SNS

Terugkoppeling 'Wat zie jij graag anders in Mijn SNS'

• 4 september 2013
  • 38 Reacties
  • 7454 Keer bekeken

Badge +1
Naar aanleiding van het topic ‘Wat zie jij graag anders in Mijn SNS’ willen we jullie graag op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Lees de hele blogpost

38 reacties

Hallo Biertje1,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂.

Ik kan me voorstellen dat je graag langer dan 24 maanden wilt kunnen terugkijken. Er zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geüpdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Dit bemoeilijkt het proces om de termijn wat betreft inzien te verlengen. We werken er hard aan en hebben tot dusver telkens wat maanden kunnen toevoegen. Je kunt hier meer over lezen in het topic 'In Mijn SNS langer dan 24 maanden terugkijken in uitgaven en inkomsten'.

Ik adviseer je om in ieder geval na elk jaar het transactieoverzicht van dat afgelopen jaar uit te printen. Mocht je een keer een afschrift ouder dan 24 maanden nodig hebben, heb je deze altijd bij de hand. Daarnaast kun je via onze website altijd oudere afschriften opvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.
De mogelijkheid om rekeningnummers terug te kunnen zien van 24 maanden is tekort. Zeker t.o.v. concur. banken
Reputatie 2
Badge +1
sneller betalingen overschrijven
bij andere banken binnen 1 uur

Bij SNS is geld binnen seconden overgeschreven van de ene naar de andere SNS rekening. Net als bij interne overboekingen bij andere banken. Overschrijvingen tussen SNS en ASN zijn in de regel binnen een uur zichtbaar. Interbancaire overschrijvingen gaan allemaal via equens, dat is voor iedere bank even snel/traag.

cas geld kunnren storten zonder romslomp
Ik moet de eerste bank nog tegenkomen waarbij ik cash geld kan storten via internetbankieren ('Mijn SNS'). Daarvoor zal ik toch echt ergens naar toe moeten waar ik het cash geld naar toe breng :p
sneller betalingen overschrijven
bij andere banken binnen 1 uur 

cas geld kunnren storten zonder romslomp
Badge +1
Mogelijkheid tot het creeren van mappen binnen een spaarrekening zodat je voor verschillende doelen kan sparen cq investeringen kan afschrijven.

Hallo Brambolle.

Heb je de nieuwe functionaliteit 'Spaarpotten' al gezien? Volgens mij sluit dit aan bij jouw wens. Met deze nieuwe functionaliteit kun je voor elk spaardoel een andere spaarpot maken. Zo zie je in een oogopslag hoeveel je nog moet sparen om je doelen te bereiken en weet je precies waar je aan toe bent.
Hoi KarelG,

Soms kan het erg snel gaan 😉. Je voorstel voor een wijziging van een extra beveiligingsklik, kunnen wij niet zo snel doorvoeren. Intern wordt dit voorstel wel binnenkort behandeld. Dit zal dus niet op korte termijn worden aangepast.
Hallo KarelG,

De incassolijst wordt inderdaad gesorteerd op basis van de incasso’s die het meest urgent zijn om aan te passen (dus niet de meest recente).
We begrijpen dat het ook fijn is om te kunnen sorteren op incassodatum. Dit wordt nu dan ook aangepast en komt binnenkort (waarschijnlijk eerstkomende update/release) beschikbaar. Tip: je kan nu wel al sorteren op “terugboekbaar tot” dan krijg je ook het meest recente overzicht.

Verder wacht ik nog op een reactie voor je suggestie over een extra bevestigingsklik voor het storneren van een incasso 🙂.  
Mogelijkheid tot het creeren van mappen binnen een spaarrekening zodat je voor verschillende doelen kan sparen cq investeringen kan afschrijven.
Wat is graag aangepast zou zien omdat ik het verwarrend vind (en vandaag -door mijn eigen onoplettendheid- helemaal verkeerd gedaan heb):
De lijst incasso's waar je een incasso kunt storneren staat precies andersom dan het rekeningoverzicht, d.w.z. de oudste bovenaan, ipv de nieuwste afschrijvingen bovenaan.
Vandaag ging ik daar de mist mee in omdat toevallig twee nieuwe incasso's die ik wilde storneren (en helemaal onderaan stonden) hetzelfde bedrag hadden als de twee die bovenaan de lijst stonden heb ik dus de verkeerde gestorneerd...
Dat is trouwens ook niet meer te corrigeren. Zodra je één keer klikt is het gedaan, zonder dat er een extra bevestigingsklik nodig is. Een latere correctiemogeijkheid is er ook niet.

Misschien kan hier ook een keertje naar gekeken worden?
Ik zou het sjiek vinden als SNS in ALLE formulieren die digitaal kunnen worden ingevuld (dat zullen er wel een paar zijn, op verschillende plaatsen in de website's) overweg zou kunnen met een IBAN nummer.

Hoi Jaap,

Mijn collega Lindsay gaf een tijdje geleden aan je vraag over IBAN en webformulieren intern door te sturen. We ontvingen vandaag een terugkoppeling van onze collega. Uiteraard delen we hier graag de laatste stand van zaken. :)

Onze IT-afdeling is er druk mee bezig. Alle formulieren worden aangepast. De wijziging zal op 5 december worden doorgevoerd. Vanaf dat moment kunnen klanten hun IBAN in formulieren vermelden.

Nog bedankt voor je opmerking. Ik hoop dat je met deze reactie uit de voeten kunt. Heb je nog vragen, dan horen wij dat graag.
Hoi Lindsay, ik log via de website in....en gebruik mijn digicode. Het gebeurt trouwens NIET, als ik NOG een keer INLOGGEN aanklik. Maar voorheen logde ik gewoon in, en dan kon ik met mijn digi (apparaatje) gewwon erin komen.

Beste NanJames,

Bedankt voor je toelichting over het inloggen. Ik kan nog niet precies beoordelen wat er misgaat. Daarvoor hebben we iets meer gegevens nodig:

- Welke browser gebruik je?
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Wat is de exacte foutmelding die je ziet?

Kun je dit en je gegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Dan gaan wij het voor je onderzoeken.

Wat betreft je vraag over het terugboeken van automatische incasso's. Dit probleem is bij ons bekend. Er worden nu verschillende mogelijkheden onderzocht, zodat de verwerking zo snel mogelijk en compleet kan worden volbracht. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Excuses voor het ongemak.
Hoi Lindsay, ik log via de website in....en gebruik mijn digicode. Het gebeurt trouwens NIET, als ik NOG een keer INLOGGEN aanklik. Maar voorheen logde ik gewoon in, en dan kon ik met mijn digi (apparaatje) gewwon erin komen.

Ik heb trouwens nog een heel andere vraag:

Ik heb een automatische afschrijving teruggeboekt, en heb dat vorige maand ook gedaan, en dan is het bedrag binnen 1 a 2 dagen terug gestort.
Ik heb het nu wéér een keer gedaan, en nu is het al 4 dagen geleden, maar er is niets teruggestort, terwijl ik wél lees bij het incasso-overzicht dat het teruggestort wórdt. Dus ik kan het niet opnieuw proberen, en het geld is nog steeds niet terug. Let wel: het beteft geen foutieve betaling, maar een automatische incasso.
Ik zou het sjiek vinden als SNS in ALLE formulieren die digitaal kunnen worden ingevuld (dat zullen er wel een paar zijn, op verschillende plaatsen in de website's) overweg zou kunnen met een IBAN nummer.

Als ik nu mijn eigen banrekeningnummer "knip-en-plak" in een invulformuler, krijg ik als ingevulde waarde mijn IBAN-rekeningnummer,..... logisch, we gaan over op IBAN.

Vervolgens geven veel infulformulieren een fout!
Rekeningnummer MOET worden ingevuld als 9 of 10 cijfers, zonder punten en leestekens,......

Tja,.....
Ik hoop dat er al een projectje loopt met de verzamelde aanpassingen voor die web-formulieren.

Succes!

Goed punt Jaap, fijn dat je dit deelt. Ik heb dit voorgelegd aan de verantwoordelijke voor formulieren op de website.

Ik zie dat je sinds kort reageert op de community, dat waarderen we. In het 'Nieuw? Lees dit eerst'-topic vind je handige tips. Meer lezen over andere leden of iets over jezelf vertellen doe je in het ‘Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!’-topic 🙂.
Ik weet niet of het alleen bij mij ligt, maar als ik wil inloggen, moet ik het 2 maal doen. De eerste keer word ik,  nadat ik heb ingelogd, meteen weer afgemeld. De tweede maal lukt het wél. Dat gebeurd nu pas sinds een paar dagen. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?

Hi NanJames,

Welkom op de community, leuk dat je hier een vraag stelt. Ik help je graag verder, maar vraag me af of je dit ervaart bij het inloggen via de website of via de app? Maak je gebruik van de digipas of digicode? Als je het probleem toelicht kan ik specifieker zoeken naar de oplossing, dankjewel.

Ben je al wegwijs op de community? In het 'Nieuw? Lees dit eerst'-topic lees je handige tips. In het ‘Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!’-topic lees je meer over de andere leden en kun je ook een reactie achterlaten. De huisregels vind je hier.

Als ik nu mijn eigen banrekeningnummer "knip-en-plak" in een invulformuler, krijg ik als ingevulde waarde mijn IBAN-rekeningnummer,..... logisch, we gaan over op IBAN.

Vervolgens geven veel infulformulieren een fout!
Rekeningnummer MOET worden ingevuld als 9 of 10 cijfers, zonder punten en leestekens,......

Tja,.....
Ik hoop dat er al een projectje loopt met de verzamelde aanpassingen voor die web-formulieren.

Succes!
Ik weet niet of het alleen bij mij ligt, maar als ik wil inloggen, moet ik het 2 maal doen. De eerste keer word ik,  nadat ik heb ingelogd, meteen weer afgemeld. De tweede maal lukt het wél. Dat gebeurd nu pas sinds een paar dagen. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Badge +1
Goed om te horen Peter. 🙂
Op 5 augustus ook al per mail gemeld:
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ja hoor, een tijdje terug had ik een betaalrekening bij FrieslandBank (FB). Januari 2012 hebben ze bij FB het exportformaat gewijzigd, waardoor het importeren in het huishoudboekje (destijds: SNS kasboek) niet meer lukte. Dit heb ik gemeld op de community. Ik heb zelfs uitgezocht wat er precies is gewijzigd en dat doorgegeven. Voor zover ik weet is dat nooit meer opgepakt.
Uiteindelijk heb ik bij de overname van FB door de Rabobank deze betaalrekening opgezegd. Tot die tijd heb ik telkens zelf de aanpassingen handmatig toegepast op de exportbestanden van FB. Ik hoop voor je dat het nu beter c.q. sneller gaat :rolleyes:

Ik wil graag nog even reageren op deze quote
Ik heb geen bericht van een wijziging maar als donderslag bij helderen hemel waren gisteren alle ING mutaties zichtbaar in het Huishuidboekje. SNSbank bedankt.
Badge +1
Hi NZPeter,

Vanaf december is het huishoudboekje IBAN-proof. Nog even geduld dus. 🙂
Hi Clijnmarijne,

De gebruikersnamen zijn inmiddels aangepast. Eén van de moderators zal de vraag over het adresboek oppakken.

We waren even met vakantie, dank voor de reactie.  Is het echt niet mogelijk om voor beide digipassen één gebruikersnaam aan te houden op de community

Hoi Clijnmarijne,

Heb je een fijne vakantie gehad? :)

Helaas. Ik begrijp je wens, maar met twee digipassen één gebruikersnaam hanteren op de community is niet mogelijk. De reden hiervan is dat elke digipas uniek is en daarom altijd gekoppeld wordt aan een gebruikersnaam.
Badge +1
Sinds de ING haar mutaties doorgeeft met IBAN nr, zie ik geen mutaties meer terug in het boekhoudboek (kasboek). Ik zie wel dat er mutaties worden geïmporteerd, maar daarna zie ik niets terug. Moet ik iets wijzigen in het inputbestand of werkt Huishoudboek niet correct met IBAN?
Voorlopig antwoord.
Bedankt voor uw bericht, wij hebben uw melding uitgezet bij onze collega's die het huishoudboekje beheren.

Hi, excuses dat we je nog niet van een antwoord hebben voorzien. We hebben je vraag nogmaals doorgezet. Zodra wij antwoord krijgen, ben je de eerste die het hoort. 🙂
Hi Clijnmarijne,

De gebruikersnamen zijn inmiddels aangepast. Eén van de moderators zal de vraag over het adresboek oppakken.

We waren even met vakantie, dank voor de reactie. Ik heb de adresboeken voor beide digipassen, mijn man en ik, ge-update en identiek gemaakt. Ik zal dat blijven doen. Twee digipassen geeft je de zekerheid dat je kunt
blijven internetbankieren, ook al is eentje defekt en ben je bezig om een andere te regelen.
Is het echt niet mogelijk om voor beide digipassen één gebruikersnaam aan te houden op de community, namelijk:
"Clijnmarijne"   ?
Zou ik wel fijn vinden.
Veel dank,
Clijnmarijne
Reputatie 2
Badge +1
Voorlopig antwoord.

Ja hoor, een tijdje terug had ik een betaalrekening bij FrieslandBank (FB). Januari 2012 hebben ze bij FB het exportformaat gewijzigd, waardoor het importeren in het huishoudboekje (destijds: SNS kasboek) niet meer lukte. Dit heb ik gemeld op de community. Ik heb zelfs uitgezocht wat er precies is gewijzigd en dat doorgegeven. Voor zover ik weet is dat nooit meer opgepakt. 
Uiteindelijk heb ik bij de overname van FB door de Rabobank deze betaalrekening opgezegd. Tot die tijd heb ik telkens zelf de aanpassingen handmatig toegepast op de exportbestanden van FB. Ik hoop voor je dat het nu beter c.q. sneller gaat :rolleyes:
Voorlopig antwoord.

- een email bij mutaties op de beleggingsrekening;
- verplaatsing van de beleggingen bij voormalig SNS fundcoach van Spaarekeningen (in het overzicht) naar beleggingen;

Hi Daturaderk1,

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, dat zijn goede suggesties die je noemt 🙂.

Wat betreft een e-mail bij mutaties, dat is mogelijk om zelf in te stellen. Helaas ondervindt deze optie momenteel een technische storing achter de schermen, vandaar dat het tijdelijk niet lukt, excuses.
We hopen dit snel op te lossen, zodat je op de volgende manier deze instelling kan aanpassen:

Achter de inlog op Mijn SNS (niet op Mijn SNS Beleggen), zie je links in menu de "Instellingen". Onder het kopje "Beleggen" vindt je “Orderattenties”.  Hier stel je (zodra dit weer technisch werkt) dit in.

Voor wat betreft verplaatsing van beleggingsrekening naar omgeving Beleggen in Mijn SNS, daar wordt momenteel naar gekeken. Doordat de cash account voorheen een spaarrekening was, is deze portefeuille onder het veld Sparen komen te vallen. Het is de bedoeling dat dit op termijn onder de kop Beleggen geplaatst wordt.

Reageer