SNS

Terugkoppeling 'Wat zie jij graag anders in Mijn SNS'

  • 4 september 2013
  • 38 Reacties
  • 7626 Keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Naar aanleiding van het topic ‘Wat zie jij graag anders in Mijn SNS’ willen we jullie graag op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Lees de hele blogpost

38 reacties

Ik vind m.n. de brievenbus een goede ontwikkeling die snel te realiseren is. Wat mij betreft mag deze brievenbus een brede functie krijgen.
Ik ben benieuwt😕
Groet,
Ben 🆒
menselijk naar hun klanten toe
Hoi ballet1968, Ceesie en Ben,

Bedankt voor jullie complimenten en feedback.

@ballet1968 SNS Bank heeft de website aangepast. Wij tonen geen bolletjes meer. Hiervoor is gekozen om foutieve invoer tegen te gaan. Zo kun je eenvoudig controleren wat je intypt.
Ik zou graag een digitaal kasboek willen. Dus dat je je afschrijvingen kunt categoriseren zodat
je precies bij kunt houden hoeveel geld je per rubriek uitgeeft.
We hebben nu een kasboek van AFAS maar moeten dan telkens de afschriften downloaden.
Ik zou graag een digitaal kasboek willen. Dus dat je je afschrijvingen kunt categoriseren zodat
je precies bij kunt houden hoeveel geld je per rubriek uitgeeft.
We hebben nu een kasboek van AFAS maar moeten dan telkens de afschriften downloaden.

Hallo Mwevers,
MijnSNS heeft al een "Huishoudboekje". Kijk maar eens of dat is wat je bedoeld.
Klik in MijnSNS in het menu aan de linkerzijde, op “instellingen”.
In het menu dat dan midden op de pagina komt, klik onder het kopje “internetbankieren” op “Huishoudboekje wel of niet tonen”.
Zet nu een vinkje in het vakje voor “ Huishoudboekje tonen” (onderaan) en de menu optie “huishoudboekje” zou nu in het linker menu moeten verschijnen.
Mocht je meer over het huishoudboekje willen weten, probeer eens “zoeken” (huishoudboekje invullen) in de community of in MijnSNS.
Succes.
Groet,
Ben 🆒
Ik zou graag een digitaal kasboek willen. Dus dat je je afschrijvingen kunt categoriseren zodat
je precies bij kunt houden hoeveel geld je per rubriek uitgeeft.
We hebben nu een kasboek van AFAS maar moeten dan telkens de afschriften downloaden.


Beste Mwevers,

Van harte welkom op de community en bedankt voor je vraag. Kun je uit de voeten met de reactie die Ben heeft geplaatst? Is dit inderdaad wat je zocht?

@Ben Bedankt voor je snelle hulp. 🙂
Hallo,
heb ik nèt mijn gebruikersnaam goed geregeld in SNS Community, log ik in met een andere digipas (we hebben er twee, ééntje was stuk), zie ik mijn laatste vraagstellingen over dat onderwerp niet meer en mijn gebruikersnaam is anders.
Mariëlla van SNS heeft de gebruikersnaam Clijnmarijne voor mij ingevoerd (via frans.38)
Dus als zij dat nog een keertje wil doen.. clijnmarijne1 weghalen en Clijnmarijne ervan maken. Op deze manier ben ik twee personen!
Ook het adresboek wijkt overigens af onderling binnen SNS Internetbankieren. Nieuwe crediteuren zijn bij de "oudere" digpas niet zichtbaar. Eigenlijk dus ook twee adresboeken. Dat moet toch anders kunnen!
Hartelijk dank voor Uw aandacht,
Clijnmarijne
Hallo,
heb ik nèt mijn gebruikersnaam goed geregeld in SNS Community, log ik in met een andere digipas (we hebben er twee, ééntje was stuk), zie ik mijn laatste vraagstellingen over dat onderwerp niet meer en mijn gebruikersnaam is anders.
Mariëlla van SNS heeft de gebruikersnaam Clijnmarijne voor mij ingevoerd (via frans.38)
Dus als zij dat nog een keertje wil doen.. clijnmarijne1 weghalen en Clijnmarijne ervan maken. Op deze manier ben ik twee personen!
Ook het adresboek wijkt overigens af onderling binnen SNS Internetbankieren. Nieuwe crediteuren zijn bij de "oudere" digpas niet zichtbaar. Eigenlijk dus ook twee adresboeken. Dat moet toch anders kunnen!
Hartelijk dank voor Uw aandacht,
Clijnmarijne


Oproep aan Mariëlla:
Heb jij mijn vraag gezien Mariëlla? en... kun je me helpen?
Vriendelijke groet
Clijnmarijne
Hi Clijnmarijne,

De gebruikersnamen zijn inmiddels aangepast. Eén van de moderators zal de vraag over het adresboek oppakken.
Hallo Clijnmarijne,

Allereerst excuses voor de late reactie. Waarschijk gaat het om een gezamenlijke rekening. Het is zo dat iedere rekeninghouder een eigen mogelijkheid heeft om in te loggen. De digipas is hierdoor persoonsgebonden. In de praktijk is het vaak zo dat er één digipas wordt gebruikt, of twee door elkaar. Dit is dus ook bij jou het geval 😉.

Per digipas heb daarom je een andere gebruikersnaam op de community en is ook het adresboek verschillend. Dit kunnen we niet veranderen. Hopelijk is de situatie zo duidelijker geworden 🙂.
Dat je automatisch akkoord gaat met cookies zo dat je dat niet elke keer toestemming hoeft te geven.
- een email bij mutaties op de beleggingsrekening;
- verplaatsing van de beleggingen bij voormalig SNS fundcoach van Spaarekeningen (in het overzicht) naar beleggingen;
Hallo Johnyboy,

Allereerst natuurlijk welkom op SNS Community 🙂.Vanwege de huidige wet- en regelgeving zijn we verplicht toestemming te vragen voor het plaatsen van cookies op onze website. Je kiest zelf welke cookies je wilt toestaan. Lees meer over cookies op onze website. Wanneer je je voorkeur voor snsbank.nl hebt ingesteld, vragen we niet opnieuw toestemming. Verwijder je zelf cookies via je internetbrowser? Dan verwijder je ook de cookie-instelling voor snsbank.nl. Om die reden vragen we je opnieuw een keuze te maken voor het toestaan van cookies op snsbank.nl.
- een email bij mutaties op de beleggingsrekening;
- verplaatsing van de beleggingen bij voormalig SNS fundcoach van Spaarekeningen (in het overzicht) naar beleggingen;


Hi Daturaderk1,

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, dat zijn goede suggesties die je noemt 🙂.

Wat betreft een e-mail bij mutaties, dat is mogelijk om zelf in te stellen. Helaas ondervindt deze optie momenteel een technische storing achter de schermen, vandaar dat het tijdelijk niet lukt, excuses.
We hopen dit snel op te lossen, zodat je op de volgende manier deze instelling kan aanpassen:

Achter de inlog op Mijn SNS (niet op Mijn SNS Beleggen), zie je links in menu de "Instellingen". Onder het kopje "Beleggen" vindt je “Orderattenties”.  Hier stel je (zodra dit weer technisch werkt) dit in.

Voor wat betreft verplaatsing van beleggingsrekening naar omgeving Beleggen in Mijn SNS, daar wordt momenteel naar gekeken. Doordat de cash account voorheen een spaarrekening was, is deze portefeuille onder het veld Sparen komen te vallen. Het is de bedoeling dat dit op termijn onder de kop Beleggen geplaatst wordt.
Op 5 augustus ook al per mail gemeld:
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Reputatie 2
Badge +1
Op 5 augustus ook al per mail gemeld:
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ja hoor, een tijdje terug had ik een betaalrekening bij FrieslandBank (FB). Januari 2012 hebben ze bij FB het exportformaat gewijzigd, waardoor het importeren in het huishoudboekje (destijds: SNS kasboek) niet meer lukte. Dit heb ik gemeld op de community. Ik heb zelfs uitgezocht wat er precies is gewijzigd en dat doorgegeven. Voor zover ik weet is dat nooit meer opgepakt. 
Uiteindelijk heb ik bij de overname van FB door de Rabobank deze betaalrekening opgezegd. Tot die tijd heb ik telkens zelf de aanpassingen handmatig toegepast op de exportbestanden van FB. Ik hoop voor je dat het nu beter c.q. sneller gaat :rolleyes:
Hi Clijnmarijne,

De gebruikersnamen zijn inmiddels aangepast. Eén van de moderators zal de vraag over het adresboek oppakken.


We waren even met vakantie, dank voor de reactie. Ik heb de adresboeken voor beide digipassen, mijn man en ik, ge-update en identiek gemaakt. Ik zal dat blijven doen. Twee digipassen geeft je de zekerheid dat je kunt
blijven internetbankieren, ook al is eentje defekt en ben je bezig om een andere te regelen.
Is het echt niet mogelijk om voor beide digipassen één gebruikersnaam aan te houden op de community, namelijk:
"Clijnmarijne"   ?
Zou ik wel fijn vinden.
Veel dank,
Clijnmarijne
Reputatie 1
Badge +1
Op 5 augustus ook al per mail gemeld:
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?


Hi, excuses dat we je nog niet van een antwoord hebben voorzien. We hebben je vraag nogmaals doorgezet. Zodra wij antwoord krijgen, ben je de eerste die het hoort. 🙂
Hi Clijnmarijne,

De gebruikersnamen zijn inmiddels aangepast. Eén van de moderators zal de vraag over het adresboek oppakken.


We waren even met vakantie, dank voor de reactie.  Is het echt niet mogelijk om voor beide digipassen één gebruikersnaam aan te houden op de community


Hoi Clijnmarijne,

Heb je een fijne vakantie gehad? :)

Helaas. Ik begrijp je wens, maar met twee digipassen één gebruikersnaam hanteren op de community is niet mogelijk. De reden hiervan is dat elke digipas uniek is en daarom altijd gekoppeld wordt aan een gebruikersnaam.
Reputatie 1
Badge +1
Hi NZPeter,

Vanaf december is het huishoudboekje IBAN-proof. Nog even geduld dus. 🙂
Op 5 augustus ook al per mail gemeld:
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ja hoor, een tijdje terug had ik een betaalrekening bij FrieslandBank (FB). Januari 2012 hebben ze bij FB het exportformaat gewijzigd, waardoor het importeren in het huishoudboekje (destijds: SNS kasboek) niet meer lukte. Dit heb ik gemeld op de community. Ik heb zelfs uitgezocht wat er precies is gewijzigd en dat doorgegeven. Voor zover ik weet is dat nooit meer opgepakt.
Uiteindelijk heb ik bij de overname van FB door de Rabobank deze betaalrekening opgezegd. Tot die tijd heb ik telkens zelf de aanpassingen handmatig toegepast op de exportbestanden van FB. Ik hoop voor je dat het nu beter c.q. sneller gaat :rolleyes:

Ik wil graag nog even reageren op deze quote
Ik heb geen bericht van een wijziging maar als donderslag bij helderen hemel waren gisteren alle ING mutaties zichtbaar in het Huishuidboekje. SNSbank bedankt.
Reputatie 1
Badge +1
Goed om te horen Peter. 🙂
Ik weet niet of het alleen bij mij ligt, maar als ik wil inloggen, moet ik het 2 maal doen. De eerste keer word ik,  nadat ik heb ingelogd, meteen weer afgemeld. De tweede maal lukt het wél. Dat gebeurd nu pas sinds een paar dagen. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Ik zou het sjiek vinden als SNS in ALLE formulieren die digitaal kunnen worden ingevuld (dat zullen er wel een paar zijn, op verschillende plaatsen in de website's) overweg zou kunnen met een IBAN nummer.

Als ik nu mijn eigen banrekeningnummer "knip-en-plak" in een invulformuler, krijg ik als ingevulde waarde mijn IBAN-rekeningnummer,..... logisch, we gaan over op IBAN.

Vervolgens geven veel infulformulieren een fout!
Rekeningnummer MOET worden ingevuld als 9 of 10 cijfers, zonder punten en leestekens,......

Tja,.....
Ik hoop dat er al een projectje loopt met de verzamelde aanpassingen voor die web-formulieren.

Succes!
Ik weet niet of het alleen bij mij ligt, maar als ik wil inloggen, moet ik het 2 maal doen. De eerste keer word ik,  nadat ik heb ingelogd, meteen weer afgemeld. De tweede maal lukt het wél. Dat gebeurd nu pas sinds een paar dagen. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?


Hi NanJames,

Welkom op de community, leuk dat je hier een vraag stelt. Ik help je graag verder, maar vraag me af of je dit ervaart bij het inloggen via de website of via de app? Maak je gebruik van de digipas of digicode? Als je het probleem toelicht kan ik specifieker zoeken naar de oplossing, dankjewel.

Ben je al wegwijs op de community? In het 'Nieuw? Lees dit eerst'-topic lees je handige tips. In het ‘Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!’-topic lees je meer over de andere leden en kun je ook een reactie achterlaten. De huisregels vind je hier.

Reageer