SNS

Banken moeten oplichten van ouderen samen aanpakken

• 25 februari 2017
  • 6 Reacties
  • 1204 Keer bekeken

Het gaat wel erg vaak over "problemen" met / van / over "ouderen", maar toch!.
.
Banken moeten oplichten van ouderen samen aanpakken.
Banken moeten beter samenwerken bij het bestrijden van financieel misbruik van ouderen. Dat zegt staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Martin van Rijn (PvdA). Jaarlijks komen tienduizenden gevallen van oplichting van ouderen aan het licht. Dat is waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Veel ouderen doen geen aangifte omdat ze zich schamen of afhankelijk zijn van de oplichter.

Financieel misbruik van ouderen komt in veel vormen voor; van eigen boodschappen betalen met de pinpas van oma, zonder dat zij het weet, tot een bejaarde buurvrouw een koopcontract voor de woning laten tekenen, met als prijs 1 euro. Er was een overheidscampagne en banken doen van alles om ouderen ervoor te behoeden, maar de inspanningen verschillen van bank tot bank.

Lees hier verder!
Groet,
Ben 🆒

6 reacties

Reputatie 1
Goed dat SNS er in ieder geval iets aan doet in de vorm van workshops voor ouderen.
Vraag: worden ouderen hiervoor actief benaderd, of moet het initiatief van de klant uitgaan?
Ik zou het NORMAAL vinden als de bank voor de eerste optie zou kiezen.
Goed dat je hiernaar vraagt, JanStel. Medewerkers uit een SNS Winkel en van de klantenservice wijzen klanten actief op de cursus als ze merken dat deze hier behoefte aan heeft. Klanten kunnen zich ook zelf inschrijven via onze website.
.......Medewerkers uit een SNS Winkel en van de klantenservice wijzen klanten actief op de cursus als ze merken dat deze hier behoefte aan heeft......
Dat kan dus alleen als de klanten in de SNS-winkel komen. Maar de klanten die niet in de winkel komen, moeten dus op eigen initiatief hier achter zien te komen. Ik kan me voorstellen dat de SNS mensen boven een bepaalde leeftijd aanschrijft en vraagt of ze daar behoefte an hebben. Dat kost uiteraard wat aan brieven en porto, maar je bereikt er wel héél véél méér mensen mee.
Hoi Blacktomcat,

Als klanten ons bellen, dan wijzen we ze erop. Er zijn bepaalde ouderen die erg goed met internet omgaan. We wijzen daarom alleen klanten op de cursus als we merken dat er een probleem is.
Wouter, dat snap ik. Het gaat mij erom, hoe bereik je die mensen die niet zo goed met internet om kunnen gaan en die mensen die niet bellen of in de winkel komen?
Die bereiken we niet, we sturen niet proactief brieven. Mensen die moeite hebben met bankieren bellen of bezoeken ons in een SNS Winkel om hulp te vinden.

Reageer