SNS

Update SNS Mobiel Bankieren app biedt beter inzicht in je uitgaven

• 4 juni 2014
  • 19 Reacties
  • 2042 Keer bekeken

Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen? Heeft jouw partner misschien toch gelijk met de opmerking: ‘Heb je nou alweer een nieuwe broek?’ Vanaf deze week kun je met de Mobiel Bankieren app snel zien waaraan jij je geld uitgeeft. In de update zit iets nieuws: financieel inzicht in je uitgaven.
Lees de hele blogpost

19 reacties

is die app er ook voor WP?
Reputatie 3
Badge +1
is die app er ook voor WP?

Hi, dit ga ik gelijk voor je navragen. Zodra ik het antwoord heb, hoor je het van me. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Hi Novemberland,

Ik heb antwoord voor je. :)

Een eerste update is bijna klaar met de nieuwe functies:
• Transactieoverzicht: zoeken transacties
• Overboeken: toevoegen adresboek
• Overboeken: bewaren overboeking
• Overboeken: verzendlijst met bewaarde en ingeplande overboekingen
• Instellingen: aanpassen rekeningnaam

Nog even geduld en dan is de update voor de windowsphone ook klaar.
Hoi Tineke, 

Dank voor je antwoord.
Weer een typisch geval van: als je niet de juiste apparaten gebruikt wordt je uitgesloten. Slechte zaak dat de update er voor WP nog niet is. Als je de app dan toch gaat veranderen, doe het dan meteen voor alle platforms, en niet alleen voor de platforms met de meeste gebruikers. 
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Tineke, 

Dank voor je antwoord.
Weer een typisch geval van: als je niet de juiste apparaten gebruikt wordt je uitgesloten. Slechte zaak dat de update er voor WP nog niet is. Als je de app dan toch gaat veranderen, doe het dan meteen voor alle platforms, en niet alleen voor de platforms met de meeste gebruikers. 

Hallo novemberland,

Ik snap je standpunt, maar ik ben het niet met je eens. Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je als bank - zeker in tijden van schaarste c.q. crisis - eerst de grootste groep klanten bedient en daarna de rest. Een kwestie van prioriteiten stellen.

Daarnaast zijn de ontwikkelkosten en doorlooptijden voor de drie verschillende platformen nu eenmaal in de basis ongelijk. Waarom zou een grote groep klanten moeten wachten op nieuwe functionaliteit wegens de keuzevrijheid van een kleine groep klanten voor een ander type telefoon? 

Bovendien: als WP gebruiker ben je toch al gewend dat het allemaal wat langer duurt 😕 ;)

Microsoft zelf hobbelt de laatste jaren vaak achteraan bij nieuwe trends. Ook met mobiel. Daardoor zijn er domweg minder ontwikkelaars beschikbaar die de betreffende apps moeten maken en testen.

Groeten,
Stefan
Járenlang hebben Windowsgebruikers alles als eerste - of enige - gehad. Nu is het tijd voor wat gerechtigheid. 😛
Ik vind het mobiele kasboekje eigenlijk prettiger werken dan op Mijn SNS zelf!
Badge +1
Ik vind het mobiele kasboekje eigenlijk prettiger werken dan op Mijn SNS zelf!

Hi Reinout,

Goed om te horen dat je in ieder geval het mobiele kasboekje fijn vindt werken. Ik geef je feedback door 🙂.
Reputatie 2
Hallo novemberland,

[...]
Bovendien: als WP gebruiker ben je toch al gewend dat het allemaal wat langer duurt 😕 ;)

Microsoft zelf hobbelt de laatste jaren vaak achteraan bij nieuwe trends. Ook met mobiel. Daardoor zijn er domweg minder ontwikkelaars beschikbaar die de betreffende apps moeten maken en testen.

Groeten,
Stefan

Hier kan ik maar één ding aan toevoegen... :mad: maar even serieus....het Windows Phone platform groeit langzaam. Wat ik veel meer mis is een App voor op de Windows tablets (wat zeg ik....ook op Windows 8 laptops/pc's is er geen App).

Als SNS Bank nu gewoon een Universele App gaat ontwikkelen (of ze bouwen de mobile app om naar een universele)....dan bedien je ineens iedereen die Windows Phone, Windows 8 en Windows RT draait en aangezien alle nieuwe pc's/hybrids/laptops worden voorzien van Windows 8 heb je ineens een HEEL grote afzetmarkt 🙂
Reputatie 3
Badge +1
We begrijpen je punt en geven je signaal nogmaals door aan de betreffende afdeling. 🙂
Kasboekje in de APP werkt inderdaad veel handiger dan in mijnSNS.

ik heb nog wel de volgende verbeterpunten:
1. bij het automatisch toekennen van uitgaven aan kostensoorten gaat het nog wel eens mis. In Utrecht zit een groetenboer die heet "Pers Polis". Op grond van het woord Polis worden deze kosten aan de kostensoort verzekeringen gehangen. Dat is niet zo erg, maar het is wel een klus om de juiste uitgave op de sporen in de kostensoorten. 
Daarom als verbeterpunt: zet in de details van een betaling ook de kostengroep/soort en maak het mogelijk daar ook in te delen.
2. vervang het woord inzicht voor uitgaven. Met inzicht suggereer je dat het zowel om de inkomsten als de uitgaven gaat en dat is niet zo.
3. bij het afdalen in de kostengroepen/soorten komt bij mijn tablet (android 4.0.4) in het rechterscherm altijd de details van de bovenste kostensoort van het   linkerscherm. Ook als ik de 2e kostensoort aanklik op het linkerscherm. 
Ik heb punt 1 en 3 al doorgegeven aan de helpdesk.

Verder vind ik de APP veel gemakkelijker als mijnSNS en kijk uit naar de APP onder Windows 8. 
Hoi Hans,

Bedankt voor je feedback! Je verbeterpunten heb ik doorgegeven. Hier kunnen de ontwikkelaars mee aan de slag 😉. Zodra de app voor Windows 8 beschikbaar is, laten we dit weten.
Badge +1
Goedemorgen Hans,

Fijn dat je tevreden bent over de app en nogmaals hartstikke bedankt voor je nuttige verbeterpunten. Inmiddels hebben we terugkoppeling ontvangen van de ontwikkelaars:

1. Daarom als verbeterpunt: zet in de details van een betaling ook de kostengroep/soort en maak het mogelijk daar ook in te delen.

"Aan de achterkant gebruiken we het standaard pakket Fyglo. In dat pakket zijn enkele trefwoorden toegewezen aan categorieën. Zo is polis toewezen aan verzekeren. Helaas kunnen we dit niet zelf wijzigen. Dat kan alleen de leverancier van het pakket. Het is overigens de vraag of je dit hier wilt, want polis is echt een verzekeringsterm die 99 van de 100 keer bij verzekeren hoort."

2. vervang het woord inzicht voor uitgaven.

"Er is even discussie geweest, maar uiteindelijk is er toch besloten om 'Inzicht' te behouden. De functionaliteit is inzicht in uitgaven. De uitgaven zijn makkelijk te vinden in het transactie overzicht. Als je daar een verdieping in wilt maken, kun je het tweede tabblad pakken voor extra 'inzicht' in je uitgaven."

3. bij het afdalen in de kostengroepen/soorten komt bij mijn tablet (android 4.0.4) in het rechterscherm altijd de details van de bovenste kostensoort van het linkerscherm.

"Dit lijkt inderdaad op een bug. Onze IT'ers werken aan een oplossing 🙂."
Dit is niet het antwoord op mijn vraag.  Mijn vraag is of het mogelijk is om in de details van een betaling de kostengroep/kostensoort te tonen en het daar mogelijk te maken om dit aan te passen.
m.vr.gr hans vanl leeuwen
Hoi Hans,

Ik begrijp je vraag. Echter heeft mijn collega aangegeven dat we dit niet kunnen wijzigen. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een 'standaard' pakket. In dit pakket zijn trefwoorden gekoppeld aan de categorieën. Het is hierdoor helaas niet mogelijk om handmatig wijzigingen aan te brengen door klanten. Wel ga ik vragen of dit alsnog aangepast/opengezet kan worden. We komen zo snel mogelijk terug met een reactie 🙂.
Komt er ook een noodknop voor het blokkeren (en eventueel weer opheffen)  van de rekening (in de vakantie?)
:o
Henk
Hoi Motorhenkie,

Allereerst welkom op SNS Community .

Op dit moment is deze functie niet opgenomen in de mobiele app. Of deze functie wordt toegevoegd moet ik navragen, hier kom ik zo snel mogelijk op terug.

Daarnaast blokkeren we een rekening niet zomaar. Het blokkeren van de betaalpas daarentegen wel. Het blokkeren van de betaalpas kan telefonisch of via Mijn SNS. Het telefoonnummer hiervoor vind je in de mobiele app onder het tabblad 'Hulp'.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Hi Motorhenkie,

Inmiddels heb ik begrepen dat het toevoegen van een noodknop een grote wens is, maar technisch complex. De realisatie hiervan wordt verwacht in 2015 🙂.
Dit is niet het antwoord op mijn vraag.  Mijn vraag is of het mogelijk is om in de details van een betaling de kostengroep/kostensoort te tonen en het daar mogelijk te maken om dit aan te passen.
m.vr.gr hans vanl leeuwen

Hi Hans,

In navolging van het antwoord van mijn collega Othman, stuur ik je verdere informatie die ik zojuist van de betreffende afdeling heb ontvangen; Het is momenteel niet mogelijk om een wijziging in gang te zetten die van ons uit kostengroepen meegeeft, puur omdat we dat niet weten. Vandaar dat je dat zelf handmatig kunt aanpassen.

Reageer