SNS

SNS Bank voldoet aan kapitaaltest

• 4 oktober 2012
  • 25 Reacties
  • 1386 Keer bekeken

Vandaag hebben de Europese Banken Autoriteit (EBA) en De Nederlandsche Bank mededelingen gedaan over de solvabiliteit van Europese banken. Zij maken bekend dat SNS Bank voldoet aan de eis van de kapitaaltest.
Lees de hele blogpost

25 reacties

Ik had het gisteren ook gelezen. Ik dacht: dat is een goed bericht!
Enerzijds is SNS in wat rustiger vaarwater, anderzijds kunnen nu de rentevergoedingen voor spaargeld dus weer wat omhoog.
Jouw bericht biedt dus voor mijn tweede gedachte een teleurstelling nu de SNS toch moet doorsparen naar 10%.
Zijn er nog positieve ontwikkelingen aan de kosten kant (bijv. het Bwoord)?
Groet,
Ben 🆒
Ik vind sowieso dat de Rente op spaarrekeningen omhoog kunnen en rentes op Kredieten naar beneden.
@BigBen: Je weet zelf wel tegen welke rente jij een DK kan krijgen bij onze oosterburen (Duitsland).
@BigBen: Je weet zelf wel tegen welke rente jij een DK kan krijgen bij onze oosterburen (Duitsland).

Eerlijk gezegd; geen idee!
Hoe zit het trouwens nu; jou oosterburen? Woon je nog niet in DE dan? Ik dacht dat je al in het voorjaar was "umgezogen".
Groet,
Ben 🆒
Ik kreeg de hypotheek niet rond, in Duitsland, geen vaste aanstelling, had ik dat geregeld zeggen ze ineens dat ze 'mischtausch' zijn.
Zijn er nog positieve ontwikkelingen aan de kosten kant (bijv. het Bwoord)?

Hi Ben,

Over de ontwikkelingen aan de kostenkant kunnen we nu nog niets zeggen. Op 6 november maken we de derde kwartaalcijfers bekend. Dan is er meer duidelijkheid over ontwikkelingen aan de kostenkant. Wat bedoel je eigenlijk met het 'B-woord"? :rolleyes:

@Memphis: Jammer dat de verhuizing naar Duitsland niet door is gegaan 😞 Heb je wel een ander leuk huis in Nederland gevonden?
Ik ben niet opzoek geweest in Nederland, overigens vind ik dat een Nederlandse Hypotheek een beetje 'dief van je eigen portomonee' is.
De huizenjacht in Duitsland heb ik ook stop gezet voor een tijdje, ik heb hier nog een DK die ik eerst wil aflossen, zodat ik meer financiele ruimte krijg.
Volgens mij heeft ratingbureau Fitch de SNS afgewaardeerd naar de junkstatus. Vreemd dat we dat weer uit de krant moeten lezen en dat niet met de klanten wordt gecommuniceerd. De bank zelf is van BBB naar BB gezakt omdat Fitch er van uit gaat dat de Nederlandse Staat bij nog meer problemen de bank wel zal redden. Wederom, waarom niet gecommuniceerd met de leden van de SNS reaal of de SNS bank. Oorzaak de hypotheek portefuielle. Toch maar een andere bank zoeken ??
Volgens mij heeft ratingbureau Fitch de SNS afgewaardeerd naar de junkstatus. Vreemd dat we dat weer uit de krant moeten lezen en dat niet met de klanten wordt gecommuniceerd. De bank zelf is van BBB naar BB gezakt omdat Fitch er van uit gaat dat de Nederlandse Staat bij nog meer problemen de bank wel zal redden. Wederom, waarom niet gecommuniceerd met de leden van de SNS reaal of de SNS bank. Oorzaak de hypotheek portefuielle. Toch maar een andere bank zoeken ??

Beste Rien,

Regelmatig houden rating bureaus de kredietbeoordelingen voor banken en financiële dienstverleners tegen het licht. Dit zijn onafhankelijke bureaus waardoor wij de uitkomsten als bank niet zelf proactief communiceren. Uiteraard geven we je hierbij graag uitleg. Ratingbureau Fitch heeft zowel SNS REAAL als voor de bank- en verzekeringsactiviteiten afzonderlijk beoordeeld. De uitkomst is dat de kredietbeoordelaar voorlopig de meeste ratings en outlooks handhaaft.

- De rating van SNS REAAL blijft BBB+, onder handhaving van de Rating Watch Negative.
- De rating van SNS Bank NV blijft BBB+, met een Stabiele Outlook.
- REAAL Schadeverzekeringen N.V. en SRLEV N.V. (de verzekeringsactiviteiten van SNS REAAL met als belangrijkste merken REAAL en Zwitserleven) behouden de huidige A- rating

De enige rating die Fitch gisteren heeft verlaagd is de zogenaamde “Viability Rating” van SNS Bank NV. Fitch is pessimistisch over de toekomstige ontwikkeling op commerciële vastgoedmarkten, vooral in Nederland. Omdat SNS Bank NV via Property Finance hiervoor gevoelig is, heeft Fitch de viability rating met twee stappen verlaagd van BBB- naar BB.

Wat is een viability rating?
De viability rating geeft de kredietwaardigheid van een financiële instelling weer, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met ondersteunende of beperkende maatregelen van buitenaf, bijvoorbeeld van de overheid.
En dan vandaag verder slecht nieuws;

Banenverlies bij SNS Bank, ANP
Toegevoegd: donderdag 11 okt 2012, 10:34
Update: donderdag 11 okt 2012, 12:13
SNS Bank gaat reorganiseren en de strategie bij de bank aanscherpen. Daardoor zullen er mogelijk honderden banen verdwijnen bij de retailbank. Medewerkers van SNS Bank worden vandaag en de komende dagen in diverse sessies in Utrecht bijgepraat en geïnformeerd over de plannen.

Lees verder; http://nos.nl/artikel/428181-banenverlies-bij-sns-bank.html
Sterkte!
Groet,
Ben 🆒
En dan vandaag verder slecht nieuws; Banenverlies bij SNS Bank, ANP Toegevoegd: donderdag 11 okt 2012, 10:34 Update: donderdag 11 okt 2012, 12:13 SNS Bank gaat reorganiseren en de strategie bij de bank aanscherpen. Daardoor zullen er mogelijk honderden banen verdwijnen bij de retailbank. Medewerkers van SNS Bank worden vandaag en de komende dagen in diverse sessies in Utrecht bijgepraat en geïnformeerd over de plannen. Lees verder; http://nos.nl/artikel/428181-banenverlies-bij-sns-bank.html Sterkte! Groet, Ben 🆒

Oh Help al 750.000.000,00 Euro van de staat geleend.
En dan een lening van 1.500.000.000,00 Euro bij de ECB aangevraagd.

Wat een geld zeg, en dan wil ik 0,10 Miljoen Euro lenen om een huis te kopen en dat mag dan niet.
En dan vandaag verder slecht nieuws;

Banenverlies bij SNS Bank, ANP
Toegevoegd: donderdag 11 okt 2012, 10:34
Update: donderdag 11 okt 2012, 12:13
SNS Bank gaat reorganiseren en de strategie bij de bank aanscherpen. Daardoor zullen er mogelijk honderden banen verdwijnen bij de retailbank. Medewerkers van SNS Bank worden vandaag en de komende dagen in diverse sessies in Utrecht bijgepraat en geïnformeerd over de plannen.

Lees verder; http://nos.nl/artikel/428181-banenverlies-bij-sns-bank.html
Sterkte!
Groet,
Ben 🆒

Bedankt Ben! Het is erg spannende dag vandaag.
Wat is nu het verschil tussen een Triple A en een Tripple B dan?
Er zijn zoveel maatstaven dat de consument eigenlijk niet meer weet hoe het er voor staat?
Wat is nu het verschil tussen een Triple A en een Tripple B dan?
Er zijn zoveel maatstaven dat de consument eigenlijk niet meer weet hoe het er voor staat?

Hi Memphis,

Begrijpelijk dat je dit vraagt. Ieder rating bureau hanteert namelijk zijn eigen methodiek. Beoordelingen en ratings over financiële instellingen verschillen van ratingbureau tot ratingbureau. Alle ratings van de verschillende bureaus vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatierating
Als Ik dus goed op de kaart kijk valt Nederland nog in de AAA klasse?
Badge
't Zal mij benieuwen of de SNS Community niet met een pennenstreek wordt wegbezuinigd.
Als Ik dus goed op de kaart kijk valt Nederland nog in de AAA klasse?

@Memphis83. Dat klopt inderdaad.:)

Op dit moment heeft Nederland nog haar AAA rating behouden. Het is wel een AAA rating met een negatieve outlook. In het volgende artikel op Beurs.nl van vlak na de verkiezingen, lees je hier meer over: http://www.beurs.nl/nieuws/Binnenland/3171021/sp-verkiezingsuitslag-geen-invloed-op-rating-nederland
Laat je de kop niet op hol brengen!!!
Het ene buro is het andere niet!!!
Veelal zijn er wel 20 of meer stappen in de beoordeling. NL en haar banken stonden en staan nog altijd in de bovenste regionen.
Wat is het probleem als een bank op 3 of 4 staat van de 20? Mooi resultaat toch?
Handelaren hebben belang bij dit spelletje, waardoor zij in staat zijn grof geld te verdienen.
Dus mijn motto; laat je niets wijs maken!
Doe niet mee aan dit spel.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 4
Badge +1
@Mariella
En is er al iets meer bekend over waar de banen verdwijnen? Of jij zelf bijv. mag blijven ;)

Niet leuk, ik heb ook net 450 collega\'s verloren...sterkte in elk geval!
@Mariella
En is er al iets meer bekend over waar de banen verdwijnen? Of jij zelf bijv. mag blijven ;)

Niet leuk, ik heb ook net 450 collega\'s verloren...sterkte in elk geval!

Hi Sanne,

Hartstikke bedankt!

Er is helaas nog niets bekend over het aantal of over welke banen verdwijnen. Het is dus erg spannend. Over een aantal weken wordt er meer bekend gemaakt. Tot die tijd is het dus nog even afwachten voor ons :)

Jammer dat je zelf ook net een reorganisatie achter de rug hebt. Maar als ik het goed begrijp heb jij je baan wel behouden?
Reputatie 4
Badge +1
Ok, nog even afwachten dus...sterkte

Ja, we zitten inmiddels in de 3e re-organisatie...wij zijn terug gegaan van 800 naar 600 naar 500 en nu de productie in NL dicht gaat naar 70....

Ik zit inderdaad bij de laatste 70 maar het wordt natuurlijk wel een heel ander bedrijf...een Sales/Marketing kantoor, productie vind in andere landen plaats...
Hi Sanne,

Zo dat is wel een heftige reorganisatie! Dan wordt het inderdaad een heel ander bedrijf lijkt me. Jij ook heel veel sterkte met de ontwikkelingen.
Hoi Mods.
Hoe staat het? Is er inmiddels bij jullie ook meer bekend over de reorganisatie. Ik las er kort geleden ergens over, het zou met de medewerkers besproken worden, meen ik.
Groet,
Ben 🆒
Hi Ben,

We weten niet meer dan dat er in de pers te lezen is geweest. Zodra er meer bekend is, horen jullie dat natuurlijk hier.
Hi Ben,

We weten niet meer dan dat er in de pers te lezen is geweest. Zodra er meer bekend is, horen jullie dat natuurlijk hier.

Hoi Marnix,
Dan blijft het wel lang spannend.
Sterkte daarbij.
Groet,
Ben 🆒
BNP steekt geld in SNS Reaal.
Beleggers reageren opgetogen op het bericht dat de Franse bank BNP Paribas een belang van 4,27 procent genomen heeft in SNS Reaal.
De aandelenkoers van SNS Reaal is na opening van de beurs omhooggeschoten en stond om 10.00 uur bijna 4 procent hoger.
Beleggers vragen zich af waarom BNP Paribas geld steekt in SNS Reaal. Het aandeel BNP verliest daarom meer dan 1 procent.
SNS Reaal verkeert in zwaar weer door forse verliezen op de vastgoedportefeuille. De bank en verzekeraar worstelt met de kapitaalbuffers en is niet in staat om de staatssteun terug te betalen.

Lees verder; http://nos.nl/artikel/445473-bnp-steekt-geld-in-sns-reaal.html

Het blijft dus nog even "spannend"!
Groet,
Ben 🆒

Reageer