SNS

Autoaanvullen en AutoSparen

• 6 augustus 2014
  • 54 Reacties
  • 2801 Keer bekeken

Ik zou graag ook de optie 'Dagelijks' willen kunnen selecteren bij deze functies.
De kleinste tijd-ruimte is nu een week. (Wellicht ook handig voor de EU incasso-storno van 4 dgn, gezien de discussies hierover op dit forum).

Mvg
Sebastiaan

54 reacties

Hoi Sebastiaan,

Goed dat je dit aangeeft. Ik vraag de ontwikkelaars van Mijn SNS of zij deze optie ook willen toevoegen. In verband met een stornering binnen 4 dagen vind ik dit ook erg handig. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Sebastiaan,

Iemand anders op dit forum is creatief geweest en heeft 7 wekelijkse aangemaakt; voor elke dag een.

Een beetje omslachtige work-around, maar wellicht heb je er iets aan totdat "dagelijks" mogelijk wordt
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Sebastiaan,

Iemand anders op dit forum is creatief geweest en heeft 7 wekelijkse aangemaakt; voor elke dag een.

Een beetje omslachtige work-around, maar wellicht heb je er iets aan totdat "dagelijks" mogelijk wordt

Yep, that's me :o
Het werkt als een zonnetje. Is even wat werk bij het instellen, maar dan heb je ook iets.🆒

@Olaf: Uiteraard ben ik er een heeeeeeel groot voorstander van als periodieke overboekingen zoals automatisch (rest) sparen en/of -saldo aanvullen ook per dag kunnen! Ik heb dit ooit ook al eens gevraagd (is vast hier op de community nog wel ergens terug te vinden), maar tot nu toe nooit het goede antwoord vernomen van SNS. :rolleyes:

Groeten,
Stefan
Het werkt als een zonnetje. Is even wat werk bij het instellen, maar dan heb je ook iets.🆒

@Olaf: Uiteraard ben ik er een heeeeeeel groot voorstander van als periodieke overboekingen zoals automatisch (rest) sparen en/of -saldo aanvullen ook per dag kunnen! Ik heb dit ooit ook al eens gevraagd (is vast hier op de community nog wel ergens terug te vinden), maar tot nu toe nooit het goede antwoord vernomen van SNS. :rolleyes:

Groeten,
Stefan

Dan ga ik dat nu ook proberen, ik heb um nu op een zaterdag staan. (Werkt zondags ook?)

Groeten,
Stefan

Dan ga ik dat nu ook proberen, ik heb um nu op een zaterdag staan. (Werkt zondags ook?)

Done !

14 Opdrachten
Reputatie 3
Badge +1
Ha mannen, leuk dat jullie met zulke creatieve oplossingen komen! Is het gelukt Sebastiaan?? 🙂
Ha mannen, leuk dat jullie met zulke creatieve oplossingen komen! Is het gelukt Sebastiaan?? :)

Zeker is het mij gelukt  :)

Het was even werk, maar heb er nu 14 opdrachten in staan :)

Thnx Stefan & Sanne en de rest natuurlijk...
Reputatie 3
Badge +1
Goed om te horen. Al is het niet natuurlijk niet de makkelijkste manier. 😉
Badge +1
Goedemiddag heren,

Hierbij even een update mbt het dagelijks instellen van een periodieke overboeking.

Volgens een IT-collega is deze wens technisch gezien mogelijk. Degene die hier over gaat, is momenteel op vakantie. Een volledige terugkoppeling volgt na haar vakantie (eind augustus). Wordt vervolgd dus 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Ben benieuwd. Zodra het er is, ga ik het meteen testen!
(hint)
;)

Groeten,
Stefan
Ben benieuwd. Zodra het er is, ga ik het meteen testen!
(hint)
;)

Groeten,
Stefan

Yeah Goed idee ....
Ik zie nu voor het eerst de begrippen AutoSparen en AutoAanvullen bij SNS. Ik had het wel eens bij Triodos gezien.
Bij het zoeken op AutoSparen verschijnen alleen producten die met autoverzekeringen te maken hebben. Nergens vind ik een link naar autosparen.

Nu heb ik twee vragen:
1. Waar kan ik dat vinden?
2. Omdat dit niet in de zoekfunctie simpel wordt gevonden, en in een andere contekst ook al een verborgen (maar dit keer ongewenste) faciliteit Dip&Gobleek te bestaan:. Hoeveel en welke "verborgen" features heeft SNS nog meer?
https://www.snsbank.nl/web/particulier/klantenservice/wat-is-automatisch-saldo-aanvullen.html

Lees je liever niet ‘saldo tekort’ op de pinautomaat bij de kassa? En wil je je vaste uitgaven kunnen betalen? Met automatisch saldo aanvullen regel je het zelf.

Automatisch saldo aanvullen regel je in Mijn SNS. Geef aan wat je minimaal op je SNS betaalrekening wilt hebben staan en hoe vaak dat gecontroleerd moet worden. Is het saldo lager dan jij hebt ingesteld? Dan vullen we het saldo automatisch aan vanaf je SNS spaarrekening.

Voorbeeld:

Je wilt in het weekend altijd ten minste € 100 op je rekening hebben staan. Je stelt vrijdag in als wekelijkse controledag. Stel dat je saldo op vrijdag € 40 is. Dan vullen we het vanaf jouw SNS spaarrekening aan met € 60, zodat je kunt blijven betalen.
Meer opdrachten

Je kunt meer opdrachten tegelijk instellen. Wil je bijvoorbeeld ook zeker weten dat je genoeg saldo hebt om je hypotheek te betalen? Dan stel je een maandelijkse saldocheck in voor de datum dat je hypotheeklasten worden afgeschreven.
Beperk je roodstand

Automatisch saldo aanvullen is ook ideaal als je niet rood wilt staan. Stel je minimumsaldo in en we vullen het tekort automatisch vanaf je SNS spaarrekening voor je aan. Dat kan bijvoorbeeld wekelijks. Wil je het liever meteen weten als je saldo onder nul zakt? Stel dan gratis saldo-attenties in.
Badge +1
Hoi Koos,

Je opmerking over welke ‘verborgen features’ SNS Bank nog meer heeft, is een terechte opmerking. De zoekfunctie op de website speelt een essentiële rol in de informatievoorziening. Ik kan je vertellen, dat de website binnenkort een grondige update krijgt 😉. Ik ga jouw bevinding in ieder geval doorzetten!

@ Pela, bedankt voor het antwoord.
Reputatie 4
Badge +1
Mag deze op het wensenlijstje: Aanvullen vanaf DK (Of PL) in plaats van alleen Spaarrekning...
Bedankt voor je suggestie Sanne. Ik zal deze op de wensenlijst laten plaatsen 🙂.
https://www.snsbank.nl/web/particulier/klantenservice/wat-is-automatisch-saldo-aanvullen.html

Bedankt voor je antwoord, pela, maar het lost de zaak niet echt op. Zelfs nu ik jouw URL weet, lukt het me niet om het te vinden vanuit de startpagina of inlogpagina van SNS. En daar moet het natuurlijk staan, want ik ga niet voor iedere service van SNS een afzonderlijke url bewaren.

Bovendien staat er ook op deze pagina geen link naar het instellen ervan. Dat schiet dus niet op.

Het geeft ook nog geen antwoord op de vraag of het een SNS-tegenrekening moet zijn. Ik spaar namelijk bij ASN. Ook deel van het SNS-Reaal concern tenslotte.
Mag deze op het wensenlijstje: Aanvullen vanaf DK (Of PL) in plaats van alleen Spaarrekning...

PL zou niet kunnen omdat hierbij een heropname niet is toegestaan.
Zoeken op "automatisch aanvullen" lijkt mij de juiste links te geven. Neemt niet weg dat het standaard begrip "autoaanvullen" gewoon gevonden moet worden.
Database beetje aanvullen (of mogelijk autoaanvullen? :)).
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hoi allemaal,

De zoekterm ‘AutoAanvullen’ leidt vanaf vandaag naar de pagina: Wat is automatisch saldo aanvullen?
Nogmaals bedankt voor de feedback. Ik leg je graag uit, hoe je in Mijn SNS dit kunt instellen:

Instellen automatisch saldo aanvullen in Mijn SNS
- Kies in het linker menu onder 'Betalen' voor automatisch saldo aanvullen
- Vul de frequentie, data en bedragen in
- Klik op 'Direct verzenden'
- Bevestig met Digipas of Digicode

Automatisch saldo aanvullen is geschikt voor klanten die zowel een betaalrekening als een spaarrekening bij SNS Bank hebben. Heb je ook een spaarrekening bij de SNS Bank 😃?

Automatisch saldo aanvullen is geschikt voor klanten die zowel een betaalrekening als een spaarrekening bij SNS Bank hebben. Heb je ook een spaarrekening bij de SNS Bank 😃?

Alleen indirect: bij ASN, ook onderdeel van SNS-Reaal. Mag dat ook?
Alleen indirect: bij ASN, ook onderdeel van SNS-Reaal. Mag dat ook?

Hoi Koos,

Dat is een terechte vraag. Ondanks dat ASN Bank onderdeel is van SNS Reaal, wordt dit toch gezien als een externe rekening. Je kunt je ASN betaalrekening dus niet koppelen aan automatisch saldo aanvullen.
Ik zou graag ook de optie 'Dagelijks' willen kunnen selecteren bij deze functies.
De kleinste tijd-ruimte is nu een week. (Wellicht ook handig voor de EU incasso-storno van 4 dgn, gezien de discussies hierover op dit forum).

Mvg
Sebastiaan

Hoi Sebastiaan,

We hebben je geduld behoorlijk op de proef gesteld. Tijdens de vakantieperiode duurt het iets langer, voordat we een reactie van onze experts ontvangen. Jouw suggestie om de frequentie 'dagelijks' toe te voegen aan automatisch saldo aanvullen, staat op de wensenlijst. We verwachten de toevoeging nog niet op hele korte termijn, omdat andere wensen momenteel meer prioriteit hebben.

Mvg
Sebastiaan

Hoi Sebastiaan,

We hebben je geduld behoorlijk op de proef gesteld. Tijdens de vakantieperiode duurt het iets langer, voordat we een reactie van onze experts ontvangen. Jouw suggestie om de frequentie 'dagelijks' toe te voegen aan automatisch saldo aanvullen, staat op de wensenlijst. We verwachten de toevoeging nog niet op hele korte termijn, omdat andere wensen momenteel meer prioriteit hebben.

Ben zeer geduldig, overigens heb ik de workaround gebruikt. Maar toch leuk dat er naar gekeken wordt !!
Wie bepaalt de volgorde voor de ontwikkelaars? Zijzelf? Hun bazen? Eigenlijk zouden wij als klanten dat moeten kunnen bepalen. Maak een lijstje met wensen en laat de community stemmen. Wie is voor?

Reageer