SNS

Doe mee met de chatsessie met onze directie!

• 19 oktober 2010
  • 16 Reacties
  • 2062 Keer bekeken

Meld je aan voor een chatsessie met de SNS Directie!
Lees de hele blogpost

16 reacties

Wanneer horen we wie er zijn "uitverkoren"?

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Alle personen die zich tot nu toe hebben aangemeld, kunnen deelnemen aan de discussie dinsdag. Voor het einde van de week zal ik jullie informatie over de chatsessie toezenden.

Groet Liz
Ik vroeg me ook al af of we nog een bevestiging krijgen. Had me per email wel aangemeld, maar nog niets vernomen. Ik wacht de informatie dus af.
Hoi Imzadi,

Als het goed is heb je vrijdagmiddag een emailtje gekregen via info@snscommunity.nl met daarin informatie over de chatsessie morgen. Als je deze niet heb ontvangen, laat het dan even weten via hetzelfde emailadres en dan stuur ik het als nog toe.

Groet Liz
Een eerste reactie:

Een goed initiatief om op een dergelijke manier direct in contact te komen met iemand die ook echt wat te zeggen heeft binnen de SNS.

Discussie liep nogal rommelig, maar dat is moeilijk te voorkomen. De techniek kan helpen, door bijv. zichtbaar te maken wie er aan het typen is. Verschillende keren werd een nieuwe vraag aan de orde gesteld, terwijl iemand nog aan het typen was over de vorige. Wanneer je kunt zien dat iemand typt, is dat grotendeels te voorkomen en wordt de discussie wat helderder.

Ik had gehoopt dat er wat meer diepgang zat in de antwoorden van Arie, dat hij echt inzicht kon geven in redenen waarom SNS besluiten maakt. Bijvoorbeeld wat betreft het storten van geld bleef hij zich lang verschuilen achter de 500 TNT-punten, en ook de verminderde service noemde hij vooral beeldvorming. Arie bleef vaak de standaard marketing-teksten herhalen (SNS heeft toegankelijkheid hoog in het vaandel staan. We doen dit omdat de klant dat wil. We hebben het aantal afstortmogelijkheden met TNT uitgebreid, etc...) Ik had gehoopt dat hij hier opener/eerlijker op zou antwoorden. Misschien ook wat naief van mijn zijde :P

Mijn vragen zijn eigenlijk nog steeds niet echt beantwoord. De centrale vraag, waar veel andere vragen aan te koppelen zijn: "Waarom kon ik vroeger gratis alle diensten verrichten aan de balie, en moet ik tegenwoordig betalen voor mijn rekening terwijl ik veel minder service krijg en de bank veel werk uit handen neem door internetbankieren." Bijna alle bankkantoren in mijn stad ziijn gesloten, het aantal geldautomaten is verminderd, aan de balie kan ik geen normale bankzaken meer afhandelen. Waarom? wat is nu echt de achterliggende gedachte? En waarom moet ik dan wel steeds meer betalen en ook steeds meer zelf doen?

Daar zou ik nog steeds graag een echt eerlijk antwoord op hebben. Al is het maar "de aandeelhouders willen dat we meer winst maken", of zoiets, maar zeg dat dan eerlijk.

?
Hallo Robin,

Wilde ook alvast een reactie plaatsen, maar wacht toch maar even tot morgen. Liz zou een discussie daarover starten, is dan wat overzichtelijker dan hier onder de aankondiging.

Ik wil wel even reageren op je "vraag" (alhoewel ik niet Arie ben natuurlijk). Ik denk dat dit eenvoudig te verklaren is; kosten.?De bank is een bedrijf die geld wil verdienen. Ze moet iets doen om dat ook daadwerkelijk te laten lukken. Diensten verlenen (eigenlijk bemiddelen met geld). Dat kan niet automatisch met machines, dus hebben ze veel menskracht nodig. En die?wordt steeds duurder. Wat de bank toen deed was snoeien in menskracht om kosten te sparen, om (meer) winst op peil te houden. Dat zie je ook bij de SNS.

Meer concurentie maakt ze "scherp", maar is voor de klant ook weer gevaarlijker (denk aan de Ijslandse bank). Een goede balans is een degelijke bank. En dat is zoeken voor ze.

Groet,

Ben
Ik heb nooit een reactie ontvangen op mijn aanmelding en zie dat de sessie wel geweest is. Vreemd.
Hoi Robin,

Dank voor je reactie. Ik heb op de pagina met discussies over SNS Producten en Diensten een discussie gestart over de chatsessie. Als je verder nog vragen/opmerkingen hebt kun je ze daar kwijt.

Ik zal je technische feedback meenemen en je mening over de onhoud doorgeven aan Arie. Ik begrijp je punt over de extra kosten, maar wat ik wel opmaakte uit de antwoorden van Arie is juist dat het aantal winkels van 150 naar 300 gaat en dat er ook meer geldautomaten komen, maar inderdaad in een ander 'format'.

Dank in ieder geval ook voor je bijdragen gisteren. Ik zal naar aanleiding van de discussie een rapport opstellen en ter zijner tijd ook de conclusies op de community publiceren.

Groet Liz
Hoi walkinthepark,

Ik heb je meermaals een e-mail gestuurd via het emailadres dat je bij je aanmelding hebt opgegeven. In die communicatie is dus blijkbaar iets misgegaan. Excuses daarvoor.

Als je dat prettig vindt, kunnen we even controleren of ik het juiste emailadres heb. Kan ik checken als je me dit adres even via de email doorgeeft op info@snscommunity.nl

groet Liz
Ik heb de uitnodiging ontvangen op het adres dat ik heb opgegeven. Ik heb mij aangemeld via het adres info@snscommunity.nl?Daarna bleef het stil.
Inderdaad vreemd. Kun je mij misschien nogmaals een email sturen op info@snscommunity.nl? Dan kijk ik het voor je na.

Dank
Reputatie 4
Badge +1
Voor wat betreft de vraag ""Waarom kon ik vroeger gratis alle diensten verrichten aan de balie, en moet ik tegenwoordig betalen voor mijn rekening terwijl ik veel minder service krijg en de bank veel werk uit handen neem door internetbankieren." was het antwoord:

?

De verminderde kosten hebben we geinvesteerd in andere vormen van dienstverlening. SNS collega's, siteontwikkeling (waar we continue) etc. ?mee bezig zijn en in verbeterde tarieven. Qua betaalaanbod, daar kijken we ook naar. Daarover op een ander moment mogelijk meer.

UNQUOTE

Ik ben met je eens dat hij in het begin marketing-mantra's begon op te dreunen maar ik vroeg al gelijk of hij niet gewoon de vraag concreet kon beantwoorden. In de loop van de sessie ging dat wel steeds beter. Wel jammer dat Arie volgens mij af en toe moeite had het bij te houden. Voor meer commentaar mbt deze sessie zal ik op het discussietopic reageren

?

?
Reputatie 4
Badge +1
BTW Liz, ga jij nog een samenvatting van de sessie posten op dit forum ergens? Eventueel met een link naar de integrale versie? Dit voor de mensen die het gemist hebben of misschien niet helemaal hebben kunnen volgen.
Hoi Sanne,

Dank voor je deelname gister en je feedback hier. Yes, er komt een soort samenvatting! En voor wat betreft je opmerking, misschien is het een idee om in de toekomst wel jullie vragen door te sturen zodat er een antwoord kan worden klaargemaakt en dit alleen maar gekopieerd hoeft te worden in het chatvenster. Op deze manier is er meer tijd voor vragen n.a.v dit antwoord. Wat vind je daarvan?

Liz
Reputatie 4
Badge +1
dat lijkt me een goed plan (had eigenlijk verwacht dat de vragen wel sowieso wel voorbesproken zouden worden)

maar het lijkt me een goed idee dat SNS ook de kans krijgt om eerst haar huiswerk te doen.

de rest van mn commentaar ga ik in het topic plaatsen
Top, dank je.

Reageer