SNS

Je saldo in 1 seconde

• 3 september 2014
  • 124 Reacties
  • 7482 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Ben jij een gadgetfan? Dan hebben we goed nieuws voor je. Binnenkort kun je nóg sneller zien hoeveel geld er op je rekening staat. Samen met Ordina werken we namelijk hard aan een app voor de Smartwatch van Samsung en voor de Google Glass.
Lees de hele blogpost

124 reacties

Welkom op SNS Community
Reputatie 1
Badge
Waarom komen er allerlei vage gadgets waarvan de meerwaarde op zich twijfelbaar zijn en krijgen we nog steeds niet het online overzicht waar *wel* regelmatig om gevraagd wordt. Ja die van die creditcard.

Als mensen hun saldo al op hun mobiel kunnen bekijken dan is dat toch mooi. En ik check mijn saldo ook regelmatig, trouwens op de vaste computer. Maar als ik 's morgens bedrag xxx heb en ik geef gedurende de dag bedrag yyy uit dan weet ik toch ongeveer hoe ik er voor sta? Behalve misschien de dagen dat de vaste latsten eraf gaan maar dan log je een keer vaker in. Dat kost dan waarschijnlijk weer 7 seconden van je leven.
Ik wil niet negatief doen, maar hoeveel kost dit soort dingen?
Hi 3169251139,

Welkom op onze community 🙂. Bijzondere gebruikersnaam trouwens, zit daar een gedachte achter?
Kunnen we je ook met een naam aanspreken? Bij ons ben je geen nummer ;-)

Mocht je je gebruikersnaam willen wijzigen, dan mag je een e-mail sturen naar [email]community@sns.nl[/email]. Vermeld in je mail je huidige gebruikersnaam en de nieuwe gebruikersnaam. Wij zorgen er dan voor dat je gebruikersnaam aangepast gaat worden.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Hi Eva,

Gebruik je de mobiele app helemaal niet? Ik bankier tegenwoordig altijd mobiel. En ik geloof dat de smartwatch en smartglasses gebruikelijke accessoires gaan worden. Google Glasses zie ik mijzelf nog niet gebruiken, maar een smartwatch daarentegen wel.
Ik ben voorstander van deze ontwikkelingen, als consument beoordeel ik bedrijven ook op hun innovatieve prestaties.

Tegelijkertijd begrijp ik je reactie, een goed voorbeeld wat je aandraagt wat betreft de creditcard mutaties. De implementatie van deze functionaliteit blijkt niet zo gemakkelijk, maar daarmee is het niet onmogelijk. Zoals in een ander topic uitgebreid is besproken, zijn we hiermee bezig.

Je betrokkenheid kan ik juist waarderen, dus je komt op mij helemaal niet negatief over. Ook een terechte vraag wat zoiets kost. Zelf ben ik ook nieuwsgierig, alleen verwacht ik geen inzicht in deze kosten te krijgen. Persoonlijk denk ik dat dergelijke kosten te zijn overzien. En eenmaal ontwikkelt hebben veel mensen hier profijt van.
Reputatie 1
Badge
>Gebruik je de mobiele app helemaal niet?
Jawel, maar niet zo heel vaak. Ik heb een computer thuis en op mijn werk en als ik bij vrienden ben gebruik mijn computer amper. Ik heb wel een tab voor als het kan en moet.

>Ik bankier tegenwoordig altijd mobiel. En ik geloof dat de smartwatch en smartglasses >gebruikelijke accessoires gaan worden. Google Glasses zie ik mijzelf nog niet gebruiken, maar een smartwatch daarentegen wel.
Ik las vandaag in de Telegraaf dat het maar de vraag is of google glass populair gaat worden. Maar blijkbaar gaat men toch alvast voor die dingen programeren.Wist je trouwens dat je met de mobiele app ook je saldo kan checken zonder in te loggen?

>Ik ben voorstander van deze ontwikkelingen, als consument beoordeel ik bedrijven ook op hun innovatieve prestaties.
Innovatieve prestaties zijn leuk. Laat sns maar eens vertellen wat ze doen voor het millieu, voor ontwikkelingssamewerking etc.

> Tegelijkertijd begrijp ik je reactie, een goed voorbeeld wat je aandraagt wat betreft de creditcard mutaties. De implementatie van deze functionaliteit blijkt niet zo gemakkelijk, maar daarmee is het niet onmogelijk. Zoals in een ander topic uitgebreid is besproken, zijn we hiermee bezig.
En toch, deze verbetering heeft zoveel meer inpact voor de consument dan alle andere dingen die ik nu zie. Wat je met watch en glass kan is ook mogelijk met de mobiele app en die hebben de gadetfreaks al.

>Je betrokkenheid kan ik juist waarderen, dus je komt op mij helemaal niet negatief over. Ook een terechte vraag wat zoiets kost. Zelf ben ik ook nieuwsgierig, alleen verwacht ik geen inzicht in deze kosten te krijgen. Persoonlijk denk ik dat dergelijke kosten te zijn overzien. En eenmaal ontwikkelt hebben veel mensen hier profijt van.
Ik denk inderdaad dat de kosten te overzien zijn. Vooral omdat bedrijven als google en facebook belang hebben bij acceptatie.  Trouwens, nog een ding, als jij als gebruiker geen geld geeft aan google of facebook, hoe denk je dat die zoveel geld verdienen?
Ben jij een gadgetfan? Dan hebben we goed nieuws voor je. Binnenkort kun je nóg sneller zien hoeveel geld er op je rekening staat. Samen met Ordina werken we namelijk hard aan een app voor de Smartwatch van Samsung en voor de Google Glass.
Lees de hele blogpost

Geweldig nieuws voor de hobby. Google glass wordt in NL niet eens gesupport. Wanneer doen we eens wat aan de WindowsPhone App of aan NFC. Daar zitten we op te wachten. Niet op die paar gebruikers van een smartwatch of van google glass en zeker niet op Ordina.
Reputatie 1
Badge
Ai, ik zag net dat de scheiding tussen wat Dennis schreef en wat ik schreef is weggegevallen. Mijn antwoorden beginnen met Jawel, Ik las, Innovatieve prestaties zijn leuk, En toch, en Ik denk.
Sorry voor het ongemak.
Ai, ik zag net dat de scheiding tussen wat Dennis schreef en wat ik schreef is weggegevallen. Mijn antwoorden beginnen met Jawel, Ik las, Innovatieve prestaties zijn leuk, En toch, en Ik denk.
Sorry voor het ongemak.

Ik begreep je antwoord al niet. Maar helder. En ik ben het met je eens. Zie ook de artikelen op NU.nl over Google glas en het feit dat deze nog niet eens te koop is in NL.
http://www.nu.nl/tech/3866747/nederlanders-nauwelijks-geinteresseerd-in-google-glass.html

Vreemd dat SNS dan ingaat op een kreet van Ordina om maar eens wat samen te gaan ontwikkelen.
Vraag ik mij af wat dit soort hobbyisme dan wel kost. En triest dat creditcardhouders nu al 4 jaar aan het lijntje gehouden worden. Idem de WindowsPhone gebruikers met een half ontwikkelde app. M.i.v. 1 januari as verdwijnt de hipknip. De andere banken zijn al klaar met hun ontwikkelingen om het betalingsverkeer gemakkelijker te maken met NFC. Iets wat al wel werkt in NL. En daarvan horen we niets van SNS. Kennelijk maakt de IT afdeling de dienst uit? En zoja dan kenne we daarvan de gevolgen (kijk naar o.a. SVB).
Excuus voor de paar typefoutjes corrigeren kon niet meer. En hilarisch, ik bedoelde de Chipknip niet de hipknip. Want duidelijk is dat die niet "hip" meer is.
Overigens voor de creditcard zijn veel betere en goedkopere alternatieven. Dus die ontwikkeling kan, voorzover daar überhaupt nog aan gewerkt wordt, wat mij betreft stopgezet worden. Een besparing dus.
Het lijkt mij allemaal een kewestie van prioriteiten. En dan ben ik het met velen eens dat een real time overzicht van je creditcard uitgaven belangrijker zijn dan dat je je saldo nog sneller kunt zien dan pak 'm beet 7 seconden. Voor de creditcard uitgaven moet je misschien wel enkele miljoenen seconden wachten. Dus de winst is daar vele malen groter. En ach, met berichten dat de SNS iets gaat ontwikkelen met Google of wie dan ook, halen ze toch weer de krant en andere media.
Ik ben blij dat ik geen credit card van de SNS heb. Zoals Dennis al zegt, in een ander topic is de creditcard ook al en nog steeds besproken.
iedereen nog een fijne dag  🙂.
Quote:
En ach, met berichten dat de SNS iets gaat ontwikkelen met Google of wie dan ook, halen ze toch weer de krant en andere media.
Unquote:

Ja de vraag is wel of dit positieve reclame is.
De één na andere miskleun wordt gemaakt met grote IT-Leveranciers. We hebben net het miljoenen debacle achter de rug bij defensie (Project Speer 650 miljoen), bij de belastingdienst (Project ETPM 200 miljoen) en nu bij SVB (MRS 43,7 miljoen). Grote gerenommeerde bedrijven laten zich keer op keer inpakken door de grote IT bedrijven.
Lees dit artikel maar eens komen we Ordina ook nog eens tegen hoewel Cap Gemini de top haalt..
http://www.nrcq.nl/2014/06/05/capgemini-vaakst-betrokken-bij-te-dure-ict-projecten-van-de-overheid

Op dit gebied heb ik zelf ervaring waar het fout gaat en hoe dit te voorkomen.
Ik heb wat puin moeten ruimen. En er wordt niets van geleerd.

Vandaar mijn vingertje wat gaat dit nu bij SNS weer kosten.

Uiteraard hoop ik altijd ongelijk te krijgen helaas is de praktijk anders.
Wat altijd geld oplevert cq. bespaart: een goede voorbereiding. neem meer tijd voor een goede voorbereiding, dan hoef je achteraf niet of nauwelijks te repareren, zijn er minder klachten en kinderziektes. En als je het artikel leest dan word je er wel een beetje veel onwel van. Hopelijk leert de SNS ervan en denkt ze 2 keer na wat ze gaat doen. uiteindelijk speelt men allemaal met andermans (= ons) geld!
Volgens mij worden af en toe appels met peren vergeleken.
Het betrekkelijk eenvoudig aan een boom een kapstokje extra te hangen, maar om de boom opnieuw op te zetten is een heel ander verhaal.
Ik denk dat de IT afdelingen nog steeds onvoldoende deskundige sturing hebben, en daar gaat het mis.
Ik denk dat men bij de beslissers binnen de SNS dacht dat die realtime data niet van belang zou zijn, dat creditkaarten voor de SNS geen item zouden zijn.
Maar ja, Nieuwe keizer, nieuwe kleding. Soms haalt de realiteit de wensgedachte in.
Groet,
Ben 🆒

Ik denk dat de IT afdelingen nog steeds onvoldoende deskundige sturing hebben, en daar gaat het mis.
Ik denk dat men bij de beslissers binnen de SNS dacht dat die realtime data niet van belang zou zijn, dat creditkaarten voor de SNS geen item zouden zijn.
Groet,
Ben 🆒

Het eerste meest belangrijke punt is dat je als bedrijf zelf:
- je processen in kaart brengt
- kijkt welke bestaande pakketten die processen kunnen ondersteunen
- vaststellen of alles wel geïntegreerd moet worden. Soms kun je beter een apart proces apart houden.
- maatwerk op it gebied in pakketen verbieden of de business laten aantonen dat de kosten daarvan ook daadwerkelijk iets opleveren.
Dit laatste punt is een heel erg belangrijk punt. Vaak is de leverancier gekozen, de deal gemaakt. En is er niemand van hoog niveau die de gebruikers aanstuurt en vaststelt wat er wel gemaakt wordt en wat niet. Er wordt dan heel veel maatwerk gebouwd wat allemaal uurtje/factuurtje werk is. Kost ook veel testtijd. En bij iedere software release loop je daar weer tegen aan.
Dit zijn zo'n beetje de hoofdissues.
Ook in het SNS verhaal vraag je je af wat er gebeurd is. Natuurlijk zoekt Ordina klanten die mee betalen aan de ontwikkeling van iets geheel nieuws want dan kunnen ze dat weer snel doorverkopen aan hun andere klanten. Of Google Glass nu echt van toegevoegde waarde is in het bankwezen is waarschijnlijk niet eens onderzocht. Bovendien wordt Google glass vooralsnog niet geleverd in NL, dus ook niet ondersteunt. En daar gaan we dan software voor bouwen?
En wees realistisch ga ik straks op de fiets zitten of rondlopen op straat en wil ik dan iedere seconde de mutaties van mijn bankrekening zien. Ik denk dat we allen roepen dat dit onzin is. Maar goed de keuzes zijn gemaakt. We zien het resultaat wel. In ieder geval kunnen wij het schudden dat er iets aan "ons" IT wensenlijstje gebeurt. SNS heeft waarschijnlijk geen CIO in de organisatie
Of ze een CIO hebben, weet ik niet. Er is in een ander topic ook al gebraagd naar een organogram. Kan ook al niet geleverd worden. Mogelijk moeten we ons er bij neerleggen dat de SNS naar een gewone, ouderwetse spaarbank gaat, maar dan zonder al te veel fysiek contact (behalve voor de hypotheekadviezen natuurlijk).
En ach, als we vinden dat het bij een ander beter is, moeten we daar naar toe gaan. Doen we toch ook met de dagelijkse boodschappen?
Ach natuurlijk is er wel een organogram op hoofdlijnen te vinden:
https://community.snsbank.nl/je-saldo-in-1-seconde-590
Vraag is wat je er mee kunt.
Een cio is er in ieder geval niet.
Als ik de link aanklik kom ik bovenaan bij dit topic uit! Grapje meneer de Hond??
moet je eens zien hoeveel comitees er alleen al onder het Risico Comite van de Bank hangt!! Zie deze 'link':

http://www.snsreaal.nl/corporate-governance-1/bestuursstructuur/bestuursstructuur-bank.html

Hoeveel comitees zou een bank dan wel niet hebben die ook nog in aandelen, derivaten, afgeleide producten en weet ik wat nog meer handelt?
En je weet hoe het werkt in een organogram. hoe hoger je komt, des te meer krijgen ze aan pecunia mee.

Moet je eens kijken onder de poot van de verzekeraar! Daar hangen er nog veel meer onder. WOW! Hoe kun je de kerstboom het hele jaar opgetuigd houden?
Als ik de link aanklik kom ik bovenaan bij dit topic uit! Grapje meneer de Hond??

Blacktomcat was geen grapje. Te snel link getracht te kopieëren.
Ik vond deze inderdaad door even te Googelen op SNS organisatie. Dus zo ingewikkeld is het niet. Ook niet voor de mods neem ik aan.
We zijn nu wel erg off-topic.

http://www.snsreaal.nl/over-ons/organisatie.html
Als we teveel off-topic raken, verwacht ik dat een moderator ingrijpt en er eventueel een nieuw topic van zal maken.
Anyway, have a nice weekend.
Hoi communityleden,

Ik kan mij jullie vragen en opmerkingen over de keuzes die SNS Bank heeft gemaakt ten aanzien van de ontwikkeling van de app voor Google Glass en Samsung Smartwatch goed voorstellen. Voordat we ons in deze discussie wilden mengen, hebben we deze punten voorgelegd aan de collega’s die hier direct bij betrokken zijn. Graag wil ik jullie de beweegreden van SNS Bank voorleggen:

We vinden het belangrijk dat onze klanten snel toegang kunnen hebben tot hun banksaldo. Enerzijds zien we dat klanten hiervoor steeds vaker hun mobiele telefoon gebruiken. Ook de saldochecker voor de login wordt al veel gebruikt. Anderzijds zien we de mogelijkheden en opmars van ‘wearables’ (computers die gedragen worden op het lichaam zoals watches en glasses). Om hierop te anticiperen en onze klanten in de nabije toekomst de mogelijkheid te bieden ook op deze gadgets hun actuele banksaldo te checken, heeft SNS Bank dit bescheiden project gedaan, waarbij de saldochecker op de app ook toegankelijk is gemaakt voor Google Glass en Samsung Smartwatch. Zo hebben ook echte gadgetfreaks straks via hun horloge of bril inzicht in hun financiële situatie.

Tot slot kan ik jullie ook nog het volgende meedelen:

- Zoals eerder aangegeven, wordt er momenteel hard aan gewerkt om klanten actueel inzicht te geven in deze creditcard-gegevens. Naar alle waarschijnlijkheid is dit begin volgend jaar gereed.
- Op dit moment is er een app voor WindowsPhone (versie 7.5+) beschikbaar. Daaraan worden stapsgewijs nieuwe functionaliteiten toegevoegd en eind dit jaar komt er een nieuwe app die geschikt is voor versie 8.1+. In 2015 wordt deze waarschijnlijk ook geschikt gemaakt voor de tablet en desktop.
- Tot slot onderzoekt SNS Bank de mogelijkheden voor mobiel betalen (inclusief nfc) en zullen wij hier, zodra hier een marktstandaard voor is, direct bij aansluiten.

Ik hoop dat deze uitleg jullie meer duidelijkheid geeft, anders lezen we het natuurlijk graag.
Dennis,  bedankt voor de toelichting. Begrijp me goed, de kritiek richt zich niet op jou persoonlijk doch op 'het' beleid en de uitvoering ervan door het (top)management.
Wat de Google Glass app betreft, ik zie dat al helemaal voor me. Sta je voor een winkel je saldo te checken, weet Google precies waar je staat. Kan ze de winkelier een seintje geven dat er iemand voor zijn winkel zijn saldo aan het checken is. Zou die dat doen om te kijken of ie geld genoeg heeft om iets te kopen? Kan de winkelier ofwel meteen (cq. automatisch_ een reclame terugsturen of naar buiten lopen om de potentiele klant aan te spreken.
Dat het inbouwen van deze 'gadget' eenvoudig en dus minder kostbaar was, wil ik wel geloven. ook de SNS mag met zo'n geintje komen.
Wat mij eigenlijk meer zorgen baart is je zin: "Tot slot onderzoekt SNS Bank de mogelijkheden voor mobiel betalen (inclusief nfc) en zullen wij hier, zodra hier een marktstandaard voor is, direct bij aansluiten." dat betekent dat we op korte termijn dus niets hoeven te verwachten, zolang het niet duidelijk is welke methode zich als standaard in de markt lijkt te ontwikkelen. Kan dus nog wel enkele jaren duren. Jammer.
Voor de rest, succes met de projecten en geniet nog van het mooie weer. Ciao.
Hoi communityleden,

---heeft SNS Bank dit bescheiden project gedaan, waarbij de saldochecker op de app ook toegankelijk is gemaakt voor Google Glass en Samsung Smartwatch. Zo hebben ook echte gadgetfreaks straks via hun horloge of bril inzicht in hun financiële situatie.

Tot slot kan ik jullie ook nog het volgende meedelen:

- Zoals eerder aangegeven, wordt er momenteel hard aan gewerkt om klanten actueel inzicht te geven in deze creditcard-gegevens. Naar alle waarschijnlijkheid is dit begin volgend jaar gereed.
- Op dit moment is er een app voor WindowsPhone (versie 7.5+) beschikbaar. Daaraan worden stapsgewijs nieuwe functionaliteiten toegevoegd en eind dit jaar komt er een nieuwe app die geschikt is voor versie 8.1+. In 2015 wordt deze waarschijnlijk ook geschikt gemaakt voor de tablet en desktop.
- Tot slot onderzoekt SNS Bank de mogelijkheden voor mobiel betalen (inclusief nfc) en zullen wij hier, zodra hier een marktstandaard voor is, direct bij aansluiten.

Ik hoop dat deze uitleg jullie meer duidelijkheid geeft, anders lezen we het natuurlijk graag.

Beste Dennis,
Ik ben blij met je uitgebreide antwoord. En ik denk dat vele community leden dit kunnen delen. Want voor het eerst zie ik een duidelijk verhaal waarbij ook activiteiten benoemd worden met zelfs verwachte data van implementatie.
V.w.b. Google glass, dat is een keuze die SNS heeft gemaakt. En hopelijk krijgen jullie gelijk dat dit een bescheiden projectje is wat door de toekomstige gebruikers gewenst is/wordt. Ik blijf er uiterst sceptisch bij.
Wat de overige punten betreft duidelijk. Met ook een positief bedoelde kanttekening.
Voor het eerst horen we waar nu aan gewerkt wordt. En zelfs met mogelijke verwachte data. Voorheen werd er van alles geroepen waarbij het zelfs onduidelijk was of de door de klanten genoemde punten nu wel opgepakt werden of niet. Want NEE is ook een antwoord. Daar heb ik geen moeite mee.
Maar onduidelijkheid is echt slecht en niet klant vriendelijk.
Een pluim voor je uitzoekwerk en duidelijkheid. En nu maar hopen dat het gaat lukken.
Wel nog een vraag. Kunnen we nu ook op de hoogte gehouden worden van de punten waarop geacteerd wordt? Want dat zou heel erg fijn zijn. Nu ie het zelfs zo dat we erachter moeten komen dat knelpunten opgelost zijn (zoals bijvoorbeeld de storing met de attentie SMS). En dat is toch een communicatie punt waarmee je kan scoren bij je klanten.

Dennis een pluim!
Carel
Bedankt voor je uitgebreide reactie Carel.
Je vraag of we jullie beter kunnen informeren bij het oplossen van bijvoorbeeld verstoringen, nemen we mee op de wensenlijst. Dank voor deze input!
"Tot slot onderzoekt SNS Bank de mogelijkheden voor mobiel betalen (inclusief nfc) en zullen wij hier, zodra hier een marktstandaard voor is, direct bij aansluiten." dat betekent dat we op korte termijn dus niets hoeven te verwachten, zolang het niet duidelijk is welke methode zich als standaard in de markt lijkt te ontwikkelen. Kan dus nog wel enkele jaren duren. Jammer.
Voor de rest, succes met de projecten en geniet nog van het mooie weer. Ciao.

Hi Blacktomcat,

Ik begrijp je reactie. In de topic Wanneer kan ik betalen met NFC chip? is hierover een uitgebreide discussie gevoerd. De planning voor livegang is er nog niet, maar onze experts zijn wel bezig met het onderzoeken van de verschillende mogelijkheden. Betalen d.m.v. NFC-technologie heeft al een plekje gevonden op de huidige markt en wij willen absoluut niet achterblijven. Contactloos pinnen met NFC komt in dit najaar op de markt. Ik verwacht dat mobiel betalen met NFC snel zal volgen.

Reageer