SNS

Snel en Simpel Betalen met je mobiel

• 5 augustus 2013
  • 18 Reacties
  • 3342 Keer bekeken

Eind augustus beginnen drie andere Nederlandse grootbanken met contactloos betalen. Ook SNS Bank zit niet stil. Intern zijn we de pilot ‘Snel en Simpel Betalen’ gestart.
Lees de hele blogpost

18 reacties

Top!!
Dit is nu eens wat ik bedoel; klanten )communityleden) op de hoogte houden van de stand van zaken t.a.v. ontwikkelingen/plannen.
M´n complimenten! :)
Groet,
Ben 🆒:)
Ik liep in 2007 al rond met een NFC-betaaltelefoon (Payter). Toen die proef afliep, nooit meer wat van gehoord. Gaat dit dan de chipknip vervangen?
Dan vraag ik me af waarom zo'n chip niet in de betaalpas zit, dan heb je alles weer bij elkaar. Waarom een sticker op de mobiel? Kan ik deze ook aan de binnenkant van mijn portemonnee plakken?
Badge +1
Hi Strider, we gebruiken in de pilot stickers. Deze kun je op je telefoon plakken, maar evengoed aan de binnenkant van je portemonnee. Het voordeel van hem op je telefoon plakken is dat je verder niks meer mee hoeft te nemen. 😉
Klinkt goed, eerlijk gezegd heb ik mijn portemonne altijd bij me, mijn mobiel lang niet altijd.

Maar ik hoop dat alles succesvol verloopt, deze mogelijkheid klinkt perfect, dus hoe eerder hoe  liever ! 😛
Ik heb reeds lang een smartphone met NFC chip maar kan hem nergens gebruiken en kijk er naar uit dat dit wel het geval is, maar hoe zit het als je mobieltje wordt gestolen, of als je hem verliest. ?
Badge +1
Hi Fatman, da's een goeie vraag. 🙂 Dit zoek ik voor je uit.
Badge +1
Vraag: waarom kiest de SNS er niet voor om de SNS wereldpas geschikt te maken voor contactloos betalen? Of is dat wel uiteindelijk de bedoeling nadat de proef is geslaagd?
Het concept om een aparte pas/sticker te gebruiken voor contactloos betalen is op zich prima, maar is er ook een 'Mijn SNS' variant waar ik alle transacties terug kan zien en het resterende saldo dat ik nog tegoed heb?
Ik zou het logischer vinden om mijn contactloze betalingen (uiteindelijk) gewoon terug te zien in de huidige 'Mijn SNS' op mijn rekeningoverzicht van mijn betaalrekening. Als ik de tekst goed heb begrepen, wordt er voor contactloos betalen een soort tussenrekening gemaakt die wordt aangevuld met automatische incasso's op je bestaande betaalrekening. In dat opzicht lijkt het veel op de manier waarop de OV-chipkaart werkt.
Wat leuk dat jullie hiermee begonnen zijn! Ik heb hier uitgebreid met oa Peter Eikelboom over gesproken. Ik geloof dat hier inderdaad veel potentie zit en als SNS het niet doet, dan doet Google het over een jaartje. Goede hoop erop, dat we dus op tijd zijn en op de golf mee kunnen liften.

Top van SNS!
Badge +1
Dit is nu zo'n vernieuwend product voor klanten net als de SNS App. Er zitten nog wat kinderziektes in de App maar dit heeft de toekomst. Proficiat voor de vernieuwing, daarin onderscheidt SNS zich duidelijk.

Komen we dan toch nog eens van die lading passen en papieren af die je nu dagelijks bij je hebt of soms zelfs moet hebben, of gaat je telefoon dan vol met stickers zitten HAHA?
Die zijn neem ik aan kleiner en zeker lichter.
Van Rijbwijs/Legitimatie/Bankpas/Creditcard/Bedrijfspas/Zorgverzekering/Tankpas/OV kaart/Autoservice tot de leveranciers Gall en Gall/Airmiles/AH Bonus/Gamma/Karwei en Kentekenbewijs/Groene kaart. Dit was slechts een kleine opsomming.

Carel

Ik verwacht- en hoop dat de oplossing met een sticker van tijdelijke aard is. Als ik alleen al kijk naar al mijn huidige pasjes, dan moet ik er niet aan denken dat ik mijn telefoon beplak met zoveel stickers! 
:eek:

Uiteindelijk kunnen alle pasjes, die nu met een chip werken, worden ondergebracht in de NFC chip van een telefoon. Nog lang niet alle telefoons hebben zo'n NFC chip die daarvoor geschikt is, maar technisch is dit wel mogelijk. De grootste uitdaging is echter van organisatorische aard: al die partijen die nu onafhankelijk van elkaar een eigen pasje uitgeven moeten gaan samenwerken volgens een internationaal afgestemde set met standaarden (ISO14443A/B, GlobalPlatform, etc.). En er zal een onafhankelijke partij moeten zijn die de beveiliging regelt opdat elke deelnemende partij zijn/haar unieke veilige plekje kan krijgen op die NFC chip (secure element). Deze laatste zaken zie ik zo snel nog niet gebeuren helaas...
:(

Maar er liggen veel kansen: met een smartphone waar nu al je SNS app op draait, zou de integratie met de NFC chip met daarin je bankpas natuurlijk de perfecte integratie zijn voor echt mobiel bankieren. Natuurlijk moet het veilig genoeg zijn, maar het simpele feit dat veel mensen vandaag de dag praktisch vergroeid zijn met hun mobiel, zorgt ervoor dat het verlies van je 'bankpas' in de regel veel minder lang onopgemerkt gaat...
😉
Dat is lekker als je je telefoon verliest. Alles geblokkeerd na een telefoontje, ok leuk, maar dan begint de ellende met alles weer zien terug te krijgen..... Ga er maar aan staan.
Badge +1
Hi Fatman en de rest 😉 , we hebben antwoord op je vraag: bij verlies of diefstal kan je de sticker blokkeren. Er worden dan geen aanvullingen meer op het saldo bijgeschreven.
Ik denk inderdaad dat dit de toekomst heeft,. Ik zal dit zeker willen gebruiken, mits dit op een veilige manier te doen is
ja lekker makkelijk je telefoon heb je altijd bij je hoef je niks anders geen portomonee geen betaal pasjes,en dan
komt het noodlot je veliest je mobiel of je laat hem perongeluk ergens leggen en dan?????
geen pasjes om te betalen die liggen thuis ,toevallig ben je in groningen en woon je in bussem
je sticker kan je blokkeren dan moet je wel vlak bij een sns bank zitten om deze te laten blokkeren.
en anders moet je snel naar huis ,gelukkig had je een retour of ns chipkaart,maar in de tussenliggende tijd kan wel je bank rekening leeggeplukt worden
hoe word dat deel dan beveiligt?????
m.a.w. je zal ten alle tijden je portomonee moeten meenemen
Mij lijkt het mobiel betalen zeker wel wat.
Vooral icm de SNS app.

Wat ik alleen jammer vind is dat dit via NFC moet.
Zo zet je alle iPhone (IOS) gebruikers al buiten spel.
Vooral icm de SNS app.

Beste Han,

Dank voor je reactie!

Mobiel betalen is een belangrijk mobiel thema voor 2014. Er zijn drie vormen van mobiel betalen.

1. In release 1 maken we het mogelijk dat je kunt instellen ook naar onbekende derden te kunnen overboeken. Dit kan dan met je pincode (tot je daglimiet). Zo wordt het delen van een rekening makkelijker.
2. In release 2 sluiten we iDEAL aan op mobiel. Zo kun je afrekenen met iDEAL met je pincode en wordt online betalen makkelijker.
3. Voor mobiel betalen in winkels is nog geen standaard, zodra die er is zullen we die aansluiten. Zo wordt betalen in winkels makkelijker.

Is dit een waardevol antwoord op je reactie? Heb je nog vragen, laat het weten. Wij leggen je vraag graag voor aan de ontwikkelaars.

PS. Leuk dat je je profielfoto hebt geplaatst, heel persoonlijk. 🙂
Vooral icm de SNS app.

Beste Han,

Dank voor je reactie!

Mobiel betalen is een belangrijk mobiel thema voor 2014. Er zijn drie vormen van mobiel betalen.

1. In release 1 maken we het mogelijk dat je kunt instellen ook naar onbekende derden te kunnen overboeken. Dit kan dan met je pincode (tot je daglimiet). Zo wordt het delen van een rekening makkelijker.
2. In release 2 sluiten we iDEAL aan op mobiel. Zo kun je afrekenen met iDEAL met je pincode en wordt online betalen makkelijker.
3. Voor mobiel betalen in winkels is nog geen standaard, zodra die er is zullen we die aansluiten. Zo wordt betalen in winkels makkelijker.

Is dit een waardevol antwoord op je reactie? Heb je nog vragen, laat het weten. Wij leggen je vraag graag voor aan de ontwikkelaars.

PS. Leuk dat je je profielfoto hebt geplaatst, heel persoonlijk. :)

Dankjewel 🙂 ach ja zo heb je er een gezicht bij!

Ik kijk uit naar Release 2, daar ik veer gebruik maak van betalen via iDEAL.

Met mobiel betalen denk ik zelf aan je mobiel als vervanging van je debetpas dus inderdaad ook om via een Terminal bij de winkelier te betalen.
Als ICT'er ben ik daar erg in geinteresseerd en vooral naar de mogelijkheden buiten NFC.
Ik houd dit topic in de gaten.
Hoi Han,

Gezien de best wel technische bewoordingen (NFC, terminal), ben ik niet verbaasd dat je ICT'er bent. Leuk! Dat belooft wat qua waardevolle en inhoudelijke reacties in topic over technische ontwikkelingen.

Communitylid Stefan - zie zijn eerdere bijdrage in deze thread - is een vakgenoot (wist je dat?). Daarnaast is Stefan één van onze actiefste en zeer gewaardeerde leden hier. :D

Voorsteltopic
Mocht je het leuk vinden, kun je in het 'Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!'-topic meer lezen over andere leden of iets vertellen over jezelf.

Fijn weekend alvast 🙂

Reageer