SNS

Beantwoord

Beslag op de rekening. En nu?

  • 22 januari 2020
  • 6 Reacties
  • 2149 Keer bekeken

Goedemiddag helaas kan nik even niet bellen naar de service nu is mijn vraag zaterdag is er beslag gelegd op mijn rekening ineens nu is mijn vraag vanaf wanneer kan ik weer beschikken over mijn rekening dit duurt wel erg lang aangezien het beslag over het bedrag op momen t van beslag legging gaar en ik daarna over geld weer moet kunnen beschikken 

icon

Beste antwoord door Sven SNS 23 januari 2020, 14:11

Goedemiddag @Georg, het is belangrijk om duidelijk te hebben wat er gebeurt als er beslag op je rekening wordt gelegd. De deurwaarder stelt zowel de rekeninghouder als ons op de hoogte van het beslag door middel van een exploot. Zodra dit is gebeurd, blokkeren we de rekening wanneer er meer dan € 40 op staat.  Binnen 28 dagen sturen we de derdenverklaring naar de deurwaarder. De deurwaarder geeft vervolgens aan welk bedrag we moeten overmaken. Dit doen we binnen 1 werkdag en daarna wordt het beslag opgeheven. Als je vragen hebt over de verdere afwikkeling, dan bel je op werkdagen tussen 8.30 en 17 uur rechtstreeks met de afdeling Beslaglegging op het telefoonnummer: 030 - 219 60 60.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Goedemiddag @Georg, het is belangrijk om duidelijk te hebben wat er gebeurt als er beslag op je rekening wordt gelegd. De deurwaarder stelt zowel de rekeninghouder als ons op de hoogte van het beslag door middel van een exploot. Zodra dit is gebeurd, blokkeren we de rekening wanneer er meer dan € 40 op staat.  Binnen 28 dagen sturen we de derdenverklaring naar de deurwaarder. De deurwaarder geeft vervolgens aan welk bedrag we moeten overmaken. Dit doen we binnen 1 werkdag en daarna wordt het beslag opgeheven. Als je vragen hebt over de verdere afwikkeling, dan bel je op werkdagen tussen 8.30 en 17 uur rechtstreeks met de afdeling Beslaglegging op het telefoonnummer: 030 - 219 60 60.

Reputatie 4
Badge +1

Wow dus een deurwaarder kan je rekening een maand lang bevriezen, ongeacht de hoogte van de vordering?!?

Ik vind dat nogal wat….

Badge +1

De deurwaarder bevriest de rekening niet voor lange tijd. Het lijkt erop dat de bank de meest bepalende factor is in de duur van het beslag (binnen 28 dagen).

Op deze website staat daar meer over.

Voor niet-overheid moet eerst de rechter er aan te pas komen. (Ja, ja de overheid staat boven de wet; zoals iedereen weet van de Belastingdienst).

Zoals zo vaak in onze maatschappij, zit je in de problemen dan worden ze snel groter….

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Sanne,

Hoe vervelend ook, het komt voor dat er beslag wordt gelegd op rekeningen van klanten. Als bank zijn we verplicht om mee te werken, maar dergelijke signalen nemen we mee in het ontwikkelen van onze dienstverlening. 

In 2019 hebben we onderzocht in hoeverre Nederlanders in staat zijn hun inkomsten en uitgaven in balans te houden. Mensen met schulden wachten gemiddeld 5 jaar met hulp zoeken, in die tijd wordt de schuld ruim 10 keer zo hoog. Daarom besteden we veel aandacht aan preventie. We nemen deel aan de Nederlandse Schuldhulproute. Hiermee bieden we klanten passende schuldhulp, met als doel te voorkomen dat betalingsproblemen uitgroeien tot schuldzorgen.

Klanten die tijdelijk of structureel moeite hebben om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen, komen bij Bijzonder Beheer. Deze afdeling heeft de afgelopen jaren veel bijgedragen aan het verstevigen van de financiële weerbaarheid van klanten. We gebruiken geen incassobureaus meer en focussen op de klantrelatie. Bijzonder Beheer heeft medewerkers die bij de klant thuis komen en hen kunnen helpen met budgetcoaching en jobcoaching.

Reputatie 2

Hoi @Sanne,

Hoe vervelend ook, het komt voor dat er beslag wordt gelegd op rekeningen van klanten. Als bank zijn we verplicht om mee te werken, maar dergelijke signalen nemen we mee in het ontwikkelen van onze dienstverlening. 

In 2019 hebben we onderzocht in hoeverre Nederlanders in staat zijn hun inkomsten en uitgaven in balans te houden. Mensen met schulden wachten gemiddeld 5 jaar met hulp zoeken, in die tijd wordt de schuld ruim 10 keer zo hoog. Daarom besteden we veel aandacht aan preventie. We nemen deel aan de Nederlandse Schuldhulproute. Hiermee bieden we klanten passende schuldhulp, met als doel te voorkomen dat betalingsproblemen uitgroeien tot schuldzorgen.

Klanten die tijdelijk of structureel moeite hebben om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen, komen bij Bijzonder Beheer. Deze afdeling heeft de afgelopen jaren veel bijgedragen aan het verstevigen van de financiële weerbaarheid van klanten. We gebruiken geen incassobureaus meer en focussen op de klantrelatie. Bijzonder Beheer heeft medewerkers die bij de klant thuis komen en hen kunnen helpen met budgetcoaching en jobcoaching.


Da’s een bank die ’t snapt

Deze motto gaat hier dan ook wel op, het is goed om te zien dat een bank zich inzet voor de klant en niet verder de afgrond induwt met dure producten als oplossing(Doorlopend Krediet etc) waar alleen de bank aan verdient.

Reputatie 4
Badge +4

Goedemorgen @youst,

Wat fijn om te lezen dat je goed over ons denkt. We ondernemen verschillende activiteiten die eraan bijdragen dat mensen financieel onbezorgder kunnen leven en daardoor gelukkiger zijn. Een en ander lees je terug in de Vertrouwensmonitor Banken: dit onderzoek meet het vertrouwen en het klantoordeel in en over de bankensector. 

Ook wij werken er aan mee en met de onderzoeksuitkomsten zijn we - naast onze eigen bevindingen - nog beter in staat om te achterhalen op welke gebieden we het goed doen en waar we kunnen verbeteren. Dit doen we door mensen te helpen hun financiële positie te verbeteren, zowel op korte als op lange termijn, en door hun financiële vaardigheden en zelfvertrouwen te vergroten.

Reageer