SNS

Beantwoord

Bestaat er bij SNS Bank een combinatie betaal- en spaarrekening?

  • 17 juli 2013
  • 5 Reacties
  • 2648 Keer bekeken

Zou graag een gecombineerde spaar-betaalrekening willen

zodat je altijd de maximale rente ontvangt over het gehele saldo

en niet steeds geld over hoef te hevelen van A naar B of andersom.

En: 1 rekening minder: overzichtelijker.
icon

Beste antwoord door Lindsay 19 juli 2013, 15:33

Zou graag een gecombineerde spaar-betaalrekening willen

zodat je altijd de maximale rente ontvangt over het gehele saldo

en niet steeds geld over hoef te hevelen van A naar B of andersom.

En: 1 rekening minder: overzichtelijker.


Hi Loek10,
Je bent niet de enige die dit wil. Zelf heb ik al vaker aangegeven dat ik het liefst niet voortdurend geld heen en weer moet hoeven schuiven van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening en vice versa om de beste rente te krijgen. Je zou verwachten dat dit onnodig geld kost bij de SNS iedere keer als ik weer geld aan het overmaken ben.
Voordat de Rabobank de Frieslandbank overnam, had je zo'n spaar&betaal mix rekening bij die bank, maar vandaag de dag kun je nergens in Nederland zo'n rekening meer krijgen. Wat dat betreft zit je bij SNS het minst slecht, omdat je 1,25% rente op je betaalrekening krijgt (tot 5000 euro). Het verschil met een internetsparen rekening is vandaag de dag erg klein (0,55%).
Ik heb hier op de community in het verleden vragen over gesteld en ook antwoord gekregen van het webcareteam waarin duidelijk werd uitgelegd waarom de SNS bank sparen en betalen strikt gescheiden houdt. Het lukt me alleen niet om die discussie snel terug te vinden hier (anders had ik wel een linkje gemaakt).
Groeten,
Stefan


Hoi Loek10,

Leuk dat je je aangemeld hebt voor de Community 🙂, welkom!

SNS Bank geeft rente op je betaalrekening. Hierdoor wacht je geld niet renteloos tot je het uitgeeft 😃.

Het is en blijft echter een betaalrekening en geen spaarrekening. Daar hebben we andere producten voor in ons assortiment. Je krijgt rente over een betaalsaldo tot € 5.000. Een hoger bedrag kun je beter op een spaarproduct stallen, maar daar ben je natuurlijk vrij in 🙂.

SNS bank kiest ervoor om sparen en betalen als onafhankelijke afzonderlijke financiële producten aan te bieden. Dit past bij onze missie: eenvoud in geldzaken.

@Stefan : Dankjewel voor je reactie! Het topic wat je bedoelde is het volgende. Goed geheugen heb je 😃, de discussie stamt uit 2011.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zou graag een gecombineerde spaar-betaalrekening willen

zodat je altijd de maximale rente ontvangt over het gehele saldo

en niet steeds geld over hoef te hevelen van A naar B of andersom.

En: 1 rekening minder: overzichtelijker.


Hi Loek10,
Je bent niet de enige die dit wil. Zelf heb ik al vaker aangegeven dat ik het liefst niet voortdurend geld heen en weer moet hoeven schuiven van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening en vice versa om de beste rente te krijgen. Je zou verwachten dat dit onnodig geld kost bij de SNS iedere keer als ik weer geld aan het overmaken ben.
Voordat de Rabobank de Frieslandbank overnam, had je zo'n spaar&betaal mix rekening bij die bank, maar vandaag de dag kun je nergens in Nederland zo'n rekening meer krijgen. Wat dat betreft zit je bij SNS het minst slecht, omdat je 1,25% rente op je betaalrekening krijgt (tot 5000 euro). Het verschil met een internetsparen rekening is vandaag de dag erg klein (0,55%).
Ik heb hier op de community in het verleden vragen over gesteld en ook antwoord gekregen van het webcareteam waarin duidelijk werd uitgelegd waarom de SNS bank sparen en betalen strikt gescheiden houdt. Het lukt me alleen niet om die discussie snel terug te vinden hier (anders had ik wel een linkje gemaakt).
Groeten,
Stefan
Zou graag een gecombineerde spaar-betaalrekening willen

zodat je altijd de maximale rente ontvangt over het gehele saldo

en niet steeds geld over hoef te hevelen van A naar B of andersom.

En: 1 rekening minder: overzichtelijker.


Hi Loek10,
Je bent niet de enige die dit wil. Zelf heb ik al vaker aangegeven dat ik het liefst niet voortdurend geld heen en weer moet hoeven schuiven van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening en vice versa om de beste rente te krijgen. Je zou verwachten dat dit onnodig geld kost bij de SNS iedere keer als ik weer geld aan het overmaken ben.
Voordat de Rabobank de Frieslandbank overnam, had je zo'n spaar&betaal mix rekening bij die bank, maar vandaag de dag kun je nergens in Nederland zo'n rekening meer krijgen. Wat dat betreft zit je bij SNS het minst slecht, omdat je 1,25% rente op je betaalrekening krijgt (tot 5000 euro). Het verschil met een internetsparen rekening is vandaag de dag erg klein (0,55%).
Ik heb hier op de community in het verleden vragen over gesteld en ook antwoord gekregen van het webcareteam waarin duidelijk werd uitgelegd waarom de SNS bank sparen en betalen strikt gescheiden houdt. Het lukt me alleen niet om die discussie snel terug te vinden hier (anders had ik wel een linkje gemaakt).
Groeten,
Stefan


Hoi Loek10,

Leuk dat je je aangemeld hebt voor de Community 🙂, welkom!

SNS Bank geeft rente op je betaalrekening. Hierdoor wacht je geld niet renteloos tot je het uitgeeft 😃.

Het is en blijft echter een betaalrekening en geen spaarrekening. Daar hebben we andere producten voor in ons assortiment. Je krijgt rente over een betaalsaldo tot € 5.000. Een hoger bedrag kun je beter op een spaarproduct stallen, maar daar ben je natuurlijk vrij in 🙂.

SNS bank kiest ervoor om sparen en betalen als onafhankelijke afzonderlijke financiële producten aan te bieden. Dit past bij onze missie: eenvoud in geldzaken.

@Stefan : Dankjewel voor je reactie! Het topic wat je bedoelde is het volgende. Goed geheugen heb je 😃, de discussie stamt uit 2011.
Reputatie 2
Badge +1
@Stefan : Dankjewel voor je reactie! Het topic wat je bedoelde is het volgende. Goed geheugen heb je 😃, de discussie stamt uit 2011.

Hi Lindsay,
Bedankt voor het opzoeken! Ik vind het wel leuk om die oude discussie terug te lezen. :) Ik merk dat ik toen (in de beginfase van de community) nog behoorlijk argwanend was ten aanzien van het initiatief van de SNS bank om via dit medium in contact te treden met haar klanten 😮.
Inmiddels weet ik beter; vooral door het feit dat ik keer op keer constateer dat de wensen en ideeën op de community ook echt worden opgepakt en (waar mogelijk) gerealiseerd. Vaak niet zo snel als dat klanten zouden willen, maar als ICT security expert weet ik dat sommige zaken nu eenmaal tijd kosten om veilig te realiseren.
Groeten,
Stefan

PS. n.a.v. mijn posts in die oude discussie: mijn spaargeld staat al enige tijd weer op een SNS spaarrekening; na de overname door de Rabobank van de Frieslandbank is ook het betaal&spaarmix product opgedoekt. Bestaande klanten van dit product hebben ze vakkundig weggejaagd door de creditrente structureel fors te verlagen. Ik ben er ook geen klant meer, omdat ik niet op zo'n klantonvriendelijke manier behandeld wens te worden.
Als de SNS zich wil profileren als innovatief en daadwerkelijk klantgericht, en nu opnieuw blijkt dat ik niet de enige ben die deze productuitbreiding kwalificeert als een aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk alternatief , adviseer ik de verantwoordelijke bankmedewerkers  vooral eens ' out of te box ' te denken en zich niet gemakzuchtig neer te leggen bij de huidige scheiding van betaal- en spaarrekeningen.
Overigens is mij gebleken dat de aangeboden rentevergoeding op de betaalrekening ruimschoots wordt overtroffen door de verschuldigde kosten dus zo'n aantrekkelijk alternatief blijkt dit niet te zijn.

 
Badge +1
Hi Lindsay,
Bedankt voor het opzoeken! Ik vind het wel leuk om die oude discussie terug te lezen. :) Ik merk dat ik toen (in de beginfase van de community) nog behoorlijk argwanend was ten aanzien van het initiatief van de SNS bank om via dit medium in contact te treden met haar klanten 😮.
Inmiddels weet ik beter; vooral door het feit dat ik keer op keer constateer dat de wensen en ideeën op de community ook echt worden opgepakt en (waar mogelijk) gerealiseerd. Vaak niet zo snel als dat klanten zouden willen, maar als ICT security expert weet ik dat sommige zaken nu eenmaal tijd kosten om veilig te realiseren.
Groeten,
Stefan

PS. n.a.v. mijn posts in die oude discussie: mijn spaargeld staat al enige tijd weer op een SNS spaarrekening; na de overname door de Rabobank van de Frieslandbank is ook het betaal&spaarmix product opgedoekt. Bestaande klanten van dit product hebben ze vakkundig weggejaagd door de creditrente structureel fors te verlagen. Ik ben er ook geen klant meer, omdat ik niet op zo'n klantonvriendelijke manier behandeld wens te worden.


Hi Stefan, goed te horen dat je al enige tijd je spaargeld bij ons hebt staan. 🙂

Reageer