SNS

Het coronavirus en je SNS Reisverzekering

• 16 maart 2020
  • 4 Reacties
  • 201 Keer bekeken
Het coronavirus en je SNS Reisverzekering
Reputatie 2
Badge

Nu het coronavirus zich uitbreidt over Europa, krijgen we veel vragen over het annuleren van vakanties en ziek worden op reis. Daarom vind je hier de belangrijkste zaken over je SNS Reisverzekering op een rij.

Vakantie annuleren
Je kunt altijd besluiten je vakantie niet door te laten gaan. Je bent met je SNS Reisverzekering met aanvullende annuleringsverzekering niet verzekerd voor annuleringskosten,  als gevolg van een negatief reisadvies of een reisverbod door het coronavirus. Je kunt het beste contact opnemen met je reisorganisatie of leverancier.

Ziek tijdens de reis
Word je tijdens je reis ziek vanwege het coronavirus? Met de SNS Reisverzekering ben je dan verzekerd.
Let op: Dit geldt niet als je naar een land reist waarvoor een negatief reisadvies is afgegeven. In de voorwaarden staat beschreven voor welke kosten je wel en niet verzekerd bent.

Eerder terug naar huis
Wanneer je door het coronavirus eerder terug naar huis wil keren, dan kun je ook het beste contact opnemen met je reisorganisatie of leverancier. De extra kosten en de niet genoten reisdagen zijn niet verzekerd onder je SNS Reisverzekering.  

Veelgestelde vragen over het coronavirus en de SNS Reisverzekering

Meer vragen over het coronavirus?
Kijk dan op de website van Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Actuele informatie over reisadviezen
Deze vind je op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Algemene informatie
Op de website van het Verbond van Verzekeraars vind je meer algemene informatie over het coronavirus en over verzekeringen en aansprakelijkheid.

Heb je nog vragen? We helpen je graag. Neem contact met ons op.

Reisschade melden? Dat kan bij ons dag en nacht. Meld je schade online.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Helder artikel wat helaas wel mijn indruk versterkt dat als het er op aan komt je eigenlijk maar bar weinig aan zo’n reisverzekering hebt

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Sanne

Begrijpelijk dat je goed verzekerd wilt zijn en dat ben je ook met een SNS Reisverzekering. Een pandemie zoals het coronavirus maken we niet vaak mee. Vandaar dat we vooraf en begrijpelijk uitleggen waarop je kunt rekenen als je het nodig hebt. 

Badge

Voor onze vakantie naar Spanje in mei van dit jaar had ik, inclusief overnachtingen onderweg, een vijftal reserveringen lopen. Drie daarvan kon ik zonder meer kosteloos annuleren. De vierde (Kyriad Hotels) rekende wegens de uitzonderlijk omstandigheden eveneens geen annuleringskosten. Alleen bij huizenverhuurder Interhome was het business as usual en zij stuurden mij een rekening voor het volledige annuleringsbedrag. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @indebanvandebank,

Nou wat een teleurstelling dat je vakantie door corona niet kan doorgaan. Ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk sip van bent. Spanje in de maand mei is normaal een periode om naar uit te kijken, maar zoals de situatie nu is, is gezond in Nederland goud waard. Het spijt me om te lezen dat je niet alles terugkrijgt, maar op zich is het best nog best goed gegaan met de restitutie toch? Fijne avond, hou je taai en blijf gezond.  

Reageer