Bedenk een nieuwe naam voor het uitzetten van contacloos betalen

• SNS Topper
  • 659 reacties
We hebben al heel wat gesprekken op de community gevoerd over contactloos betalen. De een vindt het heel handig, de andere zet het liever uit. Dat uitzetten kan eenvoudig via de mobiele app of Mijn SNS. Het uitzetten van contactloos betalen zorgt ervoor dat een contactloze betaling niet kan worden uitgevoerd als deze wordt opgestart. Er verschijnt dan een foutmelding op de betaalautomaat.

Blacktomcat opperde in een ander topic om een nieuwe naam te bedenken voor het uitzetten van contactloos betalen. De huidige term roept bij een aantal klanten verwarring op omdat je er de NFC-chip niet mee uitschakelt, maar ervoor zorgt dat de contactloze betaling geweigerd wordt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën voor een andere benaming van het uitzetten van contactloze betalingen.

3 Reacties

In het zelfde topic heb ik gesuggereerd om het te noemen:
- het blokkeren van contactloze betaalpogingen met de SNS wereldpas

Ook zou kunnen (in een meer beschrijvende vorm):
- Als de gebruiker dat zo instelt (klantwens), zal SNS elke contactloze betaalpoging met de betreffende wereldpas tegenhouden.
Reputatie 3
Wanda schreef:

...
Blacktomcat opperde in een ander topic[/url][/u] om een nieuwe naam te bedenken voor het uitzetten van contactloos betalen. De huidige term roept bij een aantal klanten verwarring op omdat je er de NFC-chip niet mee uitschakelt, maar ervoor zorgt dat de contactloze betaling geweigerd wordt.

Het woord uitzetten heeft inderdaad een object-referentie. Je zet een TV of computer uit. Een term als de stroom eraf halen verwijst meer naar een handeling in de omgeving van het object. Daarom zit ik in de zelfde lijn als Stefan: blokkeren van contactloosbetalen of (voor BigBen) Contactloosbetalenblokkering. Ook woorden als Afscherming, Afwijzing zou je kunnen gebruiken.
Ik vind 'uitzetten' opzich wel goed, je zou het ook kunnen 'deactiveren'.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)