SNS

Tijdelijk een hogere limiet voor contactloos betalen

• 19 maart 2020
  • 16 Reacties
  • 317 Keer bekeken
Tijdelijk een hogere limiet voor contactloos betalen
Reputatie 2
Badge

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is de cumulatieve limiet van contactloos betalen tijdelijk verhoogd van € 50 naar € 100. Zo kun je vaker betalen zonder je pincode te hoeven intoetsen. 

Daarnaast is het maximale bedrag dat je per betaling contactloos kunt afrekenen zonder dat je je pincode hoeft in te toetsen tijdelijk verhoogd naar € 50. Eerst was dit € 25. 

De verhoging gaat vanzelf, daar hoef je niets voor te doen. Behalve als je de limiet juist zelf naar beneden hebt bijgesteld of uitgezet. Dan blijft dat zo, tot je de limiet aanpast in Mijn SNS of de Mobiel Bankieren app..

Lees hier hoe contactloos betalen werkt

16 reacties

Is het een idee dat het bedrag dat per keer en per dag contactloos betaald kan worden, verhoogd kan worden? Dat scheelt mogelijke besmetting door het intoetsen van de pincode.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @bergenzee,

Welkom op de community en dank voor je betrokken reactie, fijn dat je met ons meedenkt. Vandaag hebben alle banken in Nederland gezamenlijk besloten om de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode tijdelijk te verhogen tot € 100. Per betaling blijft de betaallimiet voor betalen zonder pincode € 25, dat bedrag verandert niet. Op dit moment werken we eraan om de verhoogde limiet zo snel mogelijk in te voeren. Via - onder andere - onze site en de community houden we je graag op de hoogte.

Dank je wel voor je antwoord. Die verhoging per dag tot 100 eurois toch niet wat ik voor ogen heb. Het gaat mij om betalingen bv bij supermarkten waar het bedrag toch vaak hoger is dan 25 euro. Ik denk dat als je de mogelijkheid biedt aan klanten om de betaallimiet te verhogen, daar veel mensen voor zouden kiezen. Ook als hun eigen risico (bv bij verlies van de pas) zou verhogen.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @bergenzee,

Je vraag begrijp ik wel, maar de tijdelijke verhoging van de limiet tot € 100 - voor contactloze betalingen zonder pincode - zal voor veel mensen tijdens het coronavirus een goede betaaloplossing zijn. Per transactie blijft de betaallimiet voor betalen zonder pincode € 25. Dat verandert niet. Maar nu gaan we ervoor zorgen dat je - tijdelijk - vaker contactloze transacties kunt doen voordat de pincode weer wordt gevraagd. Daarnaast is er SNS Mobiel Betalen waarmee je ook contactloos kunt betalen met een hogere limiet. 

Dank je wel voor je antwoord. Die verhoging per dag tot 100 eurois toch niet wat ik voor ogen heb. Het gaat mij om betalingen bv bij supermarkten waar het bedrag toch vaak hoger is dan 25 euro. Ik denk dat als je de mogelijkheid biedt aan klanten om de betaallimiet te verhogen, daar veel mensen voor zouden kiezen. Ook als hun eigen risico (bv bij verlies van de pas) zou verhogen.

Sterker nog: voordat ik boodschappen ging doen heb ik de “contactloos-schakelaar”aangezet. Het bleek zinloos, ik moest 42 euro betalen. Mijn Contactloos-intentie ging dus direct mis.

Inderdaad, die 25 euro-grens is dwingender dan die 50.

Ik schakel het contactloze maar weer uit.

Badge

is het niet verstandig om het contactloos betalen uit tebreiden door de dag limiet en het maximale bedrag dat in 1 keer contactloos kan worden betaald te verhogen  naar b.v. 100 euro per dag en max 50 euro per keer. Dan  hoeven de mensen velemaale  minder hun pincode in te toetsen wat het aantal corona besmettingen kan terug dringen. Dit lijkt me simpel en snel in te voeren. Wat nu ook duidellijk is geworden dat virussen vaak via handcontact worden verspreid , dus ook voor de toekomst lijkt me dit een goed idee.

Dat is al mogelijk zie dit artikel op nu.nl:

https://www.nu.nl/economie/6038796/klein-bedrag-contactloos-betalen-hoeft-tijdelijk-minder-vaak-met-pincode.html

het was 50 euro is nu 100 geworden

Badge

Hallo Ralphs,   Ik heb het even na gekeken in de app en inderdaad het is 100 euro geworden . Alleen jammer dat de sns bank dit niet aan haar klanten heeft mede gedeeld.

het maximum bedrag van 25 euro word nog steeds gehandhaafd, is wel erg laag als je boodschappen in de suppermarkt doet ga je hier meestal wel overheen. Dit zou van mij wel naar 50 euro mogen gaan. Groetjes jos

Reputatie 2
Badge

Beste @jokoai , @Koos  en @RalphS ,
​​​

Het maximum bedrag per transactie is nu ook tijdelijk verhoogd, van € 25 naar € 50. Dit heb ik aangepast in bovenstaand artikel en is ook te vinden op snsbank.nl.

Fijne avond, 
Guido 

Helaas, het probleem is alleen maar groter geworden. Uiteindelijk blijkt mijn (virtuele) pas geblokkeerd… Geen flauw idee waarom, de winkel begreep er ook niets van. Ik heb dit in een ander topic aangegeven, maar als hier een antwoord komt ben ik ook blij.

Maar deze actie is positief !

Badge

Mooi dat dit is geregeld, het zou wel fijn zijn als sns dit laat weten aan haar klanten door een bericht te sturen.

ook hoop ik dat het geld opnemen via een qr code ingevoerd gaat worden  , zodat mensen de geldautomaat niet meer met hun handen hoeven aan te raken.

dit idee heb ik al eerder ingediend. Zou ook het pinnen voor blinden en slechtzienden mogelijk maken.

eenvoudig in te voeren via software update.

het is nu voor heel de wereld duidellijk dat virussen vaak via hand contact word over ge dragen nu en in de toekomst.

en geldautomaten die zich in het straatbeeld bevinden worden zelden schoongemaakt.dus sns graag snel invoeren.

Reputatie 2
Badge +1

Het zou nog beter zijn i.v.m. Corona wanneer SNS mobiel betalen wordt gestimuleerd (bijvoorbeeld door het gratis te maken): hierbij hoef je namelijk helemaal geen PIN code in te voeren op een betaalterminal waar iedereen met zijn/haar vingers aan zit. De PIN code (of vingerafdruk als je dit hebt ingesteld) gaat via je eigen telefoon!

Mijn echtgenote en ik gebruiken onze pas momenteel helemaal niet meer en betalen alles zo veel mogelijk met SNS contactloos betalen per telefoon.

Badge

Hallo Stefan, je bedoelt waarschijnlijk mobiel betalen.

dit kan op dit moment alleen met een android telefoon , ik heb een iphone en kan dit niet aanzetten.

of dit in de toekomst wel kan weet ik niet.

Reputatie 3

Wat slim dat jullie mobiel betalen in deze tijd nog meer gebruiken, @Stefan. Als je deze optie hebt, is ‘ie uiterst handig. De maatregel die nu is genomen voor het verhogen van de limiet van de betaalpas, heeft direct effect op iedereen die betaalt (niet alleen op de mensen die ervoor kiezen om te betalen met hun mobiel).  Dit is niet alleen bij SNS zo, maar ook bij andere banken. Of de limiet voor SNS Mobiel Betalen nog wordt aangepast, dat weet ik niet.

@jokoai Aangezien er momenteel steeds minder contant geld wordt gebruikt, is een aanpassing op een geldautomaat geen eerste prioriteit. Je idee vind ik wel interessant, dus neem ik zeker mee.

Reputatie 2
Badge +1

@jokoai ik bedoel inderdaad SNS mobiel betalen, maar ik vind dat nog steeds een verwarrende naam. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat SNS nog geen oplossing voor Apple heeft (ApplePay), maar daarover is in een andere discussie al genoeg over geschreven.

@Sven SNS de limiet op de SNS betalen app verhogen is wenselijk, maar omdat je toch lokaal de PIN gebruikt op je telefoon (of vingerafdruk), is dat in het kader van corona niet zo erg. Wel vind ik dat SNS een kans laat liggen om SNS mobiel betalen aantrekkelijker te maken in tijden dat mensen op zoek zijn naar maatregelen om besmettingsgevaar te minimaliseren. Dat kan inderdaad met het verhogen van de limieten voor SNS betalen, maar ik doelde meer op het maandelijkse bedrag van 50 cent dat ik nu 2x betaal. Ik heb het er graag voor over in coronatijd, maar ik vind dat je als SNS ook een statement kunt maken door het gratis te maken (en het gebruik ervan te stimuleren). 

In tegenstelling tot het invoeren van ApplePay, lijkt me dit een relatief eenvoudige maatregel, toch?

Reputatie 4

Ik denk dat als SNS eens mee ging met innovatieve zaken zoals mobiel betalen, daar veel mensen voor zouden kiezen. Ik wil geen limietverhogingen op contactloos betalen zonder authenticeren, maar “veilig” contactloos betalen. In deze tijd meer dan ooit..

https://forum.snsbank.nl/wensenlijst-111/wordt-apple-pay-ook-beschikbaar-bij-sns-12549

Nuff said… Hoi Koos!

Reageer