SNS

Hij is er: de nieuwe SNS Mobiel Bankieren app!

• 14 mei 2012
  • 48 Reacties
  • 9393 Keer bekeken

We hebben er even op moeten wachten, maar nu is hij er echt: de vernieuwde mobiele SNS Bankieren app! Met deze vernieuwde app kun je geld overboeken tussen je eigen rekeningen en ook naar anderen. De nieuwe app is nog maar net geïntroduceerd er wordt achter de schermen alweer hard gewerkt aan de volgende versie.
Lees de hele blogpost

48 reacties

Waar is hij? Kan hem niet vinden in de Play Market? Linkje ajb? thnx
Hi Kkoenen,

Hier kun je de app voor Android vinden: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.snsbank.snsbankieren
Ik ga het direct doen. thanks.

Eerste indruk : Heerlijke app. Lekker snel, duidelijke iconen, prima UI. Knap werk!! // EN.. minder zichtbaar voor de eindgebruiker. Ik weet hoe lastig het kan zijn om op de juiste manier in te prikken op de systemen. De achterkant van de app (met webserivices, wizdls, ttl en weet ik wat niet nog meer allemaal) is ook ontzettend lastig te bouwen. Chapeau!

De enige suggestie : Lang vasthouden van een entry in het adresboek geeft mogelijkheid tot aanpassen.
Reputatie 3
Badge +1
@Sanne @Tomramakers We zijn erg benieuwd naar jullie mening over de nieuwe app.

@Stefan Goed om te horen dat je eerste indruk van de app positief is. Waar ben je vakantie aan het vieren? Hopelijk is het weer bij jou beter dan in ons regenachtige Nederland.

Feedback op de nieuwe app zien we graag bij het nieuwe topic: 'Hij is er: de nieuwe SNS Mobiel Bankieren app!'. Zo blijft het forum overzichtelijk:-)

@marnix: ik zit momenteel in Trier, een van de tussenstops onderweg naar Regensburg. Gisteren echt prachtig zonnig weer gehad. Vandaag ook veel zon met af en toe een kort regenbuitje.
Ik heb net geld overgemaakt met de app en tevens wat rondgekeken. Daarbij heb ik al een schoonheidsfoutje ontdekt: bij sommige (spaar)rekeningen wordt het rentepercentage niet goed weergegeven. Bijvoorbeeld bij de SpaarMix, MaxiSparen, LijfrenteSparen Zelf Beleggen en FundAccount staat 0% creditrente. Bij de betaalrekening, PlusSparen, BasisBeleggen en mijn E.R.hypotheek worden de rentepercentages wel goed weergegeven.
Ook valt mij op dat je geen geld kunt overboeken van je spaarrekening naar een eigen rekening die niet de vaste tegenrekening is. Die mogelijkheid hoort er wel in thuis.
Verder moet ik zeggen dat de app prettig werkt en het navigeren in de app is makkelijk (overzichtelijk). Alle belangrijke basisfuncties zitten er in. Voor speciale zaken (o.a. adresboekbeheer) ga je toch naar Mijn SNS.
Ook valt mij op dat je geen geld kunt overboeken van je spaarrekening naar een eigen rekening die niet de vaste tegenrekening is. Die mogelijkheid hoort er wel in thuis.

Oei.. die vind ik HEEL belangrijk!
Heren bedankt voor de feedback. Top dat jullie dit zo snel gezien hebben. We hebben het direct doorgegeven aan de IT afdeling.

@Stefan Dat klinkt goed!
Sinds 3 weken eerste smartphone (nou ja... Alcatel 918D, goedkoop dingetje vergeleken met sommige andere prijsjes!!). Ik ben dus nog erg onervaren op dit soort computertjes.

Ik kon de app ook niet vinden met SNS als zoekopdracht, veranderen in SNS bankieren en jawel, sofort da!

Installeren wilde niet, te weinig geheugen, cache geleegd en jawel, nu geinstalleerd!

Tot zover, nu eerst digicode aanmaken. Helaas nu even geen tijd meer.

Groet,

Ben

ik heb een oude Nokia . Whatapp werkt er wel op, maar het is geen android , iphone of blackberry. Ik weet niet of deze op "Windows Phone " werkt. Downloaden duurde mij te lang. Deze afgebroken, maar hoe kom ik zonder downloaden er achter of deze App op mijn 2,5 jaar oude mobiel werkt ? groet eric
Hallo Eric,

Allereerst welkom op SNS Community

Als je doorgeeft welk type Nokia je hebt, kijken we voor je na of onze nieuwe app ook op jouw telefoon gebruikt kan worden.
Hallo Eric,

Allereerst welkom op SNS Community

Als je doorgeeft welk type Nokia je hebt, kijken we voor je na of onze nieuwe app ook op jouw telefoon gebruikt kan worden.

============

nokia 6700 slide

Oei.. die vind ik HEEL belangrijk!

=========================

@Kkoenen
Bij mijn weten heeft dat te maken met veiligheid en identificatie. Sommige zullen hun inlog op "onthouden" zetten en als je dan je telefoon kwijt raakt... Nee alleen naar vaste tegenrekening en deze mag extern zijn.
Lijkt mij logisch, maar laat SNS zelf maar reageren ;-)
Eric
Hallo Eric, Allereerst welkom op SNS Community

============ nokia 6700 slide

Hi Eric,

De nieuwe app is voor Android, Blackberry, iPhone, iPad en Windows Phone 7. Aangezien de Nokia 6700 slide geen gebruikt maakt van een van deze besturingssystemen, kun je onze nieuwe app niet gebruiken.
Vervolg ervaring;

Dus eerst digicode aanvragen. Gaat zoals het hoort (is wel streng in wachtwoord keuze (maar goed ook). Ik kreeg eerst steeds "zwak", maar dacht ; ook goed. Maar nee, bij op "aanvragen" klikken bleek het niet "zwak", maar "TE zwak", dus werd niet geaccepteerd, had er dus ook meteen kunnen staan!!!). Melding nadien "Digicode aangevraagd" zet mij op het verkeerde been. Ik vraag mij af wanneer ik de code dan ontvang. Tevens doemen beelden op van "formulieren" enz. Dus maar eens op de site aan het zoeken. Ergens "verstopt" vind ik dan het antwoord; Digicode kan direct worden gebruikt!!!????

Dit betekend dus dat men œberhaubt geen digicode hoeft aan te vragen, men moet een digicode aanmaken!! (dus svp verbeteren voor de volgende nieuwe app gebruikers zonder digicode, verbeter dan ook meteen foutje uit eerste regel).

Dus toen maar sofort geprobeerd en jawel, het werkt. Nu wordt het dus even wat ervaring opdoen. Bedragje overgeboekt. Prima. (spaar naar privérekening).

Miste inderdaad ook een enkele keer de rente (staat op 0%). Zag ook bij een spaarrekening een "spaarvarken" als symbool, Leuk! Zag ook "Rente Roodstaan" bij alle rekeningen. Dit is volgens mij overbodig bij spaarrekeningen. Ik neem aan dat ik daar niet rood kan staan (kan dus weg, geeft rust in beeld).

Onderaan "Iban" en "Bic" nummer, handig.

Ik heb ook even vinkje "onthouden inlognaam" aangezet. Inlogvenster laat eerste 2 tekens van naam zien, de rest als sterretjes. Wachtwoord wordt niet onthouden, dus veel tikwerk!

Tot zover.

Groet,

Ben

Fijn dat de app er is en kan me voorstellen dat er nog nieuwere versies van moeten komen.

Eerste puntjes:
- de gegevens in het adresboek laat niet de volledige omschrijving zien, zoals gewoonlijk bij sns internetbankieren
- geld overmaken naar een andere rekening ipv mijn eigen rekening heb ik mijn digipas nog nodig. Had dit graag met digicode gedaan.

Tot zover....

Tom.
Badge +1
@Tomramakers & BigBen Bedankt voor het delen van jullie bevindingen.

- de gegevens in het adresboek laat niet de volledige omschrijving zien, zoals gewoonlijk bij sns internetbankieren

Bovenstaande zetten we door naar de ontwikkelaars.

- geld overmaken naar een andere rekening ipv mijn eigen rekening heb ik mijn digipas nog nodig. Had dit graag met digicode gedaan. Tot zover.... Tom.

We werken momenteel hard aan fase 2. Hierbij wordt de digicode vervangen door een 5-cijferige login code.

Overboeken zonder digipas
Het wordt in fase 2 ook mogelijk om geld over te boeken zonder de digipas. De klant kan een daglimiet instellen van €0,- tot € 500,-. Binnen deze daglimiet kan er naar bekende derden worden overgeboekt met de mobiele login code. Een bekende derde is iemand waar je éénmaal eerder met je digipas naar hebt overgeboekt in de afgelopen 18 maanden. Boven je daglimiet en naar onbekende derden heb je dus altijd je digipas nodig en gelden dezelfde regels/limieten als in Mijn SNS.

Zie ook https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6739&highlight=app

Dit betekend dus dat men œberhaubt geen digicode hoeft aan te vragen, men moet een digicode aanmaken!! (dus svp verbeteren voor de volgende nieuwe app gebruikers zonder digicode, verbeter dan ook meteen foutje uit eerste regel).

Miste inderdaad ook een enkele keer de rente (staat op 0%). Zag ook "Rente Roodstaan" bij alle rekeningen. Dit is volgens mij overbodig bij spaarrekeningen. Ik neem aan dat ik daar niet rood kan staan (kan dus weg, geeft rust in beeld). Wachtwoord wordt niet onthouden, dus veel tikwerk! Tot zover. Groet, Ben

Bovenstaande punten zetten we ook door naar de app ontwikkelaars. Bedankt voor de input.

ik vind de nieuwe sns app echt geweldig.Ben benieuwd naar de nieuwe fucties die binnenkort beschikbaar komen
Reputatie 3
Badge +1
@crazydave Leuk om te horen dat de app goed bevalt

Ik heb een samsung galaxy en ik kan dus niet inloggen.

Mijn toetsenbord schiet weg.

Had bij de app download al gelezen dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.

Kortom, ik kan nu dus niet op de SNS via mn foon
Reputatie 3
Badge +1
Hi Silvia, welkom op de community

Het probleem wat je aangeeft is bij ons bekend, we zijn hard bezig om ervoor te zorgen dat de app op alle telefoons goed draait. Zodra het probleem is opgelost, laten we dit weten.
Super..dank je wel voor de snelle reactie
Reputatie 3
Badge +1
Super..dank je wel voor de snelle reactie

Jij bent ook snel

Kun je een beetje wegwijs worden hier?
@Allemaal,

Goed om te horen dat jullie zo positief zijn over de SNS Mobiel Bankieren app! :)

De verbeterpunten voor de bestaande app hebben we inmiddels doorgegeven. Mis je nog andere mogelijkheden in de app? Of heb je een creatieve toevoeging voor de app in gedachte? Alle ideeën voor de volgende versie van de app zijn van harte welkom!
Onze IT-afdeling is aan de slag gegaan met de problemen die zich voordeden bij de Android app. Nu zijn we op zoek naar Android-gebruikers die de app willen testen voordat deze echt online gaat.

@Sylvie: Aangezien je over een Android- toestel beschikt, lijkt het je leuk om de app te testen?

Beschik jij ook over een Android-toestel en wil je ook de app testen? Stuur me dan even een privéberichtje 🙂
Inmiddels is de Android app aangepast en te verkrijgen in de store. De eerdere problemen zijn nu opgelost :)

De apps van andere platformen zijn nu een paar weken actief. Waarvoor gebruik jij de app voornamelijk? En maak je er vaak gebruik van? We zijn namelijk erg benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe!
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels is de Android app aangepast en te verkrijgen in de store. De eerdere problemen zijn nu opgelost :)De apps van andere platformen zijn nu een paar weken actief. Waarvoor gebruik jij de app voornamelijk? En maak je er vaak gebruik van? We zijn namelijk erg benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe!Ik maak er bijna dagelijks gebruik van. Vooral om even mijn saldo te controleren en om geld over te boeken van/naar mijn spaarrekening (bijvoorbeeld na het pinnen/dippen/docken). Dat laatste is helaas nog nodig wegens de huidige beperkingen van automatisch saldo aanvullen (ASA) en restsparen...

Vooral op vakantie vond ik het handig om de beschikking te hebben over de app, omdat ik geen laptop meeneem op vakantie en ik om veiligheidsredenen liever niet elektronisch bankier op een vreemde PC (internet cafe). De app vind ik prettiger werken dan de mobiele website!

Reageer