SNS

3-in-1 Wereldpas

• 3 september 2013
  • 17 Reacties
  • 3231 Keer bekeken

Onze portemonnees vullen zich met steeds meer pasjes. En bij die pasjes horen vaak ook verschillende pincodes. SNS Bank heeft nu de 3-in-1 pas. Met deze pas kun je van maximaal 3 rekeningen geld opnemen. Dat scheelt toch weer een pasje en een bijbehorende pincode.
Lees de hele blogpost

17 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hi Marnix,
Dit is toch niet nieuw? Volgens mij heb ik dit al zeker een jaar op mijn pas geactiveerd. Helaas maak ik er nog weinig gebruik van omdat er weinig (lees: geen) SNS automaten in de buurt zijn van waar ik woon/werk/boodschappen doe.
Groeten,
Stefan
Hi Stefan,

Scherp 😉. Het bestaat inderdaad al een tijdje. We wilden het weer onder de aandacht brengen 🙂.
`t is wel een heel kleine bijdrage aan de overdadige drang om een (bank/spaar/voordeel/ofwatdanook) kaart uit te geven. Mijn portemonnee is al jaren te klein en ik bezit dan ook een speciale kaartenmapje. Die is echter ook al weer overvol.
Ik begrijp dus dat je bij de SNS van alle door de SNS uitgegeven kaarten, er drie kunt samenvoegen op 1tje :o?
Ik geloof er niets van, bankkaart en kreditkaart samen? Zou mooi zijn!
Goed dus dat de optie van meerdere rekeningen (hoeveel klanten hebben dat?) er is, maar er moet echt meer gebeuren om mijn mapje leger te krijgen!
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
`t is wel een heel kleine bijdrage aan de overdadige drang om een (bank/spaar/voordeel/ofwatdanook) kaart uit te geven. Mijn portemonnee is al jaren te klein en ik bezit dan ook een speciale kaartenmapje. Die is echter ook al weer overvol.
Ik begrijp dus dat je bij de SNS van alle door de SNS uitgegeven kaarten, er drie kunt samenvoegen op 1tje :o?
Ik geloof er niets van, bankkaart en kreditkaart samen? Zou mooi zijn!
Goed dus dat de optie van meerdere rekeningen (hoeveel klanten hebben dat?) er is, maar er moet echt meer gebeuren om mijn mapje leger te krijgen!
Groet,
Ben 🆒

Een debet- en een creditcard samen in 1 pas zal wel niet worden bedoeld. Dat lijkt me technisch ook niet makkelijk te realiseren.
Maar dat je met je 3-in-1 wereldpas rechtstreeks geld kunt opnemen vanaf je SNS internetsparen of in mijn geval van mijn Extra Ruimte Hypotheek; dat is gewoon mogelijk en het werkt goed (alleen bij de SNS geldautomaten uiteraard).
Groeten,
Stefan
Kan je de 3-in-1 pas alleen gebruiken in SNS-automaten, ik hoorde vorige week dat SNS alle automaten langzaam laat verdwijnen van de straat.
Hier staat tegen oven dat wij SNS-ers vaker bij een vreemde bank mogen pinnen per dag.
Maar werkt de 3-in-1 pas ook bij een vreemde bank?
Reputatie 2
Badge +1
Kan je de 3-in-1 pas alleen gebruiken in SNS-automaten, ik hoorde vorige week dat SNS alle automaten langzaam laat verdwijnen van de straat.
Hier staat tegen oven dat wij SNS-ers vaker bij een vreemde bank mogen pinnen per dag.

Ja hoor, de '3-in-1 pas' werkt ook in de geldautomaten van andere banken, maar dan kan je alleen geld van 1 rekening halen, dus niet van de 2 andere (spaar)rekeningen die je er aan hebt toegevoegd. Deze '3-in-1 pas' is namelijk gewoon een SNS wereldpas.

Ja hoor, de '3-in-1 pas' werkt ook in de geldautomaten van andere banken, maar dan kan je alleen geld van 1 rekening halen, dus niet van de 2 andere (spaar)rekeningen die je er aan hebt toegevoegd. Deze '3-in-1 pas' is namelijk gewoon een SNS wereldpas.

Maar de functionaliteit van de 3-in-1 pas is dan weg. Het opnemen van andere rekeningen.
Reputatie 2
Badge +1

Maar de functionaliteit van de 3-in-1 pas is dan weg. Het opnemen van andere rekeningen.

Inderdaad. Daarom schreef ik ook in een eerdere reactie dat ik er in de praktijk weinig gebruik van kan maken...
Wanneer komen de banken eens met samenwerking op dit punt, dus bijvoorbeeld mijn ING en SNS rekening op één pas, dat zou pas efficiënt zijn.
Die samenwerking zouden de banken kunnen aanswengelen. En dan andere uitgevers van kaarten (punten/legitimeren/ enz) mee laten liften / opnemen in het systeem.
Zal alleen vanwege veiligheidsoverwegingen al moeilijk worden den ik.
Zou wel echt helpen (die "paar" bankkaartjes doen het hem niet echt).
Groet,
Ben 🆒
Ik zou 1 pasje willen voor mijn zakelijke en mijn privé rekening, dat scheelt weer 1 pasje en 1 pincode.

ik zou bovendien 1 SNS credit card willen voor zowel zakelijk als privé rekening, nu heb je daar 2 credit cards voor nodig.

verder zouden bank en credit card pin-codes tussen deze kaarten, ofwel identiek moeten zijn, of wel te wijzigen kunnen zijn naar believen. 

De reden dat ik zakelijk nog geen credit card gebruik is omdat ik geen zin heb NOG een nieuwe pincode te moeten onthouden.
Ik zou 1 pasje willen voor mijn zakelijke en mijn privé rekening, dat scheelt weer 1 pasje en 1 pincode.

ik zou bovendien 1 SNS credit card willen voor zowel zakelijk als privé rekening, nu heb je daar 2 credit cards voor nodig.

verder zouden bank en credit card pin-codes tussen deze kaarten, ofwel identiek moeten zijn, of wel te wijzigen kunnen zijn naar believen. 

De reden dat ik zakelijk nog geen credit card gebruik is omdat ik geen zin heb NOG een nieuwe pincode te moeten onthouden.

Hi Mjsmit,

Het hebben van 1 kaart voor meerdere rekeningen voor al je opnames en betalingen is niet mogelijk. Je kunt op een geldautomaat bijvoorbeeld niet aangeven van welke rekening je wilt opnemen: zakelijk of privé. SNS heeft de 3 in 1 pas waar je wel de mogelijkheid hebt met 1 kaart verschillende rekeningen in te zien op de SNS Geldautomaat.
Ik heb hier in spanje een bankpasje voor mijn lopenderekening en die werkt ook als visa kaart das best handig, je moet alleen wel voldoende saldo hebben om er mee te kunnen werken.
heeft verder dezelfde rechten als een credietcard alleen moet er voldoende saldo zijn, maar dat houd wel in dat ik er makkelijk mee op de snelweg of willekeurig pompstation in europa mee kan betalen. Heel erg handig, dat heet visa elektron als ik me niet vergis.
Kan je met een 3 in 1 pas in een winkel een keuze maken van welke rekening je het bedrag kan pinnen. 
Er staan 3 rekeningen op mijn pas maar als ik een aankoop doe moet ik een keus kunnen maken van welke rekening ik wil afschrijven, anders moet ik toch nog steeds alle passen bij mij hebben.
Er staan 3 rekeningen op mijn pas maar als ik een aankoop doe moet ik een keus kunnen maken van welke rekening ik wil afschrijven, anders moet ik toch nog steeds alle passen bij mij hebben.

Volgens mij wil dat niet, het werkt alleen in SNS-automaten, omdat SNS-automaten jou klant gegevens kunnen en mogen uitlezen.

Volgens mij wil dat niet, het werkt alleen in SNS-automaten, omdat SNS-automaten jou klant gegevens kunnen en mogen uitlezen.

Hoi bruin1936,

Als je iets koopt in een winkel pin je alleen van je betaalrekening waar je wereldpas bij hoort. Je kunt dan zelf geen rekening kiezen.

Wil je geld opnemen, dan kun je dat met de 3-in-1 Wereldpas bij elke SNS Geldautomaat doen van maximaal 3 rekeningen.

Reageer