SNS

Gratis financieel advies in geldwinkel

• 2 december 2010
  • 3 Reacties
  • 6545 Keer bekeken

Minister Jan Kees de Jager van Financi?n wilt een 'geldwinkel' op gaan zetten.
Lees de hele blogpost

3 reacties

Ja bij gebrek aan echte onafhankelijkheid en goede transparantie van de huidige?financi?le?instellingen is dit voorstel langzaamaan jammer genoeg een noodzakelijk kwaad geworden. Het zou niet nodig moeten zijn is mijn mening....?Maar ik kan het me heel goed voorstellen. De voorgestelde bemanning of zo je wilt bevrouwing van deze vestigingen baart me echter zorgen.

Nog beter zou zijn dat elk nieuwe?financieel?product voor particulieren werd gekeurd door een groepje mensen die qua?niveau een afspiegeling van de?maatschappij?vormen. Na het lezen van een nieuw product zou je deze mensen individueel moeten bevragen of zij het product met alle in en outs goed hebben begrepen (soort examen). De uitkomsten zouden bepalend moeten zijn of het product wel of niet aangeboden mag worden. Een adviescommissie voor de AFM wellicht. Durf te wedden dat de?producten?een stuk eenvoudiger worden en (duur) advies van een expert dientengevolge minder noodzakelijk is.

Het is maar een ideetje.....

?

?
Wat dacht je van het eerst te beginnen met het hier in de community te droppen?

Groet,

Ben
Hoi Aragon,

Interessant idee en wat Ben hieronder zou inderdaad een 'beginnetje' kunnen zijn.

Echter of zoiets landelijk voor elke bank wordt ingesteld, is misschien twijfelachtig. Ik kan me dan ook voorstellen dat zulke onafhankelijk adviespunten in de tussentijd voor mensen met minder kennis over financiele zaken (zoals ik af en toe;) heel prettig zijn. En zeker in deze tijden van financiele onzekerheid.

Hoe denken andere communiyleden hierover?

Groet Liz

Reageer