SNS

Onderzoek inboundberichten

• 14 februari 2011
  • 10 Reacties
  • 5710 Keer bekeken

Lees meer over de persoonlijke berichtgeving via 'Mijn SNS'.
Lees de hele blogpost

10 reacties

@Odette; eindelijk eens een resultaat van een suggestie. Dit zou ik graag veeeeeeeeeeel vaker zien. Je hoeft "je zin" niet te krijgen, maar als "de bank" wil dat we meedenken moet je ook wel een beetje weten waar "de bank" mee bezig is. Dit geld ook voor de voortgang t.a.v. de aanpassingen bij "onze" (???) community.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Vergeten... staat er bij.

Liz
Namens Judith:

Beste Stefan,

We zijn erg blij met jouw bijdrage want we willen onze dienstverlening graag verder verbeteren. We zijn overigens al bezig met een aantal verbeterpunten die ook door jou worden genoemd. Namelijk de mogelijkheid om een gelezen bericht te verwijderen. Of als je het bericht later nog eens wilt nalezen: de?optie om een bericht door te sturen naar je emailadres.
We hopen dat medio dit jaar te kunnen realiseren. De andere suggesties zijn ook waardevol. We zullen ze zeker meenemen in een volgende verbeterronde. Dank voor je feedback, zo kunnen we onze inboundberichten nog beter maken.

Groet Judith
Interaktie Marketeer
Hoi Liz,

Je schreef in je reactie naar onder;?

"Ben, ik heb een tijdje geleden een peiling gehouden over de aanspreekvorm in brieven. Zie hier. Het totaal van 15 stemmen is natuurlijk beperkt om hier conclusies aan te verbinden."?

"Normaal" zit onder "hier" een link. Mij leek dit ook nu de bedoeling, vandaar.

Een discussie kan natuurlijk altijd zinvol zijn, vooral als iemand de gouden oplossing zou aandragen. Maar ja...

Een zeer beleefde je/jij of een zeer speelse U?

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Welke link bedoel je? In welke bijdrage?

Ik bedoelde een discussie in plaats van een peiling. Op die manier kunnen leden ook wat meer feedback kwijt dan alleen een stem.

Liz
@ReinoutS: vandaag telefoontje gehad van SNS?? Boden ze genoeg om op hun aanbod in te gaan?

Mijn steun heb je!!

@Liz: liz je link werkt niet. Weer een poll? Ik vraag het me af. Ik schreef dat stukje en eindigde als het ware met: "nee, dank u!" Vandaar dat mijn gedachten zich daarop focusten. Ik twijfel dus nog steeds. Vind " je en jij" vaak wat al te... Van de andere kant is "U" ook weer een beetje te....

Dus ja, wat te doen als je niet al te betuttelend wilt overkomen?

Groet,

Ben
Hoi,

Dank voor jullie bijdragen.

Stefan, goede suggesties. Zal ze doorgeven.

Ben, ik heb een tijdje geleden een peiling gehouden over de aanspreekvorm in brieven. Zie hier. Het totaal van 15 stemmen is natuurlijk beperkt om hier conclusies aan te verbinden. Misschien interessant om er nog eens een discussie over te starten?! Kijken wat daar de reacties zijn.

Groet

Liz
Badge
Laat ik dan eens een open deur intrappen.

"Geachte heer S,

Het afgelopen jaar heeft u bij elkaar 1000 Euro overgemaakt op uw internetspaarrekening en niets opgenomen. Op dit bedrag krijgt u bij de huidige rentestand 2,1% rente. Het zou voor u voordelig kunnen zijn om voor een spaarvorm te kiezen met een hogere rente. Zo krijgt u met jaarsparen 2,5%. In uw geval is dat dus ?25 in plaats van ?21. Klik hier?om het direct te regelen.

Met vriendelijke groet,

SNS Bank?"
@Stefan; ++

"Dat laatste is natuurlijk niet onze bedoeling." Sinds wanneer niet meer?

Wat ik er vaak vervelend aan vind is inderdaad het betuttelende toontje en het niet relavant zijn voor mij.

Het gebruiken als extra marketing kanaal vind ik ook erg vervelend (de zoveelste nieuwe spaarmogelijkheid met een zeer hoge rente enz.). Nee dank u. (aanspreken met U? "jij" al es ge?valueerd?).

Groet,

Ben
Reputatie 3
Badge +1
Dit onderwerp is in een van de discussies al eerder naar voren gekomen. Persoonlijk vind ik de berichten soms wel nuttig, alleen vind ik dat het concept nog onvoldoende is uitgewerkt tot een volwaardig communicatiekanaal. Zo mis ik de volgende functionaliteiten:

- een bericht markeren als gelezen, zo zie je snel of er nieuwe berichten zijn

- een bericht archiveren zodat hij niet meer irritant op je welkomstpagina staat

- mogelijkheden om te reageren op een bericht. Dit heeft als bijkomend voordeel dat alles veilig binnen? de SNS omgeving gebeurt (vertrouwelijkheid en integriteit van informatie). Functioneel kun je grofweg hetzelfde met e-mail doen, maar dat is een stuk minder veilig!

- mogelijkheden om met behulp van de berichtenfunctie een gerichte vraag te stellen (bijv. klantenservice).

- mogelijkheden om antwoorden van de SNS bank op bovenstaande reacties/vragen via deze berichtenservice te ontvangen (beter dan per e-mail i.v.m. vertrouwelijkheid).

- e-mail notificatie voor als er belangrijke berichten zijn.

Ik kan natuurlijk nog veel meer nuttige en minder nuttige opties noemen, maar bovenstaande is wat mij betreft een leuke eerste lijst die ik graag gerealiseerd zie.

Reageer