Vraag

Ben ik gebeld door telefoonnummer van SNS?

ik ben gebeld door iemand die zegt van SNS te zijn, maar ik twijfel of dat klopt. kunnen jullie dit controleren? nummer was 0307603999

17 Reacties

Hoi Pieter_567,

Welkom op de community. Goed dat je aan de bel trekt als je het telefoontje niet helemaal vertrouwt. Op basis van het telefoonnummer kan ik niet bevestigen of de persoon van SNS is. Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en -plaats stuurt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Ben ik gebeld door telefoonnummer van SNS?', dan kijk ik in je klantgegevens of er contact is opgenomen.
Het is blijkbaar inderdaad de SNS, de hypotheekafdeling. Niet iedereen schijnt hier gelukkig mee te zijn.
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0307603999
Dan snap ik waar het om gaat. Het telefonisch benaderen van klanten is onderdeel van de SNS Hypotheek Looptijdservice. Een hypotheek ga je vaak voor een lange tijd aan. In die tijd kan er veel veranderen rondom de hypotheek maar zeker ook in je persoonlijke situatie. Daarom is er SNS Hypotheek Looptijdservice. Zo blijven we betrokken van het begin tot het einde van de hypotheek van de klant.
Reputatie 1
Ik rubriceer dergelijke telefoontjes onder dezelfde categorie als phishing mail. Als je per ongeluk ja zegt zit je soms aan bepaalde zaken vast. Als er een wijziging in je hypotheek is of er zit aan te komen kan de bank toch een brief sturen of een melding doen op de site? Kennelijk was het telefoontje naar Pieter_567 dermate onduidelijk!! dat hij het niet vertrouwde. Ik vraag mij in gemoede af, waarom onze normale bank in dergelijke zaken blijft volharden.
Reputatie 2
Ik zou zo´n telefoontje ook als nogal intimiderend ervaren (naast dat het natuurlijk meestal onvoorbereid en ongelegen komt).
Als je als SNS dan wat wilt, gewoon een briefje sturen met een kort verhaaltje over het waarom en een aanspreek persoon met Tel. nummer, adres en email-adres. Het is dan aan de klant om te reageren indien die dat wil (natuurlijk lastig voor de SNS want die zoekt nu juist het contact, maar ja "klant is koning").
Groet,
Ben :cool:
Uit de onderzoeken die we doen naar aanleiding van het telefoontje, zien we dat dit voor veel positieve reacties zorgt. Het gesprek is geheel vrijblijvend en als je er geen behoefte aan hebt, dan kun je dit aangeven. Iedereen ervaart het natuurlijk anders, dat zien we wel in dit topic. Toch is de algehele tendens positief :)
Reputatie 3
Het is in ieder geval positief dat er met een duidelijk telefoonnummer contact wordt gezocht. Enige tijd geleden is het ook wel eens gebeurd met een afgeschermd ("privé") nummer en dat wordt - denk ik - door niemand gewaardeerd en is blijkbaar ook niet de normale gang van zaken bij SNS.

Zelf zou ik mij ook wel een beetje overdonderd voelen.Ik zou zeggen: zorg ervoor dat er tijdens dat gesprek vooral geen beslissingen worden genomen, omdat de klant niet goed kan nadenken, zeker niet als hij in zijn achterhoofd nog worstelt met de vraag of het een betrouwbaar contact is.
Als er iets zou moeten worden uitgevoerd dan zijn er minstens twee contactmomenten nodig, met een schriftelijke bevestiging achteraf. Zo denk ik er nu over, maar ik heb geen hypotheek bij SNS...
Uit onderzoeken die we doen blijkt...... Wat voor onderzoek, wanneer zijn die gehouden, wat is de vraagstelling? Verder heb ik verschillende keren aangegeven dat ik niet op dit soort telefoontjes zat te wachten maar iedere keer werd ik toch weer gebeld. Nu heb ik het direct bij klantenservice aangegeven en die vertelde (eindelijk) dat er een setting was dat ik nooit gebeld wil worden. We houden hoop.
Verder kun je je afvragen wat het nut van zo'n telefoontje iedere twee jaar is. Als het ene jaar rentemiddeling geen goed idee is is dat twee jaar later meestal niet veel anders. Aan de andere kant is kan iedere twee jaar ook weer te weinig zijn. Ik verloor drie weken na het laatste telefoontje mijn baan. Dan ga je toch geen twee jaar zitten wachten. Zorg nou maar dat je klanten je weten te vinden als ze je nodig hebben. Daar hebben we veel meer aan.
Nu wek je alleen maar de indruk de je wilt verkopen.
Reputatie 3
Ik denk dar toch wat genuanceerder over. Hypotheken kunnen complexe producten zijn.
Als bijvoorbeeld de risico-opslag omlaag zou kunnen, heb je dat als klant niet per definitie in de gaten. In zo'n geval zou het zeer klantvriendelijk zijn als de bank je daarop wijst.
Ander voorbeeld: Twee jaar later zou de boete bij renteherziening wel eens veel lager kunnen zijn vanwege een aflopende rentevaste periode. Kan dus wel degelijk aanzienlijk verschil maken.
Zelf denk ik ook voldoende begrip te hebben van de materie, maar dat geldt waarschijnlijk niet voor iedereen.
Natuurlijk is je boete bij renteherziening twee jaar later een stuk lager. Maar dat is je winst dus ook.
Des dichter je bij je rentevaste periode zit des te lager je boete. Als je redelijk dichtbij de afloop van je rentevaste periode zit kun je beter wachten tot die voorbij is. Je hebt dan een betere onderhandelingspositie, kunt eventueel alles aflossen en je kunt eventueel ook overstappen.
Dit oversluiten is voor de SNS een makkelijke manier om op een eenvoudige manier mensen langer aan zich te binden. Men gaat er blijkbaar vanuit dat de rente voorlopig nog wel even laag blijft.

Verder heb ik me tot zo'n gratis adviesgesprek laten verleiden. Dat gaat allemaal heel snel, dan doe je gewoon blah blah. Heel veel cijfers die je niet mag meenemen en waar ik niets van had onthouden en dan blah blah, en dit mag ik eigenlijk niet zeggen maar blah blah. Wat hij niet zei was dat je die boeterente ook gelijk van je spaargeld kunt betalen, dan hoef je dat niet te middelen. Je kunt die boeterente dat jaar van de belasting aftrekken. Je mag die cijfers niet meenemen, dus je kunt er ook niet goed over nadenken. Advies, als je zo'n gesprek wilt, ga dan niet alleen en neem iemand mee die goed is in cijfers. En laat je niet te snel overdonderen. Want zo'n adviseur is nog steeds een eilandje in de bank die vooral voor zichzelf werkt. Juist als je niet voldoen begrip van de materie hebt moet je erg opletten tijdens zo'n gesprek.
Reputatie 3
Eva van Goor schreef:

Wat hij niet zei was dat je die boeterente ook gelijk van je spaargeld kunt betalen, dan hoef je dat niet te middelen. Je kunt die boeterente dat jaar van de belasting aftrekken.

Zo iemand mag zich geen deskundige noemen. Dat kan iedereen bedenken: betalen of lenen.
Koos schreef:

Eva van Goor schreef:

Wat hij niet zei was dat je die boeterente ook gelijk van je spaargeld kunt betalen, dan hoef je dat niet te middelen. Je kunt die boeterente dat jaar van de belasting aftrekken.

Zo iemand mag zich geen deskundige noemen. Dat kan iedereen bedenken: betalen of lenen.

Dat weet hij ook wel. Maar dat is niet in zijn belang.
En dat is ook meteen een beetje mijn punt. Hypotheekadviseurs handelen toch echt voornamelijk in hun eigen belang. Niet zo gek trouwens maar juist vervelend voor mensen die er weinig verstand van hebben.
Je moet je echt zelf goed inlezen. En neem anders iemand mee die het wel snapt en die je wel vertrouwt.
Reputatie 1
Ik vraag mij af, of dergelijke zaken middels een telefoongesprek moeten worden afgehandeld. Toen ik destijds een renteherziening kreeg bij de ING ging er een hoop fout, zowel telefonisch als schriftelijk . Ik bespaar U het hele verhaal.
De overstap daarna naar de DSB bank verliep voortreffelijk. Niet schriftelijk, niet telefonisch, maar een hypotheekadviseur aan huis. Uitgebreide uitleg, alles op papier, zodat je het goed kunt doorlezen en vergelijken etc. en later een overwogen beslissing kunt nemen. En nee, hij probeerde mij geen rare producten/verzekeringen aan te smeren.
ghm45 schreef:

Ik vraag mij af, of dergelijke zaken middels een telefoongesprek moeten worden afgehandeld. .

Dat gebeurt ook niet. Je kan een afspraak maken voor een gratis advies gesprek. Althans dat gebeurde toen ik gebeld werd.
Bedankt voor alle betrokken reacties, graag sluit ik het onderwerp af met het positieve gegeven dat veel klanten erg blij zijn met de SNS Hypotheek Looptijdservice.
Wanneer dit niet het geval is, dan kun je dit telefonisch, maar óók via Mijn SNS op de website (niet in de mobiele SNS app) doorgeven en word je over dit onderwerp niet meer gebeld. Succes!
Reputatie 3
Evelyn SNS schreef:

graag sluit ik het onderwerp af

Mooi om te zien dat er directief wordt gestuurd! Ik wordt helemaal blij als we hier merken dat die houding ook naar de interne organisatie zijn vruchten gaat afwerpen.
Reputatie 2
eRik19 schreef:

Evelyn SNS schreef:

graag sluit ik het onderwerp af

Mooi om te zien dat er directief wordt gestuurd! Ik wordt helemaal blij als we hier merken dat die houding ook naar de interne organisatie zijn vruchten gaat afwerpen.

Ik ook, maar het blijft natuurlijk even de vraag wat voor vruchten .... :S
Groet,
Ben :cool:

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8