SNS

Let op! SNS Community in Mijn SNS

• 5 december 2012
  • 24 Reacties
  • 6054 Keer bekeken

Straks schakel je met één klik tussen Mijn SNS en SNS Community. Dit betekent dat je dan op een andere manier inlogt op SNS Community.
Lees de hele blogpost

24 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ok, dus ik houd gewoon mijn huidige user name hier?
Kan ik het huidige inlogadres dan niet meer gebruiken?
En betekend dit ook dat niet klanten dus niet meer mee kunnen doen?
Kan ik na de eenmalige koppeling dus mijn password van hier vergeten?
Veranderd er ook binnen de community nog wat?
Groet,
Ben 🆒
PS. goede ontwikkeling!
Ok, dus ik houd gewoon mijn huidige user name hier?

Klopt!

Kan ik het huidige inlogadres dan niet meer gebruiken?
En betekend dit ook dat niet klanten dus niet meer mee kunnen doen?
Kan ik na de eenmalige koppeling dus mijn password van hier vergeten?
Veranderd er ook binnen de community nog wat?
Groet,
Ben�🆒
PS. goede ontwikkeling!

Als je het huidige inlogadres intypt, word je automatisch doorverwezen naar Mijn SNS.
Niet-klanten kunnen inderdaad niet meer deelnemen aan SNS Community. Zo wordt het een community alleen voor SNS Bank klanten.
Binnen de community verandert op dit moment alleen dat je direct kunt terugklikken naar jouw Mijn SNS omgeving.

Goed dat jullie vragen hierover stellen! 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Prima ontwikkeling, maar moet ik straks ingelogd zijn in Mijn SNS om naar de Community te gaan? Dat betekent namelijk dat ik straks iedere keer moet inloggen, terwijl ik nu na 1x te zijn ingelogd op mijn PC gewoon ingelogd blijf op de Community (dmv een cookie)
Prima ontwikkeling, maar moet ik straks ingelogd zijn in Mijn SNS om naar de Community te gaan? Dat betekent namelijk dat ik straks iedere keer moet inloggen, terwijl ik nu na 1x te zijn ingelogd op mijn PC gewoon ingelogd blijf op de Community (dmv een cookie)

Lijkt mij wel.
Is inderdaad een beetje vervelender. Nu log ik niet meer uit op de community (duurt me te lang). Bij MijnSNS zal ik dan dus wel moeten uitloggen (o.a. vanwege de veiligheid).
Groet,
Ben 🆒

Lijkt mij wel.
Is inderdaad een beetje vervelender. Nu log ik niet meer uit op de community (duurt me te lang). Bij MijnSNS zal ik dan dus wel moeten uitloggen (o.a. vanwege de veiligheid).

Heren, dit klopt inderdaad. Voortaan link je altijd via Mijn SNS naar SNS Community. Goed dat jullie dit punt aangeven, want misschien kunnen de ontwikkelaars hier nog iets op verzinnen. Ik durf niks te beloven, maar ik ga het bespreken!
Goed nieuws! :)

Zou handig zijn als je niet 2 keer hoeft in te loggen. Is het niet mogelijk om de community login te koppelen aan het inloggen op MijnSNS, zodat je altijd ingelogt bent voor de community als je inlogt bent op MijnSNS..?
Hi Boesta,

Fijn dat je er blij mee bent!
Alleen de eerste keer dat je op de link klikt, moet je een tweede keer inloggen op de community. Zo wordt je community profiel aan jouw Mijn SNS gekoppeld. Als je dat hebt gedaan, kun je voortaan direct vanuit Mijn SNS doorklikken naar je SNS Community profiel. Dan hoef je niet meer een tweede keer in te loggen. 🙂
Hoi Mariella,

Bedankt voor je snelle antwoord. Sorry maar dan had ik het niet goed begrepen ik dacht dat je elke keer apart moest inloggen.

Thanks! 🙂
Geen probleem! Ook bij twijfel zijn vragen altijd welkom 😮
Reputatie 2
Dat noem ik nog eens een goede ontwikkeling. Zelf heb ik gemerkt dat mijn belangstelling  voor de community wat is weggezakt omdat het nieuwe er even af was. Nu kom ik vanzelf regelmatig bij de optie terecht om de community aan te klikken    
Is dit wel zo goedbedoeld?

- het is niet langer meer beschikbaar voor niet sns-klanten
- je account wordt gekoppeld aan de rekening waarmee je niet meer anoniem je mening kan geven
- over eerdere meningen kan zo worden achterhaalt wie dat zei (privacyschending?)
- je zult straks om de paar minuten opnieuw moeten inloggen met dat onslachtige systeem. (vaker dan 2x)
- elke keer als je op de community site iets wil doen is er dus ook toegang tot het beheer van je financien.

Elk ander forum / community heeft de mogelijkheid om je login te onthouden, dan hoef je nooit meer in te loggen voor de community!
Dat is veeeeel fijner en makkelijker en veiliger dan deze oplossing.
Het enige voordeel dat ik zie is dat de SNS ervoor kan zorgen dat niet-klanten de problemen van klanten niet kunnen zien.
Is dit wel veilig want ik ben ingelog op mijn sns waar al mijn rekeningen staan,en dan ook SNS Community kunnen doen,ik heb hiet twijfels over.
Ik zal eens in de sns winkel langs gaan of dit wel klopt allemaal.
Bedankt.
Dat noem ik nog eens een goede ontwikkeling. Zelf heb ik gemerkt dat mijn belangstelling �voor de community wat is weggezakt omdat het nieuwe er even af was. Nu kom ik vanzelf regelmatig bij de optie terecht om de community aan te klikken � �

Hi JanStel,

Leuk om te horen dat je hier blij mee bent en daardoor vaker een kijkje op de community komt nemen!
Reputatie 4
Badge +1
Dat steeds opnieuw inloggen staat mij ook wel tegen idd...nu kan ik gewoon ingelogd blijven...
Hi Ronald,

- het is niet langer meer beschikbaar voor niet sns-klanten
Het forum is inderdaad niet langer beschikbaar voor niet-klanten. SNS Community is nu wel toegankelijk voor alle SNS Bank klanten met internetbankieren. Zo is het bereik van de community groter. Er kunnen dus meer mensen meelezen op de community dan voorheen.

- je account wordt gekoppeld aan de rekening waarmee je niet meer anoniem je mening kan geven
Je account wordt niet gekoppeld aan je rekeningnummer. Je SNS Community profiel wordt gecodeerd aan Mijn SNS. Deze code geeft alleen de koppeling van de accounts weer. We kunnen je gegevens daarom niet direct koppelen aan je rekeningnummers of andere gegevens. Dit geldt dus ook voor eerdere meningen die je hebt gegeven op SNS Community.

- je zult straks om de paar minuten opnieuw moeten inloggen met dat onslachtige systeem. (vaker dan 2x)
Nadat je eenmalig je communityinloggevens hebt ingevuld, kun je voortaan vanuit Mijn SNS direct doorklikken naar je SNS Community profiel. Je hoeft dan niet nog een keer in te loggen. Als je eenmaal op de community bent, is dit een andere sessie dan in Mijn SNS. In Mijn SNS wordt je namelijk na 10 minuten zonder activiteit automatisch uitgelogd. Dit geldt niet als je je op de community bevindt, omdat dit een aparte sessie is. Als je na 10 minuten wilt terugkeren naar Mijn SNS, log je wel opnieuw in op Mijn SNS. Zo blijft de veiligheid optimaal.

- elke keer als je op de community site iets wil doen is er dus ook toegang tot het beheer van je financiën.
Klopt, elke keer als je naar SNS Community wilt, log je eerst in op Mijn SNS.

Elk ander forum / community heeft de mogelijkheid om je login te onthouden, dan hoef je nooit meer in te loggen voor de community!
Dat is veeeeel fijner en makkelijker en veiliger dan deze oplossing.

Goed dat je dit aangeeft! Zoals in een vorige reactie is aangegeven, ga met de ontwikkelaarsop zoek naar een eventuele oplossing hiervoor.

Het enige voordeel dat ik zie is dat de SNS ervoor kan zorgen dat niet-klanten de problemen van klanten niet kunnen zien
In principe is de community nu alleen maar zichtbaar voor leden, ongeacht ze wel of niet klant bij SNS Bank zijn. Dit zijn op dit moment 1500 leden. Na de integratie kunnen alle klanten met Mijn SNS op de community meekijken, ook als zij geen lid zijn van de community. Dit berekent dat de zichtbaarheid en inhoud van de community vele malen groter wordt dan nu. We willen onze klanten middels SNS Community steeds meer betrekken bij de ontwikkeling van onze dienstverlening. Daarom hebben we ervoor gekozen om alleen SNS Bank klanten hierover mee te denken.
Hi Jeanbons,

Allereerst van harte welkom op SNS Community! Leuk dat je een kijkje komt nemen.

Is dit wel veilig want ik ben ingelog op mijn sns waar al mijn rekeningen staan,en dan ook SNS Community kunnen doen,ik heb hiet twijfels over.
Ik zal eens in de sns winkel langs gaan of dit wel klopt allemaal.
Bedankt.

Verstandig dat je informeert naar de veiligheid. In Mijn SNS vind je een link naar de community. Zodra je hierop klikt wordt je doorgelinkt naar een externe site, de SNS Community website. Deze koppeling hebben we zo ingericht dat de veiligheid van Mijn SNS hier niet onder lijdt. De veiligiheid van Mijn SNS is namelijk onze eerste prioriteit.
Het forum is inderdaad niet langer beschikbaar voor niet-klanten. SNS Community is nu wel toegankelijk voor alle SNS Bank klanten met internetbankieren. Zo is het bereik van de community groter. Er kunnen dus meer mensen meelezen op de community dan voorheen.Dit volg ik niet. Eerder kon niet iedereen meedoen aan de community? Ik kan me herinneren dat ik me ooit geregistreerd heb, wat volgens mij iedereen kon doen?Je account wordt niet gekoppeld aan je rekeningnummer. Je SNS Community profiel wordt gecodeerd aan Mijn SNS. Deze code geeft alleen de koppeling van de accounts weer. We kunnen je gegevens daarom niet direct koppelen aan je rekeningnummers of andere gegevens. Dit geldt dus ook voor eerdere meningen die je hebt gegeven op SNS Community.Kan je dus zeggen dat mijn community profiel volledig anoniem blijft? Of is het toch te achterhalen welk Mijn SNS  account het betreft? <- dit laatste moet haast het geval zijn wat het niet anoniem maakt.
Nadat je eenmalig je communityinloggevens hebt ingevuld, kun je voortaan vanuit Mijn SNS direct doorklikken naar je SNS Community profiel. Je hoeft dan niet nog een keer in te loggen. Als je eenmaal op de community bent, is dit een andere sessie dan in Mijn SNS. In Mijn SNS wordt je namelijk na 10 minuten zonder activiteit automatisch uitgelogd. Dit geldt niet als je je op de community bevindt, omdat dit een aparte sessie is. Als je na 10 minuten wilt terugkeren naar Mijn SNS, log je wel opnieuw in op Mijn SNS. Zo blijft de veiligheid optimaal.Dit klinkt al een stuk beter dan ik verwacht had. Evengoed lijkt het me net als anderen ook aangeven geen fijn idee die koppeling.In principe is de community nu alleen maar zichtbaar voor leden, ongeacht ze wel of niet klant bij SNS Bank zijn. Dit zijn op dit moment 1500 leden. Na de integratie kunnen alle klanten met Mijn SNS op de community meekijken, ook als zij geen lid zijn van de community. Dit berekent dat de zichtbaarheid en inhoud van de community vele malen groter wordt dan nu. We willen onze klanten middels SNS Community steeds meer betrekken bij de ontwikkeling van onze dienstverlening. Daarom hebben we ervoor gekozen om alleen SNS Bank klanten hierover mee te denken.- Alleen leden? Iedereen kon zich registreren toch? Ongeacht of je wel of niet klant bent.
- Na intergratie kunnen alle klanten meekijken zeg je. Dit snap ik niet. Technisch zou dat nu ook geen enkel probleem moeten zijn. De intergratie staat volledig los van het meekijken volgens mij.
En bedoel je met meekijken echt alleen maar kijken? Moeten ze dus een account aanmaken en koppelen om ook te kunnen reageren? Dat biedt dan toch geen voordeel?
Ow lekker. Bij mij werken citaatblokjes blijkbaar niet. Ik zal het opnieuw doen...
---\"Het forum is inderdaad niet langer beschikbaar voor niet-klanten. SNS Community is nu wel toegankelijk voor alle SNS Bank klanten met internetbankieren. Zo is het bereik van de community groter. Er kunnen dus meer mensen meelezen op de community dan voorheen.\"

===Dit volg ik niet. Eerder kon niet iedereen meedoen aan de community? Ik kan me herinneren dat ik me ooit geregistreerd heb, wat volgens mij iedereen kon doen?

---\"Je account wordt niet gekoppeld aan je rekeningnummer. Je SNS Community profiel wordt gecodeerd aan Mijn SNS. Deze code geeft alleen de koppeling van de accounts weer. We kunnen je gegevens daarom niet direct koppelen aan je rekeningnummers of andere gegevens. Dit geldt dus ook voor eerdere meningen die je hebt gegeven op SNS Community.\"

===Kan je dus zeggen dat mijn community profiel volledig anoniem blijft? Of is het toch te achterhalen welk Mijn SNS  account het betreft? <- dit laatste moet haast het geval zijn wat het niet anoniem maakt.

---\"Nadat je eenmalig je communityinloggevens hebt ingevuld, kun je voortaan vanuit Mijn SNS direct doorklikken naar je SNS Community profiel. Je hoeft dan niet nog een keer in te loggen. Als je eenmaal op de community bent, is dit een andere sessie dan in Mijn SNS. In Mijn SNS wordt je namelijk na 10 minuten zonder activiteit automatisch uitgelogd. Dit geldt niet als je je op de community bevindt, omdat dit een aparte sessie is. Als je na 10 minuten wilt terugkeren naar Mijn SNS, log je wel opnieuw in op Mijn SNS. Zo blijft de veiligheid optimaal.\"

===Dit klinkt al een stuk beter dan ik verwacht had. Evengoed lijkt het me net als anderen ook aangeven geen fijn idee die koppeling.

---\"In principe is de community nu alleen maar zichtbaar voor leden, ongeacht ze wel of niet klant bij SNS Bank zijn. Dit zijn op dit moment 1500 leden. Na de integratie kunnen alle klanten met Mijn SNS op de community meekijken, ook als zij geen lid zijn van de community. Dit berekent dat de zichtbaarheid en inhoud van de community vele malen groter wordt dan nu. We willen onze klanten middels SNS Community steeds meer betrekken bij de ontwikkeling van onze dienstverlening. Daarom hebben we ervoor gekozen om alleen SNS Bank klanten hierover mee te denken.\"

===Alleen leden? Iedereen kon zich registreren toch? Ongeacht of je wel of niet klant bent.
Na intergratie kunnen alle klanten meekijken zeg je. Dit snap ik niet. Technisch zou dat nu ook geen enkel probleem moeten zijn. De intergratie staat volledig los van het meekijken volgens mij.
En bedoel je met meekijken echt alleen maar kijken? Moeten ze dus een account aanmaken en koppelen om ook te kunnen reageren? Dat biedt dan toch geen voordeel?
===Dit volg ik niet. Eerder kon niet iedereen meedoen aan de community? Ik kan me herinneren dat ik me ooit geregistreerd heb, wat volgens mij iedereen kon doen?

Voorheen konden alleen community leden - klanten en niet-klanten - op het forum de onderwerpen meelezen (+/- 1500 leden). Na de integratie kunnen alle klanten met Mijn SNS- ook zonder community profiel - meelezen op de community (+/- 500.000 klanten met Mijn SNS). Zo is de community voor een groter aantal mensen direct toegankelijk en open.

===Kan je dus zeggen dat mijn community profiel volledig anoniem blijft? Of is het toch te achterhalen welk Mijn SNS account het betreft? <- dit laatste moet haast het geval zijn wat het niet anoniem maakt.

Ik ga uitzoeken hoe dit precies in elkaar zit en kom er bij je op terug.

===Dit klinkt al een stuk beter dan ik verwacht had. Evengoed lijkt het me net als anderen ook aangeven geen fijn idee die koppeling.

Goed om te horen! :)

===Alleen leden? Iedereen kon zich registreren toch? Ongeacht of je wel of niet klant bent.
Na intergratie kunnen alle klanten meekijken zeg je. Dit snap ik niet. Technisch zou dat nu ook geen enkel probleem moeten zijn. De intergratie staat volledig los van het meekijken volgens mij.

Op dit moment kun je alleen op de community meelezen als je ook geregistreerd bent als lid van de community.
Update 2
De integratie van SNS Community in Mijn SNS is uitgesteld tot half januari 2013. De IT afdeling heeft het niet gehaald om de testen tijdig uit te voeren in verband met overige aanpassingen in Mijn SNS en andere IT kwesties (zoals iDeal). Vanaf nu is ook een zogenaamde 'froze' periode ingegaan. Dit betekent dat er geen aanpassingen in Mijn SNS gedaan worden. De froze periode is ingegaan omdat eind december een zeer drukke periode is qua betalingsverkeer. Er worden veel transacties gedaan zoals salarisuitbetalingen, eindejaarsbetalingen en kerstaankopen. Hierdoor mogen we geen enkel risico lopen op storingen en daarom kiezen we ervoor om in deze periode geen aanpassingen te doen. Halverwege januari is deze periode voorbij. In dit bericht blijf je op de hoogte van de precieze ontwikkelingen van de integratie in Mijn SNS. Nog even geduld dus 🙂
ik ga via een omweggetje.
op de officiele manier.:)

nah dat gaat zo:
je vult op zoeken community in (1x)
dan kom je op een site met een 2stel vragen en een minimaal 2 woorden of zoiets.
dan klik ik op de eerste vraag ,dan scroll ik naar onder op aanmelden ,en dan kom ik vanzelf op inlog via mijn sns.

dat scheelt mij het kijken van waar zich inlog community bevind.
als dat in dikke letters flink zichtelijk op home bevond dan was dat een andere zaak.

ik denk dat heeft met lui ig heid te maken en zien wat ik wil zien.

nah ik ga nu maar als pauze een limburgs paarden (stoof)zuurvlees maken met mayo en frieten.

ik hou van dat paarden gate niets.

ik eer ook liefelijk dieren zo

ik vind het zowiezo een beetje rare in mekaar gezet die moralische poppenkast.
thiss net of de economie als enigste weet wat juist is.

thjah van de realiteit verheven he.in moralisch wetenschappelijk menselijk cyberspace brain.
met allerlei kortsluitende communicatie signalen.die je alles vertellen behalve de blanke waarheid.
als het maar leuk is.
in record tempo. met een houdbaarheid van max 5 jaar.tjah we moeten toch vernieuwen he en kopen en verspillen
nah vergeet dat verhaal hierboven.

heb de mensen lief

Reageer