SNS

Voorkom roodstand op je rekening met onze diensten

• 29 juli 2013
  • 17 Reacties
  • 3994 Keer bekeken

De AFM vindt dat banken klanten beter moeten informeren over rood staan. Wat doet SNS Bank hieraan?
Lees de hele blogpost

17 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Als ik de verschillende banken vergelijk, dan ben ik van mening dat je bij de SNS bank het beste af bent voor wat betreft roodstand:

- Saldo attentie werkt uitstekend (eigen ervaring), bovendien is een dergelijke service gratis in tegenstelling tot sommige andere Nederlandse banken (o.a. bij ABN moet je betalen per bericht)

- Automatisch Saldo Aanvullen tot nul euro zorgt ervoor dat je maximaal 1 dag rood staat op je betaalrekening, mits je voldoende saldo op je spaarrekening hebt staan en je bereid bent om 7 ASA opdrachten aan te maken (1 voor elke dag van de week; het is immers een periodieke overboeking). Omdat de opdracht altijd aan het begin van de dag wordt uitgevoerd, zorgen alle afschrijvingen van die dag alsnog voor 1 dag roodstand. Bij de KNAB bank is dit aspect beter geregeld. Op dit vlak kan de SNS bank zich dus nog verbeteren!

- De mobiele app met daarin geintegreerd de saldo attenties is natuurlijk top :D.

- De kredietlimiet is natuurlijk ook handig, al vind ik persoonlijk de grens van 2500 euro aan de lage kant. Bij grote betalingen moet ik er handmatig voor zorgen dat altijd eerst het geld van mijn spaarrekening wordt overgemaakt. Misschien is het een idee om de grens van 2500 euro te verhogen als er voldoende direct opvraagbaar saldo op een spaarrekening tegenover staat.

- De rente op de SNS betaalrening is super, met 1,25% krijg je ongeveer net zo veel als bij andere banken op een spaarrekening! De debetrente van 11% is hoog, maar andere banken rekenen vaak meer (m.u.v. ASN, die rekent 10%).

- Het huishoudboekje is natuurlijk handig bij het beheersen van je budgetten en zo je uitgaven beter te plannen (zodat je roodstand misschien kunt voorkomen). Sommige andere banken kennen ook vergelijkbare hulpmiddelen, maar die van SNS is gratis (bij het betaalpakket) en is bovendien handig in gebruik.

Groeten,
Stefan
Ik heb twee betaalrekeningen plus een spaarrekening bij de SNS-bank. Voor 1 rekening heb ik een "Automatisch Saldo aanvulling", maar dit kan helaas maar voor 1 rekening, terwijl ik dit voor beide betaalrekeningen zou willen hebben.
Dit kan IT-technisch nooit erg ingewikeld zijn, dus hopelijk gaat de SNS-bank dit snel in orde maken.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Hartink,
Goed dat je dit opmerkt, want ook ik kan geen andere betaalrekening selecteren voor ASA dan de standaard betaalrekening welke gekoppeld is aan het 'SNS betalen' product (waar ook 'Mijn SNS' deel van uitmaakt). Ik dacht altijd dat dit werd veroorzaakt door het feit dat mijn tweede betaalrekening onderdeel uitmaakt van mijn Extra Ruimte Hypotheek, maar eigenlijk is dat raar omdat deze tweede rekening verder een volwaardige betaalrekening is. Ik kan ermee betalen, incasso's op laten uitvoeren, etc.
Ik ben benieuwd naar de reactie van de SNS bank!
Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Hi Hartink, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Je geeft aan dat het maar voor 1 rekening mogelijk is om gebruik te maken van ASA. Ik ga dit voor je uitzoeken, want eerlijk gezegd weet ik hier de reden ook niet van. Zodra ik antwoord heb van de betreffende afdeling, laat ik het je weten.

Mocht je het trouwens leuk vinden, kun je in het volgende topic meer lezen over andere leden en jezelf hier voorstellen: https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/nieuw-bekend-stel-jezelf-voor-6698/
Hi Hartink, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Je geeft aan dat het maar voor 1 rekening mogelijk is om gebruik te maken van ASA. Ik ga dit voor je uitzoeken, want eerlijk gezegd weet ik hier de reden ook niet van. Zodra ik antwoord heb van de betreffende afdeling, laat ik het je weten.

Hoi Tineke, 
M´n complimenten voor je tekst. Prima gevonden, duidelijk, zonder "vaktaal", betrokken.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Tineke, 
M´n complimenten voor je tekst. Prima gevonden, duidelijk, zonder "vaktaal", betrokken.
Groet,
Ben 🆒

Thanks Ben 😃
Badge +1
Ik heb twee betaalrekeningen plus een spaarrekening bij de SNS-bank. Voor 1 rekening heb ik een "Automatisch Saldo aanvulling", maar dit kan helaas maar voor 1 rekening, terwijl ik dit voor beide betaalrekeningen zou willen hebben.
Dit kan IT-technisch nooit erg ingewikeld zijn, dus hopelijk gaat de SNS-bank dit snel in orde maken.

Hallo Hartink & Stefan,

Bedankt voor jullie suggestie; deze hebben we voorgelegd aan de betreffende productmanager. De productmanager geeft aan dat het aantal saldoaanvullingen dat je kunt instellen nu verbonden is aan het aantal spaarrekeningen dat je hebt. De suggestie om automatsch saldo aanvullen (ASA) te koppelen aan meerdere betaalrekeningen vinden ze een goed idee. Zij hebben dit verbetervoorstel daarom toegevoegd aan de wensenlijst.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Hartink & Stefan,

Bedankt voor jullie suggestie; deze hebben we voorgelegd aan de betreffende productmanager. De productmanager geeft aan dat het aantal saldoaanvullingen dat je kunt instellen nu verbonden is aan het aantal spaarrekeningen dat je hebt. De suggestie om automatsch saldo aanvullen (ASA) te koppelen aan meerdere betaalrekeningen vinden ze een goed idee. Zij hebben dit verbetervoorstel daarom toegevoegd aan de wensenlijst.

Hallo Tibor,
Deze uitleg vind ik vreemd; ik heb namelijk 2 spaarrekeningen (zelfs 3 als je het fund account ook meerekent). Als je in 'Mijn SNS' in het linker menu kiest voor de optie 'Automatisch saldo aanvullen', dan krijg ik in mijn scherm alleen bij de spaarrekening de mogelijkheid om te kiezen uit 1 van mijn 3 spaarrekeningen (internetsparen, maxisparen of fundaccount). Maar het veld betaalrekening is niet wijzigbaar...😕
Groeten,
Stefan
Hallo Hartink & Stefan,

Hallo Tibor,
Deze uitleg vind ik vreemd; ik heb namelijk 2 spaarrekeningen (zelfs 3 als je het fund account ook meerekent). Als je in 'Mijn SNS' in het linker menu kiest voor de optie 'Automatisch saldo aanvullen', dan krijg ik in mijn scherm alleen bij de spaarrekening de mogelijkheid om te kiezen uit 1 van mijn 3 spaarrekeningen (internetsparen, maxisparen of fundaccount). Maar het veld betaalrekening is niet wijzigbaar...😕
Groeten,
Stefan

Beste Tibor,

Ik heb "maar" één spaarrekening en vind het lastig om die in tweeen te splitsen, alleen maar om de software terwille te zijn. Waarom zou ik vanuit die spaarrekening niet twee rekeningen met een ASA aan te vullen ?
En zoals Stefan hierboven meldt werkt dit dus met zijn twee spaarrekeningen ook niet.
Dus is er werk aan de winkel lijkt mij voor de SNS software engineers
Hallo Hartink & Stefan,

Hallo Tibor,
Groeten,
Stefan

Hoi Stefan,
Volgens mij schrijft Tibor dat ook; wel keuze tav de spaarrekeningen, geen keuze tav de betaalrekeningen.. 
Wordt dus nu wel meegenomen bij mogelijke verbeteringen.
Groet,
Ben 🆒
Hallo Hartink & Stefan,

Hallo Tibor,
Groeten,
Stefan

Hoi Stefan,
Volgens mij schrijft Tibor dat ook; wel keuze tav de spaarrekeningen, geen keuze tav de betaalrekeningen.. 
Wordt dus nu wel meegenomen bij mogelijke verbeteringen.
Groet,
Ben 🆒

Hallo Stefan en Ben,

Je kan ASA inderdaad alleen gebruiken met de gekoppelde tegenrekening. Je kan dus geen andere betaalrekening kiezen.

Beste Tibor,

Ik heb "maar" één spaarrekening en vind het lastig om die in tweeen te splitsen, alleen maar om de software terwille te zijn. Waarom zou ik vanuit die spaarrekening niet twee rekeningen met een ASA aan te vullen ?
En zoals Stefan hierboven meldt werkt dit dus met zijn twee spaarrekeningen ook niet.
Dus is er werk aan de winkel lijkt mij voor de SNS software engineers

Hallo Hartink,

Ik ben het met je eens en zoals Tibor aangeeft de betreffende productmanager gelukkig ook 🙂. Hij heeft het dan ook op de wensenlijst geplaatst.

Als er ontwikkelingen zijn, laten we dit uiteraard hier weten.
Aan Tibor: dit topic speelde medio augustus j.l. Het is nu begin november. Is er al enig zicht op een software aanpassing voor ASA ?
Ik neem aan dat er dagelijks gesleuteld wordt aan SNS programma's en deze aanpassing is relatief simpel.

Ik hoor het graag en de andere deelnemers aan dit topic zeer waarschijnlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Ton Hartink
Aan Tibor: dit topic speelde medio augustus j.l. Het is nu begin november. Is er al enig zicht op een software aanpassing voor ASA ?
Ik neem aan dat er dagelijks gesleuteld wordt aan SNS programma's en deze aanpassing is relatief simpel.

Ik hoor het graag en de andere deelnemers aan dit topic zeer waarschijnlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Ton Hartink

Beste Ton,

Dank voor je herinnering, goed dat je ons scherp houdt 🙂. Ik heb je vraag direct doorgespeeld naar de ontwikkelaar.
Is er al enig zicht op een software aanpassing voor ASA ?

Hoi Ton,

Bedankt voor je verbetervoorstel en bijdragen aan dit topic.

We hebben antwoord ontvangen van de ontwikkelaars. Helaas moet ik je teleurstellen. Dit item staat zeer laag in de prioritering. Dat komt omdat er voor de genoemde aanpassing te weinig klantvraag is. Daarnaast geven de ontwikkelaars aan dat er alternatieven zijn om saldo automatisch aan te vullen. Zoals bijvoorbeeld saldo automatisch aanvullen via Mijn SNS

Ik hoop dat je met dit antwoord uit de voeten kunt.
Beste Nanda,

Ik denk dat men het dan niet begrepen heeft, want het ging nu juist om die automatische saldo aanvulling.
Dit werkt nu slechts vanuit één spaarrekening naar één rekening-courant, maar zou ook moeten werken vanuit
één spaarrekeing naar bijv. twee rekeningen-courant.

Dus als er dan als antwoord wordt gegeven dat het kan middels saldo automatisch aanvullen via Mijn SNS dan heeft men of er niet eens
naar gekeken of men heeft geen snars begrepen van de vraagstelling.
Beste Nanda,

Ik denk dat men het dan niet begrepen heeft, want het ging nu juist om die automatische saldo aanvulling.

Beste Ton,

Bedankt voor je reactie. Ik merk dat je erg betrokken bent bij dit onderwerp, dat waarderen we absoluut. Je vraag is bij onze ontwikkelaars duidelijk overgekomen. Het is vervelend om te moeten zeggen dat deze verbetersuggestie niet wordt uitgevoerd. De reden hiervoor is dat er te weinig klantvraag hiervoor is.

Het stukje over de alternatieven voor automatisch aanvullen, is inderdaad geen passend antwoord op je oorspronkelijke vraag. Dat begrijp ik, excuses voor de verwarring.

Hopelijk verduidelijkt deze reactie mijn vorige antwoord. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik wens je alvast een fijn weekend.

Reageer