SNS

Bespaar jij op je schadeverzekeringen?

• 2 oktober 2013
  • 10 Reacties
  • 621 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Uit onderzoek blijkt dat consumenten jaarlijks honderden euro’s kunnen besparen op hun schadeverzekeringen. Doe jij er alles aan om te besparen? We hebben alvast een aantal tips voor je op een rijtje gezet.
Lees de hele blogpost

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zo ontvang je bij SNS Bank bijvoorbeeld pakketkorting die kan oplopen tot 8%."

Volgens mij kan de pakketkorting verder oplopen tot zelfs 10%, of is dat recentelijk veranderd en is er een harde limiet van 8% ingevoerd?
Hoi Stefan,

De maximale pakketkorting die je kan krijgen is inderdaad 8%. Vanaf 3 verzekeringen krijg je pakketkorting. Dit geldt ook voor bestaande verzekeringen. Lees meer over besparen op je schadeverzekeringen op onze website.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Marnix,
Als ik nu binnen 'Mijn SNS' kijk in het verzekeringsoverzicht en ik een van de verzekeringen open, dan zie ik dat ik 10% pakketkorting krijg :rolleyes:. In het overzicht staan momenteel 11 verzekeringen vermeld, waarvan 1 levensverzekering van Reaal die niet meetelt in de berekening van de pakketkorting (de andere 10 SNS verzekeringen tellen wel mee).
Rara hoe kan dat?
Groeten,
Stefan

PS.: ik denk dat ik het antwoord wel weet ;)

Ik ook wel, ze mogen je!:o
Groet,
Ben 🆒
PS SNS doet tegenwoordig in verrassingspaketten! 😕

PS2 Uitleg nodig?: 8 of 10%korting en natuurlijk op 1; de nieuwe beleggersomgeving! Dat zijn toch echte verrassingen?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Marnix,
Als ik nu binnen 'Mijn SNS' kijk in het verzekeringsoverzicht en ik een van de verzekeringen open, dan zie ik dat ik 10% pakketkorting krijg :rolleyes:. In het overzicht staan momenteel 11 verzekeringen vermeld, waarvan 1 levensverzekering van Reaal die niet meetelt in de berekening van de pakketkorting (de andere 10 SNS verzekeringen tellen wel mee).
Rara hoe kan dat?
Groeten,
Stefan

Hi Marnix,
Voor het geval dat je de hint niet had begrepen: ik wil wel graag een 'formele' uitleg van SNS over die 10% natuurlijk :rolleyes:
Groeten,
Stefan

PS.: ik denk dat ik het antwoord wel weet ;)

Hi Marnix,
Voor het geval dat je de hint niet had begrepen: ik wil wel graag een 'formele' uitleg van SNS over die 10% natuurlijk :rolleyes:
Groeten,
Stefan

Hoi Stefan,

Bedankt voor je reminder :)

De campagne is ingericht op de 6 schadeverzekeringen die je bij ons online direct kunt berekenen en aanvragen (inboedel, woonhuis, aansprakelijkheid, reis, auto en rechtsbijstand).Met deze 6 kom je tot maximaal 8% pakketkorting.

Het klopt dat je met andersoortige schade- en levensverzekeringen die je niet online direct kunt berekenen en aanvragen tot een hogere pakketkorting kunt komen. Vandaar dus jouw 10%. :)

Omdat de campagne draait om de 6 schadeverzekeringen die je online kunt berekenen en aanvragen, vindt SNS Bank het gepast om die maximaal 8% te noemen die je daarbij als korting kunt krijgen.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Stefan,

Bedankt voor je reminder :)

De campagne is ingericht op de 6 schadeverzekeringen die je bij ons online direct kunt berekenen en aanvragen (inboedel, woonhuis, aansprakelijkheid, reis, auto en rechtsbijstand).Met deze 6 kom je tot maximaal 8% pakketkorting.

Het klopt dat je met andersoortige schade- en levensverzekeringen die je niet online direct kunt berekenen en aanvragen tot een hogere pakketkorting kunt komen. Vandaar dus jouw 10%. :)

Omdat de campagne draait om de 6 schadeverzekeringen die je online kunt berekenen en aanvragen, vindt SNS Bank het gepast om die maximaal 8% te noemen die je daarbij als korting kunt krijgen.

Hallo Nanda,
Bedankt voor je antwoord. Het is fijn om te horen dat 10% wel degelijk tot de mogelijkheden hoort. Natuurlijk haal je dat niet met 6 verzekeringen, maar zoals je terecht opmerkt heb ik ook een motorverzekering bij SNS die meetelt in de pakketkorting. Deze kun je inderdaad niet via de SNS snelverzekeraar afsluiten. Daarnaast hebben mijn echtgenote en ik allebei een auto. Daarmee kom ik op totaal 8 verzekeringen.
Omdat ik een aanvraag heb lopen om de dekking te wijzigen van de beide autoverzekeringen, staan beide autoverzekeringen er dubbel in. Daarmee komt het aantal schadeverzekeringen in het overzicht binnen Mijn SNS op 10 en staat de pakketkortingteller op 10%. Dat laatste is natuurlijk niet zuiver, want na de verwerking van de mutatie zal deze pakketkorting weer terugvallen op het oude kortingspercentage.
Groeten,
Stefan
Hallo,

Ik heb net een voorbeeld voor ons zelf ingevuld (6 verzekeringen) en krijg maar 6% korting. Hoe kan dat?

Ik zou graag een advies willen hebben of het voor ons beter en voordeliger is om over te stappen. Wij hebben nu alle 6 verzekeringen bij 1 andere aanbieder en SNS is goedkoper, echter kan ik niet beoordelen of het ook beter is om over te stappen.

Groeten,

Harold
Hallo,

Ik heb net een voorbeeld voor ons zelf ingevuld (6 verzekeringen) en krijg maar 6% korting. Hoe kan dat?

Ik zou graag een advies willen hebben of het voor ons beter en voordeliger is om over te stappen. Wij hebben nu alle 6 verzekeringen bij 1 andere aanbieder en SNS is goedkoper, echter kan ik niet beoordelen of het ook beter is om over te stappen.

Groeten,

Harold

Hi Harold,

De maximale pakketkorting die je kan krijgen is inderdaad 8%. Zoals je in dit topic leest is dat afhankelijk van meerdere factoren en niet altijd direct zichtbaar in berekeningen op de website.

Omdathet vreemd is als medewerker te zeggen dat onze producten goed zijn (wat natuurlijk wel zo is, maar gezien mijn functie niet objectief is ;)), zouden andere leden hun ervaringen met onze producten kunnen delen. Iemand? :D

Je kunt ook altijd een vrijblijvend bezoek brengen aan een SNS Winkel. Een SNS adviseur daar helpt je graag en kan (gratis) je schadeverzekeringen checken.
Een afspraak maken is niet nodig. Met deze link zoek je een winkel in de buurt.
Reputatie 2
Badge +1
Omdat het vreemd is als medewerker te zeggen dat onze producten goed zijn (wat natuurlijk wel zo is, maar gezien mijn functie niet objectief is ;)), zouden andere leden hun ervaringen met onze producten kunnen delen. Iemand? :D

Hi Harold,

Minimaal 1x per jaar houd ik mijn verzekeringen tegen het licht en bekijk ik of alle dekkingen nog goed zijn (niet te veel of te weinig) en natuurlijk kijk ik naar de premies van de verzekeringen tussen verschillende aanbieders. Dat laatste is vaak een flinke klus, omdat de voorwaarden per verzekering nog al eens verschillend kunnen zijn. Om dit makkelijk te maken kijk ik eerst naar de verzekeringen waar ik het meeste geld aan kwijt ben. In mijn geval zijn dat de auto's van mijn echtgenote en mijzelf, daarna de inboedel en opstalverzekering. Via vergelijkingssites als independer.nl kijk ik of er maatschappijen zijn die ook een goede premie vragen voor een vergelijkbare dekking. Dat doe ik dan voor de duurste verzekeringen. Als er dan een maatschappij bij zit die een betere prijs/kwaliteitverhouding biedt, ga ik een gedetailleerde vergelijking maken met alle verzekeringen, i.v.m. pakketkorting die je in veel gevallen krijgt. Soms heb je pech en biedt een maatschappij niet alles aan. Dan moet je kijken of het nog voordelig is om het pakket te splitsen. Maar eerlijk gezegd is eenvoud van beheer mij ook wat waard.

Bovenstaande strategie heeft ervoor gezorgd dat ik al aardig wat verzekeraars heb meegemaakt: Centraal Beheer, Sterpolis, Interpolis, Nationale Nederlanden, ASR, Ditzo en nu dus SNS. Voor SNS zat ik bij Ditzo. Dat is eigenlijk een (goedkoper) internetlabel voor ASR verzekeringen. Ik was wel gecharmeerd van de heldere goed leesbare polisvoorwaarden en natuurlijk de no-claim waar je niet kon terugvallen. Maar bij mijn jaarlijkse evaluatie kwam ik erachter dat als je veel schadevrije jaren hebt opgebouwd, dat je dan bij Ditzo relatief duur uit bent. SNS was destijds goed geprijsd maar niet de goedkoopste. De polisvoorwaarden waren OK, maar doorslaggevend was het feit dat ik tevreden was over SNS als organisatie en niet te vergeten de pakketkorting die uiteindelijk ervoor zorgde dat ik nu nog steeds heel voordelig uit ben.

Natuurlijk wordt het pas echt spannend als je de verzekering ook echt een keertje nodig hebt. Dat is in de afgelopen 3 jaar ook het geval geweest: 1x na een inbraak (inboedel) en 1x na een ongelukje (WA). Beide keren werd ik goed geholpen door SNS en is de schade in alle redelijkheid vergoed. Alles gaat wel op papier, dus je moet beginnen met het invullen van een schadeformulier (bellen is soms prettiger voor mij als klant, maar is ook kostbaarder voor SNS en dat vind je terug in de premie). Al met al ben ik van mening dat ik prima verzekerd ben bij SNS voor een hele schappelijke premie.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Groeten,
Stefan

Reageer