SNS

Hij is er: de vernieuwde Mobiel Bankieren app voor SNS Bank

• 24 januari 2013
  • 33 Reacties
  • 6606 Keer bekeken

Lees de hele blogpost

33 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Yay 🙂 fijn dat het nu live staat
hij werkt goed is makkelijk te openen, maar mis wel de opgebouwde rente in het overzicht van mijn plus rekening, ik ben verderwel blij met deze App
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb hem gisteren meteen geinstalleerd (ik gebruikte nog de test versie omdat ik graag zo veel mogelijk de 5-cijferige code wilde blijven gebruiken).
Wat mij meteen opviel was het feit dat ik niet opnieuw het proces hoefde te doorlopen van het aanmaken van de 5-cijferige pincode (inclusief digipas autorisatie). Op zich natuurlijk heel klantvriendelijk en zo, maar ik twijfel of dit nu de meest veilige methode is... :o
Verder zie ik dat van de 19 bevindingen die ik tijdens het testen heb aangedragen er maar enkele (tot nu toe heb ik er slechts 1 gevonden) ook is meegenomen in de uiteindelijke versie (3.0). Ik ben daarom heel benieuwd wat er gedaan gaat worden met de (andere) nu niet meegenomen bevindingen die we als testers hebben aangedragen. Komt daarvan nog een terugkoppeling (collectief of individueel)?
Werkt uitstekend ! En geeft voor mij genoeg informatie. Maar vraag mijn af  of het wel veilig genoeg is  Als code gebruik ik mijn 4 cijferige pincode met ergens er tussen een extra cijfer.
Ik heb als penningmeester ook nog een zakelijke rekening bij de SNS met een nog een digipas en vreeg mij af of ik deze app  hiervoor te gebruiken is ??
de nieuwe app ziet er mooi en duidelijk uit, je kunt nu ook van spaar geld overmaken naar al je andere eigen rekeningen, grote plus.
alleen sinds enkele dagen krijg ik storing code 508.
dus dat schiet niet op. evenmin om te bellen, wachttijd maninmaal 4 minuten.
eens kijken of emailen sneller gaat.
Badge +1
@Stefan: We vragen even voor je na hoe het met die terugkoppeling zit.
Hi Biefie,

Welkom op de SNS Community. Leuk dat je gebruik wilt maken van de nieuwe app. Heb je al antwoord gekregen op je e-mail? De foutmelding 508 zou inmiddels opgelost moeten zijn. Mocht je de melding toch nog krijgen, dan ontvangen we graag je gegevens om uit te zoeken wat er aan de hand is. Deze kun je sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]
Badge +1
Hi Fatman, leuk je weer eens te zien op de community. Je vraagt je af de mobiele app wel veilig is? Mobiel bankieren is net zo veilig als internetbankieren via een browser. Op het moment dat de app niet meer actief is (zichtbaar is), log je automatisch uit. De app slaat geen financiële gegevens op in je telefoon. De app is alleen te gebruiken voor je particuliere account. Voor je zakelijke account zal je dus nog moeten internetbankieren.

Hi biefie,

Als het goed is heb je inmiddels e-mailcontact met mijn collega's Tibor en Marnix in verband met dit probleem 🙂.
Ook ik had me opgegeven maar bij mij werkte het niet. Keurig een mailtje hieromtrent gestuurd met uitleg. Stilte helaas. Weet nog steeds niet waarom de app niet op mijn android tablet werkt. 
Ook ik had me opgegeven maar bij mij werkte het niet. Keurig een mailtje hieromtrent gestuurd met uitleg. Stilte helaas. Weet nog steeds niet waarom de app niet op mijn android tablet werkt/

Hi Longstelts, dat is uiteraard niet de bedoeling! De app zou op de android ook moeten functioneren. We hebben het nagevraagd bij de ontwikkelaar en hij gaf aan dat hij verwacht dat dit het probleem is:

Bij het installeren van de app kan er een fout optreden bij het signeren met de digicode. Dit kun je verhelpen door je gebruikersnaam zonder hoofdletters in te voeren bij het signeren / installeren van de app. Heeft dit het probleem niet verholpen dan kun je een andere gebruikersnaam instellen in Mijn SNS (> via instellingen > beheer digicode).

Zou je dit willen proberen, mocht dit niet hetgeen zijn waar je tegenaan loopt dan horen we dit hier graag! 🙂
Badge +1
Ook voor de Windows Phone is de update nu gereed 😃. We horen graag wat je bevindingen zijn.

Zie ook http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/app/sns-mobiel/ec5e74f5-0657-435a-9dc0-7c55cb73234d
Geweldige app. In de eerdere versies was de drempel tot gebruik hoog a.g.v. de inlogprocedure. Bij toeval ontdekte ik dat na de laatste update dit was vereenvoudigd. Wellicht handig om dit iets nadrukkelijker te communiceren. Anders had ik de app nog steeds links laten liggen. belangrijkste blijft: De app is een verrekt goede aanvulling op mijnsns! Dank daarvoor.
Badge +1
Hi Pspeel, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier bent gaan rondkijken en op dit topic hebt gereageerd. Wat goed om te horen dat je tevreden bent met app. We hebben via meerdere kanalen aangegeven dat we de app hebben ge¼pdatet, maar nemen je tip hierin uiteraard mee. Mocht je het leuk vinden; we hebben een topic “Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor” waar je meer over andere leden kunt lezen en iets over jezelf kan vertellen. https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6698

We hopen je snel weer eens te zien.
Momenteel maak ik gebruik van de oude app, als ik de reacties goed begrijp. :o
Ik heb de functie 'automatisch updaten' op mijn telefoon ingeschakeld. En vraag me af of mijn telly de nieuwe app allang heeft geïnstalleerd?
Zo niet, dan gewoon downloaden in de samsung store (aangezien ik zo'n Samsung smartphone heb)?
Hi Anniekederoo,

Allereerst welkom op SNS Community. Jammer dat je nog gebruik maakt van de oude app, de nieuwe is namelijk erg mooi 😉.

Je kan inderdaad naar de Play Store gaan en de app updaten door de nieuwe te downloaden.
ik heb de app vandaag gedownload op mijn tablet via de app store maar ik krijg de melding als ik hem wil gebruiken dat hij " gestopt" is. Wie weet wat er aan de hand is?
ik heb de app vandaag gedownload op mijn tablet via de app store maar ik krijg de melding als ik hem wil gebruiken dat hij " gestopt" is. Wie weet wat er aan de hand is?

Hoi Postman57,
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet, maar ..
Ik stop geregeld apps. Via het menu opnieuw opstarten geeft dan nooit problemen.
Heb je al geprobeerd hem opnieuw te installeren?
Heb je virussoftware (beveiligingssoftware) meelopen?
Het lijkt op een conflict met de software die op je tablet draait.
Ik weet niet of bovenstaande je verder helpt.
Groet,
Ben 🆒
PS Men is bij de SNS al een paar dagen op de achtergrond bezig met de servers/software, mogelijk dat dat er iets mee te maken heeft (kan het me bijna niet voorstellen, maar ja ...)
Badge +1

Hi Postman, er zijn geen problemen bekend met het downloaden van de app. Zou je het nogmaals willen proberen? Mocht je dan weer problemen ondervinden, horen we het graag. 🙂
Het is jammer dat de opgelopen rente niet meer vermeld wordt
Hi Reinet,

Het klopt dat dit niet meer wordt weergegeven. Dit wordt in de toekomst wel weer zichtbaar.
Deze app is een goede verbetering (mijn andere banken kunnen daar een puntje aan zuigen).
Een puntje van kritiek: ieder keer als je iets wilt betalen aan iemand waaraan je nog niet eerder hebt betaald,
wordt je toch weer via de omslachtige route via je digipas gestuurd.
Aangezien je via deze app alleen relatief kleine bedragen kunt overmaken (goed punt), zou ik het
gebruiken voor niet regelmatige betalingen (wellicht eenmalig), maar die vlieger gaat dus niet op.
Badge +1
Deze app is een goede verbetering (mijn andere banken kunnen daar een puntje aan zuigen).
Een puntje van kritiek: ieder keer als je iets wilt betalen aan iemand waaraan je nog niet eerder hebt betaald,wordt je toch weer via de omslachtige route via je digipas gestuurd.

Hoi Chinaboy,

Fijn dat je tevreden bent over de app 😃. In verband met veiligheid wordt er bij een externe overboeking inderdaad eenmalig gevraagd om een bevestiging met je digipas. Hierna kun je met je pincode overboeken naar datzelfde rekeningnummer.

Zie onze website voor meer info.
Bij gebrek aan reacties van een vraag wat ik gestart heb bij mobiel bankieren: waarom is deze app niet beschikbaar voor de BlackBerry 9320? Bijna alle broertjes en zusjes van deze BlackBerry staan in de lijst, behalve deze.
Badge +1
Bij gebrek aan reacties van een vraag wat ik gestart heb bij mobiel bankieren: waarom is deze app niet beschikbaar voor de BlackBerry 9320? Bijna alle broertjes en zusjes van deze BlackBerry staan in de lijst, behalve deze.

Hoi Cor,

Te eerste van harte welkom op SNS Community.

We hebben je vraag uitstaan bij de ontwikkelaars van de app. Zodra we hier terugkoppeling op krijgen, hoor je van ons.

Reageer