SNS

Terugkoppeling 'Wat zie jij graag anders in Mijn SNS'

  • 4 september 2013
  • 38 Reacties
  • 7249 Keer bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Ik zou het sjiek vinden als SNS in ALLE formulieren die digitaal kunnen worden ingevuld (dat zullen er wel een paar zijn, op verschillende plaatsen in de website's) overweg zou kunnen met een IBAN nummer.

Als ik nu mijn eigen banrekeningnummer "knip-en-plak" in een invulformuler, krijg ik als ingevulde waarde mijn IBAN-rekeningnummer,..... logisch, we gaan over op IBAN.

Vervolgens geven veel infulformulieren een fout!
Rekeningnummer MOET worden ingevuld als 9 of 10 cijfers, zonder punten en leestekens,......

Tja,.....
Ik hoop dat er al een projectje loopt met de verzamelde aanpassingen voor die web-formulieren.

Succes!


Goed punt Jaap, fijn dat je dit deelt. Ik heb dit voorgelegd aan de verantwoordelijke voor formulieren op de website.

Ik zie dat je sinds kort reageert op de community, dat waarderen we. In het 'Nieuw? Lees dit eerst'-topic vind je handige tips. Meer lezen over andere leden of iets over jezelf vertellen doe je in het ‘Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!’-topic 🙂.
Hoi Lindsay, ik log via de website in....en gebruik mijn digicode. Het gebeurt trouwens NIET, als ik NOG een keer INLOGGEN aanklik. Maar voorheen logde ik gewoon in, en dan kon ik met mijn digi (apparaatje) gewwon erin komen.

Ik heb trouwens nog een heel andere vraag:

Ik heb een automatische afschrijving teruggeboekt, en heb dat vorige maand ook gedaan, en dan is het bedrag binnen 1 a 2 dagen terug gestort.
Ik heb het nu wéér een keer gedaan, en nu is het al 4 dagen geleden, maar er is niets teruggestort, terwijl ik wél lees bij het incasso-overzicht dat het teruggestort wórdt. Dus ik kan het niet opnieuw proberen, en het geld is nog steeds niet terug. Let wel: het beteft geen foutieve betaling, maar een automatische incasso.
Hoi Lindsay, ik log via de website in....en gebruik mijn digicode. Het gebeurt trouwens NIET, als ik NOG een keer INLOGGEN aanklik. Maar voorheen logde ik gewoon in, en dan kon ik met mijn digi (apparaatje) gewwon erin komen.


Beste NanJames,

Bedankt voor je toelichting over het inloggen. Ik kan nog niet precies beoordelen wat er misgaat. Daarvoor hebben we iets meer gegevens nodig:

- Welke browser gebruik je?
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Wat is de exacte foutmelding die je ziet?

Kun je dit en je gegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Dan gaan wij het voor je onderzoeken.

Wat betreft je vraag over het terugboeken van automatische incasso's. Dit probleem is bij ons bekend. Er worden nu verschillende mogelijkheden onderzocht, zodat de verwerking zo snel mogelijk en compleet kan worden volbracht. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Excuses voor het ongemak.
Ik zou het sjiek vinden als SNS in ALLE formulieren die digitaal kunnen worden ingevuld (dat zullen er wel een paar zijn, op verschillende plaatsen in de website's) overweg zou kunnen met een IBAN nummer.

Hoi Jaap,

Mijn collega Lindsay gaf een tijdje geleden aan je vraag over IBAN en webformulieren intern door te sturen. We ontvingen vandaag een terugkoppeling van onze collega. Uiteraard delen we hier graag de laatste stand van zaken. :)

Onze IT-afdeling is er druk mee bezig. Alle formulieren worden aangepast. De wijziging zal op 5 december worden doorgevoerd. Vanaf dat moment kunnen klanten hun IBAN in formulieren vermelden.

Nog bedankt voor je opmerking. Ik hoop dat je met deze reactie uit de voeten kunt. Heb je nog vragen, dan horen wij dat graag.
Wat is graag aangepast zou zien omdat ik het verwarrend vind (en vandaag -door mijn eigen onoplettendheid- helemaal verkeerd gedaan heb):
De lijst incasso's waar je een incasso kunt storneren staat precies andersom dan het rekeningoverzicht, d.w.z. de oudste bovenaan, ipv de nieuwste afschrijvingen bovenaan.
Vandaag ging ik daar de mist mee in omdat toevallig twee nieuwe incasso's die ik wilde storneren (en helemaal onderaan stonden) hetzelfde bedrag hadden als de twee die bovenaan de lijst stonden heb ik dus de verkeerde gestorneerd...
Dat is trouwens ook niet meer te corrigeren. Zodra je één keer klikt is het gedaan, zonder dat er een extra bevestigingsklik nodig is. Een latere correctiemogeijkheid is er ook niet.

Misschien kan hier ook een keertje naar gekeken worden?
Mogelijkheid tot het creeren van mappen binnen een spaarrekening zodat je voor verschillende doelen kan sparen cq investeringen kan afschrijven.
Hallo KarelG,

De incassolijst wordt inderdaad gesorteerd op basis van de incasso’s die het meest urgent zijn om aan te passen (dus niet de meest recente).
We begrijpen dat het ook fijn is om te kunnen sorteren op incassodatum. Dit wordt nu dan ook aangepast en komt binnenkort (waarschijnlijk eerstkomende update/release) beschikbaar. Tip: je kan nu wel al sorteren op “terugboekbaar tot” dan krijg je ook het meest recente overzicht.

Verder wacht ik nog op een reactie voor je suggestie over een extra bevestigingsklik voor het storneren van een incasso 🙂.  
Hoi KarelG,

Soms kan het erg snel gaan 😉. Je voorstel voor een wijziging van een extra beveiligingsklik, kunnen wij niet zo snel doorvoeren. Intern wordt dit voorstel wel binnenkort behandeld. Dit zal dus niet op korte termijn worden aangepast.
Badge +1
Mogelijkheid tot het creeren van mappen binnen een spaarrekening zodat je voor verschillende doelen kan sparen cq investeringen kan afschrijven.

Hallo Brambolle.

Heb je de nieuwe functionaliteit 'Spaarpotten' al gezien? Volgens mij sluit dit aan bij jouw wens. Met deze nieuwe functionaliteit kun je voor elk spaardoel een andere spaarpot maken. Zo zie je in een oogopslag hoeveel je nog moet sparen om je doelen te bereiken en weet je precies waar je aan toe bent.
sneller betalingen overschrijven
bij andere banken binnen 1 uur 

cas geld kunnren storten zonder romslomp
Badge +1
sneller betalingen overschrijven
bij andere banken binnen 1 uur

Bij SNS is geld binnen seconden overgeschreven van de ene naar de andere SNS rekening. Net als bij interne overboekingen bij andere banken. Overschrijvingen tussen SNS en ASN zijn in de regel binnen een uur zichtbaar. Interbancaire overschrijvingen gaan allemaal via equens, dat is voor iedere bank even snel/traag.

cas geld kunnren storten zonder romslomp
Ik moet de eerste bank nog tegenkomen waarbij ik cash geld kan storten via internetbankieren ('Mijn SNS'). Daarvoor zal ik toch echt ergens naar toe moeten waar ik het cash geld naar toe breng :p
De mogelijkheid om rekeningnummers terug te kunnen zien van 24 maanden is tekort. Zeker t.o.v. concur. banken
Hallo Biertje1,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂.

Ik kan me voorstellen dat je graag langer dan 24 maanden wilt kunnen terugkijken. Er zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geüpdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Dit bemoeilijkt het proces om de termijn wat betreft inzien te verlengen. We werken er hard aan en hebben tot dusver telkens wat maanden kunnen toevoegen. Je kunt hier meer over lezen in het topic 'In Mijn SNS langer dan 24 maanden terugkijken in uitgaven en inkomsten'.

Ik adviseer je om in ieder geval na elk jaar het transactieoverzicht van dat afgelopen jaar uit te printen. Mocht je een keer een afschrift ouder dan 24 maanden nodig hebben, heb je deze altijd bij de hand. Daarnaast kun je via onze website altijd oudere afschriften opvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Reageer