SNS

Beantwoord

Bij openen rekening minderjarig kind direct 2 wettelijk vertegenwoordigers koppelen

• 29 december 2015
  • 5 Reacties
  • 655 Keer bekeken

Ik heb een spaarrekening geopend voor mijn 11 jarige dochter. Hier loop ik tegen het probleem aan dat bij het openen maar 1 wettelijk vertegenwoordiger gekoppeld kan worden. Mijn man en ik bankieren beiden bij SNS. Nu moet ik eerst alles opsturen met kopie leg.bewijs van de 1e wettelijk vertegenwoordiger. Vervolgens moeten we wachten tot de rekening actief is. Hierna kan het formulier voor de 2e wettelijk vertegenwoordiger uitgeprint en opgestuurd worden. Maar wel met nogmaals kopie leg.bewijs van beide wettelijke vertegenwoordigers. Waarom moet dit zo ingewikkeld? Dit moet toch makkelijker kunnen? Bij het openen van een nieuwe rekening voor een minderjarig kind moet toch direct de mogelijkheid worden geboden om 2 wettelijk vertegenwoordigers te koppelen? Dat scheelt SNS én de klant onnodig veel administratieve handelingen.
icon

Beste antwoord door Esther 4 januari 2016, 15:47

Hoi Monique,

De navraag van Tibor heeft tot de volgende verklaring geleid: je hebt gelijk dat de optie die je mist toegevoegd zou kunnen worden. Er is alleen bewust voor gekozen om dit niet te doen. Er wordt constant de afweging gemaakt welke onderdelen de meeste meerwaarde bieden. Het is daarom altijd balanceren tussen gebruiksvriendelijkheid (met snelle en korte stappen) en functionaliteit. De 'bedenkers' zijn van mening dat het zo overzichtelijker blijft en het meest in het straatje past van de wensen van 'de klant'.

Ik ben het met je eens dat het ietwat omslachtig lijkt, maar er is wel over nagedacht.

Nogmaals bedankt voor je signaal, zo blijven we allemaal scherp op de processen. Blijf het ook vooral delen 🙂.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +1
Goedemorgen Monique,

Welkom op de community.

Dank voor je signaal. Ik ga eens voor je navragen waarom het proces zo is ingestoken. Ben je verder wel tevreden over de geopende spaarrekening?

Ik hoop je in 2016 vaker te zien op de community; alvast de beste wensen 🙂. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Hallo Tibor,
Dank voor de reactie. Ik wacht het signaal af. Tot zover ben ik zeer tevreden over SNS. De rekening is net geopend, dus daar kan ik verder nog weinig over zeggen. Voor alle medewerkers van SNS ook alvast de beste wensen voor 2016!
Badge +1
Voor alle medewerkers van SNS ook alvast de beste wensen voor 2016!
Dankjewel Monique 🙂. Fijn om te lezen dat je tot zover verder erg tevreden bent over SNS. Laten we dat gevoel in 2016 vasthouden 😉.
Hoi Monique,

De navraag van Tibor heeft tot de volgende verklaring geleid: je hebt gelijk dat de optie die je mist toegevoegd zou kunnen worden. Er is alleen bewust voor gekozen om dit niet te doen. Er wordt constant de afweging gemaakt welke onderdelen de meeste meerwaarde bieden. Het is daarom altijd balanceren tussen gebruiksvriendelijkheid (met snelle en korte stappen) en functionaliteit. De 'bedenkers' zijn van mening dat het zo overzichtelijker blijft en het meest in het straatje past van de wensen van 'de klant'.

Ik ben het met je eens dat het ietwat omslachtig lijkt, maar er is wel over nagedacht.

Nogmaals bedankt voor je signaal, zo blijven we allemaal scherp op de processen. Blijf het ook vooral delen 🙂.
Badge
Laat die 'bedenkers' hun huiswerk dan nog maar eens overdoen. Over het algemeen zal een minderjarige toch twee wettelijk vertegenwoordigers hebben? En laat die zich dan meteen identificeren met hun digipas.

Reageer