SNS

Antwoorden overige vragen Chatsessie

• 5 november 2010
  • 18 Reacties
  • 7087 Keer bekeken

Tijdens de chatsessie vorige week zijn niet alle vragen aan bod gekomen. Bij deze alsnog de antwoorden van SNS Bank.
Lees de hele blogpost

18 reacties

Badge
Niet zo handig om dit als een .docx-bestand hier neer te zetten. Dan verwacht je eigenlijk van je klanten dat ze eerst een x-bedrag aan MS Office 2007 of nieuwer besteden voordat ze het kunnen openen. Terwijl je de inhoud net zo goed direct op de website had kunnen zetten!

Bovendien, als ik het bestand nu open dan krijg ik het inclusief alle wijzigingen en correcties die eroverheen zijn gegaan in beeld. Dat ziet er gewoon een beetje amateuristisch uit.
Tsja... Helemaal mee eens. Jammer.

Des te meer jammer omdat er toch zo serieus met onze vragen wordt omgegaan. Het is een hele klus geweest om daar nog op te antwoorden. Liz, dit had je toch moeten voorkomen.

Mocht je Word hebben dan kun je meestal dit document wel lezen door er op te klikken. Met veel andere tekstverwerkers zal dat ook wel opgaan.

In Word kun je via "controleren" "uiteindelijke weergegeven opmaak" "uiteindelijk" de gecorrigeerde tekst uitzetten. Je krijgt dan de uiteindelijke tekst te zien. (Word 2007 en nieuwer, oudere weet ik zo niet, zoek dan even naar correcties bijhouden oid).

Groet,

Ben

PS ik heb de antwoordentekst hier weer weggehaald omdat de tekst hierboven inmiddels staat.
@1. Voor PDF geldt hetzelfde (dacht ik), voordeel dat je de tekst kunt beveiligen dat deze niet meer gewijzigd kan worden.

@2. "tracked changes" wil zeggen "bijhouden van aangebrachte wijzigingen". Normaal doet je programma dat op de achtergrond. In het document is het wel opgeslagen, maar je moet het aanzetten om het ook te zien. Je kunt het ook helemaal uitzetten (wordt er niets bijgehouden). Er zijn veel mensen die dat niet weten of vergeten, waardoor anderen deze info alsnog kunnen inzien. Vaak misschien niet zo erg, maar soms .....

Groet,

Ben
Hoi allemaal,

Sorry daarvoor. Ik was in de veronderstelling dat ik inderdaad die tool had uitgeschakeld en zo had opgeslagen. Is dus blijkbaar wat fout gegaan...

Zijn er verder nog vragen/opmerkingen over de antwoorden?

Groet Liz
Reputatie 4
Badge +1
Dank Ben voor het posten hier. Beetje vreemd dat als ik de Word file bekijk is nog de verbeteringen/ wijzigingen die gemaakt zijn kan zien LOL.

Even he, ik heb altijd een hekel aan 0900 nummers en volgens mij kan ik uit bovenstaande opmaken dat ik dus ook gewoon naar 030 299 74 81 kan bellen voor de klantenservice 🙂
Het geheel is op deze manier wel erg amateuristisch.

Anderzijds blijft het toch bijzonder dat de directie zo rechtstreeks met z'n klanten debatteert. (en er zoveel moeite voor doet, moeten we dan ook benutten zou ik zeggen))

Hier zouden ze zeggen; jaein (ja/nee). Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het een "gewoon" nummer is voor de "gewone" helpdesk. Vanuit het buitenland is het (vaak) niet mogelijk 0900 nummers te bellen. Ook ik liep hier vaak tegenaan (vanuit DE dus). Mijn vraag was eigenlijk; regel een helpdesk buitenland. Voor mij kan dat dezelfde helpdesk zijn, maar dan wel met (een ervaren persoon, goede info) de juiste info. Verschillende keren kreeg ik verschillende info, vaak waar ik dus niet verder mee kwam. Kosten kunnen dan flink oplopen, zaken vergen veel te veel tijd en inzet, kantoor moet worden bezocht enz. enz. Een aantal keren heb ik mijn vraag of wens maar gelaten. Niet goed dus.

Gewoon proberen te bellen zou ik zeggen. Wat is het voordeel?

Ik wil eigenlijk nog wel meer reageren op de antwoorden, maar heb daar wat meer tijd voor nodig. Zoals je ziet is het een flinke lap en ....? is er nog wel het e.e.a. tegenin te brengen.

Groet,

Ben

?
Hoi allemaal,

Ik had het als word doc toegevoegd omdat het inderdaad nogal een flinke lap tekst is, en aangezien jullie terechte reacties hebben geplaats bij de structuur van de community en het naar beneden scrollen, heb ik het als bijlagen erbij gezet. Jullie hebben gelijk dat natuurlijk niet alle gebruikers dit kunnen openen (ging beetje teveel uit van de 'alleenheerschappij' van Microsoft). Dank je Ben voor het plaatsen. Ik heb de bijlage verwijderd en zal voortaan proberen zoveel mogelijk op de community te plaatsen.

Groet Liz
Hoi Liz,

Als je de tekst opneemt in het aanvangsstuk, haal ik het weg. Blijft het overzicht zoals het hoort.

(misschien mijn stuk knippen en plakken, heb je mogelijk de opmaak meteen goed)

Groet,

Ben
Yes goed idee. Consider it done (zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt). Ik laat het aan jou om je eigen stuk te bewerken.

Groet Liz
Reputatie 4
Badge +1
Op zich niets mis mee om het als attachment te posten, maar let dan op

?

1) gebruik een formaat wat iedereen wel zo'n beetje kan openen. Ik zou de standaard ODF aanraden aangezien dit een ISO standaard is en op meedere platformen compatibel (Windows / Linux / Mac) http://en.wikipedia.org/wiki/OpenDocument - MS Office 2007 en hoger kan bestanden opslaan in ODF formaat

2) In dit geval stonden er nog "tracked changes"? zichtbaar. Op zich geen probleem maar het staat een beetje vreemd (en onduidelijk voor mensen die niet weten hoe dit uit te zetten)

wel alle hulde voor Arie voor het alsnog beantwoorden van deze vragen!

?
Hallo Arie,

Deze reactie liet even op zich wachten, ik wilde rustig kunnen reageren en had dus even tijd nodig.

Ten eerste bedankt voor je uitgebreide beantwoording.

T.a.v. Antwoord:

Daarom hebben we gekozen voor een systeem waarin al onze medewerkers van Klantenservice en in de winkels toegang hebben tot jouw klantgegevens.

Men heeft mij al 2x gevraagd naar m?n digipas om dan te kunnen inloggen (ook nog 1x aan de telefoon). Ik heb hier grote twijfels over ivm veiligheid en privacy. Ik heb het dus NIET gedaan.

T.a.v. Antwoord:

Ook vanuit het buitenland kun je onze klantenservice bereiken. Je belt dan niet met 0900 18 50 maar met? +31 30 299 74 81.

Ja dat was bekend, maar zijn de medewerkers voldoende op de specifieke omstandigheden voorbereid. De afgelopen jaren kwam men er meestal niet uit een formulier in te vullen ondanks dat de postcode check fout ging. Zo zullen er denk ik, nog veel meer specifieke dingen zijn. Iemand die ?van wanten weet? zou ik waarderen.

T.a.v. Antwoord:
SNS Bank heeft altijd duidelijk gecommuniceerd over renteontwikkelingen bij spaarrekeningen. In de loop der jaren is het assortiment echter dusdanig gegroeid ? tot circa 60 rekeningen ? dat het voor klanten niet altijd even duidelijk zal zijn geweest.

Ik vind dit antwoord een beetje misleidend. Gegroeid tot circa 60 rekeningen?? Naar mijn mening is het aantal rekeningen welbewust vergroot (verdeel en heers?). Steeds kwam er weer een nieuwe rekening, met een weer hogere rente. Na verloop van enige tijd daalde de rente gestaag en kwam er weer een nieuwe rekening met weer een hogere rente, enz. enz. Als je niet goed oplette liep je dus steeds meer rente mis. Ik vind het jammer dat deze werkwijze niet wordt erkent en wordt gesteld dat deze werkwijze nu niet meer wordt toegepast. Eigenlijk vind ik excuses naar vaste klanten, ?voor deze handelswijze, op z?n plaats.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dank dat je tijd hebt genomen om zo specifiek op de antwoorden in te gaan. Ik geef je reactie door.

Liz
Big Ben: Gewoon proberen te bellen zou ik zeggen. Wat is het voordeel?

Het voordeel voor mij en voor vele andere bellers is dat als ik naar een gewoon nummer bel. Dus 030 in dit geval, ik gratis bel binnen mijn abonnement. En als ik naar een 0900 nummer bel, ook al is dat dan tegen lokaal tarief, dan moet ik de gesprekskosten betalen.
Hoi Ben,

dank voor je reactie. Snap je frustratie met het invullen van formulieren en dan bijvoorbeeld het probleem met de postcode. Zal het doorgeven.

Als je er inmiddels al meer over hebt gehoord via winkel of klantenservice, horen we dat graag;)

Liz
Hoi Marry,

Ik begrijp je reactie niet zo goed.

Ik woon in Duitsland en kan het 0900 nummer van hieruit niet bereiken (werkt niet vanuit het buitenland). Ik moet dus een "normaal" nummer kunnen bellen (geldt bijv. ook voor belastingdienst en vele andere instanties/bedrijven). Dat probleem is dus bij de SNS wel opgelost, maar ... zijn de helpdeskmedewerkers ook voorbereid op vragen die met dat grensoverschrijdend bankieren opkomen. Ik heb de afgelopen jaren verschillende keren geprobeerd online formulieren in te vullen bij de SNS (ik was dus wel ingelogd). Telkens liep dat vast op het feit dat ik een andere postcode heb dan in NL gebruikelijk is. Ik krijg dan een foutmelding en moet alsnog de "juiste postcode" invullen. Daar eindigt dan het invullen. Als ik dan de helpdesk belde kreeg ik steeds verschillende antwoorden, die dus bijna allemaal niet hielpen. Soms was dat een erg frustrerende opmerking "wij richten ons op NL klanten", soms "u moet naar een SNS kantoor" enz.

Het was voor mij veel prettiger als bij de helpdesk mensen zijn die dan ook meteen de juiste oplossing hadden.

Of dat "gewoon nummer" ook vanuit NL te gebruiken is en of dat wenselijk is, ik heb geen idee.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Hoop het niet;)

Heb je reactie doorgegeven ter info, maar stonden verder geen duidelijke vragen in toch?

Groet Liz
Hoi Liz,

Arie ziek?

Ben

?
Hoi Liz,

Een goed verstaander ??

Dit staat er in als vraag;

Ik heb hier grote twijfels over ivm veiligheid en privacy. Hoe denk jij daarover?

Zijn de medewerkers voldoende op de specifieke omstandigheden voorbereid?

Ik vind het jammer dat deze werkwijze niet wordt erkend. Gaat dat nog gebeuren?

Wordt gesteld dat deze werkwijze nu niet meer wordt toegepast. Of gaat dat nog steeds op / gebeurt het nog steeds op deze wijze?

Excuses naar vaste klanten, ?voor deze handelswijze, op z?n plaats. Goed idee?

?

Groet,

Ben

Reageer