SNS

Beantwoord

Betaalpas doet moeilijk bij kassa's

• 6 februari 2014
  • 10 Reacties
  • 14158 Keer bekeken

Iedere keer als ik boodschappen doe heb ik problemen met mijn betaalpas, ik moet "hem" er wel drie of vier keer in duwen alvorens het geaccepteerd wordt.
Telkens komt er de mededeling over pas geweigerd, gebruik de magneetstrip!!!
Maar dat kan natuurlijk niet meer.

Laatst hoorde ik bij een andere supermarkt dat de SNS pasjes daar heel veel problemen mee hadden.
Ik moest nu nota bene het geld uit een automaat pinnen en dan naar de kassa om contant te betalen!
Dat is niet mijn opvatting van modern betalen.

Wie heeft daar nog meer problemen mee, en wat denkt de SNS bank daar aan te gaan doen?
icon

Beste antwoord door Tibor 6 februari 2014, 14:58

Hallo Henny,

Allereerst welkom op SNS Community.

Vervelend dat je pas niet goed werkt. Het lijkt erop dat de chip van je pas beschadigd is. Ik adviseer je daarom om een gratis pas aan te vragen. Dit kun je doen via onze website. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een nieuwe pas. Waarschijnlijk is het probleem hierna opgelost.

Als we daarnaast nog iets voor je kunnen betekenen, horen we het graag. Word je al een beetje wegwijs op de community? Wellicht interessant om een kijkje te nemen in het topic 'Nieuw? Lees dit eerst!'. Tot snel.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +1
Hallo Henny,

Allereerst welkom op SNS Community.

Vervelend dat je pas niet goed werkt. Het lijkt erop dat de chip van je pas beschadigd is. Ik adviseer je daarom om een gratis pas aan te vragen. Dit kun je doen via onze website. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een nieuwe pas. Waarschijnlijk is het probleem hierna opgelost.

Als we daarnaast nog iets voor je kunnen betekenen, horen we het graag. Word je al een beetje wegwijs op de community? Wellicht interessant om een kijkje te nemen in het topic 'Nieuw? Lees dit eerst!'. Tot snel.
Dit probleem komt mij bekend voor. Ik heb zelf twee SNS passen, mijn vrouw één. Met allemaal hebben we wel problemen. Vooral bij bepaalde winkels. Terwijl mijn vrouw dat nooit met haar Rabobank pas heeft.
Nu net had mijn vrouw weer bij de supermarkt eerst dat de pincode fout zou zijn, terwijl ze 100% zeker is dat die juist was. Bij de tweede poging kreeg ze de melding "pas geweigerd". Toen heeft ze haar Rabobank pas maar gebruikt. Hopen dat het de volgende keer maar goed gaat.
Hi Arjan,

Allereerst welkom op SNS Community. 🙂

Erg vervelend dat je zoveel hinder ondervindt met de betaalpassen. Je geeft aan dat je zelf over twee SNS Wereldpassen beschikt en je partner over één SNS Wereldpas. Is het mogelijk dat je partner op dat moment in de winkel een andere pas gebruikte, waardoor de pincode fout werd ingevoerd?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om het dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten of andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Dit probleem komt mij bekend voor. Ik heb zelf twee SNS passen, mijn vrouw één. Met allemaal hebben we wel problemen. Vooral bij bepaalde winkels. Terwijl mijn vrouw dat nooit met haar Rabobank pas heeft.
Nu net had mijn vrouw weer bij de supermarkt eerst dat de pincode fout zou zijn, terwijl ze 100% zeker is dat die juist was. Bij de tweede poging kreeg ze de melding "pas geweigerd". Toen heeft ze haar Rabobank pas maar gebruikt. Hopen dat het de volgende keer maar goed gaat.

Hallo Arjan,

Ik heb op advies van Tibor (zie boven) toen een nieuwe pas aangevraagd en inderdaad het probleem is nu verholpen. de pas doet het nu gewoon zoals "ie" het moet doen.

met vr.gr.
Hoi Henny,

Fijn dat jouw probleem met een nieuwe pas is opgelost. Het probleem van Arjan lijkt iets anders te zijn, aangezien er gesproken wordt over een onjuiste pincode. Hopelijk kunnen we hem net zo goed helpen 🙂.
Hallo Olaf,

Nee, mijn partner heeft nooit een van mijn passen bij zich. Ik ben typisch zo iemand zo iemand die zijn passen en sleutels altijd dicht bij zich houdt, om te voorkomen dat ik er naar moet zoeken.
Ze heeft de pas ondertussen getest bij een SNS automaat. Daar werkte de pas wel weer gewoon. Dit omdat de melding "pas geweigerd" na de melding "foute pinmcode" ons het gevoel gaf dat de pas nu wel eens geblokkeerd kon zijn.
Kan het zijn dat er een storing in de verbinding of de betaalautomaat zat/zit die deze foutmeldingen veroorzaakt? Zoals ik zij, fouten treden vaak op bij dezelfde winkels. Net alsof bepaalde (type) automaten en de passen niet helemaal compatible zijn met elkaar.
Hi Arjan,

Bedankt voor het checken. De oorzaak die je noemt, zou niet voor moeten komen. Om dit goed te kunnen uitzoeken, wil ik graag het rekening- en pasnummer van je. Wil je die mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email], onder vermelding van 'Community - betaalpas doet moeilijk'?
Ik ben sinds kort overgestapt van ABN-AMRO naar SNS en heb ook problemen met de betaalpas van SNS.
SNS gebruikt Vpay (van Visa) in plaats van het meest gebruikte Maestro.
Heel veel betaalapparaten hebben moeite met Vpay.
Vandaag las ik dat ING ook overstapt op Vpay en hopelijk is ING wel in staat om de problemen met de betaalapparaten te verminderen.
Voorlopig dus aanmodderen met de SNS pas.
Anton
Dat is bruikbare informatie. Gelukkig zijn de problemen tegenwoordig een stuk minder voor ons. Wel weet ik van een kleine winkel waar ik veel kom en contact mee heb, dat ze daar altijd hebben dat zij het pinapparaat moeten resetten als een klant voor het eerst met een SNS pas binnen komt. Dan kan die klant betalen, en daarna werkt die kaart bij toekomstige bezoeken ook gewoon op zijn automaat.
Hoi mook544,

Leuk dat je bent overgestapt: welkom bij SNS en op de community. Het is niet leuk als je SNS Wereldpas dienst weigert bij verschillende betaalautomaten, dat snap ik heel goed. Niet alle automaten beschikken over de juiste software. Als je de locatie van de automaat doorgeeft, dan pakken we dit op met VISA.

@Arjan: leuk om je hier terug te zien. Wat zijn jouw ervaringen nu met de betaalpassen?

Reageer