SNS

SNS Internetbankieren scoort hoog op gebruikersgemak en mogelijkheden

• 17 april 2014
  • 9 Reacties
  • 26343 Keer bekeken

Onlangs zijn er door de Consumentenbond en WUA! (onderzoeksbureau voor websites) onderzoeken gedaan naar SNS Internetbankieren. In beide onderzoeken scoren we hoog op gebruikersgemak en de mogelijkheden van internetbankieren.
Lees de hele blogpost

9 reacties

Gefeliciteerd SNS!
En natuurlijk ook ons zelf een beetje!
Het is leuk te ervaren dat samenwerking MET de klant breder als goed wordt beoordeeld (althans de resultaten daarvan).
En nu niet lui achterover zitten, maar er tegenaan. Een 7.9 en een 8.2 kan hoger en de concurrentie kijkt mee!!
Groet,
Ben 🆒
PS Ik gebruik MijnSNS tamelijk standaard denk ik. Hboekje gebruik ik niet, wel attenties en een paar andere opties. Dit naar mijn tevredenheid. In vergelijking met mijn DE bank is MijnSNS mijlenver vooruit.
Gefeliciteerd, maar de SNS heeft nauwelijks internetbankieren. Vrijwel alles wat afwijkt van gewoon geld overmaken naar een ander moet via uitgeprinte formulieren die je met een kopie van je paspoort moet opsturen. SNS is voor 80% een offline bank. Bij concurrent ING gaat wel 99% direct via internet.

Voorbeeld:
1. Vraag beleggingsrekening aan: formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
2. Overzetten fonds binnen SNS: aanvraag uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
3. Geld overboeken van de geldrekening naar een andere rekening: formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
Zo binnen 2 weken 3x formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
Badge +1
Gefeliciteerd SNS!
En natuurlijk ook ons zelf een beetje!
Het is leuk te ervaren dat samenwerking MET de klant breder als goed wordt beoordeeld (althans de resultaten daarvan).
En nu niet lui achterover zitten, maar er tegenaan. Een 7.9 en een 8.2 kan hoger en de concurrentie kijkt mee!!
Groet,
Ben 🆒
PS Ik gebruik MijnSNS tamelijk standaard denk ik. Hboekje gebruik ik niet, wel attenties en een paar andere opties. Dit naar mijn tevredenheid. In vergelijking met mijn DE bank is MijnSNS mijlenver vooruit.

Dankjewel Ben 🙂. En je mag jezelf inderdaad ook feliciteren 😉. Ik denk dat we een mooie weg zijn ingeslagen en zeker ons best moeten blijven doen om deze weg te vervolgen. Op naar een 9!

Fijne Pasen gewenst. Heb je nog paasactiviteiten gepland?
Gefeliciteerd, maar de SNS heeft nauwelijks internetbankieren. Vrijwel alles wat afwijkt van gewoon geld overmaken naar een ander moet via uitgeprinte formulieren die je met een kopie van je paspoort moet opsturen. SNS is voor 80% een offline bank. Bij concurrent ING gaat wel 99% direct via internet.

Voorbeeld:
1. Vraag beleggingsrekening aan: formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
2. Overzetten fonds binnen SNS: aanvraag uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
3. Geld overboeken van de geldrekening naar een andere rekening: formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS
Zo binnen 2 weken 3x formulier uitprinten + kopie paspoort opsturen naar SNS

Beste Warmbuffet,

Bij SNS Bank is het mogelijk om heel veel zaken digitaal te regelen. Het is daarbij wel afhankelijk van welke producten je gebruik maakt. Wanneer je zaken wil regelen voor een SNS Zelf Beleggen rekening, dan gaat dat op dit moment nog voor sommige zaken op schrift.

1. Bij het openen van een SNS Zelf Beleggen rekening ga je een contract aan met SNS Bank. Je kan onder andere short gaan in opties. En SNS Bank incasseert het all-in tarief op je Zelf Beleggen rekening. Voor deze zaken hebben we een handtekening nodig. De originele formulieren worden vervolgens gearchiveerd in een dossier voor o.a. de AFM.

2. Voor het overboeken hebben we een schriftelijke goedkeuring nodig van de klant. Hiervoor vragen wij een handtekening zodat wij deze kunnen controleren met het aanwezige dossier. Dit is wel een proces wat mogelijk digitaal gemaakt kan worden. SNS Bank hanteert dan de digipas als digitale handtekening. Omdat SNS Zelf Beleggen een op zich staand product is dat los is af te sluiten heb je hier niet specifiek een digipas voor nodig, maar kun je ook alleen een digicode gebruiken. Omdat de digicode niet door SNS Bank gezien wordt als digitale handtekening, vragen we in dat geval om een schriftelijk verzoek.

3. Wanneer er een vaste tegenrekening gekoppeld zit aan je beleggingsrekening, dan is het mogelijk om via MijnSNS direct een overboeking te doen. Je kunt dan in het menu aan de linkerkant klikken op 'Storten en opnemen' onder het kopje Beleggen. Het is dan mogelijk een overboeking op te geven naar je standaard tegenrekening. Deze overboeking kan vervolgens ondertekend worden met je digicode.
Wanneer je wilt overboeken naar een niet standaard tegenrekening, dan is het inderdaad alleen schriftelijk mogelijk.
Gefeliciteerd SNS! 
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben overgestapt van ABN AMRO naar SNS Bank en was een beetje huiverig voor alles. 
Vooral omdat ik bang was om bepaalde diensten en service te verliezen maar echt 'petje af' SNS. 
Ik heb voor het eerst het idee dat ik niet te maken heb met een grote bank (bank v.s Klant) 
Tevens is jullie internetbankieren echt uitstekend!
Beste SNS ik ben nog niet heel lang klant van jullie maar hoop dat ik nog lang van jullie service en ervaringen mag genieten en kan jullie echt aanraden bij familie en vrienden.

SNS bedankt! 

Groet,
KCI
Badge +1
Gefeliciteerd SNS! 
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben overgestapt van ABN AMRO naar SNS Bank en was een beetje huiverig voor alles. 
Vooral omdat ik bang was om bepaalde diensten en service te verliezen maar echt 'petje af' SNS. 
Ik heb voor het eerst het idee dat ik niet te maken heb met een grote bank (bank v.s Klant) 
Tevens is jullie internetbankieren echt uitstekend!
Beste SNS ik ben nog niet heel lang klant van jullie maar hoop dat ik nog lang van jullie service en ervaringen mag genieten en kan jullie echt aanraden bij familie en vrienden.

SNS bedankt! Groet,
KCI

Goedemiddag KCI,

Dankjewel 😃. Een betere start van het paasweekend hadden we ons niet kunnen wensen! Erg fijn om te horen dat je zo tevreden bent. Ik hoop inderdaad dat we deze lijn vast houden en jij nog lang van onze service en ervaringen mag genieten! En mocht je suggesties, vragen of vebeterpunten hebben? Wij horen het natuurlijk graag op SNS Community.

Hele fijne paasdagen gewenst en tot snel 🙂.
niet zo belangrijk
wat is dit voor dikke onzin ik wil op mijn bankgegevens inzien en niet van deze rommel
Hoi Lady79,

Welkom op de community, hier praten leden met elkaar over allerlei (niet)-bankzaken. Uit je bericht maak ik op dat je hier per ongeluk terechtkwam toen je je rekeningoverzicht zocht. Is het inmiddels gelukt om in te loggen op Mijn SNS?

Reageer