SNS

10 vragen aan Sjaakie93

• 17 maart 2015
  • 9 Reacties
  • 10839 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Deze maand hebben we vragen gesteld aan Sjaakie93. Sjaakie93 is een werkende deeltijdstudent van 36 jaar woonachtig in de omgeving van Gelderland. In het dagelijks leven werkt hij als webdesigner voor een internetbedrijf en momenteel studeert hij af als interaction designer.
Lees de hele blogpost

9 reacties

Badge +1
Sjaakie93, Leuk om je wat beter te leren kennen. Ik zou maar eens vragen of de SNS je hulp niet kan gebruiken voor ideeen voor die online game waar ze laatst testers voor zochten. Er zit nog steeds een embargo op over de communicatie dus verder kan ik niets zeggen, maar het past wel bij je 'functie verzoek'.

Groet,

Erik
Sjaakie93, ik onderschrijf ook je tips voor de communityleden. Leuk interview.
🆒
Hoi Sjaakie93 en Tineke,
Leuk interview. 
@Sjaakie93 (geboortejaar?)
Ook leuk dat je eigenlijk wel tevreden bent over de community en zijn mogelijkheden. Ik ben benieuwt of je met de "nieuwe" opzet die eraan komt nog tevredener bent. Waarschijnlijk zitten er een aantal wensen (ervaringen vanuit het verleden, oftewel de groei ervaringen) in. Wat te wensen zal er zeker wel blijven.
T.a.v. het openbaar zijn van de community; de SNS heeft dat in het verleden besloten. Waarschijnlijk om "bereikbaarder" te zijn. We hebben er toen nog wel wat woorden aan besteed. Maar eigenlijk merk je het verschil niet en is het dus goed om er af en toe even bij stil te staan. Ik ben over het algemeen vrij open en dat kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken.
Maar je bent ook op Facebook, over openheid gesproken!
Ik wens je nog veel plezier met en vooral in de community.
Groet,
Ben 🆒
Hallo allen,

Dank jullie voor de reacties! Momenteel ben ik aan het afstuderen dus ik reageer even heel kort op BigBen..en de Facebook opmerking. Ik weet het jah..maar daar heb ik het normalitair niet over bankzaken en mijn profiel is naar mijn weten compleet afgeschermd. Verder kan het mij ook niet veel schelen wat Facebook met mijn gegevens doet. Heel naief misschien, maar heel veel bedrijven weten ontzettend veel van je sowieso.
Hallo allen,

Dank jullie voor de reacties! Momenteel ben ik aan het afstuderen dus ik reageer even heel kort op BigBen..en de Facebook opmerking. Ik weet het jah..maar daar heb ik het normalitair niet over bankzaken en mijn profiel is naar mijn weten compleet afgeschermd. Verder kan het mij ook niet veel schelen wat Facebook met mijn gegevens doet. Heel naief misschien, maar heel veel bedrijven weten ontzettend veel van je sowieso.

Dat bedoelde ik dus. Er is vaak al heel erg veel over iemand bekend die een beetje actief op internet is. Op zich is dat nog niet echt het probleem, dat kan later komen indien iemand gegevens gaat verzamelen en (in welke vorm dan ook, t/m identiteits diefstal) gaat misbruiken. Zolang je jong of al "oud" bent is het nog niet echt een punt, Indien jong en daarna wat ouder; Tsja. Indien nog ouder; och laat ze maar, ik ben er niet meer van afhankelijk (bijv. een baan).
Groet,
Ben 🆒
Hallo allen,

Dat bedoelde ik dus. Er is vaak al heel erg veel over iemand bekend die een beetje actief op internet is. Op zich is dat nog niet echt het probleem, dat kan later komen indien iemand gegevens gaat verzamelen en (in welke vorm dan ook, t/m identiteits diefstal) gaat misbruiken. Zolang je jong of al "oud" bent is het nog niet echt een punt, Indien jong en daarna wat ouder; Tsja. Indien nog ouder; och laat ze maar, ik ben er niet meer van afhankelijk (bijv. een baan).
Groet,
Ben 🆒

Hallo BigBen. Je doet er niks meer aan (bedoelde ik te zeggen). Ik probeer het nog enigszins te beperken.
Dan kan ik natuurlijk (?) niet achterblijven. Mooi interview. Ook je opmerking over het omgaan van je privegegevens kan ik volledig onderschrijven. Daar geldt, net als met alles: 1: bezint eer ge begint en 2: een goede voorbereiding betaalt zich altijd terug. het enige dat ik niet begrijp is waarom je van een volledig aflossingsvrije hypotheek bent afgestapt. Je hebt daar m.i. de laagste lasten en de meeste vrijheid om met je geld te doen wat je wilt. Jou een beetje kennende, zul je er vast goed over nagedacht hebben. Houd je haaks en graag tot een volgende keer.

Om met BB te spreken: PS als je in de buurt of zelfs in Eanske bent, een biertje staat klaar!
Hoi Blacktomcat. Eerst had ik een aflossingsvrije hypotheek met 5.35% rente. Hypotheekbedrag 140.000. Ik heb nu een deel aflossingsvrij voor 3.9% en een deel annuïteit voor 3.85% dus tel uit je winst..van 620,- ben ik naar 460,- p/m gegaan waarbij ik ook nog eens aflos op de hypotheek.

Ik had een totale schuld van €139.000. Door de hypotheek om te zetten kon ik in 1 keer een mutatie doen van -23.000 en ik zit nu nog op een schuld van 116.000. Voor mij zag dot er allemaal wat realistischer uit dan alles in de beleggingen etc.

Ik hoop dat je het nu wel begrijpt. Ik leende tegen een rentepercentage wat voor mij in ieder geval heel ongunstig was.
 Ik leende tegen een rentepercentage wat voor mij in ieder geval heel ongunstig was.

Dat kun je dan wel zeggen, ja. Zelf heb ik een aflossingsvrije hypotheek met een variabele rente; dat heeft de laatste jaren niet verkeerd uitgepakt. Momenteel zit ik op 2.45 %.
Voor wat betreft de aflossing, daar maak ik me niet druk om, zeker niet omdat het huis meer waard is (en zal blijven) dan de hypotheekschuld. Zo zie je, voor iedereen is de situatie anders. Succes ermee en graag tot ziens in een ander topic. :D

Reageer