SNS

Vernieuwingen Mijn SNS: wat zie jij graag verbeterd?

  • 15 augustus 2013
  • 17 Reacties
  • 1751 Keer bekeken

Iedere twee weken plaatsen we een online stemronde waarbij je kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Het is aan jullie wat we als eerst verbeteren.
Lees de hele blogpost

17 reacties

budgeteren in kasboek aanpassen aan  "een " rekening. Bij meerdere rekeningen waar je op gemachtigd bent telt hij alle inkomsten en uitgaven van die overige rekeningen mee
echt digid gaan gebruiken bij inloggen
Badge +1
echt digid gaan gebruiken bij inloggen


Hallo Annie,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje neemt.

Wat bedoel je precies? Inloggen met de DigiD van de overheid?
Virtuele spaarpotjes binnen een spaarrekening

Wanneer je geld opzij wilt leggen voor allerhande verschillende zaken (sinterklaas, school kinderen, vakantie, etc.) en daar goed het overzicht in wilt houden zou je voor elk item een aparte bankrekening kunnen openen. Dit is vaak echter niet zo handig, vanwege de extra kosten, etc.

Daarom zou het handig zijn wanneer er in telebankieren binnen een bankrekeningomgeving verschillende "virtuele potjes" (mappen) aangemaakt kunnen worden waarin je deze gereserveerde bedragen kunt groeperen/vastzetten, zodat je een goed overzicht kunt behouden welk gedeelte van het spaartotaal je waar nodig voor hebt. 
Virtuele spaarpotjes binnen een spaarrekening

Wanneer je geld opzij wilt leggen voor allerhande verschillende zaken (sinterklaas, school kinderen, vakantie, etc.) en daar goed het overzicht in wilt houden zou je voor elk item een aparte bankrekening kunnen openen. Dit is vaak echter niet zo handig, vanwege de extra kosten, etc.

Daarom zou het handig zijn wanneer er in telebankieren binnen een bankrekeningomgeving verschillende "virtuele potjes" (mappen) aangemaakt kunnen worden waarin je deze gereserveerde bedragen kunt groeperen/vastzetten, zodat je een goed overzicht kunt behouden welk gedeelte van het spaartotaal je waar nodig voor hebt. 


Hoi ErwinB,

Bedankt voor je reactie. Dit lijkt ons ook een handige functie. Het duurt nog even, maar deze mogelijkheid komt er voor het einde van dit jaar aan en gaat 'Spaarpotten' heten.
Virtuele spaarpotjes binnen een spaarrekening

Wanneer je geld opzij wilt leggen voor allerhande verschillende zaken (sinterklaas, school kinderen, vakantie, etc.) en daar goed het overzicht in wilt houden zou je voor elk item een aparte bankrekening kunnen openen. Dit is vaak echter niet zo handig, vanwege de extra kosten, etc.

Daarom zou het handig zijn wanneer er in telebankieren binnen een bankrekeningomgeving verschillende "virtuele potjes" (mappen) aangemaakt kunnen worden waarin je deze gereserveerde bedragen kunt groeperen/vastzetten, zodat je een goed overzicht kunt behouden welk gedeelte van het spaartotaal je waar nodig voor hebt.


Hoi ErwinB,

Bedankt voor je reactie. Dit lijkt ons ook een handige functie. Het duurt nog even, maar deze mogelijkheid komt er voor het einde van dit jaar aan en gaat 'Spaarpotten' heten.

Geweldig, hier ben ik heel blij mee. Handig voor budgetbeheer. Omdat de SNS rente geeft op de betaalrekening hoop ik dat de spaarpotjes in de betaalrekening zelf worden opgenomen. Dan hoef je niet, zoals bij de ING Bank, een extra Oranje rekening te openen. Als er nog een speciale servicepas komt voor leefgeld (zie mijn reactie onder het recente artikel over de servicepas) dan ben ik helemaal tevreden en zou ik de mensen die ik met budgetbeheer help helemaal kunnen "inregelen".
Badge +1
Geweldig, hier ben ik heel blij mee. Handig voor budgetbeheer. Omdat de SNS rente geeft op de betaalrekening hoop ik dat de spaarpotjes in de betaalrekening zelf worden opgenomen. Dan hoef je niet, zoals bij de ING Bank, een extra Oranje rekening te openen. Als er nog een speciale servicepas komt voor leefgeld (zie mijn reactie onder het recente artikel over de servicepas) dan ben ik helemaal tevreden en zou ik de mensen die ik met budgetbeheer help helemaal kunnen "inregelen".

Hoi Ewout,

Fijn dat je blij bent met deze nieuwe functionaliteit. We geven je verdere wensen in ieder geval door aan de ontwikkelaars van het huishoudboekje en de productmanagers van de servicepas.
Badge +1
Tibor, je weet toch wel wat DigiD is????
Nu kun je met je Digid al bij de Belastingdienst, Gemeentes, Overheid.nl, maar ook al bij Zorgverzekeringen inloggen met je persoonlijke Digid. Dat bedoelt Annie. Één inlog manier met één en het zelfde ID. Zou nu eens echt vooruitstrevend zijn. Want nu heb je overal aparte gebruikersnamen en wachtwoorden nodig.


Hallo El Perro,

Gelukkig weet ik wel wat DigiD is; vandaar ook het linkje naar DigiD in mijn reactie naar Anne 😉. Het zou inderdaad vooruitstrevend zijn en het inloggen makkelijker maken. Aan de andere kant komen er natuurlijk erg veel dingen bij kijken. Naast bijvoorbeeld het juridische aspect en het feit dat elk bedrijf met een eigen CRM-systeem (klantsysteem) werkt, komt het de veiligheid niet ten goede als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt. Praktisch gezien is het dus erg lastig in te regelen. We geven de wens in ieder geval door 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Beste El Perro,

We zijn nogal geschrokken van je reactie. Tibor probeerde uit te leggen waarom het lastig is om als bank gebruik te maken van de DigiD. We willen je om de sfeer op de community goed te houden, graag wijzen op de huisregels: https://community.snsbank.nl/huisregels-178
Reputatie 3
Badge +1
Beste El Perro,

Ik schrok van je reactie op Tibor omdat de opmerking die je maakt over commerciële opleiding ook voor mij en anderen gelden. Het is nogal persoonlijk en wordt als weinig respectvol ervaren.

De reden dat ik reageer in plaats van Tibor, is omdat ik maandag SNS Community als taak heb.
Wij zetten vragen altijd door naar vakspecialisten binnen de organisatie. Zij geven ons antwoord en wij herschrijven deze weer, zodat het geplaatst kan worden op de community. Wij zijn ontzettend blij met onze betrokken communityleden en wij geven alle wensen, suggesties, tips en verbeterpunten door. Tevens proberen we altijd een terugkoppeling te geven.

Ik wil je nogmaals attenderen op de huisregels en hoop dat we op een goede voet verder kunnen.
Badge
SNS, ik zou zeggen: neem Carels tips ter harte, ook al gooit 'ie het er wat recht voor zijn raap uit. DigiD of een ander single sign-on-product heeft inderdaad niets te maken met 'overal hetzelfde wachtwoord gebruiken'. Op dit forum komen mensen met bovengemiddelde IT-kennis en dan moet je niet raar opkijken als de vinger gelegd wordt op evidente onzin in de uitlatingen van een SNS-woordvoerder. Doe er je voordeel mee in plaats van je te verschuilen achter de huisregels. Dat is, voor alle duidelijkheid, niets persoonlijks.
Helaas moet ik het in dit geval ook voor Carel opnemen.
Ook voor mijn doen waren de opmerkingen van Carel, behoorlijk direct. Maar is daar wat op tegen?
Van mij mogen dit soort discussies binnen de community plaats vinden en alstublieft niet via bijv. privéberichten achter de coulissen verdwijnen.
Ik probeer mij over het algemeen wat "formeler" en "voorzichtiger" te uiten, maar heb ook al verschillende keren gewezen op hoe er soms wordt gereageerd naar Communityleden toe.
Zonder op dit specifieke geval in tegaan, vind ik toch dat de mods zich kritiek als in dit gaval, juist ter harte zouden moeten nemen. Men wordt er alleen maar beter van.
Bovendien komen er steeds weer nieuwe Mods bij en ook voor hen is het zinvol hierover geinformeert te worden.
In het algemeen; ik krijg soms het gevoel dat er wordt gereageert vanuit een houding van "ik weet het wel". Ik zou zeggen hou dat weg uit je communicatie met de forumleden.
Het stoort ook mij dat de huisregels er gelijk worden bij gehaald, gaat wel een beetje erg snel.
Mijn voorstel: neem Carel op in de experts groep.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Carel, Reinout en Ben,

Feedback op onze antwoorden als moderators stellen we zeker op prijs. Hiervan willen we graag leren. Wel vinden we het heel belangrijk dat dit opbouwend commentaar is.

De antwoorden die wij geven, schrijven we altijd in samenspraak en overleg met onze collega's. We doen hierbij ons uiterste best. Ondanks onze zorgvuldigheid kan het wel eens gebeuren dat een antwoord beter kan. Kortom: jullie input is erg welkom, zolang deze opbouwend is.

Dat betekent dat we het waarderen als er in de feedback wordt benoemd wat er tegenvalt aan onze reactie of wat je in een reactie mist. Tegelijkertijd lezen we in het commentaar graag ook een concreet verbetervoorstel, waarin staat hoe de reactie er volgens jou idealiter wel uit zou moeten zien. Hiervan kunnen we écht leren.

We vertrouwen erop dat we samen onze moderator-acties naar een hoger plan tillen.

Oja, en even voor de duidelijkheid: ik reageer hiermee namens alle moderators. 🙂
Toch nog even...
Hoi Carel, Reinout en Ben,

Feedback op onze antwoorden als moderators stellen we zeker op prijs. Hiervan willen we graag leren. Wel vinden we het heel belangrijk dat dit opbouwend commentaar is.

Ik vind dit een positieve insteek en zeker te waarderen.


De antwoorden die wij geven, schrijven we altijd in samenspraak en overleg met onze collega's. We doen hierbij ons uiterste best. Ondanks onze zorgvuldigheid kan het wel eens gebeuren dat een antwoord beter kan. Kortom: jullie input is erg welkom, zolang deze opbouwend is.


Helaas moeten wij onze inbreng in ons eentje schrijven. Echter wij doen ook ons best. En ook ons kan het overkomen een "niet zo gelukkige tekst" te schrijven.
Dus s.v.p. niet "al te snel" de huisregels er bij halen. Wijs ons er dan ook duidelijk en opbouwend op s.v.p.


Dat betekent dat we het waarderen als er in de feedback wordt benoemd wat er tegenvalt aan onze reactie of wat je in een reactie mist. Tegelijkertijd lezen we in het commentaar graag ook een concreet verbetervoorstel, waarin staat hoe de reactie er volgens jou idealiter wel uit zou moeten zien. Hiervan kunnen we écht leren.


Ook dit kan wederkerig gelden lijkt mij.


We vertrouwen erop dat we samen onze moderator-acties naar een hoger plan tillen.

Oja, en even voor de duidelijkheid: ik reageer hiermee namens alle moderators. :)


En daarmee hopenlijk ook de bijdrages van de communityleden! Ik begrijp dat het af en toe zeker niet eenvoudig is.
Maar bedenk s.v.p. het zijn, in zekere zin, eigenlijk jullie opdrachtgevers.
Helaas kan ik niet voor alle communityleden spreken, maar die zullen zeker hun bijdrage over dit onderwerp hier ook inbrengen. Tenslotte; bij welke bank kun je al zover "meespreken"!!
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

Bedankt voor je symphatieke reactie. We doen allemaal ons best :)

Fijn weekend alvast.
LS,

Ik gebruik een aantal automatische overschrijvingen die elke maand terugkomen. De nieuwe overschrijving wordt automatisch gepland.

Ik zou er graag een knop 'Nu uitvoeren' bij willen hebben. Daarmee wordt de overschrijving direct uitgevoerd (en dus niet op de geplande datum), waarna er weer (automatisch) een overschrijving gepland wordt.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Gerbert_p, van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een suggestie geeft voor Mijn SNS. We zorgen ervoor dat je wens bij de juiste afdeling terecht komt. Mocht je het leuk vinden, kun je hier meer lezen over de andere leden en iets voor jezelf vertellen. We hopen je snel weer eens te zien.

Reageer