SNS

Provisie maakt officieel plaats voor vaste advieskosten

• 2 januari 2013
  • 7 Reacties
  • 313 Keer bekeken

Vanaf vandaag gaat SNS Bank volledig over op provisieloos adviseren. Je betaalt vaste advieskosten voor advies over complexe financiële producten, zoals hypotheken of vermogensopbouw.
Lees de hele blogpost

7 reacties

Ik vind dit dus onzin. Een vaste vergoeding is heel ondoorzichtig! Ik heb de volgde ervaring.... Ik moet voor een simpele omzetting van spaarhypotheek naar bankspaarhypotheek 1250 euro betalen....  ING doet een dergelijke omzetting voor 250 euro.  Op mijn vraag.... Hoe lang is hier iemand mee aan het werk? Krijg je echt geen antwoord... Kunt u een urenberekening maken? Nee..,, gaat ook niet.....

O ja.... Hoe zit het met de mensen die een rentetarief hebben afgesproken waarin de kosten waren meegenomen.... Krijgen die geld terug?  
Hoi Rob,

Gezien je persoonlijke situatie begrijp ik je frustratie. In dit topic wordt deze discussie voortgezet.
Dit bericht is verwijderd omdat het niet is toegestaan om eenzelfde bericht meerdere malen op het forum te plaatsen. Zie ook onze huisregels. Het oorspronkelijke bericht is in dit topic te vinden.
Volgens mij is een vaste adviesprijs in verhouding duurder voor lage hypotheken (inkomens?) en goedkoper voor hogere hypotheken (inkomens?).
Groet,
Ben🆒
Badge +1
Hi Ben, dit is niet per definitie zo. Bij een vaste adviesvergoeding betaal je geen afsluitkosten en zijn er ook geen rente- of premieopslagen in de onderliggende producten (bv een hypotheek of levensverzekering). Hierdoor kan het zijn dat op langere termijn het voordeel op een lagere hypotheek groter is dan op een hogere hypotheek. Bijvoorbeeld als de lagere hypotheek een veel hogere levensverzekering of opbouwproduct heeft. Dit is complex maar alleen naar de afsluitkosten kijken is iets te kort door de bocht. 😉 Een SNS Adviseur kan het exact uitrekenen voor een specifiek geval. Dit alles in vergelijking tot een provisiehypotheek uiteraard.
Hi Ben, dit is niet per definitie zo. Bij een vaste adviesvergoeding betaal je geen afsluitkosten en zijn er ook geen rente- of premieopslagen in de onderliggende producten (bv een hypotheek of levensverzekering). Hierdoor kan het zijn dat op langere termijn het voordeel op een lagere hypotheek groter is dan op een hogere hypotheek. Bijvoorbeeld als de lagere hypotheek een veel hogere levensverzekering of opbouwproduct heeft. Dit is complex maar alleen naar de afsluitkosten kijken is iets te kort door de bocht. 😉 Een SNS Adviseur kan het exact uitrekenen voor een specifiek geval. Dit alles in vergelijking tot een provisiehypotheek uiteraard.

Volgens mij is Ben slim! De SNS mag voor mij wel eens uitrekenen wat ik aan provisie en renteopslagen betaal voor mijn hypotheek. Ik durf te wedden dat je nu advieskosten miet betalen en dat de rente niet echt lager is .....
Financieel advies was nooit gratis, maar was onderdeel (percentage) van de prijs van het financiële product.

Nu er betaald moet worden voor advies, zouden de productprijzen dus naar beneden bijgesteld moeten worden.
En daar geloof ik dus niets van. Volgens mij zijn de productprijzen hetzelfde gebleven en betalen we nu daar bovenop ook nog eens advieskosten. Leuker kunnen we het niet maken.

Reageer