwarrende titel (immers dezelfde titel met andere inhoud).

In mijn app zie ik namelijk geen foutmeldingen.

Ik zie de foutmeldingen ook pas als ik bij de kassa sta… Gelukkig had ik steeds de bankpas ook bij me (door ervaring wijs geworden), maar daardoor kon een en ander niet meer contactloos, wat nu juist mijn doel was van de app.

Reputatie 3

We hebben de voorwaarden samengevoegd, omdat in de toekomst het onderscheid tussen de app en de website steeds meer zal vervagen. Functionaliteiten worden overgenomen, waardoor we op termijn overgaan naar 1 allesomvattende voorwaarden. Dit is de eerste stap, die voor nu misschien even wennen is.

Het is inderdaad slim om een bankpas achter de hand te hebben, wanneer de techniek je in de steek laat. Zoals eerder aangegeven zijn we er druk mee bezig.

Reageer