SNS

Kijken, kijken, niet kopen!

• 7 mei 2015
  • 10 Reacties
  • 7940 Keer bekeken

Badge +1
  • Oud SNS Medewerker
  • 928 reacties
Mocht je nog een hobby zoeken, dan heb ik een hele leuke voor je: huizen bezichtigen. Als je opzoek bent is het: 1) een dagtaak om de bezoektijden met de verkoper af te stemmen en 2) vooral een grappige bedoeling.
Lees de hele blogpost

10 reacties

Badge
Ik denk zelfs dat ja na afloop van het bezichtigen van al die huizen die men tracht te verkopen met de kreet "Herenhuis", volgepropt heeft met kussentjes en waxinelichtjes, je misschien wel makelaar wil worden (NOT)
Je moet natuurlijk wel erdoor heen kunnen kijken. Al is de keuken niet naar je zin, dan neem je dat toch mee in je evt. bieding op het huis? Als je alleen in een gespreid bedje wilt komen, betaal je per definitie de hoofdprijs, als zo'n bedje al te vinden is. Ook lijkt het mij verstandig een bouwdeskundige bij te halen (mag van de Verneiging Eigen Huis zijn, hoeft niet). Het gaat er uiteindelijk toch om wat je krijgt voor je geld (of als je het andersom wilt stellen, wat je betaalt voor wat je koopt).
Badge +1
Dat klopt Blacktomcat,

Ik moet een afweging maken tussen een mooi afgewerkt huis voor een hogere prijs, of een ‘klushuis’ voor een lagere prijs.
Die "bouwdeskundige" lijkt mij ook wel heel handig/nuttig.
Bijv. 
Hier in DE (maar dat doen ze ook in NL) zie je veel dat men om een bestaand (oud) huis een nieuwe muur optrekt, soms ook nog een nieuw dak erop. Het "lijkt" dan een heel nieuw huis. Met alle verwachtingen van dien. Later ontdek je dan de realiteit (leidingen, kabels enz. enz.).
Groet,
Ben 🆒
Die "bouwdeskundige" lijkt mij ook wel heel handig/nuttig.
Bijv. 
Hier in DE (maar dat doen ze ook in NL) zie je veel dat men om een bestaand (oud) huis een nieuwe muur optrekt, soms ook nog een nieuw dak erop. Het "lijkt" dan een heel nieuw huis. Met alle verwachtingen van dien. Later ontdek je dan de realiteit (leidingen, kabels enz. enz.).
Groet,
Ben 🆒

En dat zijn dan geen verborgen gebreken, want dat had je met een fatsoenlijke inspectie zelf kunnen achterhalen. Bezint eer ge begint. En een goede voorbereiding betaalt zich ALTIJD dubbel en dwars terug.
Badge +1
Dank voor de tips. Mijn volgende blog komt z.s.m. online 🙂.
Dat van kijken kijken niet kopen.
Die heb ik ooit eens aan je colega gezegt.
Dat zeggen de Duisters of de Italieen die zeggen van dat zijn die hollanders.
Want die willen alleen maar kijken en niet kopen.
Want wij willen eerst kijken en dan pas kopen.
Die bouwkundige keuring van Vereniging Eigen Huis is ook niet perfect. Wij ontdekten later dat de balken onder de vloer verrot waren.
De "deskundige" zei vervolgens dat hij dat onmogelijk kon zien, omdat er geen toegang was tot die balken anders dan de vloer openbreken. En dat  kan hij natuurlijk niet doen.
En daar had hij wel gelijk in...........

Achteraf minder ernstig dan het lijkt. Het heeft de verbouwing een stuk duurder gemaakt, maar we hebben nu heerlijke vloerverwarming.
Die bouwkundige keuring van Vereniging Eigen Huis is ook niet perfect. Wij ontdekten later dat de balken onder de vloer verrot waren.
De "deskundige" zei vervolgens dat hij dat onmogelijk kon zien, omdat er geen toegang was tot die balken anders dan de vloer openbreken. En dat  kan hij natuurlijk niet doen.
En daar had hij wel gelijk in...........

Achteraf minder ernstig dan het lijkt. Het heeft de verbouwing een stuk duurder gemaakt, maar we hebben nu heerlijke vloerverwarming.

Was blijkbaar geen kruipruimte aanwezig? En jij had de bouwdeskundige van VeH toch ook kunnen vragen naar de toestand van die balken? Jij bent toch slim en nuchter genoeg om daarin mee te denken? Maar goed, eind goed schijnt hier ook weer al goed te zijn. Geniet van je vloerverwarming. Heb je de onderkant van de vloer nog geïsoleerd? Scheelt ook in de stookkosten. In ons vorige huis (met 'gewone' centrale verwarming middels radiatoren) hadden we parket op de vloer liggen. De kruipruimte eronder hebben we laten isoleren met 'verpakkingschips' (veel lucht en weinig gewicht). Ik had een thermometer op het parket liggen en zag dat door de isolatie de vloertemperatuur met 2 °C omhoog ging! Dus die chips hebben zich zeker terugbetaald. :)
Toen ik een verwarmingsexpert vertelde dat de watertemperatuur in de vloer nog nooit boven de 25 graden was geweest weigerde hij dat te geloven.
Totdat ik zei dat er een 20 cm. dikke EPS-laag onder zit....

Reageer