SNS

Stem op vernieuwingen in Mijn SNS!

• 23 april 2013
  • 19 Reacties
  • 1945 Keer bekeken

In SNS Community komen regelmatig verbeterpunten, ideeën en suggesties voor Mijn SNS voorbij. Stem op het verbeterpunt dat jij het liefst terugziet in Mijn SNS.
Lees de hele blogpost

19 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Eindelijk een lijstje met daarin 5 verbeterpunten :D
Goed dat we hier de prioriteit mogen bepalen.
Komt er ook een lijstje met de overige punten die niet in deze top-5 vallen?:o
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben benieuwd...
Stefan,

zodra aan één verbeterpunt door Sns-medewerkers wordt gewerkt, cq. -mogelijk- 'afgevinkt' kan worden cq. zou kúnnen worden, kunnen wij, als klanten, een nieuwe top-5 stellen, maken? Daar denk ik aan, als ik jouw post lees, ... .

Dat vermoed, hoop en verwacht ik. Een continue-verbeter-verander-optimaliseer-proces waarbij de input van nieuwe verbeterpunten directer gelinkt, of ook 'gekoppeld', gaan worden aan de output ervan, waarbij de mening van (Sns-)klanten vlugger, optimaler, meegenomen worden i/d terug-'koppel'-ing, de reactie's, zowel mens-systeem(matig)-gezien, alswel systeem-Hard-&Softwarematig-bekeken, de huidige materie-'tools', zoals niet vastlopende, -roestende- ICT-SnsBank-'servers', ál dé totale feedback voor de SW-ontwikkelaars. Zoiets.

Ben benieuwd !
Reputatie 3
Badge +1
Gustar,
Het zou heel mooi zijn als wij de top-5 mogen samenstellen en/of aanvullen, maar als ik het bericht goed heb gelezen, wordt de top-5 door SNS zelf samengesteld en mogen wij alleen uit de top-5 een keuze maken...
Groeten,
Stefan
Het zou nog beter zijn als we allemaal onze input kunnen geven. SNS de invoer duidelijk rubriceert en aangeeft of iets gemakkelijk dan wel moeilijk te realisren is, wij vervolgens op de gerubriceerde invoer kunnen aanvinken wat volgens ons de prioriteit is. En dan het onderwerp met de meeste stemmen zo snel mogelijk realiseren.
Onderwerpen die leiden tot besparingen of veiligheid dienen hoog op de lijst te staan.

Voorbeeld:
ZSM afschaffen om rekeningoverzichten van de creditcard maandelijks per post te versturen. (dit gebeurt al lang bij andere banken dus de techniek is bekend)
Voordeel geen vermissingen (want laten we wel zijn PostNL is een puinhoop), privacy meer gewaarborgd (komt niet bij anderen in de brievenbus of ligt op straat) en besparing aanmaak papieren afschriften en het verzenden hiervan.
Vraag wat is de moeilijkheid dit te realiseren en op welke termijn is dit mogelijk?
Badge
Ik heb gezocht maar kan de poll niet vinden! 😕
@ReinoutS Volgens het startbericht van Mariella begint het geheel pas op 6 mei.
Badge +1
Ik heb gezocht maar kan de poll niet vinden! 😕

Hey Reinout,

Dit traject gaat inderdaad op 6 mei van start.

@deHond Bedankt 😃.
Badge +1
Het zou nog beter zijn als we allemaal onze input kunnen geven. SNS de invoer duidelijk rubriceert en aangeeft of iets gemakkelijk dan wel moeilijk te realisren is, wij vervolgens op de gerubriceerde invoer kunnen aanvinken wat volgens ons de prioriteit is. En dan het onderwerp met de meeste stemmen zo snel mogelijk realiseren.
Onderwerpen die leiden tot besparingen of veiligheid dienen hoog op de lijst te staan.

Hoi DeHond, Stefan en andere communityleden,

Op dit moment is het plan als volgt:

Elke week krijgen we via verschillende kanalen lijsten met verbetersuggesties. We krijgen veel dezelfde suggesties en die plaatsen we dan in een top 200. We noemen dat een "Backlog". De top 5 zetten we in de Community en daar willen we snel een besluit op.

Suggesties en verbetervoorstellen blijven natuurlijk altijd welkom 😃.

[quote] Voorbeeld:
ZSM afschaffen om rekeningoverzichten van de creditcard maandelijks per post te versturen. (dit gebeurt al lang bij andere banken dus de techniek is bekend)
Voordeel geen vermissingen (want laten we wel zijn PostNL is een puinhoop), privacy meer gewaarborgd (komt niet bij anderen in de brievenbus of ligt op straat) en besparing aanmaak papieren afschriften en het verzenden hiervan.
Vraag wat is de moeilijkheid dit te realiseren en op welke termijn is dit mogelijk?
[/quote]

Het digitaliseren van de creditcard uitgaven is een hele goede die we regelmatig binnenkrijgen. We willen daar ook echt wat mee doen. Nu hebben we relatief weinig creditcard klanten. Zo weinig dat wijzigingen op bijvoorbeeld spaarrekeningen -waar we veel meer verbetervoorstellen voor kregen- altijd zijn voorgegaan. Het kan zijn dat deze binnenkort in de top 5 komt en dan hopen we op jouw stem! 
Mij lijkt het wel wenselijk een zekere categorisering aan te brengen. Natuurlijk is het "leuk" om iets te doen voor "veel" klanten, maar de basis moet er toch voor "alle" klanten zijn?
Naar mijn mening is een afschriftenoverzicht online van je creditkaart gegevens (ik heb er geen) toch een "basis" voorziening bij een "internetbank"!
Ik zou het jammer vinden als klanten bij de community via dit soort tegenstellingen tegen elkaar "worden uitgespeeld".
"Democratie is niet de wil van de meerderheid, maar de ruimte die er is voor minderheden" (anders is het de dictatuur van de meerderheid). Dat lijkt mij ook hier te gelden.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Eindelijk een lijstje met daarin 5 verbeterpunten :D
Goed dat we hier de prioriteit mogen bepalen.
Komt er ook een lijstje met de overige punten die niet in deze top-5 vallen?:o

Hi Stefan, de lijst met verbeterpunten is inderdaad een flink stuk langer dan de 5 punten die we nu voorgesteld hebben. We hebben nog een hoop werk te doen. Zo zijn er nog verbeterpunten op het gebied van bijvoorbeeld Mijn SNS in blokjes opbouwen met behulp van widgets en handige widgets ontwikkelen voor bijvoorbeeld: budgetten instellen en je rekeningoverzicht zelf aanpassen.Blijf gerust jouw ideeën sturen want hoe meer klanten een bepaalde verbetering wensen, des te groter de kans dat we het heel snel oppakken. We zien benieuwd naar jouw suggesties. 
@Tibor. Advies: Let even op dat je niet in de bekende supermarkt valkuil terecht komt. "We hebben zo weing creditcard klanten dat een aanpassing daarvoor een lage prioriteit heeft"
Vraag hoe het dan komt dat je zo weinig klanten hebt, product voldoet niet?
Of te wel de supermarkt kreet. "nee we hebben dat artikel niet want we verkopen het niet".
@Tibor. Advies: Let even op dat je niet in de bekende supermarkt valkuil terecht komt. "We hebben zo weing creditcard klanten dat een aanpassing daarvoor een lage prioriteit heeft"
Of te wel de supermarkt kreet. "nee we hebben dat artikel niet want we verkopen het niet".

Je lanceert als eerste een idee en het haalt niet eens het begin want Tibor heeft al vastgesteld dat dit niet goed is. Zit je in de ballotage commissie? Op welk niveau wordt vastgesteld wat wel/niet in de top 5 komt. Fijn om te weten dan kunnen we bepalen of we wel serieus genomen worden.

Wees eens innovatief denk eens breder, kom eens uit het kokertje waren alle gevestigde bedrijven in zitten.
Negatief denken is "we hebben zo weinig creditcard klanten dat we daar voorlopig maar niets aan doen."
Positief denken is "hoe kan ik het product innoveren om meer klanten te krijgen en te behouden."

Ga eens rond de tafel met Mastercard en één van haar grootste bankonafhanelijke leveranciers ICS. ICS heeft al een electronisch rekenafschrift. Een deal met ICS kan zijn dat alle SNS klanten een ICS card krijgen met alle faciliteiten voor het zelfde SNS tarief. Dat is nu vernieuwend denken.

Dus SNS niet zelf het wiel uitvinden. Niet zelf automatiseringsoplossingen bedenken en als maatwerk (kostbaar en slecht te onderhouden) laten bouwen.
Dit laatste is nu precies waar de 'gevestigde bedrijven' zo conservatief mee omgaan.

SNS moet een bank worden waar

- innovatie
- verjongen
- de bank van de toekomst

het nieuwe streven wordt.

En jullie zijn al aardig op weg.
- de hoogste spaarente
- zelf je limiet van pinbetaling direct kunnen aanpassen
- de bank die ook mensen die alleen willen sparen accepteert. Dus niet gekoppeld aan een bankrekening met maandelijkse kosten
- een goed werkende app voor de smartphone en dan niet alleen voor de gevestigde producten (Android en Appels) maar ook voor Windows Phone!
- alle mutaties staan in volgorde van het werkelijk betaalmoment op "Mijn SNS". Klinkt raar maar bijvoorbeeld bij ING is het op dit gebied een dagelijkse puinhoop. Zelfs de saldi kloppen 2x per dag niet met de mutaties.

En zo kan ik nog wel een aantal punten opnoemen.

Val dus absoluut niet in de valkuil van conservatief maar kies voor innovatief.

Begin met het ontslaan van die mensen die niet veranderingsbereid zijn en nu al weer roepen dat zij wel even bepalen wat er wel of niet aan punten opgepakt moet worden. Weg met het OUDE denken. Weg met de klerken.

Stuur dit bericht maar eens door naar je CEO want die zal het er mee eens zijn. En misschien wil die wel sturend meewerken.
Mij lijkt het wel wenselijk een zekere categorisering aan te brengen. Natuurlijk is het "leuk" om iets te doen voor "veel" klanten, maar de basis moet er toch voor "alle" klanten zijn?
Naar mijn mening is een afschriftenoverzicht online van je creditkaart gegevens (ik heb er geen) toch een "basis" voorziening bij een "internetbank"!
Ik zou het jammer vinden als klanten bij de community via dit soort tegenstellingen tegen elkaar "worden uitgespeeld".
"Democratie is niet de wil van de meerderheid, maar de ruimte die er is voor minderheden" (anders is het de dictatuur van de meerderheid). Dat lijkt mij ook hier te gelden.
Groet,
Ben 🆒

Sterke en goede reactie 😉

Je lanceert als eerste een idee en het haalt niet eens het begin want Tibor heeft al vastgesteld dat dit niet goed is. Zit je in de ballotage commissie? Op welk niveau wordt vastgesteld wat wel/niet in de top 5 komt. Fijn om te weten dan kunnen we bepalen of we wel serieus genomen worden.

Wees eens innovatief denk eens breder, kom eens uit het kokertje waren alle gevestigde bedrijven in zitten.
Negatief denken is "we hebben zo weinig creditcard klanten dat we daar voorlopig maar niets aan doen."
Positief denken is "hoe kan ik het product innoveren om meer klanten te krijgen en te behouden."

Ga eens rond de tafel met Mastercard en één van haar grootste bankonafhanelijke leveranciers ICS. ICS heeft al een electronisch rekenafschrift. Een deal met ICS kan zijn dat alle SNS klanten een ICS card krijgen met alle faciliteiten voor het zelfde SNS tarief. Dat is nu vernieuwend denken.

Dus SNS niet zelf het wiel uitvinden. Niet zelf automatiseringsoplossingen bedenken en als maatwerk (kostbaar en slecht te onderhouden) laten bouwen.
Dit laatste is nu precies waar de 'gevestigde bedrijven' zo conservatief mee omgaan.

SNS moet een bank worden waar

- innovatie
- verjongen
- de bank van de toekomst

het nieuwe streven wordt.

En jullie zijn al aardig op weg.
- de hoogste spaarente
- zelf je limiet van pinbetaling direct kunnen aanpassen
- de bank die ook mensen die alleen willen sparen accepteert. Dus niet gekoppeld aan een bankrekening met maandelijkse kosten
- een goed werkende app voor de smartphone en dan niet alleen voor de gevestigde producten (Android en Appels) maar ook voor Windows Phone!
- alle mutaties staan in volgorde van het werkelijk betaalmoment op "Mijn SNS". Klinkt raar maar bijvoorbeeld bij ING is het op dit gebied een dagelijkse puinhoop. Zelfs de saldi kloppen 2x per dag niet met de mutaties.

En zo kan ik nog wel een aantal punten opnoemen.

Val dus absoluut niet in de valkuil van conservatief maar kies voor innovatief.

Begin met het ontslaan van die mensen die niet veranderingsbereid zijn en nu al weer roepen dat zij wel even bepalen wat er wel of niet aan punten opgepakt moet worden. Weg met het OUDE denken. Weg met de klerken.

Stuur dit bericht maar eens door naar je CEO want die zal het er mee eens zijn. En misschien wil die wel sturend meewerken.

Beste deHond,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Om het bericht van Tibor ietwat te nuanceren, als het aan hem lag waren de creditcard uitgaven al inzichtelijk in Mijn SNS ;-)

Wij als moderators proberen jullie signalen zoveel mogelijk door te zetten naar de betrokken afdelingen binnen onze organisatie. Zeker als we merken dat een bepaalde productbehoefte of ervaring door veel communityleden gedeeld wordt.

Dat is precies waarom wij de verbeterlijst een uitstekend initiatief vinden. Kanttekening is wel dat wij niet het eind veto hebben maar ook afhankelijk zijn van verschillende processen binnen de organisatie. Soms ook een uitdaging voor ons 😉 om jullie signalen zo snel en efficiënt mogelijk tot actie te laten komen.

Leuk dat je gisteren nog hebt gebeld met onze klantenservice. De medewerker vond dit gesprek leerzaam en leuk een zo betrokken klant te spreken, die de moeite nam na een bezoek aan het forum, te bellen.

Kortom: blijf zeker je bijdragen leveren 🙂. Misschien is het (resultaat) niet altijd direct zichtbaar, maar wij zijn echt heel hard bezig jullie input intern een stem te geven.
Eerst maar een complimentje voor de Mods. Ze zijn erg betrokken en behulpzaam!
Maar dan:
de ene mens is de andere niet. Zo schrijven ook niet alle mods op dezelfde manier. Dat kan wat verschil in "overkomen" geven.
Mogelijk kunnen jullie (Mods) wat duidelijker aangeven dat "het antwoordt" uit de organisatie komt (of eerder kwam, indien het een bekende vraag is).
Hierdoor komen jullie wat meer "uit" de SNS organisatie en "in" de community.
Vermijden van "vaktaal" ("doorzetten" enz.) lijkt mij ook een hot item voor een goede communikatie.
Groet,
Ben 🆒
Eerst maar een complimentje voor de Mods. Ze zijn erg betrokken en behulpzaam!
Maar dan:
de ene mens is de andere niet. Zo schrijven ook niet alle mods op dezelfde manier. Dat kan wat verschil in "overkomen" geven.
Mogelijk kunnen jullie (Mods) wat duidelijker aangeven dat "het antwoordt" uit de organisatie komt (of eerder kwam, indien het een bekende vraag is).
Hierdoor komen jullie wat meer "uit" de SNS organisatie en "in" de community.
Vermijden van "vaktaal" ("doorzetten" enz.) lijkt mij ook een hot item voor een goede communikatie.
Groet,
Ben 🆒

Ben, top om te horen dat je ons betrokken en behulpzaam vindt 🙂. Toevallig hebben we gisteren rond de tafel gezeten om onze rol op de community verder te ontwikkelen als moderators. Je feedback is dus zeer welkom 🆒, ik ga in ieder geval proberen minder vakjargon te gebruiken.
Ben erg teleurgestelt in S.N.S. om reden, dat ik voor storting van contant (papier) geld bij een GWK  vanuit mijn woonplaats aangewezen ben op Gouda of Utrecht.
Dit kost mij een behoorlijk veel tijd , en extra kosten, (parkeer geld , benzine verbruik etc.) . Vindt dit uitermate klant onvriendelijk en zal toch véél beter geregeld 
(KUNNEN/ MOETEN) worden   :mad:  

A.G. Molenaar
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Molenaarag,

Allereerst welkom op SNS Community. Erg jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in SNS Bank. Contact geld storten is een veel besproken onderwerp op de community. Meer hierover en de beweegreden van SNS Bank om de kasfunctie af te schaffen lees je hier.

Reageer