SNS

Je saldo in 1 seconde

• 3 september 2014
  • 124 Reacties
  • 6047 Keer bekeken

Toon eerste bericht

124 reacties

[quote]
Hai Dennis,

Maar ik mag toch aannemen (aangezien hij opnieuw wordt opgebouwd), er gelijk gewerkt wordt vanuit een 'universele app'. Ik snap best dat er dan eerst aan de Smartphone versie gewerkt wordt...maar in de basis zijn ze dan dus gelijk. Als jullie nu een losse Windows Phone App gaan bouwen om vervolgens 3 mnd later een Windows versie te gaan maken.....maar goed ik neem aan dat jullie devvers ook gewoon weten waar ze mee bezig zijn 🙂 dus dat komt vast goed.

Hoi TheVMaster,

We werken inderdaad aan een universele Windows app. We rollen eerst de Phone versie uit en in 2015 volgt de tablet/desktop uitbreiding.

VMaster. Het is wel begrijpelijk wat er gebeurt als je iets van de achtergrond van MS weet.
MS stelt hele hoge eisen aan apps die ontwikkelt worden. Het is een andere wereld dan Appel en Android. Er zijn redeijk strenge eisen waar een toestel en een app aan moeten voldoen. Dus zonder meer een Android concept overnemen kan niet. De toestelfabrikanten dienen zich te houden aan de verplichte toetsen die aan de buitenkant zitten. Uit veiligheidsoverweging worden eisen gesteld aan de ontwikkelde app. Daarom duurt e.e.a. wat langer, maar dan heb je ook wat 😉 O.a. iets wat compleet met je andere MS omgeving kletst (PC/Tablet) zonder dat daar hulp apps voor nodig zijn etc. etc..

Jij zit ook 'het Microsoft wereldje'? 🙂
[/quote]
Jij zit ook in 'het Microsoft wereldje'? :)
[/quote]

Ja en ik zou niet anders willen.
Bij heel veel bedrijven gebruikt men de windows omgeving. En ook WindowsPhone.
Naadloze aansluiting bij MS Office, waardoor ook de secretariaten agenda's kunnen beheren en documenten/spreadsheets uit te wisselen zijn. En met name ook OneNote gebruikt wordt.
Is niet te vergelijken met de Appel en Android omgeving.
Je vindt minder apps maar wel de apps die je in de business nodig hebt.
Microsoft: :mad:
Kijk, nu kan ik in dit topic wel iets plaatsen. Vreemd. In andere topics is me dit niet gelukt. kreeg steeds de melding dat het bericht te kort was en dat ik het moest verlengen tot minimaal 10 tekens. Afijn, ik zal dan maar kijken in welk topic ik wel en in welke ik niet kan reageren.
Microsoft: :mad:

Dit zijn meer dan 10 tekens!:)
Groet,
Ben 🆒
tientekens
alles=vier

Naadloze aansluiting bij MS Office, waardoor ook de secretariaten agenda's kunnen beheren en documenten/spreadsheets uit te wisselen zijn. En met name ook OneNote gebruikt wordt.

Klopt.....moet overigens wel zeggen dat iedereen die ik kennis laat maken met een Windows Phone niet meer terug gaat naar een iPhone of Android toestel.....helemaal (zoals jij ook al zegt) gecombineerd met een Windows (8 of 8.1) pc. Geen geouwehoer met het openen en bewerken van Office documenten op je foon of tablet...heeeerlijk! Ow...en inderdaad OneNote...de BESTE in z'n soort.... ;)

Ik heb overigens op mijn blog een vergelijking staan tussen de iPhone 6 en de Lumia 930, met daaronder een lijst van de meest gebruikte Apps...die zijn er gewoon voor beide systemen : http://msgeek.nl/2014/09/iphone-6-versus-lumia-930

Klopt.....moet overigens wel zeggen dat iedereen die ik kennis laat maken met een Windows Phone niet meer terug gaat naar een iPhone of Android toestel.....helemaal (zoals jij ook al zegt) gecombineerd met een Windows (8 of 8.1) pc. Geen geouwehoer met het openen en bewerken van Office documenten op je foon of tablet...heeeerlijk! Ow...en inderdaad OneNote...de BESTE in z'n soort.... ;)

Ik heb overigens op mijn blog een vergelijking staan tussen de iPhone 6 en de Lumia 930, met daaronder een lijst van de meest gebruikte Apps...die zijn er gewoon voor beide systemen : http://msgeek.nl/2014/09/iphone-6-versus-lumia-930

Ik vergelijk ze niet eens meer. Ik heb al heel lange geleden vastgesteld dat Appel mooi is als je alles van Appel hebt. Maar dat het verschrikkelijk duur is zowel aanschaf als onderhoud. En al jarenlang is één van de nadelen dat het voornamelijk werkt met eigen apparatuur, daarom is het ook zo duur en inflexibel.
En op sw gebied, neem bijvoorbeeld bij Nokia alle kaarten van de wereld gratis en automatsich geupdate. Voor de business belangrijk. Bij Appel wist met het Centraal Station in Amsterdam niet eens aan te geven in hun betaalde app.

Android vind ik een veel beter product maar gezien de vele apps meer een hobby en jeugd product.

Voor de business is en blijft de MS omgeving een must. en bij heel veel bedrijven heeft men dan ook voor het personeel voor WindowsPhone gekozen, maar dat zie je nooit in de pers want dat wordt niet gemeten.
In Forbes kun je lezen dat de Windowsphone inmiddels in 24 landen meer verkocht wordt dan de iPhone.

Hier gaan we nog steeds 's-nachts op straat liggen om voor veel te veel geld een Appel te kopen. Met als kreet ze hebben nu NFC ja dat had de WindowsPhone al veel langer.

Jammer dat veel bedrijven nog steeds traag zijn in het ontwikkelen van hun Apps voor de WindowsPhone. Ze realiseren zich niet welke markt ze missen.

En als ik dan naar mijn PC kijk en ik wil iets vervangen of uitbreiden dan kan ik v.w.b. componenten kiezen uit alle merken en met een beetje handigheid het ook nog zelf monteren. En kijk dan eens naar de prijzen van al die apparatuur en onderdelen veel lager dan wanneer je alles van één merk moet kopen en het bovendien in de Appelwinkel moet laten plaatsen.

Maar ach, iedereen maakt zo zijn eigen keuzes (smartphones, banken, energieleverancier, koffie, zorgverzekeraar etc.) en dat is maar goed ook. 😉

Wow, the Lumia heeft als feature:  SNS integration :D

(Je snapt wel dat mij als leek zijnde, dit totaal niets zegt, maar dat terzijde)

Wow, the Lumia heeft als feature:  SNS integration :D

(Je snapt wel dat mij als leek zijnde, dit totaal niets zegt, maar dat terzijde)

SNS Social Net(working) Service. Kijk daar maar even. Eigenlijk net zo iets als de SNS Community HAHA (Sorry ik kon het weer even niet laten).

Wat leuk om ook eens jouw werk te bekijken TheVMaster. Toepasselijke naam de SNS integration als feature 😉. Goed weekend!
Vorige week hebben we een update uitgevoerd voor de SNS Mobiel Bankieren app. Met deze update bieden we een nieuwe funcionaliteit aan. Vanaf nu is het mogelijk om je actuele saldo te bekijken met de Android Smartwatch. 
Vorige week hebben we een update uitgevoerd voor de SNS Mobiel Bankieren app. Met deze update bieden we een nieuwe funcionaliteit aan. Vanaf nu is het mogelijk om je actuele saldo te bekijken met de Android Smartwatch. 

Leuk; ik heb echter geen (Android) Smart Watch, dus kan het ook niet testen. 
Als je zo'n smart watch hebt, moet je op de telefoon dan nog iets doen voordat je je salso op de watch kunt zien, of kan de telefoon in je broekzak blijven?

Het blijft ongelooflijk dat er voor dit soort gadgets/hobbies wel budget en tijd beschikbaar is. I.p.v. de prioriteit neer te leggen bij een goedwerkende website en apps om in eerste instantie aan de primaire functies die de klant nodig invulling te geven.
De klant staat nog steeds niet op de eerste plaats.
Badge +1

Het blijft ongelooflijk dat er voor dit soort gadgets/hobbies wel budget en tijd beschikbaar is. I.p.v. de prioriteit neer te leggen bij een goedwerkende website en apps om in eerste instantie aan de primaire functies die de klant nodig invulling te geven.

Hi Carel,
Ik denk dat dit wel meevalt. Ik ben zelf op mijn werk ook opdrachtgever voor de ontwikkeling van een nieuwe app en het stelt weinig voor om snel een gadgetfunctie met een smartwatch toe te voegen om iets van een saldo weer te geven. Dit soort zaken gaan dan niet ten koste van 'belangrijke' ontwikkelingen.
Groeten,
Stefan

Hi Carel,
Ik denk dat dit wel meevalt. Ik ben zelf op mijn werk ook opdrachtgever voor de ontwikkeling van een nieuwe app en het stelt weinig voor om snel een gadgetfunctie met een smartwatch toe te voegen om iets van een saldo weer te geven. Dit soort zaken gaan dan niet ten koste van 'belangrijke' ontwikkelingen.
Groeten,
Stefan

Stefan, Wat mij betreft is iedere minuut die in dit soort fratsen gestopt wordt er 2 teveel. Ten eerste is er nauwelijks een markt van watch bezitters en ten tweede vraag je je af wie er nu behoefte aan heeft iedere seconde zijn/haar banksaldo te zien, dan moet het wel heel triest met je financiën gesteld zijn. We hebben de aankondiging van Google Glass en iedere seconde je saldo zien ook al mee gemaakt.
Toegevoegde waarde voor de klant? 0,0
Ik vraag mij werkelijk wat voor soort mensen (functies) binnen SNS hiermee bezig zijn.
Laten ze eens serieus kijken wat de andere banken doen en waar de klant in de nabij toekomst behoefte aan heeft.
Iedere keer loopt SNS met noodzakelijke introducties achter de feiten aan.
De andere banken zijn volop bezig om contactloos betalen met de Smartphone mogelijk te maken binnen een jaar. Een product waar in USA de intro al heeft plaatsgevonden.

Groet Carel (die zeer kritisch blijft kijken naar dit soort geldverspilling).
Leuk; ik heb echter geen (Android) Smart Watch, dus kan het ook niet testen. 
Als je zo'n smart watch hebt, moet je op de telefoon dan nog iets doen voordat je je salso op de watch kunt zien, of kan de telefoon in je broekzak blijven?

Hoi Blacktomcat,

Voordat het mogelijk is om je saldo te checken op de Android Smartwatch, moet je eenmalig je instellingen wijzigen in de app.

In de SNS Mobiel Bankieren app kies je onder instellingen voor ‘Saldo checken’. Je maakt een keuze uit een van je SNS rekeningen en zet de schuiver die achter ‘Android Wear inschakelen’ verschijnt op ‘Ja’. Op de Android Smartwatch kun je vervolgens de SNS App openen met een geïnstalleerde launcher zoals Wear Mini Launcher of door naar het ‘OK Google’ commando scherm te gaan en onderaan ‘Start’ te selecteren. Vervolgens vind je in het menu ‘Saldocheck’ met het logo van SNS.
Toch; zoiets heeft ook een marketing waarde. Doordat men als één van de eersten is, zullen gebruikers het willen proberen. Ook al zijn er niet zoveel gebruikers, het licht dan extra in de aandacht. 
En, reclame kost geld.
Groet,
Ben 🆒
PS. Tsja, of dit echt hout snijd?
Hoi Blacktomcat,

Voordat het mogelijk is om je saldo te checken op de Android Smartwatch, moet je eenmalig je instellingen wijzigen in de app.

In de SNS Mobiel Bankieren app kies je onder instellingen voor ‘Saldo checken’. Je maakt een keuze uit een van je SNS rekeningen en zet de schuiver die achter ‘Android Wear inschakelen’ verschijnt op ‘Ja’. Op de Android Smartwatch kun je vervolgens de SNS App openen met een geïnstalleerde launcher zoals Wear Mini Launcher of door naar het ‘OK Google’ commando scherm te gaan en onderaan ‘Start’ te selecteren. Vervolgens vind je in het menu ‘Saldocheck’ met het logo van SNS.

Olaf,  bedankt voor de uitleg.
Ben jij een gadgetfan? Dan hebben we goed nieuws voor je. Binnenkort kun je nóg sneller zien hoeveel geld er op je rekening staat. Samen met Ordina werken we namelijk hard aan een app voor de Smartwatch van Samsung en voor de Google Glass.
Lees de hele blogpost

Met groot TamTam aangekondigd in de kranten. Maar eerst nu, in het vertraagde verslag van de IT Meeting, is voor het eerst zichtbaar dat de IT afdeling besloten heeft met Ordina niet verder te gaan met de ontwikkeling van een app voor Google Glass. Hopelijk is er niet te veel geld uitgegeven aan dit project. Triest want de hele wereld wist dat Google Glass een grote flop zou worden.
Nu afwachten wat er met de smartwatch gebeurt.
We hebben allerlei zaken te berde gebracht om als bank "normaal" te worden.
Mooi, dan kunnen we praten over de functie van een bank in het leven van Jan Modaal.
En waar hebben we het over?
Zucht.............................................

Ik word hier zo moe van.
Zou hier de "Keizer"aan het werk zijn?:D
Groet,
Ben 🆒
Zou hier de "Keizer"aan het werk zijn?:D
Groet,
Ben 🆒

Die van die nieuwe kleren of Mona 😃

Reageer