SNS

Berichten in nieuwe versie SNS Mobiel Bankieren App

• 26 november 2014
  • 108 Reacties
  • 17761 Keer bekeken

De feestdagen staan weer voor de deur en SNS pakt uit met een nieuwe release van de SNS Mobiel Bankieren app, die half december te downloaden is in de Google play store en iTunes.
Lees de hele blogpost

108 reacties

Badge
De feestdagen staan weer voor de deur en SNS pakt uit met een nieuwe release van de SNS Mobiel Bankieren app, die half december te downloaden is in de Google play store en iTunes.
Lees de hele blogpost

En wanneer de WindowsPhone versie die in dec beloofd is?
Tsja... Windows Phone!! ? 😕:D:)
Groet,
Ben 🆒
PS Komt vast!
Badge
Hoi Ben, is SNS je nu ook al aan het "behoeden"  😮
Hoi Ben, is SNS je nu ook al aan het "behoeden"  :o

[img]http://www.clker.com/cliparts/R/U/Y/u/I/M/thumbs-up-icon-blue-md.png[/img]
Ik wil wel degene zijn waarvan de schermafdrukken zijn gemaakt in de blog.
Een saldo op de Plusrekening van € 101 521,79  😃
Daar kun je wel een leuk feestje van bouwen (of een Windows phone app :)).
Badge
Chique hoor deze nieuwe outfit.
Is de nieuwe app ook voor de Windows RT versie?

groet
Huiskind
Hoi allemaal,

Ik kreeg zojuist het volgende antwoord van onze productmanager:

'Aan de grote update voor Windows Phone wordt hard gewerkt, maar de oplevering zit tegen. Bij het testen bleek, dat er nog teveel bugs in de update zitten. Hierdoor is oplevering voor half december niet mogelijk. De planning voor de Windows Phone-app is nu begin 2015.'

Ik besef me dat dit een teleurstelling is voor de gebruikers van Windows Phone. Jullie geduld wordt op de proef gesteld, ik hoop dat jullie dit nog kunnen opbrengen 🙂.
Badge
Hoi allemaal,

Ik kreeg zojuist het volgende antwoord van onze productmanager:

'Aan de grote update voor Windows Phone wordt hard gewerkt, maar de oplevering zit tegen. Bij het testen bleek, dat er nog teveel bugs in de update zitten. Hierdoor is oplevering voor half december niet mogelijk. De planning voor de Windows Phone-app is nu begin 2015.'

Ik besef me dat dit een teleurstelling is voor de gebruikers van Windows Phone. Jullie geduld wordt op de proef gesteld, ik hoop dat jullie dit nog kunnen opbrengen 🙂.

Tja is zeker een teleurstelling. Het wordt toch niet een tweede creditcard story? Want wat is begin 2015?
Hallo De Hond,

Ik begrijp je teleurstelling, onze excuses hiervoor. Ik heb aan de productmanager gevraagd of hij een duidelijkere schatting kan geven van deze release. Je hoort snel van ons 🙂.
Badge
Hallo De Hond,

Ik begrijp je teleurstelling, onze excuses hiervoor. Ik heb aan de productmanager gevraagd of hij een duidelijkere schatting kan geven van deze release. Je hoort snel van ons 🙂.

Moet ik nog langer mijn ING rekening handhaven om WindowsPhone en NFC functionaliteit af te wachten. En ik wil zo graag volledig overstappen want bij SNS voel ik mij meer thuis. (ik weet nog een goed IT bedrijf)   😉
Hoi De Hond,

Goed om te lezen dat je je bij SNS thuisvoelt 🙂. De productmanager kan nog geen precieze schatting geven. Hierin zijn we namelijk afhankelijk van ICT capaciteit.
Bedankt voor jullie reacties. We zijn erg benieuwd welke berichten jullie zouden willen ontvangen in de app. Zijn dit de alerts die jullie kunnen instellen op saldo, overboekingen en rood staan? Of rentewijzigingen? Of een persoonlijk berichtje als je jarig bent? We horen het graag zodat we deze nieuwe functionaliteit echt op de wens van de klant af kunnen stemmen.
Badge
Bedankt voor jullie reacties. We zijn erg benieuwd welke berichten jullie zouden willen ontvangen in de app. Zijn dit de alerts die jullie kunnen instellen op saldo, overboekingen en rood staan? Of rentewijzigingen? Of een persoonlijk berichtje als je jarig bent? We horen het graag zodat we deze nieuwe functionaliteit echt op de wens van de klant af kunnen stemmen.

En over welke App hebben we het dan. Ik ga er van uit de WindowsPhone App?
Mobiel Bankieren betekent Onderweg Bankieren, dus alleen functionaliteit waar ik onderweg iets aan heb.
Voorkeuren (even hap snap):
- Geen franje, huishoudboekjes/persoonlijke berichten/rentewijzigingen. Al dat soort franje zorgt meestal voor een trage app.
- In mobiel bankieren heb ik alleen behoefte aan echte betaal functionaliteit. Voor alle andere zaken heb ik ander functies op de PC. Ik kan ook niets doen met een rentewijziging dat is een dienstmededeling die zie ik thuis wel. Een alert instellen hoeft zelfs niet voor mij. Die kan ik thuis instellen en die werkt perfect met SMS of Email want die producten heb ik al op de Phone.
- Huidige opties als "SNS Bank" die vervolgens aangeven "u verlaat nu da App" overbodig
"SNS Klantenservice" idem u verlaat nu de App ook niet handig.
- Real Time mutaties en saldo kunnen inzien, dat gaat nu al redelijk goed.
Erg goed in de App is de rekening volgorde helaas niet aanwezig op de internet versie (althans wordt daar niet onthouden).
- Muttaties zo compact mogelijk met optie om te kunnen inzoemen op detail.
- Jullie IT afdeling eens laten nadenken over echte functionaliteit integreren in de app zoals een "Wallet" waardoor de in de Phone ingebouwde functionaliteit (NFC) gebruikt kan worden. Duidelijk voor de toekomst want tijdelijk werken met een betaalpas met NFC is een goede tussenoplossing.
- Idem intro van betalen met iDeal ook weer zo'n echte betaalfunctie.
- Huidige Greyed-Out functies verwijderen en ook nooit dit soort dingen meer toevoegen. Zie als voorbeeld nu onder "Instellingen":  "Rekeninginstellingen", "Betaalpasinstellingen" en "Juridische informatie" alle drie niet beschikbaar dus niet tonen.

- Aller belangrijkst geschik maken voor W 8.1 en hoger
- Kortom een stabiele snelle App voor mobiele betaal functionaliteit (inclusief adresboek) en inzicht in saldo van alle rekeningen.
Bedankt voor je reactie de Hond. Half december komt er een update van de Android en iOS app. Zoals Dennis eerder in de topic aangaf komt de update voor de Windows Phone app begin 2015. De punten die je aangeeft neem ik vrijdag mee naar ons bezoekje met de leden aan de IT afdeling.

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?
Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?

De enige berichten die 'interessant' zijn, zijn de berichten waarin staat dat de site/app tijdelijk buiten gebruik is wegens een storing of onderhoud.
Verder ben ik het met deHond eens dat er zo min mogelijk franje op moet zitten. Recht toe, recht aan.
Hi Blacktomcat,

Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?
Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.  Inderdaad.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.
    Dan is dat jammer.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?  
   Hetzij per email, hetzij als ik via mijn PC inlog in mijn berichtenbox.
Helemaal helder Blacktomcat, dank je wel
Bedankt voor je reactie de Hond. Half december komt er een update van de Android en iOS app. Zoals Dennis eerder in de topic aangaf komt de update voor de Windows Phone app begin 2015. De punten die je aangeeft neem ik vrijdag mee naar ons bezoekje met de leden aan de IT afdeling.

Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan. 

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.
Reputatie 2
ZOowh..ik heb ook eindelijk weer 'tijd' om te reageren (waarom is het in nov/dec toch zo enorm druk?). Maar eh...kreeg ik paar weken terug een Windows Phone update, zie ik dat de iOS en Android versie een complete refresh heeft gekregen.....tegenvaller!

Begrijp ik het nu goed dat die update voor Windows Phone een soort van 'voorbereidende' update is geweest voor de 'gerestylde' versie die nu dus begin 2015 gaat komen? Enneh...komt er dan ook (eindelijk) gelijk een Windows tablet versie, of is die ook weer verder naar voren geschoven?
Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan.

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.

Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen. 

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.
Reputatie 2
Goedemorgen Wanda,

- rentewijzigingen
- wist je dat?

Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen.

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.

Super...thanks! Enneh.....komen we tijdens onze rondleiding van morgen ook bij de ontwikkelaars langs..? 🆒
Hi allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties.  Ik neem even de tijd om hierop te reageren. En mezelf voor te stellen..
Ik ben interactie marketeer bij SNS en bezig met de berichten in de mobiele app. Met name de keuze wélke berichten geplaatst gaan worden is mijn taak. Die keuze is niet altijd even makkelijk. Vandaar dat ik ook graag hoor op welke berichten jullie zitten te wachten. Er is overigens eerder een uitgebreid onderzoek geweest waarin we mogelijke berichten en functionaliteiten hebben voorgelegd. Deze keer niet met community-leden maar met andere gebruikers van de app. Op die manier horen we ook eens de mening van andere klanten. De bevindingen uit deze onderzoeken nemen we serieus uiteraard. Vandaar ook dat we zeer terughoudend zijn met commerciële berichten. We horen dat jullie daar niet op zitten te wachten. En ik zelf ook niet, eigenlijk. Het kan wel zijn dat een product van SNS voor de klant nou eenmaal voordeliger uitpakt. Vreselijk woord, maar dan is het een win-win situatie.. 

Persoonlijke berichten
We hebben al een aantal jaar ervaring met persoonlijke en relevante berichten. Op de website plaatsen we ze, en natuurlijk hebben we ook contact via brief en e-mail. Nu komt daar een nog persoonlijker kanaal bij, de mobiele app. De algemene gedachte is dat voordat wij een persoonlijk bericht plaatsen er een actie van de klant aan vooraf moet zijn geweest. Soms een hele duidelijke actie als het aanvragen van een nieuwe pas. Wij willen dan een berichtje plaatsen als de pas naar jou verzonden is..  Soms een wat minder duidelijke actie of een actie in het verleden. Als de looptijd van een product bijna afloopt denken wij dat een berichtje nuttig kan zijn.

De lijst van Sjaakie93 is een mooie, bij rentewijzigingen zouden we de e-mail kunnen vervangen, het verlopen van de bankpas lijkt ons ook een goede tip en nieuws over de app lijkt ons ook op z’n plaats. Een ’wist je dat’ wordt wellicht weer te algemeen, daar zien we minder een rol weggelegd voor het nieuwe berichtencentrum.

Pff, lang verhaal zo. Ik hoop dat ik zo wat vragen heb beantwoord. Blijf ze stellen als het niet het geval is!  Heb ik nog een vraag aan jullie. Wat vinden jullie van een bericht als de volgende situaties voordoen?

- Gepland onderhoud
- Jaaropgave is gereed
- Melding als er veel geld op de betaalrekening staat. Je ontvangt meer rente als je het op een spaarrekening zet.
- De vervaldatum van de hypotheekofferte nadert

Dank alvast!
Peter
Reputatie 4
Badge +1
Ik zou een saldo attentie wel graag als push bericht willen i.p.v. per e-mail en/of SMS...

Reageer